Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
Twój problem jest chyba teoretyczny. Nie da się takim klocem, wysokim, ospałym, koszmarnie nieprecyzyjnym jeździć tak jak Szubarakiem.
Też tak kombinowałem jak szukałem auta, rzeczywistość okazał się znacznie bardziej zwyczajna. Większe znaczenie dla jazdy po czymkolwiek mają opony.
Też tak kombinowałem jak szukałem auta, rzeczywistość okazał się znacznie bardziej zwyczajna. Większe znaczenie dla jazdy po czymkolwiek mają opony.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
- Lokalizacja: Centralna Polska
Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
Nawierzchnia musi być na tyle luźna, żeby ustępowała bo nie masz centralnego mechanizmu różnicowego. Dlatego śnieg tak, piach tak a już mokry asfalt nie bo jednak jest zbyt przyczepny. Koła muszą tracić trakcję zanim nastąpią naprężenia w układzie przeniesienia napędu. Oczywiście chodzi tylko o zakręty. Jak będziesz sobie coś chciał wciągnąć pod górkę po deszczu po prostej to nie ma sprawy.GPablo pisze: A tak z innej beczki. Odnośnie aut gdzie na czarnym można używać tylko 2H - czy można włączyć w nich 4x4 bez obaw
podczas opadów deszczu lub zimą gdy jest ślisko i śnieg??
Powinieneś się przyjrzeć z bliska wybranym modelom nawet tak dla przyjemności no chyba, że nie lubisz oglądać samochodów





Jeżeli faktycznie masz tak sprecyzowane swoje typy to na prawdę poszukaj jak najbliżej i bryknij się. Może ta Toyota w kontakcie osobistym taka zła nie będzie a może Jeep Cię odrzuci właśnie wykończeniem wnętrza a może zostanie na placu boju tylko Dyskoteka a może .. ? Po jednym weekendzie będziesz pewnie wiedział co Ci pasuje i zostanie poszukanie przytomnego egzemplarza a to będzie jeszcze trudniejsze niż dywagacje co lepsze

Patrol Patrolowi Patrolem
Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
Może nie do końca precyzyjnie się wyraziłem. Gdybym miał j12 w takim stanie jak mam j9 - wolałbym j12. Lepsze wnętrze to już wystarczający argument bo w j9 to jest koszmar na poziomie yugo koral po taksówce w stambule. Napęd też ponoć mocniejszy. Ale korozja jest tam najmocniejsza. Moje j9 jest dziewicze przy typowej j12. Może jakby z włoch to pozyskać.. niestety nie trafiłem. Dominują nasze salonowe - 400ttkm z lawetą, wtryski i dwumasa na złom, zgnita rama po wielokrotnej "konserwacji", chromrurka i 14 kolizji pod kątem AC.. poddałem się, poczekam z j9 aż j15 zejdą do ludzkich pieniędzy.Michał4x4 pisze:Pierwszy raz czytam taką opinię. Zawsze czytałem że jest dokładnie na odwrót i to jednak J12 bije na głowę J9.Mroczny pisze:Niemniej - szukałbym toyoty. Jak kasa nie ma sztywnego ograniczenia - to właśnie j95 z ostatniego roku, ze zdrową ramą, prawdziwym przebiegiem itd. I odpuść sobie j12 - one były znacznie gorzej zabezpieczone antykorozyjnie więc wyginęły. Szukałem rok i nie znalazłem więc moja j9 zostaje na kolejne lata.
Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
Podejrzewam, że te J15 będą jeszcze bardziej gniły jak J12 bo takie są tendencje teraz w motoryzacjiMroczny pisze:Może nie do końca precyzyjnie się wyraziłem. Gdybym miał j12 w takim stanie jak mam j9 - wolałbym j12. Lepsze wnętrze to już wystarczający argument bo w j9 to jest koszmar na poziomie yugo koral po taksówce w stambule. Napęd też ponoć mocniejszy. Ale korozja jest tam najmocniejsza. Moje j9 jest dziewicze przy typowej j12. Może jakby z włoch to pozyskać.. niestety nie trafiłem. Dominują nasze salonowe - 400ttkm z lawetą, wtryski i dwumasa na złom, zgnita rama po wielokrotnej "konserwacji", chromrurka i 14 kolizji pod kątem AC.. poddałem się, poczekam z j9 aż j15 zejdą do ludzkich pieniędzy.Michał4x4 pisze:Pierwszy raz czytam taką opinię. Zawsze czytałem że jest dokładnie na odwrót i to jednak J12 bije na głowę J9.Mroczny pisze:Niemniej - szukałbym toyoty. Jak kasa nie ma sztywnego ograniczenia - to właśnie j95 z ostatniego roku, ze zdrową ramą, prawdziwym przebiegiem itd. I odpuść sobie j12 - one były znacznie gorzej zabezpieczone antykorozyjnie więc wyginęły. Szukałem rok i nie znalazłem więc moja j9 zostaje na kolejne lata.

Sporo widziałem J9 i J12 od spodu i naprawdę w mojej ocenie jest dokładnie odwrotnie. Teraz ostatnio np w J9 widziałem tak most przegnity, że po podniesieniu żabą olej zaczął kapać na ziemię. Kolega miał na serwisie J9 gdzie jak złapał klamkę od tylnych drzwi to została mu w ręku, tak blacha zgnita, a to tylko przypadki z ostatniego tygodnia. Na 20 ostatnich oglądanych J9 może dwie były rokujące jeśli chodzi o korozję, za to w J12 tego nie zauważyłem, owszem jakieś naloty na ramie, ale nie dziury. Nadwozie też znacznie lepiej wygląda jak w J9.
A co do Twojego egzemplarza to masz wyjątkowe auto, kupiłeś zadbane i sam o niego wystarczająco dbasz dlatego taki jest jego stan

Dzika Koza
Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
Hmm a tak z innej beczki, co myślicie na pierwsze auto w teren i na wycieczki o Nissanie Terrano 2 z automatem i 3.0 pod maską??
Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
kup sobie Frontere
tanio kupisz, będziesz zadowolony, do turystyki wystarczy
tanio naprawisz w zasadzie w każdym warsztacie więcej niż 2 cale i tak podnosić nie będziesz
tanio kupisz, będziesz zadowolony, do turystyki wystarczy

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
Dobry pomysł, choć mi pozycja za kierownicą nie pasowała. 3.0 w Terrano nie wybuchają jak w Patrolu.GPablo pisze:Hmm a tak z innej beczki, co myślicie na pierwsze auto w teren i na wycieczki o Nissanie Terrano 2 z automatem i 3.0 pod maską??
Dzika Koza
Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
A coś więcej wiesz Michał?Michał4x4 pisze:Dobry pomysł, choć mi pozycja za kierownicą nie pasowała. 3.0 w Terrano nie wybuchają jak w Patrolu.

Co było nie tak w tej pozycji za kierownicą?
Dzięki za info

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)
O szczegółach może niech się wypowiedzą użytkownicy tego modelu.GPablo pisze:A coś więcej wiesz Michał?Michał4x4 pisze:Dobry pomysł, choć mi pozycja za kierownicą nie pasowała. 3.0 w Terrano nie wybuchają jak w Patrolu.Generalnie ten 3.0 będzie więc bezpiecznym wyborem? Jak tam z wytrzymałością pompy i ogólnie napraw?
Co było nie tak w tej pozycji za kierownicą?
Dzięki za info
Jeśli chodzi o pozycję za kierownicą, to w mojej ocenie siedzi się w nim jak na kuchennym stołku, ale to tylko moje subiektywne zdanie. To co mi nie odpowiada, dla innego może być komfortowym fotelem.
Dzika Koza
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości