- inne samochody terenowe
Moderator: Marcin-Kraków
-
Woma
- jestem tu nowy...

- Posty: 2
- Rejestracja: czw sie 27, 2009 9:46 pm
Post
autor: Woma » pt sie 28, 2009 3:17 pm
Cześć,
Bawię się często w terenie i chciałbym małym kosztem nieco uterenowić moje stare autko. Jest to Ford Fiesta 1.8D jest on już ciutkę podniesiony (ma założone bodajże amorki od Sierry), ale chciałbym podnieść go jeszcze troszkę i osłonić miskę olejową blachą. Mam zatem kilka wątpliwości i prosiłbym o słowa wsparcia. Chciałbym założyć jezcze dłuższe amortyzatory, ewentualnie wspawać podwyższenie i kółka 13" zmienić na 14", w porywach 15". Czy słusznie podchodzę do sprawy? I z góry uprzedzę nie ma być to auto stricte terenowe, a jedynie lekko uterenowione głównie na nieutwardzone leśne dukty

-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » pt sie 28, 2009 3:24 pm
Woma pisze:Cześć,
Bawię się często w terenie i chciałbym małym kosztem nieco uterenowić moje stare autko. Jest to Ford Fiesta 1.8D jest on już ciutkę podniesiony (ma założone bodajże amorki od Sierry), ale chciałbym podnieść go jeszcze troszkę i osłonić miskę olejową blachą. Mam zatem kilka wątpliwości i prosiłbym o słowa wsparcia. Chciałbym założyć jezcze dłuższe amortyzatory, ewentualnie wspawać podwyższenie i kółka 13" zmienić na 14", w porywach 15". Czy słusznie podchodzę do sprawy? I z góry uprzedzę nie ma być to auto stricte terenowe, a jedynie lekko uterenowione głównie na nieutwardzone leśne dukty

rozmiar felgi nie wpłynie na wysokość auta

musisz kupić większe opony (średnica całego koła ma być większ ) i ewentualnie założyć dystansy lub felgi z bardzodużym ofsetem (tak aby koła nie kolidowały z błotnikami )

uzyskasz podniesienie auta o tyle o ile będziesz chciał

-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pt sie 28, 2009 3:30 pm
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Woma
- jestem tu nowy...

- Posty: 2
- Rejestracja: czw sie 27, 2009 9:46 pm
Post
autor: Woma » pt sie 28, 2009 3:39 pm
Jeżeli założę więc oponę o profilu 80 powinno być lepiej? A jeżeli założę oponę o profilu 80 na felgę 14" powinno być jeszcze lepiej prawda?
Wolno jeździć jeżeli posiada się zezwolenie nadleśnictwa.
Pozdo

-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » pt sie 28, 2009 3:51 pm
Zielony Autobus 2,7TDi
-
Colicab

- Posty: 2123
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Colicab » ndz wrz 06, 2009 11:43 pm
To moze kup za klocka rame od uaza i przerzuc fiefte na gore

Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
-
Kabal
-

- Posty: 16839
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » pn wrz 07, 2009 10:18 am
a mnie ciekawi od kiedy amortyzatory wpływają na lift? Zawsze myślałem, że elementem za to odpowiedzialnym jest sprężyna...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » pn wrz 07, 2009 7:36 pm
Ja zalozylem zawiasy Scorpio do Sierry i ma teraz przeswit 20cm (wiecej od stockowej Froty

)
-
alfik

- Posty: 1754
- Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: alfik » pn wrz 07, 2009 9:25 pm
Kabal pisze:a mnie ciekawi od kiedy amortyzatory wpływają na lift? Zawsze myślałem, że elementem za to odpowiedzialnym jest sprężyna...
Przednie mcPhersony mogą, bo na nich jest opór sprężyny.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
-
Wiechu
-

- Posty: 4980
- Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Wiechu » pn wrz 07, 2009 10:04 pm
Nie słuchaj złośników.
Chcesz jeździć fiestą, Twoja sprawa.
Z tyłu, niech Ci jakiś tokarz dotoczy podkładki pod sprężyny. 3-4cm to max. Z przodu, musiałbyś dobrać twardszą lub dłuższą sprężynę, która będzie mniej "siadać" po opuszczeniu auta. Wszystko w temacie.
Nie próbuj wkładać podkładek pod kolumnę z przodu, bo w ten sposób zmienisz całą geometrię zawieszenia i wyjdzie Ci pokrak, który nie będzie się prowadził.
łoś też człowiek
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » pn wrz 07, 2009 11:02 pm
Pod tylne sprezyny to mozna kupic podkladki gumowe 3cm po 15zł.
-
Kabal
-

- Posty: 16839
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » wt wrz 08, 2009 7:21 am
alfik pisze:Kabal pisze:a mnie ciekawi od kiedy amortyzatory wpływają na lift? Zawsze myślałem, że elementem za to odpowiedzialnym jest sprężyna...
Przednie mcPhersony mogą, bo na nich jest opór sprężyny.
weź mnie to proszę narysuj, bo za cholerę sobie nie umiem wyobrazić, nawet w kolumnie Mcphersona jakim cudem element tłumiący może wpłynąć na podniesienie się samochodu... i piszę to bez sarkazmu, jak jestem debil, to mnie oświeć.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » wt wrz 08, 2009 11:12 am
Spokojnie Kabal.
Amor mcphersona moze byc dluzszy pod talezem na sprezyne a tym samym podniesc caly zawias. Tak jest w Scorpio w porownaniu do Sierry.
-
Kabal
-

- Posty: 16839
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » wt wrz 08, 2009 12:27 pm
dzięki Szarbia, tego nie wziąłem pod uwagę. Aha, jestem spokojny, naprawdę chciałem uzyskać wyjaśnienie

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
bigos
-

- Posty: 3412
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
- Lokalizacja: Połaniec/Kielce
Post
autor: bigos » wt wrz 08, 2009 12:44 pm
Woma pisze:Cześć,
Bawię się często w terenie i chciałbym małym kosztem nieco uterenowić moje stare autko. Jest to Ford Fiesta 1.8D jest on już ciutkę podniesiony (ma założone bodajże amorki od Sierry), ale chciałbym podnieść go jeszcze troszkę i osłonić miskę olejową blachą. Mam zatem kilka wątpliwości i prosiłbym o słowa wsparcia. Chciałbym założyć jezcze dłuższe amortyzatory, ewentualnie wspawać podwyższenie i kółka 13" zmienić na 14", w porywach 15". Czy słusznie podchodzę do sprawy? I z góry uprzedzę nie ma być to auto stricte terenowe, a jedynie lekko uterenowione głównie na nieutwardzone leśne dukty

Masmo robił lift bodajże chyba w skodzie
zapytaj się jego

Jimny

-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » wt wrz 08, 2009 2:03 pm
Szarbia pisze:Ja zalozylem zawiasy Scorpio do Sierry i ma teraz przeswit 20cm (wiecej od stockowej Froty

)
Moim zdaniem jak chciec wiecej to juz lepiej polozyc na wozku od jakiejs terenowki.
-
Faja

- Posty: 366
- Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
- Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Faja » czw wrz 10, 2009 8:44 pm

Trochę dłubania ale się da.
Różne diesle teraz vitara tdi.
-
jarekstryszawa
-

- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jarekstryszawa » czw wrz 10, 2009 8:50 pm
Teraz przydałyby się osłony na nadkola bo przy takim odsadzeniu kół będzie ostro rzucać błotkiem... Prześwit jak na plaskatego imponujący.
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » czw wrz 10, 2009 9:20 pm
Przesfit rzeczywiscie duzy. Prawie taki jak w tym produkcyjnym z ramka.
Faja
Napisz cos o tym Golfie. Tylnego napedu chyba nie ma?
-
Faja

- Posty: 366
- Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
- Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Faja » pt wrz 11, 2009 6:31 am
Poszerzenia nadkoli już są wykonane po sugestii drogówki

Ten golf country ze zdjęcia ma prześwit jak zwykły golf, ma jedynie wyżej podłogę.
Opis mojej przeróbki zamieściłem kiedyś w dziale volkswagena "lift golfa II przednionapędowego".
Różne diesle teraz vitara tdi.
-
wolf_87
-

- Posty: 1074
- Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
- Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków
Post
autor: wolf_87 » pt wrz 11, 2009 7:11 am
przyjemny golfik

-
pajero.v60
-

- Posty: 167
- Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pajero.v60 » wt wrz 22, 2009 8:01 pm
Temat ciekawy.
Tutaj propozycja podniesienia plaskacza.. tyle że tym razem z napędem na cztery ( od Nivy ).

.
poz.
Budowa repliki legendarnego auta, zwycięzcy rajdu Dakar - Mitsubishi Pajero Evolution MPR13.
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » śr wrz 23, 2009 7:10 am
-
wojtii

- Posty: 324
- Rejestracja: wt gru 23, 2008 10:08 pm
- Lokalizacja: wrocław-wiocha:}
Post
autor: wojtii » śr wrz 23, 2009 7:36 am
fajny i tanio

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości