lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: marek_z_gor » sob lip 19, 2008 10:45 pm

witam szanownych użytkowników rodzimych wszędołazów!

mam lublina który jeździ sporo po leśnych terenach, nie jest to jakiś profi offroad ale np w zimie na śniegu pod niewielką górkę bez ładunku nie ma czegos takiego jak przyczepność, no i dumam nad próbą wrzucenia do lublina mostów i reduktora z t. honkera, zdaje sobie sprawe ze to nie jest bułka z masłem lecz nie wydaje mi się zeby to było nie do zrobienia, czy ktoś z Was może przecierał ten szlak? jaka jest wytrzymałość tych mostów i reduktora pod masą powiedzmy 3,5 ton brutto? jakie przełożenia mają mosty honkerów?(tego szukałem lecz nie znalazłem/)

pozdrawiam serdecznie
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
robertpoznań
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob paź 14, 2006 8:56 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: robertpoznań » ndz lip 20, 2008 11:00 am

Jak uda się Tobie kolego nabyć mosty od nowego Honkera wersja z blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi - to dadzą radę i nawet przełożenia będą pasować - ale szukanie takich mostów w dobrej cenie to..............sam ich szukam od paru miesięcy
Honker Poznań
http://honkerteam.pl/

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn lip 21, 2008 5:44 pm

myslałem o takiej zmocie. Z założeniem wiekszych probleów raczej nie bedzie, tylko znalesc ww mosty to już wyzwanie
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Elmer75
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn mar 14, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: wiocha z tramwajami (Stettin)

Post autor: Elmer75 » pn lip 21, 2008 6:32 pm

po Szczecinie taki Lublinek jeździ z wysięgnikiem koszowym. Przedni most wygląda na honkerowski, znacznego zwiększenia wysokości nie stwierdzono
"Chcesz być zdrowy i bogaty, nie pij wódy-idź do chaty" - Dzieci Kapitana Klossa

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » pn lip 21, 2008 11:09 pm

ja nie mysle kupować części osobno, chciałem kupic jakiegoś honkera ze zgnita buda dla samych podzespołów. Orientujecie sie koledzy jakie miały przełożenia mosty honkera z początku lat 90?


pozdrawiam
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn lip 21, 2008 11:17 pm

to chcesz nowe czy stare mosty?
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » pn lip 21, 2008 11:38 pm

dawca z nowymi mostami przerasta moje mozliwosci finansowe... raczej tylko stare, oczywiscie nie zakładałbym ich bez przejrzenia i odpowiedniego remontu ale tak jak napisałem biore pod uwage stary typ
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn lip 21, 2008 11:58 pm

a spieszy Ci sie mocno z tym Lublinkiem?
Może odłóż kasy jeszcze trochę i kup nowy typ, unikniesz późniejszych kosztów
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » wt lip 22, 2008 3:05 pm

co jest nie tak z tymi starymi? słabe są? wklej choć link do tematu o nich bo jak zaczne szukac to wyskoczy mi tysiąc
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » wt lip 22, 2008 3:50 pm

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=51822


ostatecznie tematów o tarpani enie ma tak duzo :P ten był kilka linijek nizej
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
reaping
 
 
Posty: 107
Rejestracja: wt lip 10, 2007 12:03 pm

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: reaping » ndz sty 11, 2009 4:27 pm

http://www.youngtimer.pl/board/viewtopic.php?id=3242

Tu jest trochę informacji o Lublinie 4x4.

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: marek_z_gor » ndz lut 15, 2009 12:58 pm

znam tę stronkę,

pytanie mam kolejne, jaki rozstaw szpilek w piaście ma honker z roku 91 i czy jest mozliwość przeróbki tego mostu na hamulce tarczowe?

i jeszcze jedno pytanie, jak szeroka jest rama honkera tzn chodzi mi o szerokość pomiędzy głownymi podłużnicami ramy?


pozdrawiam
ass, grass, or gas... nobody rides for free

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: wieprzowina » pn lut 16, 2009 1:09 pm

marek_z_gor pisze:znam tę stronkę,

pytanie mam kolejne, jaki rozstaw szpilek w piaście ma honker z roku 91 i czy jest mozliwość przeróbki tego mostu na hamulce tarczowe?

...
Jeśli chodzi Ci o całą obudowę zwrotnicy to pasuje od wszystkich mostów do wszystkich mostów. Nawet wieloklin półosi od strony przegubów jest identyczny w starych i nowych mostach, tak że przeróbka starego mostu na hamulce tarczowe gdy ma się całe zwrotnice polega na odkręceniu i zakręceniu 10 śrub i przewodu hamulcowego. Stara pompa z serwem nie jest w stanie dostarczyć właściwego ciśnienia. Jeśli się jej nie zmieni, hamował będzie tylko tył.

Awatar użytkownika
HEC
 
 
Posty: 276
Rejestracja: sob lis 04, 2006 1:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: HEC » pn lut 16, 2009 2:42 pm

Polecam pompe Lucas od lublina bardzo dobrze sie sprawuje :) trzeba tylko raz młotkiem w nadkole stuknać by sie zmieściła :D

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: wieprzowina » pn lut 16, 2009 3:49 pm

pompa jest ta sama. Inne jest serwo z powodu o którym napisałeś. Lublinowskie jest duże pojedyncze, Honkerowskie mniejsze ale za to podwójne.

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: trefl » wt lut 17, 2009 10:51 am

ja mam tarcze zalozone na przod w honkerze 91 i oryginalna pompe.
hamuje duzo lepiej i przechodzi badania technicze u roznych diagnostow-sluzbistow.
no chyba ze czegos nie wiem i oni tam nie badaja hamowania przodem.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: wieprzowina » wt lut 17, 2009 11:43 am

ale od czego masz zaciski? Zakładałem orginalne tarcze do honka. Jako że nowego typu pompa z serwem nie dotarła do mnie jeździłem na tej która była przy bębnach. Przód nie hamował prawie wcale, a deptałem tak że tył się blokował

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: trefl » wt lut 17, 2009 3:28 pm

wydaje mi sie ze od lublina.
ale nie jestem pewien bo przerobke robil poprzedni wlasciciel.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: wieprzowina » wt lut 17, 2009 3:35 pm

no właśnie. A ja piszę o tym jak się zachowa przy założeniu oryginalnych hamulców.

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: trefl » wt lut 17, 2009 9:56 pm

a rzeczywiscie. sorry za zamieszanie.

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: kita » wt lut 17, 2009 10:45 pm

układ hamulcowy honkera na tarczach był zupełnie inny tzn pompa i serwo wiadomo Lucas -w starych czasach (94-96) tylko BMW524td bez abs -lublin miał serwo LSC80 Honker LSC115 , zaciski Reno 21, Laguna po wykupieniu Tarpana przez DMP po paru latach również Lublin II , z tym że lewy H to prawy L , cylinderki tył mniejszej średnicy niż normalne oczywiście w tarczach kotwicznych z samoregulacją (dzisiaj nie do dostania zostały tylko od L II) , no i korektor siły hamowania umieszczony z przodu ramy mniej więcej pod pompą hamulcową
most przedni miał inną zwrotnicę i czop zwrotnicy (ścięty z jednej strony i trochę inny rozstaw śrub mocujących) piasta po 91 r. jest taka sama , dochodzi blacha osłonowa tarczy hamulcowej i inny przewód elatyczny
różnica w hamowaniu na silniku IVECO TC była potężna po prostu nie ten samochód no i do tego wspomaganie kier ZF - inna bajka

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: BABCIA I » pn mar 23, 2009 8:11 pm

Do starych mostów można kupić przełożenia: 4.1, 4.5, 5.125, i 5.8 (Honker 1.6).
Z 4.5 będzie problem. Pochodzi z Warszawy z "górnym" silnikiem.
4.1 - Tarpan Diesel 2x4
5.125 Nysa, Zuk, Tarpan z silnikiem S-21
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
wukor
Posty: 301
Rejestracja: wt sty 13, 2009 11:18 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: wukor » czw lis 18, 2010 7:37 pm

Trochę nie na temat ale szukam manualu do Lublina najlepiej 2
Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: sebeks » śr lis 24, 2010 10:34 am

z czym konkretnie masz problem ?

ewentualnie zapytaj tutaj, bo trochę ciekawych rzeczy można u nich znaleźć :

http://www.aso.pl/
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: Nikt » śr lis 24, 2010 3:07 pm

BABCIA I pisze:Do starych mostów można kupić przełożenia: 4.1, 4.5, 5.125, i 5.8 (Honker 1.6).
Panie, GDZIE można kupić? Bo przodu do benzyny już rok szukamy i wszędzie ino dizle...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość