XC90 lub inne 7os 4x4 benzyna automat

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: XC90

Post autor: ernil » czw lis 30, 2017 5:47 pm

To tylko duży VAN, albo jakiś mega SUV typu te hamerykańskie Suburbany czy inne Expresy. Sienna będzie OK. Tylko że raczej Ci benzyna zostaje, bo gazowanie takiego auta to ma raczej średni sens. Raz, że ona jakoś wiele nie pali, a dwa, że zajmiesz bagażnik butlą. Wprawdzie ona tam ma wannę za zderzakiem, bo ostatni rząd się może chować w podłogę, niemniej...
Wszystko, co mniejsze, nie nadaje się do komfortowego podróżowania w 5-6 osób, a jak ktoś twierdzi inaczej, to znaczy, że nie rozumie słowa komfort, albo po prostu nie miał okazji jechać autem, które normalnie mieści 6 osób.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: XC90

Post autor: Piasek » czw lis 30, 2017 6:24 pm

No przyznać trzeba że 6-miejscowe komfortowe (nie 5+2) to albo ogromne amerykanckie vany pokroju Grand Voyagera (znaczy Town & Country) albo V-klasa itp czyli osobówki na bazie europejskich dostawczaków. Kumpel ma najnowszą V-klasę V250 4-Matic to powiem Ci że rodowodu dostawczaka to tam nie znajdziesz. Fakt że wersja na full-wypasie (za 300) ale jedziesz jak limuzyną

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: XC90

Post autor: Mroczny » czw lis 30, 2017 8:40 pm

kup sobie dyskotekę 4
będziesz miał wygodnie i 7 miejsc

i terenowo

suvy to wiesz... godność ważniejsza

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: XC90

Post autor: Piasek » czw lis 30, 2017 9:00 pm

I diesla do reanimacji pod maską...
Benzyna (rozsądna) dopiero od `13r pod maską a tam budżet zaczyna się od 100 tyś zł w górę.
To już lepiej D3: przynajmniej technika w miarę opanowana a i przeszczep silnika 2.7 w razie "w" (ze względu na sporą dostępność używek z PSA) już nie tak straszny choć nadal kosztowny.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: XC90

Post autor: Kabal » czw lis 30, 2017 9:04 pm

No właśnie, dlaczego nie D III. Coś z nimi nie Tak? Ceny już się robią kuszące...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: XC90

Post autor: Piasek » czw lis 30, 2017 9:34 pm

Generalnie to nie wiadomo. Silnik 2.7 jest kapitalny, kultura pracy, moc, spalanie śmieszne jak na taki mebel.
Wiele sztuk ma pod 400 i nadal chodzi ale bardzo wiele ma okolice 200 i motorschade.
Tutaj trochę szerzej odnośnie problemów mogących się przytrafić:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98080.0

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: XC90

Post autor: ernil » czw lis 30, 2017 10:14 pm

Mam taki silnik w częściach cały po wypluciu korby bokiem.
Kultura pracy jego jest zerowa. Spalanie wykurwne, 2.5V6 koncernu VAG to przy tym majstersztyk :)21
Miałem C5 z takim motorem.

Mroku - nie spotkałem dotąd auta innego niż VAN typu sienna czy vojager, w którym by się komfortowo siedziało w ostatnim rzędzie. Obawiam się, że DIV nie jest wyjątkiem, choć mogę się mylić, bo nie miałem okazji zbadać.
Nie patrz z perspektywy kierowcy, tylko właśnie owego kogoś, kto ma siedzieć w ostatnim rzędzie. Bo VANa nie kupujesz po to, by nim jeździć samemu i nie o kierowcy godność się tu rozchodzi, co właśnie o godność pasażera z trzeciego rzędu.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: XC90

Post autor: Mroczny » pt gru 01, 2017 6:53 am

ale ten trzeci rząd to traktujemy jako awaryjny dla dzieciaków.. olałbym problem

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: XC90

Post autor: Krzysiek_MM » pt gru 01, 2017 11:05 am

Dla mnie ważne jest żeby z tyłu czyli w drugim rzędzie mogły sie zmiescić trzy dorosłe osoby.
Albo dwie i dziecko w foteliku.
Mało aut poza busami tak ma.
We wspomnianym xc90 tylko z przodu jest wygodnie. Z tyłu dla dwóch osób przy drzwiach ok
Na środku i w bagażniku koszmar.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: XC90

Post autor: Mroczny » pt gru 01, 2017 11:12 am

w LR z tył jest ok
:)21

trocin
Posty: 2246
Rejestracja: sob lut 07, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: XC90

Post autor: trocin » pt gru 01, 2017 11:15 am

A Skoda Kodiaq ?? :)21
P I 2.5 TD '90
R1100GS '99

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: XC90

Post autor: ernil » pt gru 01, 2017 11:53 am

Mroczny pisze:
pt gru 01, 2017 6:53 am
ale ten trzeci rząd to traktujemy jako awaryjny dla dzieciaków.. olałbym problem
Ale to może Ty tak traktujesz, lub ktoś inny. To zmienia postać rzeczy.
Dla kogoś, kto często wozi 6 osób, albo po prostu od czasu do czasu chce mieć taką możliwość, to dodatkowe miejsca na rozkładanych zydlach w wozie typu XC, Disco itp są z dupy. Nie nadają się.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Johnny_KTM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2014 11:40 am

Re: XC90

Post autor: Johnny_KTM » pt gru 01, 2017 8:25 pm

Miałem przez jakiś czas Chrysler Town&Country - trzy rzędy foteli, wygodnie nawet dla dorosłych w trzecim rzędzie i ciągle jest spory bagażnik.
Drugi i trzeci rząd chowa się do podłogi i powstaje olbrzymia przestrzeń ładunkowa.
Bardzo fajny do jazdy, na autostradzie, zapakowany, z boxem na dachu 13l/100km. Nie jest to wyścigówka na kręte drogi, ale super wygodny rodzinny samochód. Części w PL stosunkowo tanie
Silnik 3.7, coś koło 300 km.
Jedyna porażka to napęd na przód.

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: XC90

Post autor: sebeks » wt gru 05, 2017 9:35 pm

Tak apropos Volvo, a już szczegolnie XC90 z racji gabarytów i użytej technologii. Sprawdzajcie to maksymalnie jak się da pod względem wypadkowości jeśli macie zamiar kupić używkę. Nie są zakładane grubsze naprawy blacharskie tych samochodów ( mówię o rzeczach typu wymiany elementów blacharskich takich jak progi, czy poszycia głównej kasty). To są na prawdę bezpieczne samochody ( nowy kombiak z Goteborga jako jedyny z głównych producentów europejskich przeszedł testy zderzeniowe bardziej rygorystyczne niż NCAP). Coś kosztem czegoś. Stal użyta jest z innego stopu niż się do niedawna stosowało. Zaoszczędzono na grubości ( i na wadze dzięki temu) ale też inaczej zachowuje się przy zderzeniu. Niestety ale może dojść do pęknięcia zgrzewów przy wypadku, których nie będzie widać i przy kolejnym strzale element nie przeniesie tego co powinien. Uszkodzenie kielichów zawieszenia ( aluminiowych) kwalifikuje samochód do złomowania. Nie zakłada się procedury wymiany tych elementów. Podłużnice są tak skonstruowane, aby absorbować maksymalnie energię w razie dzwona (poprzez ich częściowe rozrywanie). Polepienie tego w stodole może być tragiczne w skutkach w przypadku kolejnego dzwona.

Aha, i jak macie zamiar kupować nówkę sztukę, a chcecie tylko konwencjonalny silnik, to czasu też za wiele nie zostało bo w przeciągu 2 lat planowane jest wycofanie samochodów czysto tylko spalinowych tego koncernu.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
ishimo
Posty: 410
Rejestracja: śr sty 18, 2012 11:14 am
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: XC90

Post autor: ishimo » śr gru 06, 2017 8:27 am

sebeks pisze:
wt gru 05, 2017 9:35 pm
...to czasu też za wiele nie zostało bo w przeciągu 2 lat planowane jest wycofanie samochodów czysto tylko spalinowych tego koncernu.
Masz rację że takie info krąży i nie tylko już o marce V ale u innych też, nie wiem tylko dlaczego sieją taką propagande, nie mają opcji żeby udało im się w dwa lata tak rozwinąć technologię żeby mieć tylko hybrydy i elektryczne i inne wynalazki :D
4x4 SZCZECIN
Nissan Patrol GR Y61 RB25DET NEO

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: XC90

Post autor: Mroczny » śr gru 06, 2017 8:42 am

chcesz się założyć?

:)21

volvo już nie ma silników... zostawili jakieś badziewie o nikczemnej pojemności gdzie za wzbudzenie turbiny odpowiada chiński kompresorek...

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: XC90

Post autor: Piasek » śr gru 06, 2017 9:39 am

Szwagier od 2 lat ujeżdża salonowe V70 z 2.0D Drive-I pod maską (181KM) + automat i jak na razie (130 tys km przelotu) jeszcze nic złego z układem napędowym się nie stało. Generalnie z niczym. Jakoś po roku zgasło kilka diod w tylnej lampie, podjechał przy okazji do ASO zgłosić, obejrzeli, posprawdzali, no faktycznie do wymiany gwarancyjnej. Po tygodniu telefon że nowa lampa czeka, wymienili i tyle z awarii.
Także nie wiem jak pozostałe jednostki napędowe obecnie stosowane w Volvo się sprawują ale ten 2.0 181KM rokuje dobrze. Średnio-roczne spalanie 7/100km w dużej mierze przez fakt że bardzo dużo po autostradach lata a tam wiadomo jak się jeździ.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: XC90

Post autor: Mroczny » śr gru 06, 2017 11:14 am

pasjonujące...
:)21

uj nie auto i tyle. To że kosztujące tyle co dom pod miastem urządzenie nie zesrało się przez gwarancję to jest wynik owszem świetny. Ale frajda z jazdy przymałym silnikiem = 0.

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: XC90

Post autor: Piasek » śr gru 06, 2017 11:26 am

W dzisiejszych czasach takie wyniki są już godne podziwu patrząc na to co np potrafi wracać na lawetach do ASO... i z jakim przebiegiem od nowości (patrz. VW 1.6TDI gdzie po 40 tys km klękają wtryski). Już nie mówię o pryzpadkach 4-5 tyś km od wyjazdu z salonu i zapchany DPF do tego stopnia ze tylko tryb awaryjny działa.
Co do mocy - absolutnie mu jej nie brakuje tym bardziej że przesiadł się na to z poprzednika czyli V70 II gen z legendarnym 2.4D D5 pod maską. Tamten przejechał 370 tyś km od nowości i zmieniony w zasadzie tylko ze względów podatkowych.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: XC90

Post autor: Mroczny » śr gru 06, 2017 11:35 am

uwierz - znam zagadnienie. Mocy w tym nie ma i tyle. Znaczy - jest ale nie tam gdzie trzeba. Auto ma jechać lekko, ma zapierdzielać muśnięte gazem a nie wyć opętańczo gdy każdy bieg piłujesz do spodu.. Takie wynalazki są dla tych co nie lubią motoryzacji, nie czerpią przyjemności z jazdy a z wyświetlacza i podziwu sąsiadów.

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: XC90

Post autor: Piasek » śr gru 06, 2017 11:56 am

Ty weź swojego może do mechanika wstaw bo "mój" jeździ zupełnie inaczej.
A sama skrzynia automat (ta nowa 7-biegowa) tylko podnosi jeszcze walory użytkowe.
I to jest seria - bez pakietu Polestar.
Ze startu zatrzymanego z pod bramek na A2 do 180km/h idzie jednym ciągiem nie odpuszczając ani na moment. Czego chcieć więcej od rodzinnego kombi. Szybciej i tak się nie jeździ.
Wyprzedzić osobówkę czy dwa tiry - żadna różnica.
Ostatnio zmieniony śr gru 06, 2017 12:06 pm przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: XC90

Post autor: ernil » śr gru 06, 2017 12:04 pm

Mariusz jest jeszcze młody...

Czego innego oczekuje się od auta, jak się człowiek porusza jak Pysio, czyli koło komina, od budowy do budowy, od galerii do galerii, na siłkę czy do szkoły z dzieckiem i jedynie czasem 150km zrobi od wielkiego dzwona do jakiegoś Lublina czy coś i później umiera dwa tygodnie.
On ma słuchać sobie pendrajwa i ma mieć poczucie, że jeździ czymś awangardowym, zabawnym i nieszablonowym, czego nie konstruował księgowy. On wsiada do auta z konieczności - najchętniej by się teleportował.
I ja to rozumiem i poniekąd "szanuję". W sumie - kto by się nie chciał teleportować...

Ale Pysio nie pojmuje tego (a raczej nie wierzy), że można mieć potrzebę przemieszczania się w 6 osób gdzieś dalej, albo robić 10ooo km miesięcznie (jak ja) albo poruszać się non stop autostradami (jak Lech)
A do każdego z tych zastosowań będzie dobry inny wóz.
Ja przeżyję skrzynię co ma 5 biegów, ale Lech już nie. Lech przeżyje, że auto jest "pływające", ja nie. Itp itd...

Ogólnie nowe auta są z dupy, ale też nie jest tak, że z dupy mają zupełnie wszystko. Można coś znaleźć, ale niestety te fajniejsze "kompletacje" to dwa domy na obrzeżach miasta trzeba wybecalować... Trochę mnie nie stać.
Ostatnio zmieniony śr gru 06, 2017 12:06 pm przez ernil, łącznie zmieniany 1 raz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: XC90

Post autor: lemur » śr gru 06, 2017 12:05 pm

Tutaj się zgadzam.
Jeździłem sorento z 2 litrowym kopciuchem. 185 koni.
Przygarnąłem e39 z 3 litrowym kopciuchem. Na hamowni to niby to samo bo bmw wypluło 189 koni.
A jednak zupełne inne odczucia z jazdy.
Niva 93r.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: XC90

Post autor: ernil » śr gru 06, 2017 12:10 pm

Tak, tak, ale...
Jakieś A6 3.0TDI competition będzie miało 8 biegów, 330KM, 5s do setki i przy 200km/h będzie miało 2400rpm, spalając przy tej prędkości pewnie jakieś 7l/100km ropy. Spróbuj to samo osiągnąć owym E39, a przecież pojemność ta sama.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: XC90

Post autor: Piasek » śr gru 06, 2017 12:18 pm

W ogóle co to za porównanie jakiejś Sorento do E39. Zupełnie inne gabaryty auta to i zupełnie inne odczucia z jazdy mimo podobnej mocy.
Obstawiam ze ten sam motor 2.0 Drive I w takiej szafie jak XC90 jedzie zupełnie inaczej niż w plaskaczu jakim jest V70.
Tam może i tej mocy nie czuć, tutaj jest jej wystarczająco a silnik rzadko kiedy pow. 2500obr się zapuszcza. Skrzynia robi kapitalną robotę operując silnikiem cały czas w granicach max momentu obrotowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości