LSD
Moderator: Marcin-Kraków
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
LSD
No właśnie LSD. Wszystkich prześmiewców uprzedzam od razu, ze chodzi mi o to ustrojstwo w tylnym moście a nie o używkę.
W krótkich żołnierskich słowach: jak toto działa, po co się coś takiego stosuje, zady i walety... itp informacje. Temat nie jest z rodzaju gardłowych mimo to proszę o ograniczenie kasztanienia
W krótkich żołnierskich słowach: jak toto działa, po co się coś takiego stosuje, zady i walety... itp informacje. Temat nie jest z rodzaju gardłowych mimo to proszę o ograniczenie kasztanienia
Limited Slip Differential - LSD - Mechanizm różnicowym o zwiększonym tarciu (zmniejszonym poślizgu =)
W praktyce powoduje pisk opon przy zawracaniu i manewrowaniu przy solidniejszym wcisnięciu gazu i dużą podatność na "bączka" w przypadku auta krótkiego na małych (czyt: seryjnych) oponkach
W terenie chyba niezauważalne (nie da się tego wyłączyć także nie wiem jak by było bez)
Wygląda to bodajże tak jakby między koszem dyferencjału a satelitami były wcisnięte tarcze udające hamulec
W praktyce powoduje pisk opon przy zawracaniu i manewrowaniu przy solidniejszym wcisnięciu gazu i dużą podatność na "bączka" w przypadku auta krótkiego na małych (czyt: seryjnych) oponkach

W terenie chyba niezauważalne (nie da się tego wyłączyć także nie wiem jak by było bez)

Wygląda to bodajże tak jakby między koszem dyferencjału a satelitami były wcisnięte tarcze udające hamulec

Teraz my was jemy =)
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Zauważyłem ten objaw, ale kładłem go na karb lekkiego zadka w kijance. No cóż - przynajmniej wiem ciut więcej.BOOGIE pisze:W praktyce powoduje pisk opon przy zawracaniu i manewrowaniu przy solidniejszym wcisnięciu gazu i dużą podatność na "bączka" w przypadku auta krótkiego na małych (czyt: seryjnych) oponkach![]()
To już druga taka opinia o przydatnosci LSD w terenie z jaką się spotkałem. Wyłączyć się rzeczywiście nie da a szkoda, bo przynajmniej wiadomo byłoby czy rzeczywiście coś daje czy ma wyłącznie działanie psychologiczne. Chociaż znalazłem przed chwilą coś o przeróbce mostu pozwalającej na wywalenie LSD - tyle, że w Toyocie.BOOGIE pisze:W terenie chyba niezauważalne (nie da się tego wyłączyć także nie wiem jak by było bez)
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Dzięki. Popatrzę, przeanalizuję. Szkoda tylko, że mój angielski jest ciut za słaby ale może jakoś sobie poradzęBOOGIE pisze:http://auto.howstuffworks.com/differential7.htm
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... eae0a609fd
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... eae0a609fd
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... eae0a609fd
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
eee specem nie jestem ale z was to sa juz CIENIASY
jezeli nic nie daje trza zglosic do nissana, toyoty .... coby tego nie robili
bylem uzytkownikiem takowej "blokady" w tyrrano
powiem tyle napewno moze pomoc na oblodzonej jezdni i plytkim rzadkim blocie - z bolem ale samochod pchnie do przodu ! (bez wlaczy sie roznicowka i stoisz majac 4x4
wprawdzie moc "blokowania" nie jest 100% ale jak probowalem krecic kolem na warsztacie trza bylo 2 chlopa
! coby obrocic
!!
wiec prosze nie perd.... ze nic nie daje NIE TRZA BYLO LAC HIPOLA
! do takiego mostu
to by wam LSD dzialalo 
jezeli nic nie daje trza zglosic do nissana, toyoty .... coby tego nie robili
bylem uzytkownikiem takowej "blokady" w tyrrano
powiem tyle napewno moze pomoc na oblodzonej jezdni i plytkim rzadkim blocie - z bolem ale samochod pchnie do przodu ! (bez wlaczy sie roznicowka i stoisz majac 4x4

wprawdzie moc "blokowania" nie jest 100% ale jak probowalem krecic kolem na warsztacie trza bylo 2 chlopa


wiec prosze nie perd.... ze nic nie daje NIE TRZA BYLO LAC HIPOLA



GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Po pierwsze primo - Mechanizm LSD nie oznacza tylko i wylacznie mechanizmow z "tarczkami"
Mechanizm o zwiekszonym tarciu Limited Slip Differential. Do tej grupy zaliczaja sie rowniez np. mechanizmy torsena lub blokady produkowane przez Detroit TrueTrac dzialajace na zblizonej zasadzie dzialania torsena czyli o zwiekszonym tarciu miedzyzebnym.
Roznica miedzy dwoma polosiami tej samej osi i ich obrocie wynosi od 22Nm do 220Nm czyli ~2,2 - 22 popularnych kg ( to dla zobrazowania bo malo kto mowi dokrec glowice 100Nm tylko dowal ja na dziesiec kilo
)
O ile do mechanizmow typu torsena nie potrzeba specjalnego oleju to do mechanizmow "tarczkowych" jest potrzebny olej zachowujacy swoje parametry w wyzszej temperaturze.
Np. zwykly olej przekladniowy klasy 75W80 przy temp. 100stopni zachowuje lepkosc kinematyczna rzedu 8.8 a olej 75W140 lepkosc 25, przy 40 stopniach celsjusza to odpowiednio 51 i 197 mm2/s jak widac zwykly olej traci swoje wlasciwosci powyzej pewnej temperatury.
Dlatego dodaje sie uszlachetniacz np. mopara ktory zmienia lepkosc gornej granicy lub wlewa np. olej syntetyczny 75W140.
Piszczenie opon na asfalcie lub stuki z mostu podczas skrecania to pierwsza oznaka ze czas zmienic-sprawdzic olej. Nie dotyczy to sytuacji kiedy ktos depcze mocno na gaz podczas tej czynnosci.
A najczestsza tego przyczyna to zacieranie sie tarczek co powoduje gwaltowny wzrost temperatury co z kolei powoduje mocniejsze zacieranie sie tarczek co powoduje... w koncu skrajnie pokruszenie sie i popekanie tarczek.
Sprawny mechanizm tarczkowy LSD naprawde dziala w lekkim blocku, na sniegu, na lodzie. W samochodach z duza moca i momentem zapobiega tez "rwaniu laczkow" jak jedno kolo znajdzie sie na podlozu o mniejszej przyczepnosci.
Budowe juz Ci podali w linkach.
Mechanizm o zwiekszonym tarciu Limited Slip Differential. Do tej grupy zaliczaja sie rowniez np. mechanizmy torsena lub blokady produkowane przez Detroit TrueTrac dzialajace na zblizonej zasadzie dzialania torsena czyli o zwiekszonym tarciu miedzyzebnym.
Roznica miedzy dwoma polosiami tej samej osi i ich obrocie wynosi od 22Nm do 220Nm czyli ~2,2 - 22 popularnych kg ( to dla zobrazowania bo malo kto mowi dokrec glowice 100Nm tylko dowal ja na dziesiec kilo

O ile do mechanizmow typu torsena nie potrzeba specjalnego oleju to do mechanizmow "tarczkowych" jest potrzebny olej zachowujacy swoje parametry w wyzszej temperaturze.
Np. zwykly olej przekladniowy klasy 75W80 przy temp. 100stopni zachowuje lepkosc kinematyczna rzedu 8.8 a olej 75W140 lepkosc 25, przy 40 stopniach celsjusza to odpowiednio 51 i 197 mm2/s jak widac zwykly olej traci swoje wlasciwosci powyzej pewnej temperatury.
Dlatego dodaje sie uszlachetniacz np. mopara ktory zmienia lepkosc gornej granicy lub wlewa np. olej syntetyczny 75W140.
Piszczenie opon na asfalcie lub stuki z mostu podczas skrecania to pierwsza oznaka ze czas zmienic-sprawdzic olej. Nie dotyczy to sytuacji kiedy ktos depcze mocno na gaz podczas tej czynnosci.
A najczestsza tego przyczyna to zacieranie sie tarczek co powoduje gwaltowny wzrost temperatury co z kolei powoduje mocniejsze zacieranie sie tarczek co powoduje... w koncu skrajnie pokruszenie sie i popekanie tarczek.
Sprawny mechanizm tarczkowy LSD naprawde dziala w lekkim blocku, na sniegu, na lodzie. W samochodach z duza moca i momentem zapobiega tez "rwaniu laczkow" jak jedno kolo znajdzie sie na podlozu o mniejszej przyczepnosci.
Budowe juz Ci podali w linkach.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
LSD dziala i jest bardzo madrym i przemyslanym mechanizmem.Aśka&Kuba pisze:LSD nie działa![]()
Teoria mowi ze powinno sie wymieniac tarczki co 100-150tys. km. to taki sam mechanizm jak inne. Jak po 100tys km trzeba wymienic tarcze sprzegla to kazdy to robi bo musi no a poza tym przeciez to "normalne", a jak LSD w moscie to eeee... a po kij mi to.
Wiec potem nie ma sie co dziwic ze nie dziala. Producent rowniez przypadkiem nie przewidzial ze te auta beda jezdzic w polsce

Przypalone sprzeglo czuc, a jak LSD ma sie dopominac ze sie wlasnie przypala?


- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
W kazdym serwisie Chrysler Jeep.leon zet pisze:Dzięki Bocian. To się nazywa rzeczowa wypowiedź. Jest jeszcze jedna sprawa, która mnie interesuje. Mianowicie ten dodatek uszlachetniajacy - mopar. Gdzie coś takiego można zanabyć drogą kupna?
Koszt buteleczki ~40zl
Lub wysylkowo u kazdego sprzedawcy czesci do Jeepow.
Tak to wyglada:

Reklama firmy XXX niezamierzona
Nie chcialo mi sie juz wycinac tego dookola buteleczki.
Polecam tez syntetyk Castrola SAF-XJ dostepny w kazdym serwisie toyoty za jedyne ~60 babilonow za litr. Ma homologacje mercedesa, toyoty, chryslera i paru innych.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
I dlatego blokade mechniczna nazywamy blokada aMOC pisze:najwieksza wada tego mechanizmu jest to za zalacza sie w momencie duzych obrotow co w blocku nie sprawdza sie![]()
mozecie chwalic sobie je na wszelkie mozliwe i dostepne sposoby a i tak uwazam ze mechaniczna jest najlepsza![]()
LSD nie nazywamy blokada ale MECHNIZMEM O OGRANICZONYM POSLIZGU
To jak porownywac ze silnik V8 jest lepszy od silnika malucha.
To jest tak oczywiste przy dyskusji jak to ze podrozeje benzyna

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości