Tarpan Perkins 3D Prosba o pomoc
Moderator: Marcin-Kraków
Tarpan Perkins 3D Prosba o pomoc
Witam Wszystkich.
Przeprowadzilem sie na wies, mam zamiar kupic Tarpana z silnikiem 3D.
Chce nim wozic drewno i materialy budowlane.
Nigdy nie jezdzilem zadnym Tarpanem. Moze ktos mi powie cokolwiek na ten temat?
Jak sobie poradzi z przyczepa? Jaka jest trwalosc? Na co zwracac uwage przy kupnie? Czy te silniki daja rade?
Chodzi o cene. Z tego co widzialem to z tym dieslem sa najtansze.
Jak ewentualnie by wygladala sprawa z zalozeniem napedow 4x4?
Z gory Wszystkim dziekuje.
Przeprowadzilem sie na wies, mam zamiar kupic Tarpana z silnikiem 3D.
Chce nim wozic drewno i materialy budowlane.
Nigdy nie jezdzilem zadnym Tarpanem. Moze ktos mi powie cokolwiek na ten temat?
Jak sobie poradzi z przyczepa? Jaka jest trwalosc? Na co zwracac uwage przy kupnie? Czy te silniki daja rade?
Chodzi o cene. Z tego co widzialem to z tym dieslem sa najtansze.
Jak ewentualnie by wygladala sprawa z zalozeniem napedow 4x4?
Z gory Wszystkim dziekuje.
Tutaj znajdziesz więcej o Tarpanie rolniku i wiecej użytkowników.
http://tarpan.webd.pl
Podałeś temat rzekę. Pierwsze co to gruntownie sprawdź diesla abyś go za chwilę nie musiał remontować. Potem zawieszenie. Blacharka to w sumie prosta i nie droga naprawa chyba że rozsypuje sie całkowicie. Na twoje potrzyby myślę ze taki samochód spoko ci wystarczy.
http://tarpan.webd.pl
Podałeś temat rzekę. Pierwsze co to gruntownie sprawdź diesla abyś go za chwilę nie musiał remontować. Potem zawieszenie. Blacharka to w sumie prosta i nie droga naprawa chyba że rozsypuje sie całkowicie. Na twoje potrzyby myślę ze taki samochód spoko ci wystarczy.
Witam kolegę z podobnym pomysłem. Ja właśnie jestem w trakcie przeróbki rolnika na 4x4. Niestety nieudało mi się kupić w miarę tanio rolnika z dieslem (mam na myśli takiego z przesuwaną tylną ścianką kabiny), więc kupiłem benzynę. Benzynowy ma krótszą ramę z przodu, więc czeka mnie jej wydłużenie, ale do rzeczy, jeśli chodzi o blacharkę to w przypadku mojego egzemplarza oryginalna podłoga praktycznie nie istnieje, to, co z niej zostało systematycznie usuwam. Obecnie jest na Allegro taki z zdjęciem paki i wygląda to nie najgorzej, przynajmniej na zdjęciu, więc zależy to pewnie od tego, na co się trafi. Jeśli potrzebujesz półciężarówki to UAZ odpada a Honkery bywają w wersji sanitarki wojskowej co raczej tanio dało by się przerobić na skrzyniowy. Niestety będzie to wersja tylko dwu osobowa. Jeśli tak jak ja potrzebujesz pickup-a no to po za amerykańskimi jest jeszcze Mitsubishi L200, Nissan Navara i Toyota Hilux, niestety wszystkie z poważną wadą – cena!!!
Pozostaje tylko zakupić Rolnika i przerobić na 4x4.
Podobnie jak ty potrzebuję go przynajmniej na początku do wożenia materiałów na budowę (własną).
Jeśli zdecydujesz się na Rolnika to zanim kupisz najpierw obejrzyj osobiście nie wież opisom i zdjęciom rzeczywistość może okazać się inna od wyobrażenia, a ich stan zależy od tego, kto i do czego ich używał.
Powodzenia.

Pozostaje tylko zakupić Rolnika i przerobić na 4x4.
Podobnie jak ty potrzebuję go przynajmniej na początku do wożenia materiałów na budowę (własną).
Jeśli zdecydujesz się na Rolnika to zanim kupisz najpierw obejrzyj osobiście nie wież opisom i zdjęciom rzeczywistość może okazać się inna od wyobrażenia, a ich stan zależy od tego, kto i do czego ich używał.
Powodzenia.

Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
Na budowe lepszy Honker, bez potrzeby dorabiania czegokolwiek byle silnik i napedy były dobre. Po zdjęciu budy lub plandeki i usunieciu foteli/ławeczek oraz schowków bocznych masz super pick-up. Zbędne rzeczy odsprzedasz i bedziesz jeszcze miał na paliwo. Po co sobie utrudniac życie. Spokojnie można znaleźć Honkery do takiego celu za małe pieniądze.
Te silniki strasznie wibruja, trzesa ale kreca duzy moment obrotowy od samych wolnych obrotow.
Trzeba uwazac na zapowietrzenie pompy wtryskowej - wyjatkowo odporna na odpowietrzanie - w moim przypadku jedynym wyjsciem zawsze byz zaciag i 100m targania na sznurku
W silnikach naszej produkcji (licencja Perkins) czesto ukrecaja sie waly korbowe
Trzeba uwazac na zapowietrzenie pompy wtryskowej - wyjatkowo odporna na odpowietrzanie - w moim przypadku jedynym wyjsciem zawsze byz zaciag i 100m targania na sznurku

W silnikach naszej produkcji (licencja Perkins) czesto ukrecaja sie waly korbowe
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"
ja mam takiego u siebie w firmie 3 osobowa kabina silnik perkins-on paka z tylu z przodu sztywna os z tylu wiadomo most od zuka .
Eksploatujemy to auto od 15 lat i usterki s a takowe :
zle skonstruwany uklad kierowniczy ( czytaj kolumna) siada
silnik trzepie tak ze jak jarasz peta niemusisz kiepic wystarczy ze polozysz reke na lewarku zmiany biegów
hamulce bez rewelacji wszystko to samo co w zuku z serwem i pompa ,
skrzynia 4 pada odrazu na 3 biegowej da sie jezdzic dłuzej , trzeba uwazac bo siada sprzegło jak go obiazysz cos wyciagasz z krzaków a jego wymiana to wogule jakiś wymysł fabryczny do bani .
Silnik jak kolega wyzej pisał ma duzy moment ale koni niezbyt duzo , a mimo to potrafi ukrecic wałek ataku w tynim moście , zapowietrza się jak bedziesz jezdzil na rezerwie bo liczniki kłamią , odpowietrzanie jest słaba kwestia potem tylko linka ratuje ,
jak niebedziesz go ganiał czyli V-max 80 km/h to bedziesz jezdził długo a tak
w naszym juz 3 silnik jest bo wał korbowy się urkrecił , dwa razy wydmuchało uszczelke pod głowica , i takie tam inne akcje
w zime pali na dotyk pod warunkiem ze ma sprawną palnice .
naped 4x4 najprosciej jest zamotac od uaza most przedni i tylni i zamaist tej skrzyni zuka uazowska z reduktorem i bedzie se radził pozatym mało przerubek bo resory sa przod i tył i rozstaw na mosty pasuje , silnik stoji na 4 poduszkach z przodu i jednej pod obudowa sprzegła taka sama jak w zuku ogulnie siada nieprzemyslana konstrukcja .
W zeszła zime brnołem tarpanem na zimówkach po wiejskiej drózce na której lezało pół metra sniegu i dawał rade .
Ogrzewanie jest słabe zamontuj se dodatkowa nagrzewnice .
Tego naszego niedlugo oddamy na kasacje bo juz sa dziury w dachu podłoga tez do bani jedynie silnik git ale on pasuje do C-360 wiec zostawimy na zapas
Instalacja elektryczna duzy fiat pomieszany z zukiem .
Czesci do silnika niezbyd drogie w AGROMACH , do reszty groszowe bo wszystko zuk .
Kasta ze wymyslona duze ciezkie drzwi siadaja zawiasy zamki ciezko uszczelnic zeby niewialo , mechanizm otwierania maski z przodu i wogule dostep do silnika w miare .
Ogulnie auto jest sztywne w prowadzeniu jezdzi sie jak taczkami w zeszlym roku kupilismy nowe fabryczne przednie resory po miesiacu siadly .
Pozatym wazna jest pompa wtryskowa bo sa dwa rodzaje ja mam rotacyjna i trzepie okrutnie kolega ma rzedową i jego tarpaniero mniej tyrzepie .
Zaleta zdrowy silnik koła 6.50x16 ładunek 700 kilo na pace v-maxs jak pisalem wyzej spalanie 6l ON/100 km
ładunek powyzej 700 kilo efekty auto widzi górke wczesniej od Ciebie
jedzie ale nie przyspiesza dotego przyczepa z tyłu to pod duze wzniesienia trzeba właczać Asa 
Najlepszym wyjsciem kupic takiego i zatryrać na smierc lub sprzedac zdrowy silnik rolnikowi do traktora a wszadzic tam coś lepszego .
Widziałem tarpana na mostach uaza silnik był mercedesa 2.4 diesel skrzynia uaz opony 31 cali woził robotników do lasu na zrywke pare lat temu i gdzies go sprzedali .
Eksploatujemy to auto od 15 lat i usterki s a takowe :
zle skonstruwany uklad kierowniczy ( czytaj kolumna) siada
silnik trzepie tak ze jak jarasz peta niemusisz kiepic wystarczy ze polozysz reke na lewarku zmiany biegów

hamulce bez rewelacji wszystko to samo co w zuku z serwem i pompa ,
skrzynia 4 pada odrazu na 3 biegowej da sie jezdzic dłuzej , trzeba uwazac bo siada sprzegło jak go obiazysz cos wyciagasz z krzaków a jego wymiana to wogule jakiś wymysł fabryczny do bani .
Silnik jak kolega wyzej pisał ma duzy moment ale koni niezbyt duzo , a mimo to potrafi ukrecic wałek ataku w tynim moście , zapowietrza się jak bedziesz jezdzil na rezerwie bo liczniki kłamią , odpowietrzanie jest słaba kwestia potem tylko linka ratuje ,
jak niebedziesz go ganiał czyli V-max 80 km/h to bedziesz jezdził długo a tak
w naszym juz 3 silnik jest bo wał korbowy się urkrecił , dwa razy wydmuchało uszczelke pod głowica , i takie tam inne akcje
w zime pali na dotyk pod warunkiem ze ma sprawną palnice .
naped 4x4 najprosciej jest zamotac od uaza most przedni i tylni i zamaist tej skrzyni zuka uazowska z reduktorem i bedzie se radził pozatym mało przerubek bo resory sa przod i tył i rozstaw na mosty pasuje , silnik stoji na 4 poduszkach z przodu i jednej pod obudowa sprzegła taka sama jak w zuku ogulnie siada nieprzemyslana konstrukcja .
W zeszła zime brnołem tarpanem na zimówkach po wiejskiej drózce na której lezało pół metra sniegu i dawał rade .
Ogrzewanie jest słabe zamontuj se dodatkowa nagrzewnice .
Tego naszego niedlugo oddamy na kasacje bo juz sa dziury w dachu podłoga tez do bani jedynie silnik git ale on pasuje do C-360 wiec zostawimy na zapas

Instalacja elektryczna duzy fiat pomieszany z zukiem .
Czesci do silnika niezbyd drogie w AGROMACH , do reszty groszowe bo wszystko zuk .
Kasta ze wymyslona duze ciezkie drzwi siadaja zawiasy zamki ciezko uszczelnic zeby niewialo , mechanizm otwierania maski z przodu i wogule dostep do silnika w miare .
Ogulnie auto jest sztywne w prowadzeniu jezdzi sie jak taczkami w zeszlym roku kupilismy nowe fabryczne przednie resory po miesiacu siadly .
Pozatym wazna jest pompa wtryskowa bo sa dwa rodzaje ja mam rotacyjna i trzepie okrutnie kolega ma rzedową i jego tarpaniero mniej tyrzepie .
Zaleta zdrowy silnik koła 6.50x16 ładunek 700 kilo na pace v-maxs jak pisalem wyzej spalanie 6l ON/100 km
ładunek powyzej 700 kilo efekty auto widzi górke wczesniej od Ciebie


Najlepszym wyjsciem kupic takiego i zatryrać na smierc lub sprzedac zdrowy silnik rolnikowi do traktora a wszadzic tam coś lepszego .
Widziałem tarpana na mostach uaza silnik był mercedesa 2.4 diesel skrzynia uaz opony 31 cali woził robotników do lasu na zrywke pare lat temu i gdzies go sprzedali .
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
Witam
Jesli chodzi o zapowietrzanie silnika perkinsa to moge troche pomoc poniewaz posiadam ciagnik massey ferguson 255. Najczesciej zapowietrza sie silnik podczas zakladania nowego filtra paliwa. Przede wszystkim nalezy podczas wymiany odkrecic przewod ktory idzie bezposrednio od filtra paliwa do pompy aby powietrze moglo spokojnie uciekac na zewnatrz a nie byc pchane do pompy. Po napelnieniu filtra (bedzie widac przelanie sie paliwa) podlaczyc z powrotem przewod i odpalic silnik troche na wyzszych obrotach. Spokojnie powinien chodzic. Nalezy uwazac na uszczelki na przewodzie a raczej gumki poniewaz kiedys kawalek dostal sie do pompy i ukrecil walek pompy. W przypadku zapowietrzenia polecam odkrecic srubki znajdujace sie z boku pompy i pompowac pompka az przeleje sie paliwo a nastepnie lekko odkrecic jeden z przewodow idacy od pompy do wtryskiwaczy i zaczac krecic rozrusznikiem. Po pewnym czasie silnik powinien zaskakiwac po czym spokojnie dokrecic przewod. Srednio odpowietrzanie silnika zajmuje mi okolo 3-5 minut. Posiadam ciagnik juz 18 lat i naprawde jesli dba sie o silnik to bedzie jeszcze dlugo pracowal a w ciagniku napewno nie ma lekkiej roboty.
Pozdrawiam
Jesli chodzi o zapowietrzanie silnika perkinsa to moge troche pomoc poniewaz posiadam ciagnik massey ferguson 255. Najczesciej zapowietrza sie silnik podczas zakladania nowego filtra paliwa. Przede wszystkim nalezy podczas wymiany odkrecic przewod ktory idzie bezposrednio od filtra paliwa do pompy aby powietrze moglo spokojnie uciekac na zewnatrz a nie byc pchane do pompy. Po napelnieniu filtra (bedzie widac przelanie sie paliwa) podlaczyc z powrotem przewod i odpalic silnik troche na wyzszych obrotach. Spokojnie powinien chodzic. Nalezy uwazac na uszczelki na przewodzie a raczej gumki poniewaz kiedys kawalek dostal sie do pompy i ukrecil walek pompy. W przypadku zapowietrzenia polecam odkrecic srubki znajdujace sie z boku pompy i pompowac pompka az przeleje sie paliwo a nastepnie lekko odkrecic jeden z przewodow idacy od pompy do wtryskiwaczy i zaczac krecic rozrusznikiem. Po pewnym czasie silnik powinien zaskakiwac po czym spokojnie dokrecic przewod. Srednio odpowietrzanie silnika zajmuje mi okolo 3-5 minut. Posiadam ciagnik juz 18 lat i naprawde jesli dba sie o silnik to bedzie jeszcze dlugo pracowal a w ciagniku napewno nie ma lekkiej roboty.
Pozdrawiam
niech moc bedzie z wami...
przecież to zwykły silnik od ursusa 3P (jak kto woli od popularnej 60 tylko z tą roznica ze 3P ma 3 garnuchy a 60 4) zadna filozofia w obsłudze, mało koni ale sympatyczny moment obrotowy, daje rade, ale nie ma co sie dziwic ze cały samochod wibruje
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
witaj
nie jest tak dokladnie to samo samo rozwiazanie pompy wtryskowej jest juz inne np smarowanie. Oba silniki tez roznia sie moca i samym spalaniem. No i niestety halasem
. Silnik 60-tki to silnik Zetora a w Tarpku zastosowana silnik Perkinsa ktory do dzis po modyfikacja i ulepszeniach montuje sie w ciagnikacch Massey Ferguson a takze np w Caterpillarach oraz innych maszynach. Ale jeden i drugo to diesel i to jest ich urok 
nie jest tak dokladnie to samo samo rozwiazanie pompy wtryskowej jest juz inne np smarowanie. Oba silniki tez roznia sie moca i samym spalaniem. No i niestety halasem


niech moc bedzie z wami...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość