Retro traktor

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

<mario>
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
Lokalizacja: ok. Bełchatowa

Re: Retro traktor

Post autor: <mario> » czw lip 24, 2014 8:55 pm

Jarek,
mam foty zetorka,którego mam zamiar przygarnąć,
maszyna niestety nieco skundlona, rzucisz fachowym okiem?
LJ 70

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: jarekstryszawa » czw lip 24, 2014 8:57 pm

Postaram się ocenić- ślij.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: klucz13 » czw lip 24, 2014 9:29 pm

<mario> pisze:Jarek,
mam foty zetorka,którego mam zamiar przygarnąć,
maszyna niestety nieco skundlona, rzucisz fachowym okiem?
dawaj foty tutaj
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: jarekstryszawa » pt lip 25, 2014 12:01 pm

Ja już foty oblukuje, jak @Mario powoli to wieczorem wrzucę.

Co do braków to po kolei:

1. Wygląda mi, że to była wersja K (Bocian), przerobione zostały tylne koła, a przednie zwrotnice chyba zostały z boćka (czyli dłuższe)- choć tego nie jestem pewien. Można to łatwo sprawdzić przez pomiar, mam w domu obie zwrotnice, moge podać wartości. Mocowania piast tylnych kół zostały z bociana, tarczę koła obcięli i dospawali pod obręcz na mniejszą oponę. Łatwy powrót do ori stanu, tylko jest jedn myk- bocian miał inne przełożenia skrzyni i na małych kołach będzie wolniejszy niż fabryczna wersja A lub T.
2. Kiera nie ori, mam nadzieję, że przy wymianie nie zepsuli wieloklinu...
3. Deska raczej do wywalenia, ewentualnie do zaspawania zbędne otwory, wszystkie zegary non ori, brak tzw "solniczki" czyli kontrolki świec żarowych. Jeżeli są nowe świece i działają to łatwo je bez niej zepsuć bo są łączone w szereg i muszą pracować z określonymi spadkami napięcia- inaczej się szybko przepalają.
4. Brak reglera oraz prądnicy- spytaj czy już są na złomie?
5. Tylne błotniki, zaczep, cięgna boczne, cięgno z korbką- non ori.
6. Światła przednie i tylne non ori.
7. Skrzynka na aku oraz siedzenie kierowcy to jakaś radosna twórczość...
8. Blok silnika z wyjściem na kompresor- czasem nie mają go jeszcze gdzieś w szpejach?
9. Masa dziwacznie podpięta w okolicach rozrusznika, ogólnie cała instalka będzie pewnie do zmiany.
10. Maska ładna, rokuje- tylko pewnie jest zastępcza chłodnica (ori droga!) oraz pompa wody z termostatem, dlatego wyrzezali w górnej części maski dziurę do korka chłodnicy... Maska do naprawienia.
11. Drążek kierowniczy poprzeczny nie ori, gałki też. Niestety przez to pewnie są rozwiercone stożki wąsów zwrotnicy, przez to co najmniej do dorobienia są stożkowe wkładki do wąskich ori gałek. Drążek podłużny koszerny.
12. Filtr paliwa bez śruby odpowietrzania- pokrywa uszczelniana silikonem. Pewnie jest pogięta, a to jest trudne później do odtworzenia do stanu fabrycznego. Przewody paliwowe powinny być metalowe.
13. Motor pracuje ładnie- czy mierzyłeś ciśnienie oleju na gorącym silniku? Czy podnośnik oraz wałek działa? Wszystkie biegi wchodzą, przełącza na szosowe i terenowe?

Powrót do full ori stanu możliwy aczkolwiek tanio nie będzie... Prościej byłoby chyba kupić wąskie koła i dążyć do wersji K (jeżeli jest tam faktycznie wolna skrzynia).

To tak na szybko.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: jarekstryszawa » pt lip 25, 2014 2:26 pm

Jeszcze sobie lukam na foty:

1. Opony wszystkie do wymiany, przednie koła i piasty kombinowane, do zmiany na zetorowskie.
2. Kranik w bloku niefabryczny.
3. Wpust na korbę do odpalania uszkodzony, demontaż tego elementu do fachowej naprawy mocno upierdliwy...
4. Brak wstępnego filtra paliwa (ori jest trudny do zdobycia).
5. Manometr oleju wskazuje wartość ponad 8, ale nie widzę w jakich jednostkach? Bo chyba nie atm? Jeśli tak jest na zimnym odpaleniu to pewnie zawór przelewowy został skręcony na maksa bo na ciepłym nie było ciśnienia. Prosty lud w ten sposób naprawia wypracowane panewki wału... Prawidłowo ustawiony zawór powinien otwierać się na zimnym silniku przy maks. 6-7 atm.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

<mario>
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
Lokalizacja: ok. Bełchatowa

Re: Retro traktor

Post autor: <mario> » pt lip 25, 2014 2:36 pm

Dzięki Jarek za cenne uwagi, jak możesz to wklej foty i film w moim imieniu.
Jak oceniasz relację cena do tego co za nią dostanę. Wchodzić w temat czy odpuścić?
Nie mam ciśnienia na robienie oryginała, na tą chwilę nie mam nawet takiej możliwości.
Traktor wydaje się być sprawny, silnik chodzi ładnie (nie mierzyłem ciśnienia), wałek działa i podnośnik też. Drobna mechanika i estetyka do ogarnięcia.
Wielkiego parcia na zakup nie mam bo i roboty dla niego nie za wiele. Jak będzie to się przyda:)
Zetorek sam mnie znalazł i żal mi tematu nie pociągnąć.
Czy dysponując tylko umową zakupu + umowa między poprzednimi właścicielami jest możliwość rejestracji na zwykłych blachach?

jarekstryszawa pisze:Ja już foty oblukuje, jak @Mario powoli to wieczorem wrzucę.

Co do braków to po kolei:

1. Wygląda mi, że to była wersja K (Bocian), przerobione zostały tylne koła, a przednie zwrotnice chyba zostały z boćka (czyli dłuższe)- choć tego nie jestem pewien. Można to łatwo sprawdzić przez pomiar, mam w domu obie zwrotnice, moge podać wartości. Mocowania piast tylnych kół zostały z bociana, tarczę koła obcięli i dospawali pod obręcz na mniejszą oponę. Łatwy powrót do ori stanu, tylko jest jedn myk- bocian miał inne przełożenia skrzyni i na małych kołach będzie wolniejszy niż fabryczna wersja A lub T.
2. Kiera nie ori, mam nadzieję, że przy wymianie nie zepsuli wieloklinu...
3. Deska raczej do wywalenia, ewentualnie do zaspawania zbędne otwory, wszystkie zegary non ori, brak tzw "solniczki" czyli kontrolki świec żarowych. Jeżeli są nowe świece i działają to łatwo je bez niej zepsuć bo są łączone w szereg i muszą pracować z określonymi spadkami napięcia- inaczej się szybko przepalają.
4. Brak reglera oraz prądnicy- spytaj czy już są na złomie?
5. Tylne błotniki, zaczep, cięgna boczne, cięgno z korbką- non ori.
6. Światła przednie i tylne non ori.
7. Skrzynka na aku oraz siedzenie kierowcy to jakaś radosna twórczość...
8. Blok silnika z wyjściem na kompresor- czasem nie mają go jeszcze gdzieś w szpejach?
9. Masa dziwacznie podpięta w okolicach rozrusznika, ogólnie cała instalka będzie pewnie do zmiany.
10. Maska ładna, rokuje- tylko pewnie jest zastępcza chłodnica (ori droga!) oraz pompa wody z termostatem, dlatego wyrzezali w górnej części maski dziurę do korka chłodnicy... Maska do naprawienia.
11. Drążek kierowniczy poprzeczny nie ori, gałki też. Niestety przez to pewnie są rozwiercone stożki wąsów zwrotnicy, przez to co najmniej do dorobienia są stożkowe wkładki do wąskich ori gałek. Drążek podłużny koszerny.
12. Filtr paliwa bez śruby odpowietrzania- pokrywa uszczelniana silikonem. Pewnie jest pogięta, a to jest trudne później do odtworzenia do stanu fabrycznego. Przewody paliwowe powinny być metalowe.
13. Motor pracuje ładnie- czy mierzyłeś ciśnienie oleju na gorącym silniku? Czy podnośnik oraz wałek działa? Wszystkie biegi wchodzą, przełącza na szosowe i terenowe?

Powrót do full ori stanu możliwy aczkolwiek tanio nie będzie... Prościej byłoby chyba kupić wąskie koła i dążyć do wersji K (jeżeli jest tam faktycznie wolna skrzynia).

To tak na szybko.
LJ 70

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: jarekstryszawa » ndz lip 27, 2014 3:24 pm

Tak wygląda rzeczony zetor- stanowiący już własność @Mario:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gratuluję zakupu!
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: jarekstryszawa » czw lip 31, 2014 7:53 pm

Ustrzelone przez Czesława:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nawet sporo w nim oryginała zostało, dobra baza do odbudowy.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: czesław&jarząbek » czw lip 31, 2014 7:59 pm

bardzo dobra.

sprzęt na chodzie, zdrowe opony. z nieoryginalnych elementów to elektryka z zegarami i alternatorem oraz gówniane siedzenie.
reszta jak najabrdziej.
hiena jezdzi po kraju i skupuje. za tego zetora wypłacił 6.5koła w żorach bodajże.
za kabiną holownika widać zundappa z 1936roku praktycznie kompletnego. ode mnie brał charta, jeszcze jechał do lublina ładować syrenę bosto i jakąś mz starą.
pracuje dla mitycznego kolekcjonera z północy kraju który ma ponad 300pojazdów i wciąga wszystko co ciekawe się pokaże.
uj wie co z tym potem robią. handlują chyba za gruby hajs...
#noichuj

Awatar użytkownika
dawidbajorek
 
 
Posty: 920
Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
Lokalizacja: Polska

Re: Retro traktor

Post autor: dawidbajorek » sob sie 30, 2014 10:15 am

jeden z dwóch dzików 21 z przyczepką drugi ma sprytnego "liska"
Obrazek
i polska koleba co zwie się WÓZEK TRANSPORTOWY WDN-23-0161 z takim samym silnikiem co dzik..
Obrazek
46....469 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: czesław&jarząbek » sob sie 30, 2014 10:17 am

dziki są zajebiste.

u nas pod kwk wujek jeszcze jeden prawdziwek wozi węgiel dzikiem ładnie odnowionym.
czad.
#noichuj

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: Pająku » sob sie 30, 2014 7:47 pm

A ja mam kolebę,tylko silnik zmieniłem na Andoriowy 1CA90.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
dawidbajorek
 
 
Posty: 920
Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
Lokalizacja: Polska

Re: Retro traktor

Post autor: dawidbajorek » sob sie 30, 2014 9:03 pm

mi się bardzo podobają ciągniki na gąsienicach...
http://allegro.pl/ciagnik-gasienicowy-t ... 17395.html
46....469 :)

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: Takayuki » sob sie 30, 2014 9:10 pm

DT-75 teraz na kilogramy sprzedają... można kupić sprawnego za grosze. Takim u nas na pole wyjechać, hmm...
https://lh4.googleusercontent.com/-2Rl8 ... 080635.JPG

Octavian
 
 
Posty: 222
Rejestracja: ndz maja 25, 2003 10:32 am
Lokalizacja: Racibórz

Re: Retro traktor

Post autor: Octavian » ndz sie 31, 2014 9:34 pm

Takayuki pisze:DT-75 teraz na kilogramy sprzedają... można kupić sprawnego za grosze. Takim u nas na pole wyjechać, hmm...
https://lh4.googleusercontent.com/-2Rl8 ... 080635.JPG
To nie jest DT-75. 75 miała 2 rolki podporowe i 2 wózki dwukołowe wahliwe.
UAZ 469B 80'

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: czesław&jarząbek » ndz sie 31, 2014 10:24 pm

to po pierwsze.
po drugie jakoś nie widzę tego zatrzęsienia detów na kilogramy nigdzie.
#noichuj

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: Takayuki » pn wrz 01, 2014 6:19 am

Faktycznie inny :oops:
Firmy dla których robię usługi miały detów po kilka sztuk, hałdowali tym miał kiedyś. Sprzedawali w przetargach za 7-10. Wszystkie jakaś firma ze Śląska wciągnęła, myślałem że nikt już tego nie używa/kupuje... okoliczne firmy/ludzie pozamieniały dt na hsw albo zachodnie/japońskie maszyny.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: czesław&jarząbek » pn wrz 01, 2014 6:23 am

7-10 to jest normalna cena, nie żadna okazja.
#noichuj

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: Takayuki » pn wrz 01, 2014 6:26 am

No to się wygłupiłem znajomością tematu...

Awatar użytkownika
dawidbajorek
 
 
Posty: 920
Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
Lokalizacja: Polska

Re: Retro traktor

Post autor: dawidbajorek » pn wrz 01, 2014 9:15 am

alternatywą mogą być Rumunki, oczywiście im mniejszy tym fajniejszy. Najpopularniejszy u nas to UTB S-651 ...
http://www.automobileromanesti.ro/Tractorul/UTB_S/

lub maleństwo jak Bolgar TL30 :)
46....469 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: czesław&jarząbek » pn wrz 01, 2014 9:23 am

te najmniejsze utb są wykurwiste. normalnie w biurze albo w pokoju bym sobie takiego trzymał :)21

ale nawet w RO jest ich ekstremalnie mało.
#noichuj

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: Pająku » pn wrz 01, 2014 2:16 pm

Takayuki pisze:, myślałem że nikt już tego nie używa.
Ja używam -jeszcze tego z "okrągłą" kabiną.Ostatnio jakieś uje rozrusznik buchnęły :)11 ,ale stał na stawach parę miesięcy,to się mogli do szabru przygotować.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Retro traktor

Post autor: Misiek Cypr » pn wrz 01, 2014 9:31 pm

Taki benzynowy rozjusznik?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Retro traktor

Post autor: jarekstryszawa » wt wrz 02, 2014 9:03 am

Mam dylemacik.

Teść odbudowuje Ursusa C335- kabina w miarę szczelna, pasuje zatem zastosować jakieś ogrzewanie. Jest nagrzewnica z osobówki, wsadzona w miejsce po jednym aku i zagwozdka- jak wpiąć się w układ wodny?
Jeden koncept to otwór w głowicy pod czujnik temperatury (jakaś tulejka z trójnikiem), drugi to krótki przewód między pompą wody, a termostatem. Oba rozwiązania mają mankamenty, do tego mam wątpliwości czy układ się odpowietrzy bezproblemowo.

Co Wy na to?
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
dawidbajorek
 
 
Posty: 920
Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
Lokalizacja: Polska

Re: Retro traktor

Post autor: dawidbajorek » czw wrz 11, 2014 4:21 pm

super pojedynek, może nie typowy traktor ale ... odgłos silnika powala na kolana. Można nawet takowy nabyć...
http://www.youtube.com/watch?v=aUtqUFAE3k8

http://russianspares.com/product.php?page_id=707
46....469 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości