Poszukuę poduszek pomiędzy ramę a budą, z czego dopasować?
Moderator: Marcin-Kraków
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 10:18 pm
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontaktowanie:
Poszukuę poduszek pomiędzy ramę a budą, z czego dopasować?
Poszukuę poduszek pomiędzy ramę a budą, z czego dopasować?
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Z lublina. Boczne otwory mocujące (fi 10) będą minimalnie (ok 0,5 mm) nie pasować. Tak minimalnie że wydawać się będzie że pasują, tylko jedna śruba coś wleźć nie chce.
Rozpiłować lub rozwiercić fi11 (chyba wystarczy nawet jeden).
Ew zamówić w motorpolu do honka. Kiedyś płaciłem taniej, niż za te lublinowskie.

Ew zamówić w motorpolu do honka. Kiedyś płaciłem taniej, niż za te lublinowskie.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 10:18 pm
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontaktowanie:
Wielkie dzięki za radę....
... kupiliśmy w Motorpolu oryginalne. Nie mały wydatek, ale wszystkie pasowały idealnie i teraz jest git. Dzięki za radę.
odgrzewam temat - do honka podchodzą poduszki lublinowskie bez żadnych przeróbek. Otwory pasują idealnie - poduszka mocowana jest na śruby m10x20 twardośc 8.8 a karoseria jest przykręcona na m12x80 twardośc 8.8 ale drobnozwojowa - u mnie zastąpiona m12x90 8.8 ale o gwincie normalnym.
Aha - należy pamiętac ze poduszek jest po 4 na strone i jedna z przodu. do tych z boku z jednym wyjątkiem dostęp jest dobry - ten wyjątek to poduszka schowana pod bakiem ( własciwie to nad bakiem ) i bez opuszczenia obydwu zbiorników nic się nie da zrobic. przy oryginalnym orurowaniu z przodu - przynajmniej u mnie trzeba sie nagimnastykowac żeby je odkręcic. 4 sruby przechodzące przez orurowanie i zderzak skrecone sa z dwóch stron - tzn od srodka jest luzna nakrętka. z racji na to ze miejsca jest znikoma ilosc trzeba miec smukłe łapki i klucz 17 płaski i bardzo chudy - tzn wszystko co powyzej 3 mm nie chce wejsc.
Aha - należy pamiętac ze poduszek jest po 4 na strone i jedna z przodu. do tych z boku z jednym wyjątkiem dostęp jest dobry - ten wyjątek to poduszka schowana pod bakiem ( własciwie to nad bakiem ) i bez opuszczenia obydwu zbiorników nic się nie da zrobic. przy oryginalnym orurowaniu z przodu - przynajmniej u mnie trzeba sie nagimnastykowac żeby je odkręcic. 4 sruby przechodzące przez orurowanie i zderzak skrecone sa z dwóch stron - tzn od srodka jest luzna nakrętka. z racji na to ze miejsca jest znikoma ilosc trzeba miec smukłe łapki i klucz 17 płaski i bardzo chudy - tzn wszystko co powyzej 3 mm nie chce wejsc.
HONKER '03
Jeżeli wszystkie poduszki są takie same to wygląda ,że dwie przednie u mnie się kończą
odstęp między ramą a karoserią z tyłu to jakieś 6mm a z przodu … minimalny
da się zmienić tylko te dwie , bez ruszania reszty
jak to zrobić
gdzie podeprzeć karoserie 





Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
hmmm jak by tu w skrócie opisac...po pierwsze da sie zmienic 2 acz trzeba poluzowac pozostałe - tak żeby dało się je wyją z gniazda. Wątpliwości mam tylko czy to ma sens - tzn. czy jak sie założy nowe poduszki do kompletu ze starymi to wszystko bedzie grało - ja u siebie zakładałem wszystkie nowe więc się nie wypowieadam.
Jeśli chodzi o technologie wykonania:
są po 4 poduszki na stronę + jedna z przodu. do zmiany przednich (tych pod nogami kierowcy) wypadałoby poluzować przednią i przynajmniej te które znajdują sie za fotelami przednimi. Dostęp do nich jest bardzo trudny - tzn jak odkręcisz fotele to spokojnie mozesz poluzowac od góry śrubę przechodzącą przez poduszkę ( jest otwór w karoserii ). Gdyby chciec ją wymienic - cóż trzeba sciągac baki niestety. do tylnych poduszek dostęp jest od strony wnęki koła.
Jeśli chodzi o podnoszenie budy ja stosowałem dwa lewarki hydrauliczne - jeden wspierany na ziemi i podpierający profil z przodu - ten do którego jest mocowana poduszka - oczywiscie przez podkładkę z kawałka płyty stalowej 5 mm zeby go nie wygiąc. Z tyłu ten sam patent tylko lewarek opierałem na resorze.
Robota jest dośc upiorna bo śruby są pozapiekane i skorodowane - czasami sie nie dają odkręcic. Zwróc uwagę na stan przedniego profilu - czy przypadkiem siadnięta poducha nie zrobiła ci w nim dziur.
tyle i powodzenia zyczę
Jeśli chodzi o technologie wykonania:
są po 4 poduszki na stronę + jedna z przodu. do zmiany przednich (tych pod nogami kierowcy) wypadałoby poluzować przednią i przynajmniej te które znajdują sie za fotelami przednimi. Dostęp do nich jest bardzo trudny - tzn jak odkręcisz fotele to spokojnie mozesz poluzowac od góry śrubę przechodzącą przez poduszkę ( jest otwór w karoserii ). Gdyby chciec ją wymienic - cóż trzeba sciągac baki niestety. do tylnych poduszek dostęp jest od strony wnęki koła.
Jeśli chodzi o podnoszenie budy ja stosowałem dwa lewarki hydrauliczne - jeden wspierany na ziemi i podpierający profil z przodu - ten do którego jest mocowana poduszka - oczywiscie przez podkładkę z kawałka płyty stalowej 5 mm zeby go nie wygiąc. Z tyłu ten sam patent tylko lewarek opierałem na resorze.
Robota jest dośc upiorna bo śruby są pozapiekane i skorodowane - czasami sie nie dają odkręcic. Zwróc uwagę na stan przedniego profilu - czy przypadkiem siadnięta poducha nie zrobiła ci w nim dziur.
tyle i powodzenia zyczę
HONKER '03
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość