Zmiana przelożeń w mostach

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Zmiana przelożeń w mostach

Post autor: Qbosh » pn lis 08, 2004 8:30 pm

Zmieniał ktos może pzrelożenia w mostach na szybsze? Mam dizla i chetnie bym jezdziel powyżej 60 nie slyszac wycia reduktora ...Duży jest to problem? Wymaga jakiś nadludzkich umiejetnosci czy mozna to zrobic samemu majac tzw. znajomość mechaniki

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt lis 09, 2004 8:50 am

Zmieniając przełożenie (?) nie zlikwidujesz wycia, chyba że jednocześnie wymienisz wszystkie koła zębate na nowe, ze skośnymi zębami. Do bodajże 1994 roku skrzynki rozdzielcze miały zęby proste, potem zaczeli wstawiać skośne i raptem auto robiło się o parę decybeli cichsze. Jakby co, to mogę przesłać Ci pełny opis skrzynki rozdzielczej (tej nowszej) wraz z procedurą rozbierania, wymiany podzespołów i składania.
Poza tym nie masz dużego wyboru, bo aktualnie produkowane elementy mają tylko jedną wielkość przełożenia (bieg szosowy 1:1,146; bieg terenowy 1:2,255)

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » wt lis 09, 2004 2:14 pm

dobra moze za duzy skrot zrobiłem - chodzi mi o zmiane pzrelozenia tylko w mostach - reduktora nie mam zamiaru ruszac. co do wycia to najmniejszy problem - gorzej ze musze strasznie silnik kręcic zeby na czarnym w miare normalnie jechac. Autko sluzy mi rownoczesnie do jazdy po czarnym i w terenie - stad potrzeba jakiegos w miare normalnego czytaj szybszego przelozenia. Tak zeby dalo sie koło 70-80 spokojnie jechac. aha - silniczek to dizel.

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt lis 09, 2004 3:40 pm

Sory :oops:
Zbyt szybko przeczytałem temat i połączyło mi się w jedno - reduktor.
A jak tam elektryka? Czy schemat pokrywa się za stanem faktycznym?

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » wt lis 09, 2004 3:57 pm

w odpowiedniej ilosci procentow pasuje - patrze juz bardziej optymistycznie w przyszlosc - tak swoją drogą to wielkie dzieki.
jutro zdzieram bude i zaczynam rzeźbić ...
...troche mi rece lataja jak pomysle co tam zobacze
a jeszcze jedno - pzryslij mi nr do tego gościa od ład

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » wt lis 09, 2004 7:42 pm

jeżeli potarfisz regulować DOBRZE luzy na wałku i talerzu oraz na łozyskach to mozesz sie śmiało brać ..jak nie umiesz lub nigdy tego nie robiłęś to lepeij daj to konmuś kto wie w czym szum.
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » wt lis 09, 2004 11:36 pm

krisi pisze:jeżeli potarfisz regulować DOBRZE luzy na wałku i talerzu oraz na łozyskach to mozesz sie śmiało brać ..jak nie umiesz lub nigdy tego nie robiłęś to lepeij daj to konmuś kto wie w czym szum.
o własnie o to mi chodzilo - poniewaz nigdy tego nie robiłem pozostaje zebrac troche szelestów i znależć jakiegos magika - ma ktos moze namiary na kogoś w okolicach wawy??

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr lis 10, 2004 8:18 am

Qbosh pisze: a jeszcze jedno - pzryslij mi nr do tego gościa od ład
(025) 632 46 71
Poszukaj na skrzynce, ten numer wysłałem zaraz następnego dnia.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn lis 15, 2004 12:05 pm

Jeśli przy dieslu jeździ Ci 60 (rozumiem że silnik wyje bo już na więcej się wykręcić nie może) znaczy że masz w mostach przełożenia benzynowe tj 1:5,7. Nie wiem czy masz wolnossącego czy turbo. Do wolnossących były przełożenia 1:4,5 a do turbo 1:4,1. Ja zmieniłem w wolnossącym 4,5 na 4,1 bo auta używam turystycznie i zależy mi na prędkości (poza tym z mocą nie jest źle - skrzynia iveco ma niską jedynkę i nigdy nawet nie udało mi się jej użyć z reduktorem – auto jedzie wtedy chyba 5 km/h przy maksymalnych obrotach silnika) Generalnie nie jest to tania zabawa – 2 komplety talerz-atak troszkę kosztować będą. Jeśli interesują Cię przełożenia 4,1 – daj znać może uda się coś taniej załatwić

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » wt lis 16, 2004 9:02 am

U mnie jest zmota typu silnik bmw 2.4td. poniewaz autko bedzie uzywane zdecydowanie turystycznie wiec interesowalyby mnie te 4.1. jakbys mogl szczegoły na priva dac bede wdzieczny - aha jeszcze co to znaczy troszke ?

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt lis 16, 2004 10:51 am

nie pamiętam ile ja płaciłem. Było to jednak jakieś 20 % ceny sklepowej a i tak to mało nie było. Dowiem się

frezzer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz sie 17, 2003 11:00 am
Lokalizacja: Siemianowice
Kontaktowanie:

Post autor: frezzer » pt gru 03, 2004 3:47 pm

2 komplety talerzy i wałków na przełozenie 4,5 to wydatek ~ 800 zeta bo juz dobrze nie pamietam, pol roku temu kupowałem w Andrychowie (Andoria Mot)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości