Zmiana przelożeń w mostach
Moderator: Marcin-Kraków
Zmiana przelożeń w mostach
Zmieniał ktos może pzrelożenia w mostach na szybsze? Mam dizla i chetnie bym jezdziel powyżej 60 nie slyszac wycia reduktora ...Duży jest to problem? Wymaga jakiś nadludzkich umiejetnosci czy mozna to zrobic samemu majac tzw. znajomość mechaniki
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Zmieniając przełożenie (?) nie zlikwidujesz wycia, chyba że jednocześnie wymienisz wszystkie koła zębate na nowe, ze skośnymi zębami. Do bodajże 1994 roku skrzynki rozdzielcze miały zęby proste, potem zaczeli wstawiać skośne i raptem auto robiło się o parę decybeli cichsze. Jakby co, to mogę przesłać Ci pełny opis skrzynki rozdzielczej (tej nowszej) wraz z procedurą rozbierania, wymiany podzespołów i składania.
Poza tym nie masz dużego wyboru, bo aktualnie produkowane elementy mają tylko jedną wielkość przełożenia (bieg szosowy 1:1,146; bieg terenowy 1:2,255)
Poza tym nie masz dużego wyboru, bo aktualnie produkowane elementy mają tylko jedną wielkość przełożenia (bieg szosowy 1:1,146; bieg terenowy 1:2,255)
dobra moze za duzy skrot zrobiłem - chodzi mi o zmiane pzrelozenia tylko w mostach - reduktora nie mam zamiaru ruszac. co do wycia to najmniejszy problem - gorzej ze musze strasznie silnik kręcic zeby na czarnym w miare normalnie jechac. Autko sluzy mi rownoczesnie do jazdy po czarnym i w terenie - stad potrzeba jakiegos w miare normalnego czytaj szybszego przelozenia. Tak zeby dalo sie koło 70-80 spokojnie jechac. aha - silniczek to dizel.
o własnie o to mi chodzilo - poniewaz nigdy tego nie robiłem pozostaje zebrac troche szelestów i znależć jakiegos magika - ma ktos moze namiary na kogoś w okolicach wawy??krisi pisze:jeżeli potarfisz regulować DOBRZE luzy na wałku i talerzu oraz na łozyskach to mozesz sie śmiało brać ..jak nie umiesz lub nigdy tego nie robiłęś to lepeij daj to konmuś kto wie w czym szum.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Jeśli przy dieslu jeździ Ci 60 (rozumiem że silnik wyje bo już na więcej się wykręcić nie może) znaczy że masz w mostach przełożenia benzynowe tj 1:5,7. Nie wiem czy masz wolnossącego czy turbo. Do wolnossących były przełożenia 1:4,5 a do turbo 1:4,1. Ja zmieniłem w wolnossącym 4,5 na 4,1 bo auta używam turystycznie i zależy mi na prędkości (poza tym z mocą nie jest źle - skrzynia iveco ma niską jedynkę i nigdy nawet nie udało mi się jej użyć z reduktorem – auto jedzie wtedy chyba 5 km/h przy maksymalnych obrotach silnika) Generalnie nie jest to tania zabawa – 2 komplety talerz-atak troszkę kosztować będą. Jeśli interesują Cię przełożenia 4,1 – daj znać może uda się coś taniej załatwić
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości