
Co to jest?
Moderator: Marcin-Kraków
Co to jest?
Witam mam pytanie do znających się na mechanice. Samochód którym śmigam trochę mnie zaskoczył. Mianowicie zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodnicy jest pusto, więc popędziłem szybko po płyn i zalałem pod korek chłodnice oraz do zbiorniczka na pół między max a minimum. Następnego dnia rano plama po samochodem, oględziny wykazały że chłodnica się rozszczelniła, odlazł cały duł. Wymontowałem ją złożyłem do kupy i git. Ale nie dawało mi spokoju że w zbiorniczku nie ma płynu tydzień wytrzymałem i dolałem tyci aby tylko wężyk zamoczyć i k.... poprawka znowu chłodnica się rozlazła. Obecnie stan jest taki płyn w chłodnicy pod korek, nie ucieka, korek z wężykiem odkręcony tak by ciśnienie które rozwala chłodnice nie wytwarzało się. Samochód stoi często gęsto w Warszawskich korkach nie grzeje się. Dodam jeszcze że samochód prawdopodobnie mógł stać około 1 roku nie jeżdżony. mechanik twierdzi że może uszczelka pod głowicą struchlała i prędzej czy później będę robił silnik. Wsadziłem w niego 8 tyśi od momentu zakupu, dobrze mi się nim lata i jak na suv-a radzi sobie nieźle w terenie. Co robić nie grzebać przy nim i czekać aż stanie Czy szukać przyczyny takiego stanu? Dodam że samochód co CRV 2.0l z 97r. 

- michalgaz69
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: wt mar 06, 2007 8:37 am
- Lokalizacja: kaszuby
Chłodnica jest dobra, rozwala ją ciśnienie po dolaniu płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Założenie nowej to żadne rozwiązanie przecież stara nie cieknie jak nie ma płynu w zbiorniczka a jak będzie to i nową rozsadzi. Próbuje ustalić dlaczego się rozczelnie jak dolewam płynu.
Samochód szybko się nagrzewa jednak temperatura nie podnosi się ponad normalną a woda w chłodnicy nie gotuje się. Jeszcze nigdy wskaźnik nie podniósł się ponad normę mimo stania np. 1 godzine w korku. Korek w chłodnicy nie jest skorodowany ani uszkodzony i wygląda na sprawny tzn. sprężyna działa choć jest trochę sztywna. Ale to oryginał więc nie powinien robić problemu.
Nawiew troch słabo grzeje (nie mam porównania do innych CRV) , ale przerabiałem to kiedyś w innym aucie i wtedy to była uszczelka pod głowicą mam nadzieję że teraz to co innego.
Samochód szybko się nagrzewa jednak temperatura nie podnosi się ponad normalną a woda w chłodnicy nie gotuje się. Jeszcze nigdy wskaźnik nie podniósł się ponad normę mimo stania np. 1 godzine w korku. Korek w chłodnicy nie jest skorodowany ani uszkodzony i wygląda na sprawny tzn. sprężyna działa choć jest trochę sztywna. Ale to oryginał więc nie powinien robić problemu.
Nawiew troch słabo grzeje (nie mam porównania do innych CRV) , ale przerabiałem to kiedyś w innym aucie i wtedy to była uszczelka pod głowicą mam nadzieję że teraz to co innego.
Masz powietrze pewnie w układzie chłodzenia - przy wejściu do nagrzewnicy powinien być zaworek i na włączonym silniku - nie ciepłym bo gorąca woda
- odkręcić trochę aż pęcherzyki powitrza zaczną bulgotać.
Jeżeli nie masz zaworku to trzeba się trochę pobawić - jak tego nie robiłeś to lepiej dać do fachowca i za 30 zyla Ci odpowietrzy

Jeżeli nie masz zaworku to trzeba się trochę pobawić - jak tego nie robiłeś to lepiej dać do fachowca i za 30 zyla Ci odpowietrzy

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości