problem z przednim napędem w Musso

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
polar71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr gru 21, 2005 10:36 pm
Lokalizacja: Lwówek Śląski

problem z przednim napędem w Musso

Post autor: polar71 » czw lut 01, 2007 10:17 pm

Powiedzmy że jestem "szczęśliwym" posiadaczem Musso 2,9 diesel '98, dostałem go w rozliczeniu za inne autko, nie mam zamiaru co prawda nim za dlugo śmigać ale jest w nim mały problem ( który był juz tu poruszany ale zanikł) mały totlotek z załaczaniem przedniego napędu, raz chodzi a raz nie, z tego co wiem to moduł który jest pod siedzeniem był sprwadzany, czy ten silniczek przy reduktorze ( coś jak przy wycieraczkach ) moze śię zawieszać bo jest np. zapaćkany? może wystarczy go przeczyścić? bawił sie ktoś z tym wynalazkiem?

pomoc mile widziana :D
RRC V8 Range oRange :)
Di 300 Nominał ....

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » czw lut 01, 2007 10:46 pm

Z takiego oglądu z kanału, to tylko przelotnie zwróciło moją uwagę osobliwe podpięcie przewodów do reduktora. Nie wiem czy ktoś motał, czy to fabrycznie, ale nie dziwie się, że to sie boi błota. Zanim wdasz się w kosztowne zabiegi sprawdź te podpiecia, bo tam styki mogą być zasyfione i wtedy masz totolotek.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: problem z przednim napędem w Musso

Post autor: gebels » czw lut 01, 2007 11:02 pm

polar71 pisze:Powiedzmy że jestem "szczęśliwym" posiadaczem Musso 2,9 diesel '98, dostałem go w rozliczeniu za inne autko, nie mam zamiaru co prawda nim za dlugo śmigać ale jest w nim mały problem ( który był juz tu poruszany ale zanikł) mały totlotek z załaczaniem przedniego napędu, raz chodzi a raz nie, z tego co wiem to moduł który jest pod siedzeniem był sprwadzany, czy ten silniczek przy reduktorze ( coś jak przy wycieraczkach ) moze śię zawieszać bo jest np. zapaćkany? może wystarczy go przeczyścić? bawił sie ktoś z tym wynalazkiem?

pomoc mile widziana :D
coś tam przy piastach się rozszczelnia i się nie załącza, gdzieś już o tym było, jakieś manuale można założyć i jest wtedy spokój
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » czw lut 01, 2007 11:10 pm

walnij mi na mail przypomnienie bo tu z kompami mieszam, to Ci postaram sie pomoc. Jezdielm tym wynalazkiem 6 lat i zropbilem prawie 200tys km :)

Awatar użytkownika
polar71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr gru 21, 2005 10:36 pm
Lokalizacja: Lwówek Śląski

Post autor: polar71 » pt lut 02, 2007 2:52 pm

a z jakiego auta manuale tu przypasują ?
RRC V8 Range oRange :)
Di 300 Nominał ....

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » pt lut 02, 2007 3:33 pm

amerykanska wersja nissana pathfidera
warn nr 29091
nic nie trzeba kombinowac pasuja, mozna jedynie zwrotnice skrocic...
powinny byc jeszcze jakies avm, ale tego nie wiem.
Ja mialem u siebie warn'y i chodzily pieknie...

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » pt lut 02, 2007 11:18 pm

A po co kombinowac z jakiego auta pasują:

http://www.rajdy4x4.pl/sklep/grupy/37.html

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » pt lut 02, 2007 11:25 pm

jak ja sie za to bralem to mozna bylo pomarzyc :)

Awatar użytkownika
polar71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr gru 21, 2005 10:36 pm
Lokalizacja: Lwówek Śląski

Post autor: polar71 » sob lut 03, 2007 12:29 pm

Czyli jak zamontuje te manuale to problem zniknie? wczoraj z kolegą szukaliśmy prądów błądzocych w tym śmiesznym silniczku przy reduktorze i poddaliśmy się :( Jednak nie ma jak wajcha do przełaczania napędów :)
RRC V8 Range oRange :)
Di 300 Nominał ....

Musso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 02, 2006 2:12 pm
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Musso » sob lut 03, 2007 5:08 pm

Cześć
Przedni napęd włączany jest podciśnieniem, silniczek przy reduktorze słurzy do zmiany przełożenia. Jak symeringi w piastach nie trzymają, lub rurki ssące są porowate to są problemy.

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Re: problem z przednim napędem w Musso

Post autor: pbyra » sob lut 03, 2007 7:28 pm

polar71 pisze:Powiedzmy że jestem "szczęśliwym" posiadaczem Musso 2,9 diesel '98, dostałem go w rozliczeniu za inne autko, nie mam zamiaru co prawda nim za dlugo śmigać ale jest w nim mały problem ( który był juz tu poruszany ale zanikł) mały totlotek z załaczaniem przedniego napędu, raz chodzi a raz nie, z tego co wiem to moduł który jest pod siedzeniem był sprwadzany, czy ten silniczek przy reduktorze ( coś jak przy wycieraczkach ) moze śię zawieszać bo jest np. zapaćkany? może wystarczy go przeczyścić? bawił sie ktoś z tym wynalazkiem?

pomoc mile widziana :D
szczęsliwym.... to mi się tylko spodobało..... miałem sprzedałem...kłopotów się pozbyłem.... :lol: :lol: :lol:
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 04, 2007 12:42 pm

no i kupiłeś pipa z osranym dieslem co by nie wyjść z wprawy w poniewieraniu cię przez samochód :)21

Awatar użytkownika
polar71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr gru 21, 2005 10:36 pm
Lokalizacja: Lwówek Śląski

Post autor: polar71 » ndz lut 04, 2007 4:08 pm

leszek pisze:no i kupiłeś pipa z osranym dieslem co by nie wyjść z wprawy w poniewieraniu cię przez samochód :)21
przecie mówie że ten wynalazek dostałem w rozliczeniu i już jest na otomoto, nie jest to samochód moich marzeń ale jak już jest to może niech choć te napędy działają.

może ktos napisze dokładnie jak ten problem rozwiązać bo narazie dalej nie wiem o co cho :(

znalazłem juz w sklepie na rajdy4x4 manuale AVM ale nie wiem czy jak je zamontuje to czy pozbęde sie problemu.
RRC V8 Range oRange :)
Di 300 Nominał ....

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » ndz lut 04, 2007 8:58 pm

ja sie przesiadlem na Terrano ... wybor w pelni swiadomy..
ale Musso bede bornil bo to w sumie porzadne i proste auto bylo...

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 04, 2007 9:34 pm

polar71 pisze:
leszek pisze:no i kupiłeś pipa z osranym dieslem co by nie wyjść z wprawy w poniewieraniu cię przez samochód :)21
przecie mówie że ten wynalazek dostałem w rozliczeniu i już jest na otomoto, nie jest to samochód moich marzeń ale jak już jest to może niech choć te napędy działają.

może ktos napisze dokładnie jak ten problem rozwiązać bo narazie dalej nie wiem o co cho :(

znalazłem juz w sklepie na rajdy4x4 manuale AVM ale nie wiem czy jak je zamontuje to czy pozbęde sie problemu.
moja wypowiedz była komentarzem do wywodu kolegi "pbyra".

daj linka do tej aukcji może bym kupił takiegu musso.

Kolas84
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: sob mar 25, 2006 1:46 pm

mussok

Post autor: Kolas84 » pn lut 05, 2007 3:41 pm

witam ja tez jestem posiadaczem mussoka
autko sparwuje sie dobrze ,choc wg mnie troche brak mu mocy ,ale smigam nim po błocku,jedyne co jest kiepskie to naped ,ale takto autko dobre,duze ,silnik tez gut 2,9tdi ,chciałbym go troche poorbci ale narazie ,zbieram kase powowli 9jetsem studentem,
-mam pytanie jak tanio wykonac grilla
-tanio kupic amortyzatory
blisko siebie mam Moliego ale ma takie ceny ze głowa boli i po prostu nie stac mnie na niego
pozdr dla Mussoków

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » pn lut 05, 2007 4:14 pm

o amorki zapytaj w aso choc nie wiem czy jeszcze sa...
mieli tanio - taniej niz gdzie indziej, moze bez rewelacji ale zawsze nowe to nowe...

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » wt lut 06, 2007 1:00 am

Na allegro często sie pojawia oferta z Krakowa. Przednie amory po 100 zł sztuka. Gdyby go nie było to daj znac na PW, chyba mam gdzies zapisany numer tel.

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » wt lut 06, 2007 9:03 am

leszek pisze:no i kupiłeś pipa z osranym dieslem co by nie wyjść z wprawy w poniewieraniu cię przez samochód :)21
Też kupiłem osranego diesla i nie mam wogołe kłopotów,jak z osraną bęzyną paliwożerną ,jak ktoś nie dba i się nie zna to zawsze będzie narzekał ,na co by nie miał !!
wszyscy narzekają na VM bo kupują zajeżdżone trupy !!
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Wicherek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt paź 14, 2005 6:59 am
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Wicherek » wt lut 06, 2007 10:29 am

Musso pisze:.... Jak symeringi w piastach nie trzymają...
miałem, jeździłem i popieram teze @Musso
te pier..... :evil: siemeringi wymieniałem kilkanaście razy
Na pohybel skur.....om

Musso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 02, 2006 2:12 pm
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Musso » wt lut 06, 2007 6:37 pm

Cześć

Wymienic należy dwa jeden mały co uszczelnia półoś i drugi uszczelniający piastę, smarować bieżnie wazeliną techniczną a nie towotem. Nadmiar smaru w łożyskach jest nie kożystny.

krzysztofisko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wyszków (mazowieckie)

Post autor: krzysztofisko » sob maja 26, 2007 7:18 am

Robi się bardzo prosto: najcześciej pada elektro zawór po lewej stronie przy silniku, który podaje podcisnienie na przednie piasty: jest zapchany - mozna sprawdzić odpinajac wezyki idące do elektro zaworu i połączyć razem - najczesciej pomaga i naped sie zapina. Simeringi i piastach siadają ( w zasadzie siada tylko jeden od strony półosi ) i wymagaja wymiany ale co około 120 - 130 t. km!. Dorażnie jak się nie chce przerabiać na warny należy odkręcić 6 śrub od dekli z zewnatrz na przednich piastach zdjac dekielek podłożyć np nakretkę lub parę monet ( ja podkładałem bodajże 3 stare 20 zł na strone)tak aby kiełki weszły do środka i napędy w piastach będą zapięte na stałe. Przedni most dołącza się i odłącza elektryczniez kabiny. - w takim układzie np pracuje Jeep cherokee: piasty z pólosiami a spiete na stałe a dołącza się jedynie napęd z reduktora do przedniego mostu
Pozdrawiam

Krzysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości