twardosc sprezyn
Moderator: Misiek Bielsko
twardosc sprezyn
pewnie obszerny temat ....
jak dobrac twardosc i dlugosc sprezyn do konkretnego samochodu (masa)? .... ile kg/mm (lbs/in)?
cel rajdy typu H4x4
jak dobrac twardosc i dlugosc sprezyn do konkretnego samochodu (masa)? .... ile kg/mm (lbs/in)?
cel rajdy typu H4x4
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
baaaaaaardzo kosztowna metoda. I nie gwarantująca powodzenia.west pisze:Najlepiej metodą PiB .
A tak poważniej, to napisz coś więcej - czy jest to całkowicie nowy zawias? Czy jest to tylko modyfikacja?
Dobrać, a w zasadzie policzyć się da, ale jest z tym trochę roboty - ważenie, pomiary a później policzenie no i na koniec testy i modyfikacje

Jest w sieci trochę różnego rodzaju pomocników/kalkulatorów a jeśli jesteś anglojęzyczny to i sporo elaboratów do łyknięcia.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: twardosc sprezyn
szykujesz Pajeromaxpatrol pisze:pewnie obszerny temat ....
jak dobrac twardosc i dlugosc sprezyn do konkretnego samochodu (masa)? .... ile kg/mm (lbs/in)?
cel rajdy typu H4x4

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Przed chwilą znalazłem miśka na H4x4
: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7078143
to nie jest moje ogłoszenia ani sprzedawcy nie znam.

to nie jest moje ogłoszenia ani sprzedawcy nie znam.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
szykuje Pajero.
mam za niedlugo miesiac urlopu wiec cos trza robic
juz wkurza mnie katowanie go na lesnych rajdach wiec w przyszlym roku chce sprobowac czegos bardziej szybkosciowego. a do tego jest za bardzo skaczacy i plywajacy.
chce przod przerobic na sprezyne (jak da rade). a ze amorki itak mam juz kiepskie to myslalem o jakims coilover.
moze Eibach na Fox'ie.
tylko jak to teraz dobrac ...
ewentualnie myslalem zeby do tego co teraz jest (drazki i amor przod; sprezyna i amor tył) dodac po jednym coilover na kolo ...
mam za niedlugo miesiac urlopu wiec cos trza robic

juz wkurza mnie katowanie go na lesnych rajdach wiec w przyszlym roku chce sprobowac czegos bardziej szybkosciowego. a do tego jest za bardzo skaczacy i plywajacy.
chce przod przerobic na sprezyne (jak da rade). a ze amorki itak mam juz kiepskie to myslalem o jakims coilover.
moze Eibach na Fox'ie.
tylko jak to teraz dobrac ...
ewentualnie myslalem zeby do tego co teraz jest (drazki i amor przod; sprezyna i amor tył) dodac po jednym coilover na kolo ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
w sumie nicAdam.Ż pisze:no i co to wnosi do tematu??


@ maxpatrol zaczynamy motać V6 3.5 V24 do rajdów Baja Temat zawieszenia do tego mam lekko ogarnięty. Jeśli zdecydujesz sie na droższy zawias np FOX i lub drogi zawias typu Ohlins to jedynym Twoim problemem będzie wzięcie kredytu w banku


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
hehe
sek w tym ze budzet ograniczony
na dodatek skrzynia mi zwybuchowala i ja tez musze zrobic.
co do zawiasu .... moze jakies wskazowki?
fox na eibachach nie wychodzi tak drogo .... a wsadze sobie sam
tylko kwestia doboru.
no chyba ze masz jakas konkretna oferte ....
to prosze na WLMAKS@gmail.com
sek w tym ze budzet ograniczony

na dodatek skrzynia mi zwybuchowala i ja tez musze zrobic.
co do zawiasu .... moze jakies wskazowki?
fox na eibachach nie wychodzi tak drogo .... a wsadze sobie sam

tylko kwestia doboru.
no chyba ze masz jakas konkretna oferte ....
to prosze na WLMAKS@gmail.com
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Wiesz przecie, że najwięcej radochy daje wymotanie czegoś samemu
. Co do motania zawiasu miśka - wielkich możliwości nie ma, przednia zawiecha narzuca sporo ograniczeń, a i miesiąc to niewiele czasu. Ja bym poszedł w kierunku sztywniejszych sprężyn i amorów typu HD, a z dodatków to najwyżej hydrauliczne odbijaki.

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Jeśli zostawiasz przedni zawias jaki jest i szukasz tylko sprężyn aby zrezygnować z drążków to sprawa nie jest skomplikowana. Spring rate drążków jest znane + pomiary "z natury" przeniego zawiasu i masz wszystkie dane do liczenia sprężyn. Możesz upchać na przedzie najkrótszego gwintowanego foxa 2", ale muszisz górne mocowanie przerobić na "ucho" i zrobić troche miejsca dla sprężyny.
Wieczorkim napisze wiecej, bo nie mam teraz głowy do tego.
Wieczorkim napisze wiecej, bo nie mam teraz głowy do tego.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
a skad wezme spring rate drazkow?DamnIt! pisze:Jeśli zostawiasz przedni zawias jaki jest i szukasz tylko sprężyn aby zrezygnować z drążków to sprawa nie jest skomplikowana. Spring rate drążków jest znane + pomiary "z natury" przeniego zawiasu i masz wszystkie dane do liczenia sprężyn. Możesz upchać na przedzie najkrótszego gwintowanego foxa 2", ale muszisz górne mocowanie przerobić na "ucho" i zrobić troche miejsca dla sprężyny.
Wieczorkim napisze wiecej, bo nie mam teraz głowy do tego.

no i czekam na wiecej

Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
jako że mam zawiechę HD w pajero to powiem Ci że przy jakiejkolwiek szybszej jedzie po wyjebach można ją o kant kuli rozbić. Przód dobija nawet przy zimnych amortyzatorach a jak sie nagrzeją to tracą sprawność i w ogóle jest pozamiatane ...czyli po 5 minutach jazdyrokfor32 pisze: Ja bym poszedł w kierunku sztywniejszych sprężyn i amorów typu HD, a z dodatków to najwyżej hydrauliczne odbijaki.

żadne OME TJM Dobinsony Irony i inne australijskie produkty w cenie 360 / 420 zł się do tego sportu nie nadają.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
sprężyna to pikuś malutki OME N910 będą OK Lift plus 20mm i są wzmocnione w porównaniu do oryginału. Ogólnie rzecz biorąc do amatorskiego ścigania w klasie T2 z tylną osią sobie poradzisz, mniej lub bardziej ale dasz radę . Problem tkwi w przedniej osi Jak zaczniesz kombinować z mocno z przednim zawiasem tzn jak wywalisz drążki skrętne zapodasz sprężyny to pójdziesz w mega koszty i możesz zapomnieć o startowaniu w klasie aut seryjnych T2maxpatrol pisze:ok
ale jakie sprezyny dobrac ....
to jest ten klopot

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Dlatego napisałem o odbijakach hydraulicznych. Zwykły amor na ściskanie tłumią słabo, chyba że jest to wersja ze wzmocnioną siłą tłumienia dobicia na końcu skoku tłoczyska. Ale to ohlinsy
. Sztywniejsza sprężyna czy drążek będzie przeciwdziałać huśtaniu auta w zakrętach, natomiast na podskakiwanie są właśnie odbijaki hydrauliczne. Jak się to dobrze zestroi, to działa miodzio, a przy tym nie idzie się w jakieś kosmiczne koszta.

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Spring rate drążków to 25 N/mm(140lbs/in) i jest w miśkowym "workshop manual". Wartość podawana jest na tzw. "wheel position" czyli na płaszczyźnie montażu koła/felgi. Potrzebna reszta jest tutaj: http://www.swayaway.com/calculators/swayawayCalc.php wraz z rysunkami i objaśnieniami. Nie wiem gdzie będziesz kupował klamoty, ale warto także skonsultować obliczenia ze sprzedawcą. Jeśli w USA to startuj do Polyperformance - człowiek o imieniu Dave z pewnością Ci pomoże. Poza tym Foxy są zestrajane indywidualnie - więc i tak trzeba kolesiowi powiedzieć o co kaman aby twardość była OK. Nie wiem jak w polsce/europie jest ze zmianą ustawień - w USA pierwszą masz gratis w cenie przesyłki do Foxa.maxpatrol pisze:a skad wezme spring rate drazkow?DamnIt! pisze:Jeśli zostawiasz przedni zawias jaki jest i szukasz tylko sprężyn aby zrezygnować z drążków to sprawa nie jest skomplikowana. Spring rate drążków jest znane + pomiary "z natury" przeniego zawiasu i masz wszystkie dane do liczenia sprężyn. Możesz upchać na przedzie najkrótszego gwintowanego foxa 2", ale muszisz górne mocowanie przerobić na "ucho" i zrobić troche miejsca dla sprężyny.
Wieczorkim napisze wiecej, bo nie mam teraz głowy do tego.
no i czekam na wiecej
Najbardziej zbliżony wymiarami do miśkowego orginalnego amortyzatora na przód jest FOX o numerze FOX-980-99-041-A - 2" z gwintem lub FOX-980-99-042-A - z dodatkowym zbiornikiem. Na to sprężyna o fi wew. 2.5" i długości 10" o Spring Rate z wyliczeń. Górne mocowanie jest do przerobienia.
Foxy są tu: http://www.polyperformance.com/shop/pro ... =34&page=1
sprężyny tu: http://www.polyperformance.com/shop/10- ... 16793.html
Ale jeśli się zdecydujesz na na coilover z przodu to natrafisz na wkurzający brak miejsca - ciężko się z czymś grubszym niż 2" zmieścić w objęciach górnego wahacza i bocznych blach górnego mocowania amortyzatora. Jest na to rada - delikatna obróbka przeszkadzających elementów oraz sprężyna o średnicy wew 60 mm zamiast najczęściej proponowanych 2.5". Springi 60mm kupisz od H-R, eibach nie wiem czy oferuje.
Tyle teoretycznie.
A praktycznie? No cuż - osobiście bym się za to nie brał.

Zostaw drążki a spróbuj dorzucić drugi amortyzator lub http://www.polyperformance.com/shop/Swa ... 17676.html - choć oczywiście będzie to wymagało adaptacji.
Jeśli chcesz porządne amorki w rozsądnej cenie i serwisowalne w polsce to kup Bilsteina w USA

Bilsteinowe zamienniki orginalnych amorów mają ustawienia:
- przednie(B46-1794: 320/80);
- tylne(B46-1795: 290/175);
Podawałem twardości zgodnie z Bilsteinową terminologią - czyli aby otrzymać wartość w [N] trzeba parametr pomnożyć przez 10. Tłumienność jest podawana przy wymuszeniu 0.52 m/s .
Przemyśl temat i do dzieła.

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Nie wiem czy to dobry pomysł. Na pewno szanse na poprawne zestrojenie czegoś takiego (czyli wyliczenia zawieszenia) masz małe bez odpowiednich maszyn potrafiących zmierzyć jakie parametry mają Twoje obecne sprężyny i drążki. Jeśli się uprzesz to oczywiście możesz dobierać metodą prób i błędów, ale jeśli chcesz rzeczywiście FOXa/Eibacha to od razu kup parę kompletów sprężyn i zestawy do odbudowy amortyzatorów + oleje.maxpatrol pisze: ewentualnie myslalem zeby do tego co teraz jest (drazki i amor przod; sprezyna i amor tył) dodac po jednym coilover na kolo ...
Już lepiej wywalić ten cały zawias który masz i policzyć/zbudować nowy. Zresztą nie wiem jak wygląda w miśku tylne zawieszenie ale możesz mieć tam ciasno aby oryginalne sprężyny, amortyzatory i całego coilovera wcisnąć.
Na początku to sprawdź sobie z przodu gdzie do wahacza chcesz tego coilovera zamontować. Następnie zobacz ile będziesz miał na niego miejsca, tak aby ci górne mocowania 10 cm ponad maską nie wyszły. Te zestawy są naprawdę b. długie szczególnie jeśli chcesz mieć ze 20-30 cm skoku (nie wiem ile skoku z przodu ma misiek - ograniczają go w pewnym stopniu krótkie wahacze i kąt pracy przegubu).
Podpatrz sobie (nawet na fotkach) na samochody z Mykogen Rally (np. tutaj http://terenowo.pl/NOWO/index.php?optio ... &Itemid=33)
ze zdjęć wynika, że zawieszenie jednego przedniego koła przekracza wartość mojego sztruclaAdAm pisze:[...]
Podpatrz sobie (nawet na fotkach) na samochody z Mykogen Rally (np. tutaj http://terenowo.pl/NOWO/index.php?optio ... &Itemid=33)

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Każdemu, kto zamierza się zająć zawiasem lub chociaż chce wiedzieć "co?" i "jak?" oraz "dlaczego?" polecam zajrzeć tutaj:
- http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... rs/Part_1/
- http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... rs/Part_2/
Po przeczytaniu ze zrozumieniem obu części "nic już nie będzie jak dawniej".
- http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... rs/Part_1/
- http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... rs/Part_2/
Po przeczytaniu ze zrozumieniem obu części "nic już nie będzie jak dawniej".
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
.... piszesz ze moze isc mniej oporowa strona i wsadzic po 2 Bilsteiny na kolo i na tym pozostac ...DamnIt! pisze:
Zostaw drążki a spróbuj dorzucić drugi amortyzator lub (...)
Jeśli chcesz porządne amorki w rozsądnej cenie i serwisowalne w polsce to kup Bilsteina w USA. Jest seria B6 - dedykowany miśkowi zestaw. Niby nie są one "do ciężkich rajdów", ale kol @Misiek_Bielsko ma w swoim rajdowym pojeździe po 2 na koło i wymiata. No chyba, że coś pomyliłem.
Bilsteinowe zamienniki orginalnych amorów mają ustawienia:
- przednie(B46-1794: 320/80);
- tylne(B46-1795: 290/175);
Podawałem twardości zgodnie z Bilsteinową terminologią - czyli aby otrzymać wartość w [N] trzeba parametr pomnożyć przez 10. Tłumienność jest podawana przy wymuszeniu 0.52 m/s .
Przemyśl temat i do dzieła.
piszesz tez o ustawieniach ....
ale jak wsadze 2 amorki .... to chyba juz musza byc inne ustawienia niz oryginalne?
przy ich zamawianiu musze podawac jakies ustawienia czy sa jakies standardowe?
np. http://www.zawieszenia.pl/amortyzatory/ ... /49528.php
sorry za moze laickie pytanie ale jestem (jeszcze

Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość