Blokada

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Blokada

Post autor: Darek... » wt paź 18, 2005 10:56 am

Opowiedzcie coś o zastosowaniach blokady mech. różnicowego –międzyosiowego :-? . Jakieś doświadczenia? Czego się wystrzegać przy jeździe z blokadą ?

mlody18
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 11, 2005 10:24 am
Lokalizacja: niby daleko a jednak bliko

Post autor: mlody18 » wt paź 18, 2005 1:27 pm

Hmm?? trzeba sie wystrzegac wyjazdów na asfalt z apietą blokadą ale chyba to Wiedziałes. Trudno mi terza cokolwiek powiedziec bo nie mam takowej juz skrzynki w swoim honku bo uległ drobnym modyfikacja i teraz mamy skrzynke od Robura i mosty patrola Gr. ale jak sie czegos dowiem to dam znac na 100% POZDROWIENIA

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt paź 18, 2005 2:06 pm

Na mejla wysłałem zeskanowany fragment instrukcji dotyczący sterowania skrzynką rozdzielczą i sposobami pokonywania przeszkód terenowych.

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr paź 19, 2005 9:58 am

Dzięki. Tą instrukcję już mam. Chodziło mi o zdobyte doświadczenia.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw paź 20, 2005 5:49 am

Temat wałkowany na wszystkich forach. W przypadku honkera i chyba najlepszego patentu w reduktorze, czyli centralnego mechanizmu różnicowego już zupełnie nie ma sensu. Na nawierzchni nie umożliwiającej poślizgu kół nie powinno się włączać blokady. Spróbuj wykonać pełny skręt np. na parkingu przy zapiętej blokadzie (choć może lepiej nie bo szkoda, mostów, opon, wałów) W większości aut temat jest ważny bo tak naprawdę ich napęd to nie 4x4 tylko 2+2 – czyli napęd na dwa koła z dołączaną (w odpowiednich warunkach) drugą osią. To powoduje konieczność częstego dopinania przodu (np. na mokrej trawie albo w zimie, gdy napędzane tylne koła, buksują) – wtedy auto ma napęd taki jak Honker z włączoną blokadą. Po wyjechaniu na suchy asfalt ich właściciele powinni wyłączyć napęd na przód, bo coś się może zesrać, a właściwości trakcyjne na zakrętach będą do dupy. Jedynie Honker, LR Defender, Niva i kilka aut ma możliwość stałego napędu na wszystkie koła. Blokadę włączasz wtedy gdy wjeżdżasz w wyjątkowo miękkie podłoże, gdzie jest duża szansa że się „wkleisz”.

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » czw paź 20, 2005 8:03 am

Czyli w terenie honki ma przewagę ?? :)2 Jeszcze jedno ... Gdzieś czytałem o automacie blokady :-? Słyszał ktoś o tym?
A LSD - co to? :oops:

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw paź 20, 2005 8:16 am

automatyczna blokada to patent stosowany w mostach. Można to dokupić np. do Uaza ale nie jest to w żadnym wypadku szczęśliwy patent. Do Honkera jest produkowana 100% mechaniczna blokada sterowana siłownikiem elektrycznym.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw paź 20, 2005 8:23 am

a LSD Limited Slip Differential - mechanizm różnicowy o zwięksoznym tarciu wewnętrznym, taka niby blokada dyferencjału. Musisz tam lać specjalny olej, bo inaczej się spsuje. Działa na innej zasadzie niż automatyczna blokada uaza.
no chyba że chodzi Ci o LSD Lyserg-Säure-Diäthylamid :o

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » czw paź 20, 2005 8:37 am

:o :o :o

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw paź 20, 2005 9:37 am

no to drugie LSD wkłada się nie do mostu tylko gęby, ale jazda jest ponoć lepsza niż z najlepszą blokadą

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » czw paź 20, 2005 9:42 am

Chodziło mi oczywiście o rozwiązania techniczne z terenówek :D

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw paź 20, 2005 12:26 pm

wieprzowina pisze:no to drugie LSD wkłada się nie do mostu tylko gęby, ale jazda jest ponoć lepsza niż z najlepszą blokadą
Oooo koneser. Najgorzej wlaśnie mają ci co zaczynają jechać z blokadą bo potem zjazdy są straszne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości