
Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
No chwilowo bez AWD, bo wał do wyważenia chcę dać. A muszę z tym jechać kawałek, to się pewnie wybiorę za miesiąc 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Możesz wysłać wał do Skrobowa (okolice Lubartowa)
Korzystałem kilka razy i mogę polecić
Korzystałem kilka razy i mogę polecić
to że jesteśmy w dupie, to jasne
..problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kisielewski.
..problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kisielewski.
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Może, nie wiem, popaczam. Problem w tym, że to nie jest taki zwykły wał z kardanem, tylko z homokinetycznymi przegubami.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Krzyżak, czy przegub..nie wadzi.
Widziałem jak to robią
Widziałem jak to robią
to że jesteśmy w dupie, to jasne
..problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kisielewski.
..problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kisielewski.
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
ja robiłem taki wał w Jarosławiu - z wymianą krzyżaków na tym podwójnym przegubie itd. I było git. A daleko nie masz
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Tam myślałem właśnie jechać. Ale ja nie mam krzyżaków. Homo-niewiadomo wał to jest.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Ponad 300km autostradą w sześciu chłopa z V=140 na tempomacie. Zużycie 20l LPG/100km. Generalnie wszystko ok. Skrzynia pracuje wręcz aksamitnie (wymieniałem gumki zaworków sterujących itp), silnik ok. Jakieś drobne wibracje nadal są, po mojemu od półosi prawej przedniej. Jeszcze pojeżdżę pewnie do poniedziałku po miejscu i zmieniam olej, zakładam osłonę silnika i można oddawać auto do czyszczenia wnętrza 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Dobre żelazo



loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
w jakim przedziale prędkości występują ?ernil pisze: Jakieś drobne wibracje nadal są, po mojemu od półosi prawej przedniej
to że jesteśmy w dupie, to jasne
..problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kisielewski.
..problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kisielewski.
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Nie probuj mu popmoc, ernil jest tak picky na punkcie samochodow, ze jak mowi o drobnych wibracjach to pewnie ma na mysli zwichrowana plyte CD.Nikitol pisze:w jakim przedziale prędkości występują ?ernil pisze: Jakieś drobne wibracje nadal są, po mojemu od półosi prawej przedniej

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Weri fani - nie ma odtwarzacza sidi, więc to nie to 
Na półoś wskazuje kilka kwestii - np. to, że zmienia się ta wibracja podczas ruchu kierownicą, jak i podczas ruchu samochodu góra-dół. Wpływ na nią ma również dodanie/odjęcie gazu (nasila się przy przyspieszaniu oczywiście), co w całości jest typowe dla przegubów właśnie. Nie dziwi mnie to, bo założyłem tam kiedyś jakiś zamiennik. Trzeba będzie zastosować oryginał, już się dawno nauczyłem, że do tego auta zamienników sensownych NIE MA.

Na półoś wskazuje kilka kwestii - np. to, że zmienia się ta wibracja podczas ruchu kierownicą, jak i podczas ruchu samochodu góra-dół. Wpływ na nią ma również dodanie/odjęcie gazu (nasila się przy przyspieszaniu oczywiście), co w całości jest typowe dla przegubów właśnie. Nie dziwi mnie to, bo założyłem tam kiedyś jakiś zamiennik. Trzeba będzie zastosować oryginał, już się dawno nauczyłem, że do tego auta zamienników sensownych NIE MA.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Wiesz Ernilu, te Twoje wibracje to pikus. Mozesz to potraktowac jako element masujacy w czasie podrozy.
Zebys Ty widzial czym mi teraz przyszlo jezdzic, to bys sie zaplakal.

Zebys Ty widzial czym mi teraz przyszlo jezdzic, to bys sie zaplakal.

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
@ernil
a jak stoisz autem na światłach i jest lekko pod górkę, bądź z góry, to nie masz wrażenia że auto na neutralu jest lekko "trzymane",
tzn najpierw stoi, dopiero po kilku sekundach opornie się toczy ?
Ewentualnie momentami ogólnie "ciężko" jedzie?
a jak stoisz autem na światłach i jest lekko pod górkę, bądź z góry, to nie masz wrażenia że auto na neutralu jest lekko "trzymane",
tzn najpierw stoi, dopiero po kilku sekundach opornie się toczy ?
Ewentualnie momentami ogólnie "ciężko" jedzie?
to że jesteśmy w dupie, to jasne
..problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kisielewski.
..problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kisielewski.
Re: Voyager AWD 1998 3.8 V6 - modyfikacje i perypetie
Vojażer zawsze ciężko jedzie - tak ma być 
Nie wiem do czego zmierzasz (kwestie skrzyniowe, hamulcowe?), ale nie mam takich objawów raczej.
Ta wibracja, o której mówię ponad wszelką wątpliwość pochodzi od półosi i nie widzę z tym raczej sensu dyskutować.
Mam jeszcze delikatne buczenie, takie typowo wydechowe. Albo jakaś poduszka silnika jest źle założona i siedzi sztywno, albo wydech gdzieś wisi koślawo, albo po prostu się zesrał ze stania i trzeba go wymienić. Wjadę na podnośnik, to się przyglądnę.

Nie wiem do czego zmierzasz (kwestie skrzyniowe, hamulcowe?), ale nie mam takich objawów raczej.
Ta wibracja, o której mówię ponad wszelką wątpliwość pochodzi od półosi i nie widzę z tym raczej sensu dyskutować.
Mam jeszcze delikatne buczenie, takie typowo wydechowe. Albo jakaś poduszka silnika jest źle założona i siedzi sztywno, albo wydech gdzieś wisi koślawo, albo po prostu się zesrał ze stania i trzeba go wymienić. Wjadę na podnośnik, to się przyglądnę.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości