
Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
Moderator: Marcin-Kraków
- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
moze co złego go wieło ? 

alkohol , brawura , wypadek
D1,D3...
D1,D3...
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
cooooo ?GAZFAN pisze: Marka tym autem wraca w wielkim stylu...

przecież wygląda jak mazda
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
Technologia o nie wszystko, co się stało z awaryjnością współczesnych samochodów...? Rzędowe 2,5 TDI robiło w audi przebiegi ponad 500kkm i mnóstwo takich aut do dzisiaj jeździ a mi w cudownym technologicznie samochodzie przy 200 kkm zaczęło ubywać płynu w układzie chłodniczym...pezet pisze: Takim jak mercedes S, bmw 7, audi 8 czy lexusowi LS, pewnie w technologii nigdy jaguar nie dorówna ani nawet nie podskoczy.




W sumie nie ma co się dziwić , ze można kupić 3 letniego mercedesa S albo A8 za 35% wartości początkowej, skoro ta cala technologia się sypie i generuje koszmarne koszty. Ciekawe ile takich współczesnych cudów techniki będzie jezdzic za 10 lat...
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
Na ZDJĘCIU bardziej jak hjundaj 
nie mogę się doczekać żeby nie zobaczyć na żywo.
Ale przeprowadziłęm dogłębną analizę myślową tego co pisze Czesio.
No i jakoś mi to porównanie inaczej wychodzi.
Jak popatrzeć na LR/jaguar oraz mercedesa, audi/VW i BMW w takich iwentach jak F1 czy choćby Dakar - to ani LR ani jaguar nie mają w nich wiele do powiedzenia ze swą technologią.
No dobra. Ale to już najwyższy wyczyn.
No to zobaczmy strefę użytkową:
taki LR przecież zmotoryzował Azję, Afrykę - prawie pół świata.
Ale te pół świata podziękowało landrowerowi i przesiadło się do tojoty.
Pół świata zbłądziło?

nie mogę się doczekać żeby nie zobaczyć na żywo.
Ale przeprowadziłęm dogłębną analizę myślową tego co pisze Czesio.
No i jakoś mi to porównanie inaczej wychodzi.
Jak popatrzeć na LR/jaguar oraz mercedesa, audi/VW i BMW w takich iwentach jak F1 czy choćby Dakar - to ani LR ani jaguar nie mają w nich wiele do powiedzenia ze swą technologią.
No dobra. Ale to już najwyższy wyczyn.
No to zobaczmy strefę użytkową:
taki LR przecież zmotoryzował Azję, Afrykę - prawie pół świata.
Ale te pół świata podziękowało landrowerowi i przesiadło się do tojoty.
Pół świata zbłądziło?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
No to dobrze.chera pisze: Bylem wczoraj w ASO umówić si€ na sprawdzenie i po opisaniu objawów pracownik serwisu z uśmiechem na ustach stwierdził, ze w 3.0 TDI często pękają głowice....No zesz karwa po 200 kkm....
![]()
![]()
Nie dla Ciebie dobrze - tylko dla fabryki dobrze.
Widocznie dopracowała swoją technologię, żeby auto nie było zbyt trwałe i nie jeździło za długo po minięciu gwarancji.
Ale zeby się nie powtarzać:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... lit=passat
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
ani land rover ani jeep nie muszą udowadniać, że są terenowymi samochodami jak np mitasubiczi poprzez kreacje typu dakar.pezet pisze:Ale przeprowadziłęm dogłębną analizę myślową tego co pisze Czesio.
No i jakoś mi to porównanie inaczej wychodzi.
Jak popatrzeć na LR/jaguar oraz mercedesa, audi/VW i BMW w takich iwentach jak F1 czy choćby Dakar - to ani LR ani jaguar nie mają w nich wiele do powiedzenia ze swą technologią.
No dobra. Ale to już najwyższy wyczyn.
No to zobaczmy strefę użytkową:
taki LR przecież zmotoryzował Azję, Afrykę - prawie pół świata.
Ale te pół świata podziękowało landrowerowi i przesiadło się do tojoty.
Pół świata zbłądziło?
z tego co pamiętam jaguar w f1 chyba kiedyś był, i duży udział miał w wyścigach na całym świecie. także pod przykrywką aston martina.
bentley, rols ani maybach też nie muszą się promować w formule ani wyścigach. nie ma takiej potrzeby.
co do połowy świata...
to inne zagadnienie. wielokrotnie zresztą omawiane. british leyland jako państwowy, źle zarządzany i paraliżowany przez związki zawodowe moloch przespał czas na modernizację lr w latach 70tych. dlatego został wyparty ze swoich tradycyjnych rynków przez nowocześniejszy i lepszy jakościowo produkt po dumingowej cenie. bo tak zdobywali rynki japończycy.
w osiemdziesiątych latach toyota camry 2.0d w pewexie kosztowała 5100$ czyli mniej więcej tyle ile roczny fiat 125p na giełdzie w niedzielę.
nissan sunny 1.6 coś koło 4k$.
to wg ciebie nie jest dumping?
#noichuj
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
kwadrat... gdzieś 86-89... z resztą nie zmieniał sięczesław&jarząbek pisze:ale z softdasha czy kwadraciok ze zwyklaka?


Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 9:37 am przez GAZFAN, łącznie zmieniany 1 raz.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
Bred... pezetczesław&jarząbek pisze:no nie wiem...raczej błądzisz.pezet pisze:Takim jak mercedes S, bmw 7, audi 8 czy lexusowi LS, pewnie w technologii nigdy jaguar nie dorówna ani nawet nie podskoczy.
to tak jak byś usiłował twierdzić, że range rover nie podskoczy bmw x5 a disco4 nissanowi terrano.
bred taki bardziej.
no.

Masz nowego xj z technologią produkcji budy z alu. pozwala to zejść z wagi co do wymienionej konkurencji o jakieś 180-250 kg... dzięki właśnie najnowocześniejszej technologii zaczerpniętej z budowy lotniczej... oczywiście masa to osiągi, spalania itd...
RR vs X5....? Pezet... a skąd w X5 4x4? do dziś jedynie unowocześnione o wsparcie elektroniczne nowe?
a gdzie w X5 elektroniczne technologie użytkowe wnętrza ? zegary, dualwievy itd?
Jest RR przed X5 w takim aspekcie...
tak samo jak D4 do tyrana ale nawet nowej 150 czy 200... o Q7 nie wspominając.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
Zobaczysz, pomacasz, posiedzisz w środku.. ocenisz...sbb pisze:cooooo ?GAZFAN pisze: Marka tym autem wraca w wielkim stylu...![]()
przecież wygląda jak mazda
Na fotkach brzydkie potrafią być ładne... a ładne potrafią być brzydkie...

Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
A głupi naród kupował roczne fiaty, zamiast nówek tojot?? Coś Ci sie przelicznik dolca sponiewierałczesław&jarząbek pisze: w osiemdziesiątych latach toyota camry 2.0d w pewexie kosztowała 5100$ czyli mniej więcej tyle ile roczny fiat 125p na giełdzie w niedzielę.
nissan sunny 1.6 coś koło 4k$.
to wg ciebie nie jest dumping?

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
Pewnie po oficjalnym, panstwowym kursie przeliczal....Piotrul pisze: A głupi naród kupował roczne fiaty, zamiast nówek tojot?? Coś Ci sie przelicznik dolca sponiewierał

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
w softdashu deklu jest okrągły prawie breitlingGAZFAN pisze:kwadrat... gdzieś 86-89... z resztą nie zmieniał sięczesław&jarząbek pisze:ale z softdasha czy kwadraciok ze zwyklaka?- do soft dasha oczywiście
w takim body jak w disco cysta z wyłącznikiem awaryjnych

#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
było tak jednego latachera pisze:Pewnie po oficjalnym, panstwowym kursie przeliczal....Piotrul pisze: A głupi naród kupował roczne fiaty, zamiast nówek tojot?? Coś Ci sie przelicznik dolca sponiewierał
kant na talonn kosztował 570kzł, opierdalało się go na giełdzie z ładnym biciem, kupowało bony i mozna było śmigać nową camry.
bariery stojące na drodze masowości takiego procederu to dość ograniczona podaż kantów na talon i równie ograniczona podaż bonów z legalnego źródła.

#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
a wracając do jaguara...
to zawsze był taki trochę dżkoer.
stosunkowo młoda marka bez tradycji oferująca sportowy produkt na poziomie czołówki za mniejsze pieniądze. tak zbudowali swoją pozycję.
poprzez sport i proporcję osiągów do ceny.
potem przyszedł czas na dość pokraczne limuzyny, a potem nastały czasy british leyland.
ale brzed BL udało się jaguarowi wyrwać kawałek tortu w sporcie i na kluczowych rynkach ponurym germanskim oprawcom i brunatnym koszulom z kraju klusek.
dopiero ford obrał zdecydowany kurs na uczynienie z grupy jaguar/lr marek luksusowych.
to zawsze był taki trochę dżkoer.
stosunkowo młoda marka bez tradycji oferująca sportowy produkt na poziomie czołówki za mniejsze pieniądze. tak zbudowali swoją pozycję.
poprzez sport i proporcję osiągów do ceny.
potem przyszedł czas na dość pokraczne limuzyny, a potem nastały czasy british leyland.
ale brzed BL udało się jaguarowi wyrwać kawałek tortu w sporcie i na kluczowych rynkach ponurym germanskim oprawcom i brunatnym koszulom z kraju klusek.
dopiero ford obrał zdecydowany kurs na uczynienie z grupy jaguar/lr marek luksusowych.
#noichuj
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
mówisz o jakiejś hostessie ?GAZFAN pisze:Zobaczysz, pomacasz, posiedzisz w środku.. ocenisz...sbb pisze:cooooo ?GAZFAN pisze: Marka tym autem wraca w wielkim stylu...![]()
przecież wygląda jak mazda
Na fotkach brzydkie potrafią być ładne... a ładne potrafią być brzydkie...

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
mówisz o jakiejś hostessie ?GAZFAN pisze:Zobaczysz, pomacasz, posiedzisz w środku.. ocenisz...sbb pisze:cooooo ?GAZFAN pisze: Marka tym autem wraca w wielkim stylu...![]()
przecież wygląda jak mazda
Na fotkach brzydkie potrafią być ładne... a ładne potrafią być brzydkie...

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
oj fiflak fiflak...GAZFAN pisze: Masz nowego xj z technologią produkcji budy z alu. pozwala to zejść z wagi co do wymienionej konkurencji o jakieś 180-250 kg... dzięki właśnie najnowocześniejszej technologii zaczerpniętej z budowy lotniczej... oczywiście masa to osiągi, spalania itd...
RR vs X5....? Pezet... a skąd w X5 4x4? do dziś jedynie unowocześnione o wsparcie elektroniczne nowe?
a gdzie w X5 elektroniczne technologie użytkowe wnętrza ? zegary, dualwievy itd?
Jest RR przed X5 w takim aspekcie...
tak samo jak D4 do tyrana ale nawet nowej 150 czy 200... o Q7 nie wspominając.
technologia produkcji budy z alu w segmencie premium pierwsza była w audi a8 bodajże. potem w poprzednim xj dopiero.
aluminiowa technologia landrowera też jest zaczerpnięta z nowoczesnego lotnictwa

i co?
i sam już trzecią budę masz na sztruclu...
wsparcie elektroniczne sram. ale sprawdz sobie co było wcześniej...x5 czy l322?

oczywistym jest, że bmw przejęło lr żeby uzyskać dostęp do już zaawansowanego projektu następcy p38, wdrożyło go sobie jako x5 a dopiero potem pozwoliło na wypuszczenie l322 by za klika lat pozbyć się balastu odziedziczonego po grupie rover.
dopiero aktualne modele l322, w sensie te po 2004 i nowy wyprzedzają bmw.
znaczy te od 2004 mają problem bo pojawiają się niezgodności softu auta odziedziczonego po bmw i softu zespołu napędowego pozyskanego z jaguara.
#noichuj
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
Umisz czytować?czesław&jarząbek pisze:w softdashu deklu jest okrągły prawie breitlingGAZFAN pisze:kwadrat... gdzieś 86-89... z resztą nie zmieniał sięczesław&jarząbek pisze:ale z softdasha czy kwadraciok ze zwyklaka?- do soft dasha oczywiście
w takim body jak w disco cysta z wyłącznikiem awaryjnych
chodziło mnie że o to że nie zmieniał się do soft dasha... w soft dashu nastąpiła zmiana...
A teraz zagadka..
Ten kwadraciak pochodzi z innego auta.. Jakiego?
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
Buda jest druga u mnieczesław&jarząbek pisze:oj fiflak fiflak...GAZFAN pisze: Masz nowego xj z technologią produkcji budy z alu. pozwala to zejść z wagi co do wymienionej konkurencji o jakieś 180-250 kg... dzięki właśnie najnowocześniejszej technologii zaczerpniętej z budowy lotniczej... oczywiście masa to osiągi, spalania itd...
RR vs X5....? Pezet... a skąd w X5 4x4? do dziś jedynie unowocześnione o wsparcie elektroniczne nowe?
a gdzie w X5 elektroniczne technologie użytkowe wnętrza ? zegary, dualwievy itd?
Jest RR przed X5 w takim aspekcie...
tak samo jak D4 do tyrana ale nawet nowej 150 czy 200... o Q7 nie wspominając.
technologia produkcji budy z alu w segmencie premium pierwsza była w audi a8 bodajże. potem w poprzednim xj dopiero.
aluminiowa technologia landrowera też jest zaczerpnięta z nowoczesnego lotnictwa
i co?
i sam już trzecią budę masz na sztruclu...
wsparcie elektroniczne sram. ale sprawdz sobie co było wcześniej...x5 czy l322?
oczywistym jest, że bmw przejęło lr żeby uzyskać dostęp do już zaawansowanego projektu następcy p38, wdrożyło go sobie jako x5 a dopiero potem pozwoliło na wypuszczenie l322 by za klika lat pozbyć się balastu odziedziczonego po grupie rover.
dopiero aktualne modele l322, w sensie te po 2004 i nowy wyprzedzają bmw.
znaczy te od 2004 mają problem bo pojawiają się niezgodności softu auta odziedziczonego po bmw i softu zespołu napędowego pozyskanego z jaguara.

Z resztą mówimy o ponad 20 letniej budzie spod płota..
x5 bazowało na projekcie p38 z rozwojem pod kątem nrr.... i się w x5 ostało...
P38 jest protoplastą rozwiązań 4x4 w x5 w sytuacji gdy nrr rozwinął to znacznie.
alu w xj jest buda plus cały dół włącznie z elementami montażowymi zawiecha i napędu...
Z lotnictwa zaczerpnięte są też technologie zszywania laserem, klejenia i zgrzewania.. żeby sztywność i trwałość mocowań podnieść.
W nrr napęd jest też PSAwy...
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
fiflak...
we no zedytuj posta bo jak nie to go zacytuje i bede cie gnębił tak długo aż zostaniesz skierowany przez zakład pracy na przewlekły cykl szkoleń.
x5 jest wg ciebie na p38, ta?
to jak wytłumaczysz związek sztywnych mostów p38 z niezależnym zawieszeniem w x5 które w nieznacznie wzmocnionej formie zostało potem zastosowane w l322?
podupcyło ci się.
x5 jest wersją beta podwozia l322.
dżizsss...
no.

we no zedytuj posta bo jak nie to go zacytuje i bede cie gnębił tak długo aż zostaniesz skierowany przez zakład pracy na przewlekły cykl szkoleń.
x5 jest wg ciebie na p38, ta?
to jak wytłumaczysz związek sztywnych mostów p38 z niezależnym zawieszeniem w x5 które w nieznacznie wzmocnionej formie zostało potem zastosowane w l322?
podupcyło ci się.
x5 jest wersją beta podwozia l322.
dżizsss...
no.

#noichuj
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
Eno dobra, jak macie się przeze mnie napierdalać to trochę odpuszę 
Cześ, w F1 jag startował - ale nie podołał i szybko się wycofał.
W innych sportach coś tam działa(ł), ale na tle 3 producentów niemieckich, okazjonalnie japońskich i włoskich za sprawą jedynie ferrari - wypada blado.
Zgodzę się, że może po prostu tego nie potrzebuje.
Ale taki Rolls próbował z Bentleyem w F1 i też szybko poległ (to po co próbował?)
Dakar jest dobrym poligonem technologii i witryną możliwości koncernów.
To że mitsu 12 razy wygrał - to nie może być przypadek.
Inni próbują (VW, BMW), wydają miliony - a jednak na tym polu Japońce nie dawali szans.
Teraz dopiero dali - jak się wycofali
A nie da się ukryć, że rozwojowi technologii najlepiej służy oczywiście wojna, ale zaraz potem jest sport.
A co do nadwozia z lotniczego alu - to żadne nowatorstwo.
W końcu tak powstała Seria I

Cześ, w F1 jag startował - ale nie podołał i szybko się wycofał.
W innych sportach coś tam działa(ł), ale na tle 3 producentów niemieckich, okazjonalnie japońskich i włoskich za sprawą jedynie ferrari - wypada blado.
Zgodzę się, że może po prostu tego nie potrzebuje.
Ale taki Rolls próbował z Bentleyem w F1 i też szybko poległ (to po co próbował?)
Dakar jest dobrym poligonem technologii i witryną możliwości koncernów.
To że mitsu 12 razy wygrał - to nie może być przypadek.
Inni próbują (VW, BMW), wydają miliony - a jednak na tym polu Japońce nie dawali szans.
Teraz dopiero dali - jak się wycofali

A nie da się ukryć, że rozwojowi technologii najlepiej służy oczywiście wojna, ale zaraz potem jest sport.
A co do nadwozia z lotniczego alu - to żadne nowatorstwo.
W końcu tak powstała Seria I

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
w jednym fiflak ma rację. w rozwadnianiu prestiżu masowością. zauważ, że promują się marki produkujące masówkę we wszystkich rozmiarach.
bo na tym rynku jest największa konkurencja.
jest wiele koncernów które produkują wszystko-od traktorów, przez silniki okrętowe, autka miejskie, ciężarówki do limuzyn i supersamochodów.
jakoś się trzeba wyróżnić.
rols siedzi w jednym segmencie i ma wszystko w tyle. bentley też. aston to samo. nisza jest niszą. mimo wszystko.
a jaguar/lr ciągle szuka swojej drogi i pozycji. chcieliby wbić do ligi bentleya i rolsa jednocześnie przewalając zyliony na masówce jak ford
bo na tym rynku jest największa konkurencja.
jest wiele koncernów które produkują wszystko-od traktorów, przez silniki okrętowe, autka miejskie, ciężarówki do limuzyn i supersamochodów.
jakoś się trzeba wyróżnić.
rols siedzi w jednym segmencie i ma wszystko w tyle. bentley też. aston to samo. nisza jest niszą. mimo wszystko.
a jaguar/lr ciągle szuka swojej drogi i pozycji. chcieliby wbić do ligi bentleya i rolsa jednocześnie przewalając zyliony na masówce jak ford

#noichuj
Re: Omajgad! Co ne zrobiły temu Jaguaru?????
mądrze prawisz...czesław&jarząbek pisze: (...) a jaguar/lr ciągle szuka swojej drogi i pozycji. chcieliby wbić do ligi bentleya i rolsa jednocześnie przewalając zyliony na masówce jak ford
a swoją dorgą, skądś znam ten dualizm w podejściu marketingowym...

Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...
...jajco holenderskie blues...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości