Bus z pełnym napędem 4x4

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Ba » śr paź 02, 2013 12:37 pm

Damian pisze:no proszę, jak raz powiedział tak szast - prast i zrobił :)2

pytanie tylko o tą przekładnię od omegi - dlaczego akurat taka? nie okaże się za słaba? w końcu z małym kołem pracuje, a tu czasem trzeba będzie obrócić w miejscu ciężkim emtekiem, czasem wklejonym po cyce
no i raczej nowej nie kupiłeś, tylko wyjąłeś z jakiegoś paścia i co najwyżej zregenerowałeś ;)

wątpliwości moje budzi również brak ramy, ale nie jestem pewien czy rację mam z obawami swemi
A przekładnia - w samurajach opierdziela spokojnie 35. Ponadto potrzebowaliśmy wąsa do tyłu. Auto ma dostać mega w dupę, zanim gdzieś dalej pojedzie.
Plan jest taki, że najpierw w polsce, potem jedziemy na ukrainę - jeżdzę bez mózgu, tak aby coś rozwalić. Potem rozbieramy na elementy pierwsze i oglądamy.

B Brak ramy: Craig z whitefeathers (z którym duuużo majlowałem i pomógł mi sporo) już niejednego sprinta z daną 66 wypuścił i spokoojnie to lata.
http://whitefeather4x4conversions.com/gallery/
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Szarbia » śr paź 02, 2013 2:52 pm

Przekladnia Omegi to kawal mela jest no i sama Omega wazy prawie 1800kg na pusto.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Damian » śr paź 02, 2013 3:18 pm

nie mam więcej pytań ;)

no, może o przyszłą zabudowę
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Mroczny » śr paź 02, 2013 3:19 pm

fajna sprawa. Z daleka nawet nie będzie gryzło po oczach jak wypaśne terenówki, komfort wielkiej budy jest. Silniki rewelka.

Ciekawi mnie tylko - ile będzie odprawa na przejściu trwała
:)21

Awatar użytkownika
h0MER
 
 
Posty: 1141
Rejestracja: pn lip 13, 2009 2:43 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: h0MER » śr paź 02, 2013 3:49 pm

trza dobrze dowód spreparować :)

a co do kółek to lepiej jakby wcisnąć tam 33" bo to co piszesz to zaledwie odpowiednik 31 które jak dla mnie troszkę jednak za małe na taką ukrainę.
zawiśniesz... ja ci to mówie
Nissan Patrol 2.8 TD GR Long 33"
GrupaWschodu.pl

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Drako » śr paź 02, 2013 4:10 pm

Mroczny pisze:fajna sprawa. Z daleka nawet nie będzie gryzło po oczach jak wypaśne terenówki, komfort wielkiej budy jest. Silniki rewelka.

Ciekawi mnie tylko - ile będzie odprawa na przejściu trwała
:)21

e nie przejmowalbym sie tym
sa sprintery 4x4 ktore juz wygladaja na wieksze
sa tez mantry oraz Iglhalty ( znajomy na pieknego campera na takim ) ktore sa potezne same w sobie
taki sprinter z iglhalta jezdzi seryjnie na oponach 285x75x16 ! przeciez to prawie 33 cale

Awatar użytkownika
h0MER
 
 
Posty: 1141
Rejestracja: pn lip 13, 2009 2:43 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: h0MER » śr paź 02, 2013 4:27 pm

a co to te iglhalty ?
to jakies oficjalne twory na bazie sprinterów?

ps. ten wóz strażacki ma sporą przewagę nad pozostałymi
duzy kąt natarcia!
Nissan Patrol 2.8 TD GR Long 33"
GrupaWschodu.pl

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: kwiatkowawies » śr paź 02, 2013 4:36 pm

Ten jest całkiem spoko tylko cena trochę spora...
http://allegro.pl/jedyny-taki-sprinter- ... 82040.html
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Mroczny » śr paź 02, 2013 4:55 pm

czy ja wiem.. pomalowany wczoraj więc nic nie wiadomo poza tym, ze najdalej za 3 miesiace będzie znów rudy. Nie wiem jakie fanty tam montują ale gdzie to potem serwisować to tym bardziej nie wiem. Za tę kwotę Ba sobie udupczy już gotowego na znacznie lepszym spodzie, z zabudową itd.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Drako » śr paź 02, 2013 5:40 pm

sa drogie ale to napawde porzadny sprzet
znajomy u nas w klubie ma takiego przerobionego na campera.
super maszyna , podwozie pancerne , reduktor, blokady itd. jezdzi na 285x75x16
wszystko przemyslane i sensowne

auto jest szybkie jak normalny sprinter, nie pali duzo , jest zbudowane z porzadnych klockow

Nie jest to taki wolny mul jak np. iveco 4x4 przez co jest tez "uniwersalnym " camperem a nie tylko specjalistyczna maszyna 4x4 ( jak campery na laplanderach czy manach )

Marzy mi sie taki camper , ale nie ten budzet :roll:


jezeli sprinter na mostach parcha wypali ( kibicuje temu projektowi mocno ) to bedzie fajna polska alternatywa !

Awatar użytkownika
Gadimex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn sty 02, 2006 1:10 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Gadimex » śr paź 02, 2013 5:43 pm

Ba pisze: B Brak ramy: Craig z whitefeathers (z którym duuużo majlowałem i pomógł mi sporo) już niejednego sprinta z daną 66 wypuścił i spokoojnie to lata.
http://whitefeather4x4conversions.com/gallery/
Ile będzie u ciebie kosztować taka konwersja, mam cichą nadzieję, że nie tyle co u Craiga?

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Ba » śr paź 02, 2013 9:58 pm

Gadimex pisze:
Ba pisze: B Brak ramy: Craig z whitefeathers (z którym duuużo majlowałem i pomógł mi sporo) już niejednego sprinta z daną 66 wypuścił i spokoojnie to lata.
http://whitefeather4x4conversions.com/gallery/
Ile będzie u ciebie kosztować taka konwersja, mam cichą nadzieję, że nie tyle co u Craiga?
Chvj znajet.
Jak będzie zapotrzebowanie na taki ekspedyszyn whikle to się policzy.
Póki co poczekajcie aż temu damy w dupe, chyba ze ktoś chce se juz budować, to służę pomocą.
Wymiary, grubości, tajniki co z czego użyte - proszę bardzo, to nie jest komercyjny projekt.

Im więcej tego będzie latać, tym więcej ludzi będzie to chciało.

Akurat jest mega nisza na porządnie zrobionego busika/kampera 4x4. Te zmoty sprinterowe są wszytkie chvja warte z uwagi na egzotykę.
Rypnie się tam reduktor w czarnej dupie i ET go home.

Pamiętajcie, ze ideą Tuitamka jest naprawienie go w każdej szopie. Dublujemy dwa czy trzy elementy endemiczne (kryza skrzynia reduktor i przejsciówka na wieloklinie) a reszta opiera się na najbardziej popularnym aucie świata i mega popularnej terenówce.
A ważne - taniego:

Za tego iglhauta malowanego szprejem wczoraj to se zrobie dwa albo trzy Tuitamki na wypasie. (Tuitamek - kodowa nazwa projektu :) Bo se bede pycił tu i tam)

W ciągu miesiąca - dwóch auto powinno być gotowe na ofrołdowe testy.
Potem malowanie a'la zbowid, zbiornik na 150 litra gnojówki, bylejaki łinch, zabudowa wnętrza (ja ja marzę o tym żeby w pizgwice nie wychodzić z auta), jakieś ogrzewanie trumy (klima oczywiście jest :))
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Szarbia » czw paź 03, 2013 5:03 am

Ba pisze:Rama pomocnicza i mocowanie wahacza. Wszytko jest ciut przewymiarowane.
Obrazek
Samochód ma wpierdolone drzwi - wszystkie. O dziwo reszta jest niezeżarta przez rudego.
Zresztą w dupie mam to- w założeniu ten system można założyć do każdego sprintera 312 w każdej piżdziwólce w kilka dni.
Do tego pójdzie jakieś staliwo - przede wszystkim progi, które usztywnią konstrukcję, jakiś winch, pewnie zdyrzok i pycim na ukrainę na testy. To musi mega dostać w dupe żebym sie nie bał pojechać nieco dalej.
A preczo ta ramka idzie tak do tyłu za mocowaniami radiusów?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Ba » czw paź 03, 2013 8:41 am

To jest wczesna alfa.
Dalej będą mocowania reduktora - belka od patrola.
Najpierw chcieliśmy samochód zgrać zawieszeniowo aby móc sie bawić napędowo.
W takiej zabawie jest ryzyko, że coś nie będzie grało i cza będzie projekt zarzucić.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Damian » czw paź 03, 2013 9:02 am

h0MER pisze:trza dobrze dowód spreparować :)

a co do kółek to lepiej jakby wcisnąć tam 33" bo to co piszesz to zaledwie odpowiednik 31 które jak dla mnie troszkę jednak za małe na taką ukrainę.
zawiśniesz... ja ci to mówie
32" jeśli już
używam takich w LR i jest to optimum wyprawowe do wielu aut

choć trzeba wziąć pod uwagę, że gruchy mostów patrola są duże i prześwit na 32" będzie taki, jak 31" na innych, bardziej kompaktowych mostach
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
h0MER
 
 
Posty: 1141
Rejestracja: pn lip 13, 2009 2:43 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: h0MER » czw paź 03, 2013 9:15 am

oj,. przepraszam. faktycznie 31,7" - gdzies popelnilem błąd w obliczeniach ale jak dla mnie - a mam patrola - to przez 33" czasami siada mi na brzuchu. na 32" zapewne z niego nie wstanie :)
Nissan Patrol 2.8 TD GR Long 33"
GrupaWschodu.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Damian » czw paź 03, 2013 10:50 am

31,7 to w teorii
różne marki różnie mają - Kumho ma 31,5, Toyo prawie cal więcej

ale to tak na marginesie
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Ba » czw paź 03, 2013 11:18 am

Na ukrainę przewiduję 265/75r16 w geolandzarze lub nawet simce.
Koleś parchem na tym geolandarze opycił bez większych problemów prawie to co ja na 35". A łincha też trzeba przetestować, szczególnie jego mocowanie w bezramowcu.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Mroczny » czw paź 03, 2013 11:55 am

bo tam bardziej od prześwitu trzeba trakcji. Szczególnie gdy wóz ciężki a podjazd długi. Albo, co gorsza, zjazd
:)21

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Szarbia » czw paź 03, 2013 1:12 pm

Obrazek

Moim zdaniem super jest to zrobione :)2
Malo kiedy udaje sie zastapic IFS mostem żeby nie wyszlo tak jak by buda leżała na przyczepie rolniczej.

Rozstaw osi zwiekszony (przód do przodu)?
Mosty rozumiem Y60. Jakie ET?
Wsporniki sprezyny i amora to do customowej ramki bedą spawane, tak?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Ba » czw paź 03, 2013 2:53 pm

Szarbia pisze:Moim zdaniem super jest to zrobione :)2
Malo kiedy udaje sie zastapic IFS mostem żeby nie wyszlo tak jak by buda leżała na przyczepie rolniczej.
A bardzo nam miło :)
Szarbia pisze: Rozstaw osi zwiekszony (przód do przodu)?
A ociupinkę, żeby w razie korby ołnera 33 albo więcej wpierdzielić bez dewastacji
Szarbia pisze: Mosty rozumiem Y60. Jakie ET?

Tak Y60. ET customowe. ok -35. Na to chłopcy chcą wpierdzielić beadlock, ale ja się waham.
Szarbia pisze:Wsporniki sprężyny i amora to do customowej ramki bedą spawane, tak?
Wsporniki sprężyny i amora wyleciały trochę na zewnątrz mostu. Natomiast do budy są mocowane: a) do ramy pomocniczej od doły takie kielichy b) dodatkowo złapane na ori mocowania amorków.

Obrazek
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Szarbia » czw paź 03, 2013 6:15 pm

No, tak łatwo nie jest z tymi spreżynami.
Trzeba powalczyc jak widac.
Tak mi przeszlo przez mysl co by moze dolną podstawke sprezyny przykrecic może do sworznia łożyska zwrotnicy ale to chyba by było za blisko koła jednak.

Gorny punkt ori amora musi byc mocny bo tu Mcpherson jest przykrecany.

Swoja droga to fajnie, ze wstawiasz foty - jest o czym gadać a czesto trudno sie o to doprosić.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
pajero.v60
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: pajero.v60 » ndz paź 06, 2013 8:23 pm

Pomysł mi się podoba sam nad takim pracuję (Camper4x4)
Pytanie ile cm jest do zamknięcia zawiasu? jaki jest prześwit między mostem, radiusem a podłużnicą.

poz
Tolo
Budowa repliki legendarnego auta, zwycięzcy rajdu Dakar - Mitsubishi Pajero Evolution MPR13.

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Ba » ndz paź 06, 2013 9:32 pm

To jest do ustalenia.
Właśnie - dobre pytanie . Ile uzyskać skoku zawiecho góry?
W tym momencie w patrolu mam około 5 cm do góry i mi to wystarczy.
W Tuitamku mogę uzyskać ok.8 zachowując odpowiedznią wysokość (niskość) auta.

Szarbia - dzieki za porady. Właśnie po to wstawiam fotki aby uzsykać cenne wskazówki.

Kurcze, kminiliśmy sporo na rozwiązaniem mocowania sprężyny i to rozwiązanie wydaje się być jedynym.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Szarbia » pn paź 07, 2013 2:14 pm

Byl tu kiedys opis J8 camper made in Kilometr.
No i w dyskusji jaka tam byla Kilometr orzekł cos takiego dokladnie niepamietam ale chodzilo o to, ze campera robi sie na mostach nie dlatego, zeby bylo madafaka hard kor hewi mateal na wyprawe.
Robi sie to dla duzego skoku mostów glownie przedniego. Jak sie jedzie setki km po ruskich wyj.ebach to musi byc most z duzym skokiem dla ochrony kregoslupa i głowy po prostu. Zwykly niemotany jakos specjalnie ifs nie daje tego.
I teraz tak. Moim zdaniem minimalny sensowny skok mostu to 20cm (najlepiej 25-30cm).
Polowa przypada na ruch do gory. Odboje pomijam bo one sa wlasciwie dla ochrony zawiasu a nie kierowcy na dluzsza mete.
Tak wiec 10cm do odboja minimum. Jak masz mniej zrob lifcik 2 cale. Bryka i tak stoi nisko wiec niewiele mu zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony pn paź 07, 2013 6:35 pm przez Szarbia, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość