Strona 1 z 1
Po cholerę
: pt paź 22, 2004 3:36 pm
autor: coni
mi motylki w przednich kołach ?
jak przekręcę to muszę wlączyć blokadę by jechać?
a moze ja czegos nie wiem???
: sob paź 23, 2004 3:58 pm
autor: Lechtak
Te motylki to sprzęgiełka po prostu masz stały napęd na koła tylne ale wał przedniego mostu jest zblokowany z tylnim napędem podczas przejścia z 4x2 na 4x4 masz już zblokowane mosty i napęd na cztery kolasy............................................... chyba?
: sob paź 23, 2004 4:24 pm
autor: krzyś
to jest uzaleznione od tego jaki ma reduktor...widziałęm honkery w których fabrycznie sa montowane ręczne sprzegiełka pomimo stalego 4WD .
Jeżeli ma reduktor Borga to jest jak mówisz ale niekoniecznie jezeli ma inny reduktor a w honkerach były montowane 3 typy.
: ndz paź 24, 2004 1:02 pm
autor: Lechtak
Być może mowie co wiem, a wiem tyle co jest napisane w instrukcji obsługi honka tu mam dwa rodzaje napędu 4x2 i 4x4 w 4x2 są sprzęgiełka i stały jest na tył ale reduktor jest Bog.W.
Tak na marginesie co zrobić łapy motoru i poduchy mi padają

: ndz paź 24, 2004 5:42 pm
autor: krzyś
ja nie mam takiego problemu. a jakie masz poduchy? ja mam polonezoskie ...guma i spręzyna w środku.
: pn paź 25, 2004 5:31 pm
autor: Rupis
A przepraszam jakie sprzegielka pasuja do honkera? Daja to w fabryce?
: wt paź 26, 2004 6:36 am
autor: coni
chyba tak ,ale ja nic nie wiem

Nie mam dostępu do literatury,a nie znam w okilicy zadnego honkerowca by naocznie porównać pojazdy!!
dziwny pojazd...dziwny kraj.... no i ja jakis dziwny heheheh
: wt paź 26, 2004 7:57 am
autor: Niva'94
W pierwszej fazie masowej produkcji Honkerów robione były dwie wersje napędowe: mniej rozpowszechniona ze stałym napędem na tył i dołączanym przednim mostem. W tym rozwiązaniu w piastach kół przednich były zamontowane sprzęgiełka (podobnie jak w Aro 244 itp) słyużące wiadomym celom. W wersji bardziej popularnej czyli ze stałym napędem na obie osie i blokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym tych sprzęgiełek nie było - też z wiadomych powodów.
: pt paź 29, 2004 5:46 am
autor: coni
To ja mam napęd na tył???
ale jak te cholery przekręcę to nie jadę!!!!!!!!!!!
: pt paź 29, 2004 7:43 am
autor: Niva'94
Być może kupiłeś taką zmotę: skrzynka rozdzielcza typowa jak dla pojazdu ze stałym napędem na cztery koła, natomiast przedni most od wersji z dołączanym przednim napędem. Jak wysprzęglisz przednie koła, to efekt jest taki, że mechanizm różnicowy międzyosiowy pcha wszystko tam gdzie nie ma praktycznie żadnych oporów czyli w kierunku przedniego napędu i samochód stoi, a wałek wyściowy na przód się kręci. Włącz wtedy blokadę mechanizmu różnicowego i moment napędowy zostanie przekazany także na tył.
Z taką zmotą spotkałem się kiedyś w Honkerze kolegi, który to pojazd został kupiony z armii. Jako że naprawa pojazdów w wojsku odbywa się na zasadzie "przeszczepów", tak więc w jego przypadku przeszczepiono przedni most od egzemplarza z dołączanym przednim napędem.
Miało to w jego przypadku ten plus, że w lecie i po czarnym to wymontowywał on wałek napędowy skrzynka-przedni most, wysprzęglał przednie koła i włączał blokadę mechanizmu różnicowego międzyosiowego. Owocowało to znacznym spadkiem zużycia paliwa
: pt paź 29, 2004 3:38 pm
autor: Lechtak
krisi pisze:ja nie mam takiego problemu. a jakie masz poduchy? ja mam polonezoskie ...guma i spręzyna w środku.
Ja miałem od p[oldka teraz od łady problem juz rozwiazany jedna łape przerobilem i jest col
: pt paź 29, 2004 3:43 pm
autor: Lechtak
Rupis pisze:A przepraszam jakie sprzegielka pasuja do honkera? Daja to w fabryce?
Ja za komplet zapłaciłem 650,00zł i jak kcem to mam stały lub tył

( stały 20li gazu tył 16li gazu ehh co za radośąć)