czyli ogólnie rozumiane wyposażenie w klatki, zderzaki, siedzenia, pasy itp.
Moderator: Misiek Bielsko
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » czw lip 07, 2022 6:22 pm
drogie brawo
dawno nie było pytania o oliwe, potrzebuje oleum do silnika, z wymagań producenta silnika
-5W30,
-API CJ-4/CI-4
nie ma zbyt wiele na rynku, jeszcze trudniej o jakieś konkretne opracowanie co lepsze i dlaczemu
kasztanić można oczywiście od razu, aczkolwiek wezmę przemycone sugestie pod rozwagę

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
tasior

- Posty: 320
- Rejestracja: pt lut 15, 2008 3:40 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tasior » czw lip 07, 2022 8:06 pm
a nie można 5w40 zamiast 5w30 ja tak robię i z silnikiem nic złego się nie robi
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » czw lip 07, 2022 8:07 pm
olej to olałem i wszystko w temacie

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » czw lip 07, 2022 9:21 pm
Z tanszych a bardzo dobrych: Shell lub Total -> ładnie czyszczą i nie zostawiają nowych osadów.
Z droższych Ravenol, Penrite, Amsoil, PMO, Meguin.
O olejach to można dłuugo, ale ważne aby nie syfiły, były stabilne termicznie i aby było Cię stać wymieniać to przy przebiegu poniżej 10 tyś km.
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt lip 08, 2022 7:15 am
purti pisze: ↑czw lip 07, 2022 9:21 pm
wymieniać to przy przebiegu poniżej 10 tyś km.
bywa różnie, normalnie jak w domu jestem to co 7-8 wymieniam, ale jak pojadę dalej to 12 ma wytrzymać bez pierdnięcia w razie czego
o ile shella pewnie kupie gdziekolwiek to z resztą może być problem, żeby kupić coś ekstra
@tasior w ostateczności jeśli będzie trzeba, to coś takiego się zrobi, ale jeśli można dobrać specyfikacje taką jaka powinna być, najpierw spróbuje poszukać coś w zadanym przedziale
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Generic

- Posty: 709
- Rejestracja: śr maja 23, 2012 5:54 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: Generic » pt lip 08, 2022 8:29 am
purti pisze: ↑czw lip 07, 2022 9:21 pm
Z tanszych a bardzo dobrych: Shell lub Total -> ładnie czyszczą i nie zostawiają nowych osadów.
Z droższych Ravenol, Penrite, Amsoil, PMO, Meguin.
O olejach to można dłuugo, ale ważne aby nie syfiły, były stabilne termicznie i aby było Cię stać wymieniać to przy przebiegu poniżej 10 tyś km.
A Mopar na tym tle jak wypada? Bo to jest 5w30 jak najbardziej.
-
minizbowid
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Post
autor: minizbowid » pt lip 08, 2022 2:46 pm
purti pisze: ↑czw lip 07, 2022 9:21 pm
Z droższych Ravenol, Penrite, Amsoil, PMO,
dodałbym millersa i eneos
Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

-
trocin

- Posty: 2246
- Rejestracja: sob lut 07, 2009 10:52 pm
- Lokalizacja: Puławy
Post
autor: trocin » pt lip 08, 2022 5:28 pm
ja od lat do klekotów leje to i działa, wymiana co 10kkm i jest ok

P I 2.5 TD '90
R1100GS '99
-
minizbowid
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Post
autor: minizbowid » pt lip 08, 2022 6:38 pm
trocin pisze: ↑pt lip 08, 2022 5:28 pm
ja od lat do klekotów leje to i działa, wymiana co 10kkm i jest ok
a ten po lewej to do czego?
Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

-
Marci
-

- Posty: 3917
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » pt lip 08, 2022 7:10 pm
tu fajny artykuł
https://k2.com.pl/blog/klasyfikacja-olejow/ ja do swojego stosuje wg. ACEA C-4 , w cytrynie jumpy z 2016r ACEA C-3 , tu i tu 5w30 , producent nie ma znaczenia bo olejum ma spełniać normę , można śmiało też 5w40 ,a nawet 5w60 , kwestia jak silnik dostaje w tyłek , kolega do octavi 1,9tdi na pompkach leje turdusa 5w30 jest zadowolony
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » sob lip 09, 2022 12:05 am
problem jeno w tym, że większość olejów (tak jak ta valvoilina, którą lubię) nie spełnia normy CJ-4 (a może spełnia, ale nigdzie o tym nie pisze )
Penrite, Amsoil- znalazłem takie co spełniają, ale w razie konieczności dolania nigdzie tego w "dziczy" nie kupie

nawet w średnio zaopatrzonym sklepiku z olejami tego nie kupie
obecnie mam zalane Mitasu zgodne ze specyfikacją, ale nadszedł czas wymiany i mam z deka zonk
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
bazylisek
-

- Posty: 912
- Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków
Post
autor: bazylisek » sob lip 09, 2022 9:12 am
No jak? Ciężarówkowego Mobil 1 Delvac LE 5W30 nie kupisz wszędzie? Na pewno będzie dostępny wszędzie tam gdzie dociera transport kołowy.
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » sob lip 09, 2022 10:59 am
bazylisek pisze: ↑sob lip 09, 2022 9:12 am
No jak? Ciężarówkowego Mobil 1 Delvac LE 5W30 nie kupisz wszędzie? Na pewno będzie dostępny wszędzie tam gdzie dociera transport kołowy.
kupie, aczkolwiek na mobili kiedyś silnik zatarłem i mam złe skojarzenia z tą marką, pewnie awaryjnie bym zalał, ale jak nie muszę, to wolałbym jednak coś innego, tak samo nie przepadam za Gulfem, bo robił się z niego glut w patrolu
ogólnie z tego co widzę to są oleje głównie ciężarówkowe,
są jeszcze wynalazki jak PETRONAS URANIA 5000 E, rzeczone Mitasu, ale przyznam że nie słyszałem zbytnio o takich

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » sob lip 09, 2022 5:07 pm
Jak Ci przyjdzie uzupełnić, to jednorazowo zalejesz czegokolwiek tłustego.
Strasznie przesadzasz. To nie f1, tylko klekot

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
bazylisek
-

- Posty: 912
- Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków
Post
autor: bazylisek » sob lip 09, 2022 8:09 pm
lbl78 pisze: ↑sob lip 09, 2022 10:59 am
bazylisek pisze: ↑sob lip 09, 2022 9:12 am
No jak? Ciężarówkowego Mobil 1 Delvac LE 5W30 nie kupisz wszędzie? Na pewno będzie dostępny wszędzie tam gdzie dociera transport kołowy.
kupie, aczkolwiek na mobili kiedyś silnik zatarłem i mam złe skojarzenia z tą marką, pewnie awaryjnie bym zalał, ale jak nie muszę, to wolałbym jednak coś innego, tak samo nie przepadam za Gulfem, bo robił się z niego glut w patrolu
ogólnie z tego co widzę to są oleje głównie ciężarówkowe,
są jeszcze wynalazki jak PETRONAS URANIA 5000 E, rzeczone Mitasu, ale przyznam że nie słyszałem zbytnio o takich
Norma o którą pytałeś to właśnie norma "ciężarówkowa" to co się dziwisz.
Co do Mitasu to mam przekonanie że to zajebiste opakowanie z przeciętną zawartością. Kędyś przeglądałem karty techniczne przekładniówek i się rozczarowałem .
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » ndz lip 10, 2022 12:26 am
bazylisek pisze: ↑sob lip 09, 2022 8:09 pm
Norma o którą pytałeś to właśnie norma "ciężarówkowa" to co się dziwisz.
Co do Mitasu to mam przekonanie że to zajebiste opakowanie z przeciętną zawartością. Kędyś przeglądałem karty techniczne przekładniówek i się rozczarowałem .
CI/CJ z tego co patrzam to "najwyższe normy" z olei low sasp, i rzeczywiście CJ-4 zwykle w ciężarówkach stosują
pewnie z racji popularności skończy się na shellu a jak będzie tak samo dupiato dostępny jak inne wynalazki to kupie coś porządnego
@Kabal, i tak i nie awaryjnie jak nie będzie nic innego, a trzeba będzie dolać, zaleje cokolwiek w odpowiedniej lepkości, najwyżej DPF będzie szalał, choć jak jest możliwość zakupu czegoś w miarę popularnego na świecie to, czemu lać byle co?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » wt sie 02, 2022 5:15 pm
Ja leje Delvac do disco od 8 lat i uwazam, ze to bardzo dobry olej

Z beczuni po 15 zl/litr

Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » wt sie 02, 2022 7:51 pm
zagłębiłem się dokładnie w dataszita silnika i okazuje się że 10W40 low sasp CJ-4 też spokojnie może być
na razie wlałem tego delavaca zobaczymy z jak to będzie dizałać
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Ironcruz
-

- Posty: 1457
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
- Lokalizacja: wlkp
Post
autor: Ironcruz » czw sie 18, 2022 4:17 pm
lbl78 pisze: ↑czw lip 07, 2022 6:22 pm
drogie brawo
dawno nie było pytania o oliwe, potrzebuje oleum do silnika, z wymagań producenta silnika
-5W30,
-API CJ-4/CI-4
nie ma zbyt wiele na rynku, jeszcze trudniej o jakieś konkretne opracowanie co lepsze i dlaczemu
kasztanić można oczywiście od razu, aczkolwiek wezmę przemycone sugestie pod rozwagę
Mi producent do Toytoya każe wlewać 5W30 Ilsac-a 5. To leję Penrite'a 5w30 Gf-5 (przechrzczonego aktualnie na GF-S) i silnik to lubi.
Tytus
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » czw sie 18, 2022 4:21 pm
Ironcruz pisze: ↑czw sie 18, 2022 4:17 pm
lbl78 pisze: ↑czw lip 07, 2022 6:22 pm
drogie brawo
dawno nie było pytania o oliwe, potrzebuje oleum do silnika, z wymagań producenta silnika
-5W30,
-API CJ-4/CI-4
nie ma zbyt wiele na rynku, jeszcze trudniej o jakieś konkretne opracowanie co lepsze i dlaczemu
kasztanić można oczywiście od razu, aczkolwiek wezmę przemycone sugestie pod rozwagę
Mi producent do Toytoya każe wlewać 5W30 Ilsac-a 5. To leję Penrite'a 5w30 Gf-5 (przechrzczonego aktualnie na GF-S) i
silnik to lubi.
Po czym wnosisz?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
Ironcruz
-

- Posty: 1457
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
- Lokalizacja: wlkp
Post
autor: Ironcruz » pt sie 19, 2022 5:25 pm
Kabal pisze: ↑czw sie 18, 2022 4:21 pm
Ironcruz pisze: ↑czw sie 18, 2022 4:17 pm
lbl78 pisze: ↑czw lip 07, 2022 6:22 pm
drogie brawo
dawno nie było pytania o oliwe, potrzebuje oleum do silnika, z wymagań producenta silnika
-5W30,
-API CJ-4/CI-4
nie ma zbyt wiele na rynku, jeszcze trudniej o jakieś konkretne opracowanie co lepsze i dlaczemu
kasztanić można oczywiście od razu, aczkolwiek wezmę przemycone sugestie pod rozwagę
Mi producent do Toytoya każe wlewać 5W30 Ilsac-a 5. To leję Penrite'a 5w30 Gf-5 (przechrzczonego aktualnie na GF-S) i
silnik to lubi.
Po czym wnosisz?
Po zapachu? Nie wiem. Działa. Spełnia specyfikację i dodatkowo opis marketingowy dobrze wciska kit. Parę lat temu nawet czytałem specyfikację tego oleju.
Za to jestem w stanie potwierdzić, że jak wlałem do Froty A zamiast Liqui Moly 10W40, Orlenowski 10W40 to było czuć różnicę na korzyść LM.
Tytus
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt sie 19, 2022 9:19 pm
Ironcruz pisze: ↑czw sie 18, 2022 4:17 pm
lbl78 pisze: ↑czw lip 07, 2022 6:22 pm
drogie brawo
dawno nie było pytania o oliwe, potrzebuje oleum do silnika, z wymagań producenta silnika
-5W30,
-API CJ-4/CI-4
nie ma zbyt wiele na rynku, jeszcze trudniej o jakieś konkretne opracowanie co lepsze i dlaczemu
kasztanić można oczywiście od razu, aczkolwiek wezmę przemycone sugestie pod rozwagę
Mi producent do Toytoya każe wlewać 5W30 Ilsac-a 5. To leję Penrite'a 5w30 Gf-5 (przechrzczonego aktualnie na GF-S) i silnik to lubi.
niestety nie spełnia wymagań
ale po znalezieniu oryginalnej rozpiski olejów do tego silnika coś se wyszukałem, jakiś mobil, nawet był jako rekomendowany przez producenta, jak będzie działał zobaczymy
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość