Tarpan Honker 4011 - pytania laików

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Tarpan Honker 4011 - pytania laików

Post autor: Nikt » czw lis 30, 2006 4:04 pm

Czołem!

Kupiliśmy Honkera 4011 (1990 r.), nikt z nas nie miał wcześniej do czynienia z takim samochodem (miała być Nysa :lol: ) i mam parę pytań.

Nie wiemy jaki mamy typ skrzyni rozdzielczej (czy stałe 4X4, czy dołączany przód), Jak można to rozpoznać? Czekamy na śnieg, żeby na śliskim przestawiać wajchę i zobaczyć jak będzie się zachowywał - jest jakiś inny sposób?

Wewnątrz do góry jest dziura po lampce, nie wie ktoś z jakiego samochodu to była/jaka będzie pasować ?

Jak są podłączone dwa zbiorniki paliwa?
Poprzedni właściciel wymontował jeden zbiornik, drugi jest podłączony prosto do silnika - co musimy mieć oprócz niego samego żeby założyć drugi ?

Awatar użytkownika
HEC
 
 
Posty: 276
Rejestracja: sob lis 04, 2006 1:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: HEC » czw lis 30, 2006 4:52 pm

pare postów nizej jest do ściągniecia instrukcja obsługi z roku 1989 odpowie ci ona na wiele pytań

jesli chodzi o przełacznik napedu 4x4 mozna to łatwo rozpoznać bo wtedy jest on umieszczony po prawej stronie kierowcy(jak widać w instrukcji) odrazu go widać

szperacz był dość charkterystyczny kiedyś byłem w posiadaniu takiego niedawno widziałem orginalny na allegro
http://www.allegro.pl/item144417312_szp ... _ural.html

jeśli chodzi o zbiorniki to na forum też jest już o tym temat :)

Awatar użytkownika
HEC
 
 
Posty: 276
Rejestracja: sob lis 04, 2006 1:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: HEC » czw lis 30, 2006 4:56 pm

mam jeszcze jedno pytanko kiedy kupiłeś honkera i skąd niedawno oglądałem kilka w kilku miejscach w polsce i ciekawi mnie czy to nie jeden z tych co były w ostanich miesiącach na zbyciu :)

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » czw lis 30, 2006 7:18 pm

Nie chodziło mi o szperacz, tylko o małą lampkę oświetlającą wnętrze... Ale dzięki :D

Instrukcję mam, tam są opisane dwa warianty, najpierw musimy wiedzieć który nas dotyczy.

A Honkera nie kupiłem ja tylko jakiś tydzień temu komenda hufca dla naszego szczepu (ZHP), ale blisko się przy tym kręcę. Kupili gdzieś pod Łodzią.

Awatar użytkownika
HEC
 
 
Posty: 276
Rejestracja: sob lis 04, 2006 1:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: HEC » czw lis 30, 2006 8:15 pm

szukaj tego przełacznika a bedziesz wiedział

lampki-> nad lusterkiem fiat 126p
za głową kierowcy fiat 125p jeśli dobrze pamietam

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » czw lis 30, 2006 11:02 pm

Witam kolege !

Ile masz wajch w srodku? 90 rok? hmm raczej napewno masz stały naped, skrzynka rozdzielcza na kołach zębatych.
Jaki silnik?
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt gru 01, 2006 6:47 am

lampka nad głową kierowcy (oraz nad tylnymi drzwiami) - lampka sufitowa z poloneza.
Co do wajch. Spójrz pod auto - jeśli za silnikiem i skrzynią biegów jest jeszcze jeden szpej połączony wałem ze skrzynią biegów z którego wychodzą jeszcze dwa wały do tyłu i przodu - jest to klasik czyli stały napęd na 4 koła. W związku z tym wajcha bliżej kierowcy to blokada mechanizmu różnicowego skrzyni rozdzielczej. Normalnie ma być wyłączona czyli wajcha do przodu. Drugi lewarek to włączenie reduktora - do przodu szosa, środek napęd odłączony, do tyłu teren. Skrzynia jest w pełni zsynchronizowana więc przełączać można w biegu.
Zbiorniki są połączone przez 2 zawory - zasilanie i nadmiar (lub zawór zintegrowany - stosowali raczej w bardziej wypasionych i dieslach) znajdujący/e się koło lewarka zmiany biegów. Jeśli wymontowano też to - będzie kłopot z podłączeniem.

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » pt gru 01, 2006 10:06 am

Dzięki za odpowiedzi!
purti pisze: Ile masz wajch w srodku? Jaki silnik?
Dwie wajchy.
Silnik nie jest oryginalny. Diesel 2.3 opla.

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » pt gru 01, 2006 5:29 pm

Nikt pisze: Dwie wajchy.
Silnik nie jest oryginalny. Diesel 2.3 opla.
Czyli stały napęd.. Wieprzowina wyżej opisał Ci dokładnie jak co działa :)2
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » śr sty 17, 2007 12:17 pm

Poprzedni właściciel naszego Honkera zdemontował z drzwi uchwyt na koło zapasowe bo mu się z nich urywał. Czy ktokolwiek z Was miał podobny problem?
Jak macie założone koła? Uchwyt jest przymocowany tylko na środku drzwi czy ktoś ma coś takiego: http://img442.imageshack.us/img442/4484/uchwytkk0.jpg (fragment zdjęcia z Allegro). Można gdzieś kupić taki uchwyt mocowany do zawiasów?

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » śr sty 17, 2007 12:25 pm

drzwi w mowych honkach są wzmocnione na okoliczność uwieszenia tam koła zapasowego. W latach ok 1994-1998 montowali fabrycznie coś podobnego jak na zdjęciu (nie takie samo - to na zdjęciu to samoróba) Wieszanie na drzwiach starego typu koła to zabójstwo dla zawiasów. Zwłaszcza jak to duże koło jest. Mam taki stelaż u siebie. Nie mam aparatu więc zdjęć nie załączę. Stelaż jest osobno zawiasowany, a w zasadzie zawiasem jest rura 50mm w odpowiednich panewkach. z drzwiami łączy się poprzez blachę z suwakiem.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » śr sty 17, 2007 12:35 pm

PS
ten uchwyt ze zdjęcia nie ma sensu - nadal obciąża zawiasy drzwi. Chyba właściciel miał tak wygniłe drzwi że bał się iż koło odpadnie z ich kawałkiem

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » pt sty 26, 2007 11:36 pm

Nie wie ktoś jakie wymiary mają boczne szyby (te połówki) w hard topie? (jedną musimy dorobić, akurat walnęło śniegiem a nie mamy gdzie wjechać, żeby ją sobie spokojnie wyjąć i zmierzyć)

ed
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 12, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lancut

do wieprzowiny

Post autor: ed » sob sty 27, 2007 10:39 pm

takie mam zapytanie delikatne nie dalbys rady jakiejs fotki zmontowac - chcialbym cos faktycznie zrobic co by dalo rade dzwignac moje kolko 35 juz bliski jestem desperacji wyjazdowej ale jeszcze mase innych spraw ale kolo jednak bym uwiesil gdzies z tylu tyle tez zeby w razie czego jakims dziwnym sposobem go tez z tamtad sciagnac - poprzednie rozwiazanie bylo i jest nadal z przodu na mocowaniu z stara 660 ale to chlodnica i takie tam
z czym ja i honker calkowicie sie zgadzamy - ostatnio tez suza lj 80

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » sob mar 10, 2007 3:42 pm

4011 (1990 r.)

Czy oryginalnie przy bezpiecznikach są blaszki z numerami kabli?

Czy ułożenie kabli w bezpiecznikach jest takie samo w 4011 jak 4021?

Czy ośki na których trzymają się ramiona wycieraczek to są specjalne do Honkera, czy od jakiegoś innego samochodu będą pasować?

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » pn mar 12, 2007 1:12 pm

Nikt pisze:4011 (1990 r.)

Czy oryginalnie przy bezpiecznikach są blaszki z numerami kabli?
Tak :)2
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » czw mar 15, 2007 11:24 am

Czy ułożenie kabli w bezpiecznikach jest takie samo w 4011 jak 4021?

Czy ośki na których trzymają się ramiona wycieraczek to są specjalne do Honkera, czy od jakiegoś innego samochodu będą pasować?
1. Niekoniecznie, najlepiej sciągnij z forum instrukcję do 4011 i badaj, co do czego. Jeśłi nikt ci nic nie motal w kablach, powinieneś dojść ;) co i jak.

2. Szukaj w Żuku, najprawdopodobniej to z niego. Na 99% nie są to własne Honka.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » sob mar 24, 2007 11:53 am

Co to jest to coś przy przednim moście zaznaczone na czerwono (fragment zdjęcia z Allegro):

http://img482.imageshack.us/img482/5212/mostbr1.jpg

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » sob mar 24, 2007 11:55 am

amortyzator skrętu (tłumik drgań układu kierowniczego)

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » sob mar 24, 2007 12:08 pm

Ej a on dużo pomaga? Jest odczuwalna różnica? Bo nie wiem czy u mnie działa. I czy da radę go naprawiać samemu, czy jak się zużyje trzeba kupować nowy?


Jak jest oryginalnie mocowana z tyłu (na belce) skrzynia biegów? W miarę możliwości proszę o zdjęcia, bo poprzedni właściciel zmieniając skrzynię chyba coś pochrzanił.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » sob mar 24, 2007 12:24 pm

Myślę że pomaga. Amortyzatory od honka montują nawet w samurajach. Naprawiać nie ma sensu. Co do nowego znam źródło gdzie są po 60 - 70 pln (jakby co daj znać na priv)

Co do skrzyni biegów - nie wiem jaki silnik masz.

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » sob mar 24, 2007 12:30 pm

Silnik opla, diesel 2.3l silnik i skrzynia biegów od opla omegi. Potrzebowałbym zdjęcia (albo jakiś dobry rysunek tech.) oryginalnego mocowania (rocznik 1990, oryginalnie był silnik Poloneza), żeby w miarę możliwości zrobić podobnie albo jakoś z głową przerobić.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » ndz mar 25, 2007 1:34 pm

miałem kiedyś taki wynalazek, ale już nie pamiętam jak to tam wyrzeźbione jest. Co do diesli (iveco, andoria) zespół napędowy podparty jest w 3 miejscach - dwie łapy z poduszkami po bokach silnika i poduszka na belce w kształcie \_/ na końcu skrzyni biegów

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » ndz mar 25, 2007 4:38 pm

No i potrzebuję zdjęcie/dobry rysunek właśnie tego mocowania na belce na końcu skrzyni biegów, być może przy obydwu zespołach jest podobnie. U mnie belka ma właśnie taki kształt.

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » ndz maja 13, 2007 4:00 pm

Jaką skrzynię biegów montowano w Honkerach z silnikiem Poloneza?
(producent, typ, cokolwiek)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość