Merc Vito

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Merc Vito

Post autor: sator6 » czw lis 16, 2006 6:03 pm

Przepraszam Was, że kasztanię forum 4x4 ale, życie zmusiło mnie do zakupu drugiego samochodu. Z konieczności musi to być bus. Myslałem o VW Transporterze syncro lub o merolu Vito.
Czy ktoś kto posiada Vito może napisać o nim kilka słów?
Jak to się sprawuje, jakie silniki mają tzw buta, a nie palą 20 l jak z awaryjnością , jakieś + i - tej fury itp itd.
Z góry dziękuję za info.

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » czw lis 16, 2006 6:10 pm

znajomy teraz pozbywa się vito i zabiera nowsze był bardzo zadowolony z mercka jedynie na co narzekał to na jego czułość na nasze paliwo.
teraz kupił jakiegoś co ma 150 kucy :)21

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw lis 16, 2006 7:36 pm

miałem kidyś 110 , z 98 r , nie cdi , samochód mnie nie zachwycił , palił koło 10 l , prędkość max 150 , z lawetą ciężko mu szło , dręczyły go ciągłe awarie elektryki , np. czujniki abs , immobiliser, sprzedałem po 6 msc i kupiłem T 4 2,5 tdi , trochę toporny ale rewela , 350 tyś km , bez żadnych awarii , tylko raz wymieniłem przepływomierz .

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » czw lis 16, 2006 7:47 pm

miałem to i to :wink:
T4 -rulez
Vito -wiecznie psujący sie syf ,nawet wspomaganie sie po 40 tys. spierniczyło

Piotr L
 
 
Posty: 124
Rejestracja: pn gru 05, 2005 9:04 am
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna - Warszawa

Post autor: Piotr L » czw lis 16, 2006 7:55 pm

Witam

Przerabiałem Vito 108 cdi z 1999 oraz Vito 108 1998.

Blacha niestety do bani :)3 . Rudy jest wszędzie.
Silnik starego typu 2,3D rewelacja :lol: , przejechane 300 tyskm bez żadnych problemów, spalanie 8/100 :)2 .Niestety odczuwalny brak mocy.

Nowy silnik 2,2 cdi to porażka :)3 .spalanie 10/100 , wymiana świec żarowych rośnie do miary remontu silnika :evil: , pompowtryskiwacze nie tolerują słabego paliwa, elektronika do bani :)3

Jak Vito to tylko do 1998 r
Osobiście polecam T4 2,5 TDi
Y60 + 2" na 34" AT , D22 + 2" na 31' AT

seba l200
Posty: 398
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: przeworsk (podkarpackie)

Post autor: seba l200 » ndz lis 19, 2006 8:35 pm

Ojciec ma vito 2004r 115cdi 150 koni spalanie od 7-10-11 zalezy od buta predkosc na autostradzie 200 nawet 220 .
awaryjnosc hm jak kazde auto cos sie zepsuje ale ogólnie zadowolony Ojciec :)2 !! :)2 :)2 :)2
L 200 2008r. bulwar :)
GR Y 60 :)
BMW X5

Awatar użytkownika
Maciej 1
 
 
Posty: 239
Rejestracja: pn sie 04, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Maciej 1 » ndz lis 19, 2006 9:41 pm

seba l200 pisze:na autostradzie 200 nawet 220 .
no bez przesady :)21 . A w temacie , to lepszy zdecydowanie T4 i troche większy od Vito

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » ndz lis 19, 2006 9:45 pm

Miałem Vito 2003 112 CDI (122 konie) ale mi skurwy**ny ukradli!! Silnik miał kopa, jechał ponad 180 na godzinę.. Polecam!
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » ndz lis 19, 2006 10:52 pm

Robię przy tych paściach na codzień :-?
Kup se Transportera :roll:
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » pn lis 20, 2006 9:23 pm

W literaturze spotkalem sie wiele razy z przytoczonymi awariami tych silnikow 2,3 uturbionych. Chodzi mi o modele silnikow przed era cdi (czyli przed 99r?). Wolnossace daja rade. Kiedys mialem stycznosc z cdi i pierdolniecie mial zajebiste jak na busa, nie psul sie wcale, ale to nowka byla... 80.000km :wink:
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pn lis 20, 2006 9:33 pm

Stary ma viciaka....to pędza jak wyścigówka :o niektóre osobówki niemają startu nawet,mówie tu o najwiekszym silnik z vit 112cdi.Ostatnio robił jedynie wtryski,a z turbiną jest coś bo cos strasznie olej pcha w komory spalania,ale wystarczy jakiś uszczelniacz zmienić.Ja ogólnie polecem,wygodne i dobre osiągi :)2
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » pn lis 20, 2006 9:48 pm

Bng862 pisze:Stary ma viciaka....to pędza jak wyścigówka :o niektóre osobówki niemają startu nawet,mówie tu o najwiekszym silnik z vit 112cdi.Ostatnio robił jedynie wtryski,a z turbiną jest coś bo cos strasznie olej pcha w komory spalania,ale wystarczy jakiś uszczelniacz zmienić.Ja ogólnie polecem,wygodne i dobre osiągi :)2
Tak tak właśnie ten silnik najbardziej polecam. Jest jeszcze dobry 110 cdi ale on to juz nie to samo co 112 cdi. No 180 to on na pewno nie ciągnie. A z tego co słyszałem to te silniki cdi w vitach chodzą spokojnie po 300 tys. kilometrów. :wink:
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt lis 21, 2006 11:12 am

Do CDI -dobrze lać preparat ktory- podwyzsza własciwosci smarne
ubogą w siarke oleju napędowego

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt lis 21, 2006 11:27 am

Do jazdy dlugofalowej nie bralbym zadnego cdi...

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » wt lis 21, 2006 11:32 am

Kiedyś miał ojciec i dwóch jego znajomych 110d bez cdi
W taty autku: pompa wody, pompa sprzegła albo hamulcowa, alternator (serwis proponował wymianę za 4kzł- elektryk naprawił za 200) z powodu awarii elektryki, dwa razy pękła szyba, immobilaizer, przełącznik zespolony przy kierownicy- i jeszce jakieś pierdoły- jak go ukradli tato się nie zmartwił wcale (był ubezpieczony), ale jak jeździł to całkiem przyjemnie.
U jednego znajomego(z tego co wiem) : 90 tysiecy-sprzęgło, następne po kilku tysiącach
U drugiego elektryka siadła - choinka sie zrobiła
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » wt lis 21, 2006 12:12 pm

VW bezawaryjny też nie jest ...ale z tych dwóch zdecydowanie transporter 2,5 tdi !.Ma rewelacyjne zawieszenie,przyjemny 5-cio cylindrowy silnik,spalanie na poziomie,wnetrze przyjemniejsze niż w Vito...
Serwis jak to serwis najlepiej omijać i naprawiać w zaufanych miejscach...
pozdrawiam
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » wt lis 21, 2006 2:21 pm

właśnie i tu niestety potrzebuję busa ale z dobrym butem i na tyle niewielkiego aby się po mieście poruszać bez "obijania boczków".

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » wt lis 21, 2006 2:28 pm

jednym słowem jeszcze trudniejszy wybór :)

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » wt lis 21, 2006 7:31 pm

sator6 pisze:jednym słowem jeszcze trudniejszy wybór :)
przecież większość Ci dobrze radzi VW T-4 2.5 tdi , można tanio podczipować do jakichś 130 km , a wtedy to naprawde rakieta , ja miałem nawet podkręconego do 140 km , ale mocno kopcił , skończyło sie bodajże na 132 km .

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt lis 21, 2006 8:03 pm

silnika 102ps ,nie trzeba czipowac
wystarczy go troszke na pompie podkręcić ,zeby dół poprawic
mozna jeszcze przepływke (jesli jest starego typu) po bokach obkleic

w/g mnie czipowanie to nic dobrego dla silnika

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » wt lis 21, 2006 9:19 pm

a po chipie o ile wzrasta spalanie?
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr lis 22, 2006 10:37 am

około 1 l , ale przy butowaniu , przy normalnej jeżdzie nic , co do trwałości to zrobiłem ok 100 tyś na czipie i nic się nie działo , podkręcenie pompy o ile się da zwiększa tylko dawkę paliwa i kopcenie ,

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » śr lis 22, 2006 2:18 pm

Znajomy ma vito 2.3 td czesto tym jezdze i na trasie calkiem przyjemne spalanie zeszlem do 7.9l/100km. przy predkosciach do 100km/h.Póki co zawiodła tylko pompa wspomagania.
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Maciej 1
 
 
Posty: 239
Rejestracja: pn sie 04, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Maciej 1 » śr lis 22, 2006 10:21 pm

selim pisze: mozna jeszcze przepływke (jesli jest starego typu) po bokach obkleic
:o prosił bym o więcej szczegółów ( z ciekawości :)21 )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość