Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Moderator: Marcin-Kraków
Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Tylny napęd , który z busów jest najlepszy ? Silniki od 2.5 l mnie interesują.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Sprinterów i Lteków troche miałem.
Ale napisz jaki rocznik, jaka kasa i do czgo ci to busidło

Ale napisz jaki rocznik, jaka kasa i do czgo ci to busidło

Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Witam kolegę
Od prawie 20lat jeżdżę busami po Polsce i Niemczech . Ze względu na towar który wożę przesiadłem się z Iveco na trojaczki (Ducato, Boxer, Jumper) . Ergonomicznie najlepszy hm
jest chyba Sprinter ale ładowność najlepsza to Iveco .Jak zawsze niemieckie auta są prze reklamowane jeśli tylny napęd i duży ładunek to brał bym Iveco 2,8 TD lub 3,0HPI mają od 128-180 kucy niezniszczalne skrzynie i silniki ale rdza ich też nie bierze czego nie można powiedzieć o Ltku i sprinterze . Ale jeśli się uprzesz na niemca to sprinter tylko 2,9 td lub 2,7 cdi a Vw ltek 2,5Tdi
Pozdrawiam



byle do przodu ale z rozwaga GG 4567396
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
a z nowej generacji sprinter v6 - 6 biegów albo crafter najmocniejszy 6 biegów ? Iveco ma dobre skrzynie , dobrze wiedziec . Chodzi mi o cięzkie ładunki raczej , najmocniejszy napęd z dostępnych i niezawodność .Skrzynie ze sprintera v6 jest montowana nawet pickupach usa ale przeraza mnie ten silnik v6. Nie wiem jaka skrzynia 6 siedzi w crafterze i czy silnik 160 hp to nie wybuch.Już patrze na iveco.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Cos mi sie pomieszało , sprinter v6 ma nsg 370 która jest we Wranglach np.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Skrzynia biegów Iveco czy Crafter ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
ale co nie porównuj elektronicznego craftera z iveco daily . Ale podałeś nowe modele o których przepraszam gówno wiem
ale jedno wiem najlepsze diesle robia włosi
Pozdro 



byle do przodu ale z rozwaga GG 4567396
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
jak ciezkie ladunki i ma sie nie psuc - Iveco. Sprintek dość stracil na opinii jak chodzi o silniki, jak to mowia: sie jebio. Ale jest ładniejszy, natomiast ja mimo wszystko bralbym Iveco. I nadal jest na normalnej ramie , reszta świata jakies blaszki tloczone ma.
Aha - i wez se na pneumatyce z tylu, kompletnie inna jazda
Aha - i wez se na pneumatyce z tylu, kompletnie inna jazda

Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Jesli chodzi o silniki to oba sa elektroniczne.Troche poczytalem i Iveco pancerne jest.Tak ze chyba sie na nim skupie.Thx 

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Na blizniakach wiecej zre ? w porownaniu z s?QL pisze:jak ciezkie ladunki i ma sie nie psuc - Iveco. Sprintek dość stracil na opinii jak chodzi o silniki, jak to mowia: sie jebio. Ale jest ładniejszy, natomiast ja mimo wszystko bralbym Iveco. I nadal jest na normalnej ramie , reszta świata jakies blaszki tloczone ma.
Aha - i wez se na pneumatyce z tylu, kompletnie inna jazda
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
chyba pomijalna roznica. Ale mozesz wiecej przeladoac 

Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
montero pisze:Tylny napęd , który z busów jest najlepszy ? Silniki od 2.5 l mnie interesują.
Nie ma takiego.
Zastanów się, co chcesz uzyskać, ładując temat o ładnej gwiazdce z nieba. Jeżeli chcesz konkretne informacje - podaj konkretne warunki brzegowe. W wydaniu ogólnikowym dostaniesz równie ogólnikową zgadywankę jak wyżej jako odpowiedź.
Hasło klucz - przeznaczenie wozidła.
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Nie jest tak źle coś ,z tych postów wynika.Ok dmc 3.5 ,wezmy np ramy zabudowane skrzynia ładunkowa, maksymalne rozstawy osi,rama jak najdłuzsza ,blizniaki , obciazenie maksymalne 1.5 t Dlaczego iveco nie będzie najlepsze ? Spalanie ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
U mnie w robocie przewinęło się trochę statków, ale zdecydowanie najbardziej bezproblemowe są daily 3,0.
Sprinter to straszna pomyłka, w układzie napędowym było wymieniane wszystko, w tym 3x silnik (2,2 cdi
), za to kabina wzorcowa pod względem ergonomii.
Ducato bez rewelacji, motor ten sam co daily, więc tu nie ma problemu, ale już skrzynia z wielką biedą wytrzymuje 200 kkm - w dwóch egzemplarzach posypały się przy zbliżonym przebiegu, sprzęgło też siada podejrzanie wcześnie, kabina przyjemniejsza jak w daily, ale do sprintera trochę jej brakuje.
Ducato spala średnio ok. 0,8-1l mniej na setkę, na długich trasach, bez specjalnego ecodrivingu, ok. 12,8-13/100 ducato vs 13,8-14/100 daily (plandeki).
Co ciekawe w teoretycznie mocniejszym daily na bliźniaku posypały się tylne piasty, a tak samo traktowane (tj. z głową) egzemplarze na pojedynkach jeżdżą bezawaryjnie.
Jest jeszcze jeden minus bliźniaka - auto jest wyraźnie cięższe i chcąc się zmieścić w 3,5 t dmc, ładowność wychodzi niższa.
LT też mam w robocie sztukę, ale mocno zakatowany i trudno coś sensownego o nim powiedzieć, ze względu na stan jeździ tak sobie i psuje się od czasu do czasu, ostatnio wybuchła skrzynia
Jak wspomniał @rafalkaka, daily problem rdzy nie dotyczy, ducato też bardzo nie odstaje, sprinter i lt gniją na potęgę.
Sprinter to straszna pomyłka, w układzie napędowym było wymieniane wszystko, w tym 3x silnik (2,2 cdi

Ducato bez rewelacji, motor ten sam co daily, więc tu nie ma problemu, ale już skrzynia z wielką biedą wytrzymuje 200 kkm - w dwóch egzemplarzach posypały się przy zbliżonym przebiegu, sprzęgło też siada podejrzanie wcześnie, kabina przyjemniejsza jak w daily, ale do sprintera trochę jej brakuje.
Ducato spala średnio ok. 0,8-1l mniej na setkę, na długich trasach, bez specjalnego ecodrivingu, ok. 12,8-13/100 ducato vs 13,8-14/100 daily (plandeki).
Co ciekawe w teoretycznie mocniejszym daily na bliźniaku posypały się tylne piasty, a tak samo traktowane (tj. z głową) egzemplarze na pojedynkach jeżdżą bezawaryjnie.
Jest jeszcze jeden minus bliźniaka - auto jest wyraźnie cięższe i chcąc się zmieścić w 3,5 t dmc, ładowność wychodzi niższa.
LT też mam w robocie sztukę, ale mocno zakatowany i trudno coś sensownego o nim powiedzieć, ze względu na stan jeździ tak sobie i psuje się od czasu do czasu, ostatnio wybuchła skrzynia

Jak wspomniał @rafalkaka, daily problem rdzy nie dotyczy, ducato też bardzo nie odstaje, sprinter i lt gniją na potęgę.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Refren brzmi: najlepszego nie ma.montero pisze:Nie jest tak źle coś ,z tych postów wynika.Ok dmc 3.5 ,wezmy np ramy zabudowane skrzynia ładunkowa, maksymalne rozstawy osi,rama jak najdłuzsza ,blizniaki , obciazenie maksymalne 1.5 t Dlaczego iveco nie będzie najlepsze ? Spalanie ?
Duże Iveco/Mascott ma przewagę konstrukcyjną - rama na całej długości i podparcie przodu na resorach. Realnie na to można wrzucić 6t ładunku i spokojnie przewieźć. (przepisy to inna bajka ). Sprinter (412,416) to ramy łączone z profilami kabiny i miękki przód. Temu 4 t. wystarczy, by pękła rama właśnie za kabiną. Za to lepszego komfortu w tej klasie nie widzę.
Z drugiej strony - wszystkie długie bliźniaki ważą powyżej 2200 kg i w 3,5 dmc legalnie 1,5 tony przewieźć się nie da. Ten ładunek wciśniesz z biedą w przepisy, ale na pojedynczych kołach z tyłu.
Za to optymalne są np. dla mnie 412 z ich komfortem i totalną bezawaryjnością. Dużo żywszy jest 416, ale spalanie jest wyższe, za to 3t przyczepy nie robią na nim żadnego wrażenia. Jeżeli jednak coś trzeba przewieźć przez duże P to jedzie Iveco lub Mascott.
LT omijam z ich osławionym rozrządem w raczej kiepskich silnikach i skrzyniach. Transity to loteria - trafi się sztuka która wyjeździ 800 tkm i taka, co po dwustu zdechnie na amen.
Oczywiście jest to moja subiektywna opinia, poparta ledwie dwudziestką lat mielenia tymi wozidłami. Subiektywna jest też i noga kierowcy, która decyduje o spalaniu i bezawaryjnym przebiegu auta. Za to w pełni obiektywny - tracking gps eliminujący chwasty w załodze.
pozdr.
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Dzięki za rozjasnienie , mam takie pytanie spotkałem się parę razy z dmc 6,5 zarejestrowane na 3,5 oczywiście ładownosć wychodzi 700 kg
czy jeśli praktycznie nie przekroczy się dmc 3 np wożąc styropian, to to jest legal ?Chodzi mi ot że dilerzy puszczaja auta DMC 6.5 jako 3,5.
Popatrzyłem na Mascotta , najmniej ciekawe to chyba w nim sa silniki w pózniejszych wersjach .Czyzby stary znajomy z forum ?
brrrr
http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Mascott

Popatrzyłem na Mascotta , najmniej ciekawe to chyba w nim sa silniki w pózniejszych wersjach .Czyzby stary znajomy z forum ?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Mascott
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
Tak, tylko jak przekroczysz 3.5 wykasuje Cię ITD za wagę i inne rzeczy i będzie drogomontero pisze:Dzięki za rozjasnienie , mam takie pytanie spotkałem się parę razy z dmc 6,5 zarejestrowane na 3,5 oczywiście ładownosć wychodzi 700 kgczy jeśli praktycznie nie przekroczy się dmc 3 np wożąc styropian, to to jest legal ?

Re: Lt vs.Sprinter vs. Iveco 2wd
montero pisze:Dzięki za rozjasnienie , mam takie pytanie spotkałem się parę razy z dmc 6,5 zarejestrowane na 3,5 oczywiście ładownosć wychodzi 700 kgczy jeśli praktycznie nie przekroczy się dmc 3 np wożąc styropian, to to jest legal ?Chodzi mi ot że dilerzy puszczaja auta DMC 6.5 jako 3,5.
Popatrzyłem na Mascotta , najmniej ciekawe to chyba w nim sa silniki w pózniejszych wersjach .Czyzby stary znajomy z forum ?brrrr
http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Mascott
Najcięższy Mascott to 6,6t DMC. Masa własna to ok. 2400 kg (skrzynia+plandeka). Dawało się to wcisnąć w 3,5 t DMC, jako tragarz jest wyborny - ale z silnikiem 2,8/130KM. To po prostu IVECO, nawet na ścianie grodziowej jest wybite logo. Choć kabina przyjemniejsza w środku niż Iveco (klima, pełna elektryka) - to komfort...wozu drabiniastego (resory) i nawet pneumatyka siedzeń nie pomaga.
Częstym błędem w tej klasie jest wydłużenie skrzyni do nawet 6-ciu metrów(!) Wrzucenie tam na tył ledwie 500 kg daje efekt wiadomy (z zaproszeniem do kontroli włącznie). Optimum to ok. 4,5 mb długości.
Oczywiście przewóz ładunku nie większego niż zapisany w DR jest legalny, należy jednak brać pod uwagę masę paliwa - pełny zbiornik 130 litrów swoje waży.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości