Passat 1.9 TDI

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 10, 2005 7:41 pm

MOC pisze:
danielpoz pisze:
anatol pisze:jak ty robisz te czerwone i ,passat z czerwonym i ma jeszcze pompę i 110 km , natomiast z czerwonym DI ,pompowtryski i 115 , lub 130 koników , osobiście miałem 110 plus chip chiptronika co dało 140 km , sprawdzone na hamowni , daje to lepszy efekt niż fabryczne 130 km ,a taniej wychodzi , został mi nawet chip do opchnięcia , z tym że nie pasuje do pompowtrysków .Passata nie polecam ma chorą konstrukcję zawieszenia , remont co ok 50 tyś km , zapodaj se golfa .
golf jest tanszy w utrzymaniu jesli chodzi o zawieszenie

ale no wlasnie naped!!!! on ma chory haldex a passat torsen :)2

PS chiptronik wkladal boxy a nie pisal progarmow(chip) a to wielka roznica
rozumiem ze wciaz dyskutujemy o modelu z napedem na 4 kola ??
I czy w tych modelach rowniez wystepuja te same problemy z wachaczami :-?
Kolena sprawa powiedzieli w serwisie zeby sie nie przejmowac bo litro oleju na 1000 km to jest norma i nikogo to nie dziwi :o
jesli mowili serio to zmienic serwis bo farmazony nawijaja :)

to standartowa gatka i nawet w instrukcji jest taka zmianka -zeby sie klient nie pieklil jak mu spali wiecej oliwy :wink:

mam silnik AHF i spala jakis litr na 10kkm wymieniam wlasnie co 10kkm choc producent zaleca 15kkm mam od samego poczatku zawirusowany komp i zrobione 140tyskm. Wiec mysle ze jesli pali litr na 1kkm to albo gosc mocno cisnie(ja tez cisne i jakos sie mieszcze w normie) albo ma wykonczony silnik w co watpie bardzo! a moze to tylko plotka :lol:

mam szeroki kontakt z ludzmi co maja tdi i to ostro wirusowane i nie slyszalem o takim problemie :)2

Co do zawieszenia to przod pewnie taki sam uklad wiec i te same problemy :evil: a tyl inny i z pewnoscia bardziej kosztowny :lol: bo zadka sprawa i mniej zamiennikow jesli w ogole sa. z tym ze tylne zawieszenia nie sa tak podatne na wybijanie :) -tyle wiem ale znam kogos co ma passata tdi na torsenie i moge zapodac kontakt do forum gdzie sie udziela i dowiesz sie wiecej

pozdrawiam
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 10, 2005 7:45 pm

scibaSJ pisze:Zaraz zraz to te nowe passaty tyle oleju siorbia :o ..............moj staruszek ma mercedesa 190 2.0 91r 220 tys przelotu i mu wciaga okolo 0,7 litra na 1000 i jest wkur..ony hehehe :D
no tak ale mowimy o silnikach co maja ponad dwa razy wieksza moc o Nm nawet nie wspominam i to z mniejszej pojemnosci i na dodatek spalaja mniej ropki :)2

wiem wiem ze motor MB jest wieczny! :D :)2
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn sty 10, 2005 8:10 pm

Na serwisie kiedy spytalem sie co ile wymieniac olej powiedziano mi ze co 15 kkm, tyle ze zaraz dodano, iz producent dopuszcza i miesci sie to w normie, ze samochod bierze 1 litr oleju na 1 kkm i nie ma w tym nic dziwnego, wiec tylko :o No nic dodac nic ujac. Mowie oczywiscie o nowym silniku. Troche mnie to dziwi bo dzisiejsze silniczki naprawde sa dopracowane i bardzo zaawansowane technologicznie wiec ten litr na 1 kkm to mnie powiem szczerze zaszokowal :-?
Zastanawiam sie w takim razie po co wogole wymieniac olej w takim samochodzi skoro co 1000 km dolewa sie litr swierzego....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Post autor: lemur » pn sty 10, 2005 8:35 pm

nie wiem co zescie sie tak do tego zawieszenia doczepili . W pasku z 200 tys km nie bylo i nie ma problemow z zawieszeniem a jedynie troche plastiki skrzypia na wybojach.A 4 motion fajna sprawa staly naped a nie jak haldex z tym ze przydatny wylacznie przez gora 3 miesiace.


P.S osobiscie bym bral 1.8T :)2
Niva 93r.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 10, 2005 9:04 pm

MOC - niczym sie nie przejmuj jesli chodzi o ten olej to normalne ze taki zapis widnieje :wink:

tylko jest jeden problem-cena wersji 4x4 :(

Lemur - jesli w VAGu przejechales 200tys i nic nie robiles z zawieszeniem to chyle czola bo jeszcze o takim aucie nie slyszalem jesli chodzi o koncern vw

co do npedu to cudowny a zwlaszcza przy zawirusowanych tdi bo start jest blyskawiczny tylko ta waga :(

wiec potrzebny jest przez caly rok :D

tdi vs 1.8T to wieczny temat klutni na forach wiec lepiej na tym nie zaczynac od nowa :wink: kazdy ma zalety i wady

Pozdrawiam
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pn sty 10, 2005 9:41 pm

MOC pisze:Na serwisie kiedy spytalem sie co ile wymieniac olej powiedziano mi ze co 15 kkm, tyle ze zaraz dodano, iz producent dopuszcza i miesci sie to w normie, ze samochod bierze 1 litr oleju na 1 kkm i nie ma w tym nic dziwnego, wiec tylko :o No nic dodac nic ujac. Mowie oczywiscie o nowym silniku. Troche mnie to dziwi bo dzisiejsze silniczki naprawde sa dopracowane i bardzo zaawansowane technologicznie wiec ten litr na 1 kkm to mnie powiem szczerze zaszokowal :-?
Zastanawiam sie w takim razie po co wogole wymieniac olej w takim samochodzi skoro co 1000 km dolewa sie litr swierzego....
:)21
Tego się nie musisz obawiac miałem 3 nowe VW pod rząd , zmieniane co roku w rozliczeniu , przebieg roczny ok 50 tyś . żaden nie wziął ani grama oleju , po prostu zabezpieczają sie takim zapisem , co do silnika 1.8 T , to w porównaniu do tdi to szambo , osiągi podobne , a o zużyciu paliwa to juz nie wspomnę.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn sty 10, 2005 9:51 pm

dzieki wielkie za porady :)2
W gre jesli chodzi o mnie to wchodza tylko TDI innych w samochodach ktorymi sporo jezdze a nie tylko dla zabawy innych nie uznaje, a powiem szczerze ze jego dynamika mnie bardzo przyjemnie zaskoczyla 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 10, 2005 9:56 pm

anatol pisze: co do silnika 1.8 T , to w porównaniu do tdi to szambo , osiągi podobne , a o zużyciu paliwa to juz nie wspomnę.
nie chcialem tego glosno mowic bo niektorych moze dziwic ze diesel zjada 1.8T :D
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Post autor: lemur » pn sty 10, 2005 10:07 pm

ta 7.5 litra na trasie rzeczywiscie duzo.....
Niva 93r.

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » wt sty 11, 2005 12:45 am

no tak ale mowimy o silnikach co maja ponad dwa razy wieksza moc o Nm nawet nie wspominam i to z mniejszej pojemnosci i na dodatek spalaja mniej ropki

wiem wiem ze motor MB jest wieczny!
Sorry za nie domowienia...........2.0 benzyna z LPG.......122KM......ale pewnie pare juz ucieklo :D .........pali okolo 9,5 na 100km.pozdrawiam
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt sty 11, 2005 12:49 am

lemur pisze:ta 7.5 litra na trasie rzeczywiscie duzo.....

jak nie butujesz :lol: a po miescie pewnie ze 12....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sty 11, 2005 5:31 am

lemur pisze:ta 7.5 litra na trasie rzeczywiscie duzo.....
tak jak jeepy 4.0 pala niektorym troche ponad 10l :wink:

jesli 1.8t pali w trasie 7.5 to tdi w tych samych predkosciach pali 4 albi i mniej!


jesli ktos nie wierzy ile pala krecone tdi i 1.8t podam pare linkow gdzie ludzie juz troche sie najezdzili i poscigali tymi autami
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Post autor: lemur » wt sty 11, 2005 2:53 pm

co kto lubi diesel elastyczny tylko ze powyzej 160 zaczynaja sie schody a benzyka jedzie dalej 8)
Niva 93r.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sty 11, 2005 4:09 pm

lemur pisze:co kto lubi diesel elastyczny tylko ze powyzej 160 zaczynaja sie schody a benzyka jedzie dalej 8)
schody??? oj kolego chyba nie latales tdi(jestem nawet pewien ze nie) !!!!skoro tak piszesz a juz napewno nie wirusowanym na np. 170KM i z 400Nm :D

seryjny AHF licznikowo leci 205 a do 190 to zdrowo przyspiesza mowie o ori sofcie!!!!
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » wt sty 11, 2005 8:04 pm

potwierdzam mój tdi 110 , po modyfikacjach 140km , bez problemu wyciągał 210 km/h , a przyśpieszenia diesla nie da sie opisać w żaden sposób ,bez porównania do benzyny , największą role w przyspieszaniu odgrywa moment obrotowy , a tego dieslom nie brakuje .

2wd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: 2wd » wt sty 11, 2005 8:51 pm

Co do silnika 1,9 tdi na to miałem okazję jeździć skodą fabią z tym silnikiem. 100 albo jak inni podają 101 km:D. na jedynce na niskich obrotach gnuśny, ale potem torpeda. kiedyś na trasie, tychy - wieliczka, wieliczka - tychy, z 5cioma osobami na pokładzie i bardzo delikatnym muskaniem gazu spaliła mi średnio 3,7 litra na 100 km (wg wskazania komputera). normalnie z ciężkawą nogą spalała mi 5,5 l/100 km. na trasie z tychy - kraków, a4 spalała jakieś 7,1 l/100 km, przy czym cisnąłem nią non stop 190 km/h (jak się dało). mój rekord na prostej to 210 km/h (wg wskazania licznika). może poszłaby więcej...
Silnik głośny, o takiej sobie kulturze pracy. Np. w Fordzie Galaxy ghia (130 km - chip fabryczny, bez naruszenia gwarancji)... trochę nie przystoi, mimo iż można nim podróżować z prędkościami przelotowymi 170 - 190 km/h. wtedy spalanie podskakuje do 8 l/100km. Chwilowe przy takiej prędkości to ponad 11 l/100 km.
:D to tyle... ale się rozpisałem i chyba nawet nie w temacie:D
2wd

2wd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: 2wd » wt sty 11, 2005 8:52 pm

anatol pisze:potwierdzam mój tdi 110 , po modyfikacjach 140km , bez problemu wyciągał 210 km/h , a przyśpieszenia diesla nie da sie opisać w żaden sposób ,bez porównania do benzyny , największą role w przyspieszaniu odgrywa moment obrotowy , a tego dieslom nie brakuje .
jego dostępność przy niskich obrotach i oczywiście turbina...:D dzięki niej czuje się tzw. kopa...

2wd

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » wt sty 11, 2005 9:18 pm

ja jezdzilem takim tdi lekko podkreconym do 180 koni.
http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1093

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sty 11, 2005 10:30 pm

hajdi pisze:ja jezdzilem takim tdi lekko podkreconym do 180 koni.
http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1093
kto napisal program na 180 i 400Nm? :wink: :wink: a moze to daly te koncowki :wink: moze jakis wykres bo tak to jakos malo realnie wyglada :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » wt sty 11, 2005 11:49 pm

az tak to w to niewnikalem to jest samochod kolegi.silnik jest od golfa 4 chyba albo od vw bory na pompowtryskach,a co tam jest porobione to niewiem dokladnie.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 12, 2005 1:33 am

lemur pisze:co kto lubi diesel elastyczny tylko ze powyzej 160 zaczynaja sie schody a benzyka jedzie dalej 8)

ja tego krecilem do 190 km/h bez najmniejszego problemu nie probowalem wiecej choc czuc, ze ma zapas bo drogi nie takie....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr sty 12, 2005 1:55 pm

MOC Tobie jak i innym polecam przejrzenie sobie działu TDI na http://www.streetracing.pl/forum/
Myśle że tam dużo z Waszych dywagacji zostało już opisane i wyważanie drzwi od nowa nie ma sensu.

W skrucie tam gdzie jest TDI jest wzmacnianą (przez producenta) wersją i jest lepsze od TDI. Silniki te określane są jako PD - pomp duse (czy jakoś tak) = pompowtryskiwacze - dobre do kręcenia.

Wspomniane wcześniej m.in. moce 115, 130 i 150 to są fabryczne moce ale raczej od silnika 2.5TDI, natomiast te 136KM to może być właśnie wersja 1.9TDI - nie znam się.
:)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 12, 2005 2:03 pm

jak sie nie znasz to po co glos zabierasz...
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr sty 12, 2005 2:11 pm

MOC pisze:jak sie nie znasz to po co glos zabierasz...
:)21
Żebyś miał q... zagadkę :)21

Dodam Ci jeszcze - może w przestrodze - że zrobienie rozrządu w 2,5 TDI 115KM kosztuje bagatela 1800 PLN z czego 1000 części (dwa paski roz. i 5 rolek) natomiast robota 800 (trzeba robierać przedni pas, chłodnicę itp.) tylko że to w audi a i nie są to oczywiście ceny z ASO :)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 12, 2005 2:19 pm

niestety....wychodze z zalozenia jak stac cie na auto to musi i stac cie na serwis i to w autoryzowanej stacji...
:)21


P.S.
A ten silniczke to cos mikry masz badz miales :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości