to ma spód od gelendy i sie nadaje w całości (ten spód) do tytułu wątku, ale już ich nie ma gdyż mało tego byłoapede pisze:Kaczkę 4x4. Raz prawie taką wyrwałem 2,3b po straży, 1500 km przebiegu
Transit Romka... :D
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Cóż, jako mitoman nie jestem zbyt wiarygodny w swoich powiastkach, więc więcej ich nie będzie.
Będą za to pytania praktyczne...
Są dwa rodzaje termostatów widzę. Pierwszy odmyka się przy 74st (całkowicie przy 82 chyba), drugi odmyka się przy 82st właśnie (w pełnie zapewne więc przy 90-ciu).
No i tu jest pytanie do praktyków układu chłodzenia. Który wybrać na zimę? W układzie mam dwie nagrzewnice.
Lepiej, żeby ten silnik w pełni dogrzany chodził (będzie też mniej palił). To jest taki mój punkt wyjścia ale... Nie znam specyfiki pracy tego silnika.
Stąd pytanie.
Będą za to pytania praktyczne...

Są dwa rodzaje termostatów widzę. Pierwszy odmyka się przy 74st (całkowicie przy 82 chyba), drugi odmyka się przy 82st właśnie (w pełnie zapewne więc przy 90-ciu).
No i tu jest pytanie do praktyków układu chłodzenia. Który wybrać na zimę? W układzie mam dwie nagrzewnice.
Lepiej, żeby ten silnik w pełni dogrzany chodził (będzie też mniej palił). To jest taki mój punkt wyjścia ale... Nie znam specyfiki pracy tego silnika.
Stąd pytanie.
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
A jest tam w ogóle termostat, bo może jakiś uczony w piśmie całkiem wyjął ?
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
jeśli wyjął tzn że lepiej wozić w zapasie
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Kupię ten z wyższą temperaturą i po zdjęciu obudowy się okaże.
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Jeśli rura od obudowy termostatu do chłodnicy robi się mocno ciepła zanim silnik się nagrzeje, to termostatu nie ma, albo zaciął się w pozycji otwartej.
Wiskoza nie jest aby zablokowana na stałe ?
Da się ręcznie pokręcić wentylatorem na zimnym silniku ?
Wiskoza nie jest aby zablokowana na stałe ?
Da się ręcznie pokręcić wentylatorem na zimnym silniku ?
VW T4 syncro, 2.4D, long 

- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Nooo widzę koledzy równie lubią stare gruchoty co ja
A co do tego termostatu i zblokowanego wisko, warto sprawdzić, czy chłodnica nie zawalona syfem, bo od tego się zaczynają pomysły z wyciąganiem termostatów i blokowaniem wentylatorów 


Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
sam jesteś stary gruchot , to są auta naprawialne a nie serwisowalne,
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2014 4:08 pm przez wojtekza, łącznie zmieniany 1 raz.
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Przy spiętym wisko, termostat tym bardziej nie powinien się otwierać.
Układ płukałem, o czym wcześniej pisałem.
Jutro ten termostat wymienię i sprawdzę tak czy owak na zimnym silniku, czy wisko daje opór.
Układ płukałem, o czym wcześniej pisałem.
Jutro ten termostat wymienię i sprawdzę tak czy owak na zimnym silniku, czy wisko daje opór.
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Kumpel od produkcji przyczep załatwił mi dostęp na miejscu do hurtowych cen Lublinka. Taki miły dodatek. Przy okazji zakupu obudowy filtra powietrza pooglądałem sobie kilka zestawów naprawczych. No i z jednego jasno wynika, ze w Lublinku do 3,5T jest mechanizm różnicowy z czterema satelitami. To mnie bardzo ucieszyło. Nomen omen razem z nową przekładnią główną taki zestaw kosztuje 1100zł (zestaw naprawczy mechanizmu róznicowego - to cztery koronki i dwie ośki).
Pytanie:
Wiatrak na wiskozie, na zimno - powinien obracać się z zupełnie luźno, czy z zauważalnym oporem?
Pytanie:
Wiatrak na wiskozie, na zimno - powinien obracać się z zupełnie luźno, czy z zauważalnym oporem?
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Może mieć lekki opór, znaczy się taki, że palcem da się bez problemu obracać śmigłem.
Na próbę można całkiem zablokować śmigło i popatrzeć czy silnik lepiej się nagrzewa.
Jak robiłem próby z Webastem, to wyszło że straty ciepła przez blok silnika nawet na postoju są bardzo duże.
Jeśli blok jest chłodzony zimnym powietrzem z wentylatora, to może być problem z nagrzaniem, nawet przy sprawnym termostacie.
Gotowy Lublin kamper:
http://olx.pl/oferta/lublin-3-CID5-ID7AoEj.html
Na próbę można całkiem zablokować śmigło i popatrzeć czy silnik lepiej się nagrzewa.
Jak robiłem próby z Webastem, to wyszło że straty ciepła przez blok silnika nawet na postoju są bardzo duże.
Jeśli blok jest chłodzony zimnym powietrzem z wentylatora, to może być problem z nagrzaniem, nawet przy sprawnym termostacie.
Gotowy Lublin kamper:
http://olx.pl/oferta/lublin-3-CID5-ID7AoEj.html
VW T4 syncro, 2.4D, long 

- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Darek, jakbyś wymieniał łożyska na półosiach, to koniecznie zwróć uwagę na simeringi, bo w tych zestawach nawet z Timkenem w środku, uszczelnienia są kierunkowe, i wszystkie w jedną stronę. Co ja się naszukałem dzień przed Złombolem żeby kupić nowy simer z przeciwnym kierunkiem lub bez kierunku, żeby mieć co założyć na półoś 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Dzisiaj poległem przy wymianie termostatu i obudowy filtra.
Obudowa to chooj, bo kupiłem większą, a w wozie stoi... mniejsza. Na podwórku na glebie i tak choojowy dostęp.
Ale do wymiany termostatu, poza choojowym dostępem zabrakło mi... kluczy.
Niestety, przywykłem do mojej Toyoty, gdzie spokojnie można upchać dwóch kolesi w komorze silnika i wszędzie sięgniesz kluczem francuskim...
By się dalej nie kompromitować, kończę nadawanie w tym wątku.
Uruchomię bloga i dam znać.
Obudowa to chooj, bo kupiłem większą, a w wozie stoi... mniejsza. Na podwórku na glebie i tak choojowy dostęp.
Ale do wymiany termostatu, poza choojowym dostępem zabrakło mi... kluczy.
Niestety, przywykłem do mojej Toyoty, gdzie spokojnie można upchać dwóch kolesi w komorze silnika i wszędzie sięgniesz kluczem francuskim...
By się dalej nie kompromitować, kończę nadawanie w tym wątku.
Uruchomię bloga i dam znać.
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Chyba jesteś nie poważny. Jakiego bloga? Ja już nie mam czasu na następne strony o pierdołach... 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Żeby nie skończył z tym blogiem, autem i wyjazdem jak taki jeden od surfowania 

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
8 lat podstawówkiDarek Elwood pisze:Dzisiaj poległem przy wymianie termostatu i obudowy filtra.
4 liceum
potem
5 bite studiów
20 lat praktyki
i ...

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
I gówno bracie...

Poległem, choć "bitych" lat studiów było =11.
Psycha klękła, bo 13-stka stawiła opór.
Takayuki, ja się Lublinkiem nigdzie specjalnie nie wybieram, więc nie masz się o co martwić.
F-cznie, wstyd dać linka do bloga o Lublinie. Żeby to chociaż Nysa była, no może Żuk... ale Lublin?PiRoman pisze:Chyba jesteś nie poważny. Jakiego bloga? Ja już nie mam czasu na następne strony o pierdołach...
Dobrze Romek, że sprowadziłeś mnie na ziemię!
Chciałbym skończyć, jak d. Franek ale tu [cenzura] zero krytyki....

Fotki wkleję od czasu do czasu.
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Ba ...Darek Elwood pisze:Psycha klękła, bo 13-stka stawiła opór.
prokurator łapę trzymał

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
nie wolałeś starego transita? Tego jak nie zgubisz to i nie zepsujesz..
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
O nie! Nie oddam!
Tym bardziej że nową porcję blach zamówiłem, tak z 10 kg...
Tym bardziej że nową porcję blach zamówiłem, tak z 10 kg...

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości