Po cholerę

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
coni
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pt kwie 30, 2004 9:23 pm
Lokalizacja: Mazury

Po cholerę

Post autor: coni » pt paź 22, 2004 3:36 pm

mi motylki w przednich kołach ?
jak przekręcę to muszę wlączyć blokadę by jechać?
a moze ja czegos nie wiem???

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » sob paź 23, 2004 3:58 pm

Te motylki to sprzęgiełka po prostu masz stały napęd na koła tylne ale wał przedniego mostu jest zblokowany z tylnim napędem podczas przejścia z 4x2 na 4x4 masz już zblokowane mosty i napęd na cztery kolasy............................................... chyba?

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » sob paź 23, 2004 4:24 pm

to jest uzaleznione od tego jaki ma reduktor...widziałęm honkery w których fabrycznie sa montowane ręczne sprzegiełka pomimo stalego 4WD .

Jeżeli ma reduktor Borga to jest jak mówisz ale niekoniecznie jezeli ma inny reduktor a w honkerach były montowane 3 typy.
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » ndz paź 24, 2004 1:02 pm

Być może mowie co wiem, a wiem tyle co jest napisane w instrukcji obsługi honka tu mam dwa rodzaje napędu 4x2 i 4x4 w 4x2 są sprzęgiełka i stały jest na tył ale reduktor jest Bog.W. :lol:
Tak na marginesie co zrobić łapy motoru i poduchy mi padają :evil:

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz paź 24, 2004 5:42 pm

ja nie mam takiego problemu. a jakie masz poduchy? ja mam polonezoskie ...guma i spręzyna w środku.
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Rupis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: pt paź 08, 2004 6:12 pm
Lokalizacja: Milanówek
Kontaktowanie:

Post autor: Rupis » pn paź 25, 2004 5:31 pm

A przepraszam jakie sprzegielka pasuja do honkera? Daja to w fabryce?
Czytam i nie grzmię....

Awatar użytkownika
coni
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pt kwie 30, 2004 9:23 pm
Lokalizacja: Mazury

Post autor: coni » wt paź 26, 2004 6:36 am

chyba tak ,ale ja nic nie wiem !! Nie mam dostępu do literatury,a nie znam w okilicy zadnego honkerowca by naocznie porównać pojazdy!!
dziwny pojazd...dziwny kraj.... no i ja jakis dziwny heheheh

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt paź 26, 2004 7:57 am

W pierwszej fazie masowej produkcji Honkerów robione były dwie wersje napędowe: mniej rozpowszechniona ze stałym napędem na tył i dołączanym przednim mostem. W tym rozwiązaniu w piastach kół przednich były zamontowane sprzęgiełka (podobnie jak w Aro 244 itp) słyużące wiadomym celom. W wersji bardziej popularnej czyli ze stałym napędem na obie osie i blokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym tych sprzęgiełek nie było - też z wiadomych powodów.

Awatar użytkownika
coni
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pt kwie 30, 2004 9:23 pm
Lokalizacja: Mazury

Post autor: coni » pt paź 29, 2004 5:46 am

To ja mam napęd na tył???
ale jak te cholery przekręcę to nie jadę!!!!!!!!!!!

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt paź 29, 2004 7:43 am

Być może kupiłeś taką zmotę: skrzynka rozdzielcza typowa jak dla pojazdu ze stałym napędem na cztery koła, natomiast przedni most od wersji z dołączanym przednim napędem. Jak wysprzęglisz przednie koła, to efekt jest taki, że mechanizm różnicowy międzyosiowy pcha wszystko tam gdzie nie ma praktycznie żadnych oporów czyli w kierunku przedniego napędu i samochód stoi, a wałek wyściowy na przód się kręci. Włącz wtedy blokadę mechanizmu różnicowego i moment napędowy zostanie przekazany także na tył.
Z taką zmotą spotkałem się kiedyś w Honkerze kolegi, który to pojazd został kupiony z armii. Jako że naprawa pojazdów w wojsku odbywa się na zasadzie "przeszczepów", tak więc w jego przypadku przeszczepiono przedni most od egzemplarza z dołączanym przednim napędem.
Miało to w jego przypadku ten plus, że w lecie i po czarnym to wymontowywał on wałek napędowy skrzynka-przedni most, wysprzęglał przednie koła i włączał blokadę mechanizmu różnicowego międzyosiowego. Owocowało to znacznym spadkiem zużycia paliwa

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » pt paź 29, 2004 3:38 pm

krisi pisze:ja nie mam takiego problemu. a jakie masz poduchy? ja mam polonezoskie ...guma i spręzyna w środku.
Ja miałem od p[oldka teraz od łady problem juz rozwiazany jedna łape przerobilem i jest col

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » pt paź 29, 2004 3:43 pm

Rupis pisze:A przepraszam jakie sprzegielka pasuja do honkera? Daja to w fabryce?
Ja za komplet zapłaciłem 650,00zł i jak kcem to mam stały lub tył :lol: ( stały 20li gazu tył 16li gazu ehh co za radośąć)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości