Toyota Prius - IIgen
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Toyota Prius - IIgen
chłopaki u mnie w robocie rozebrali szlifierkę kątową - model jaki kupujemy od 15 lat. Na przestrzeni tych nastu lat od świetnego produktu, łozyskowanego krytymi łozyskami, wentylowanego aluminiowym wiatrakiem, z przełącznikami na mikropstrykach, systemem odpylania wnętrza - doszli do plasticzanego, nierozbieralnego badziewia z wiatrakiem zapychajacym komutator, pstryczkami jak w czajniku za 15 zeta i twardym kablem o nikczemnym przekroju. Żywotnośc nowego modelu to jakieś 3 miesiące. Linia professional.
im to się opłaca?
im to się opłaca?
Re: Toyota Prius - IIgen
Opłaca sięMroczny pisze: ↑śr sty 23, 2019 9:47 amchłopaki u mnie w robocie rozebrali szlifierkę kątową - model jaki kupujemy od 15 lat. Na przestrzeni tych nastu lat od świetnego produktu, łozyskowanego krytymi łozyskami, wentylowanego aluminiowym wiatrakiem, z przełącznikami na mikropstrykach, systemem odpylania wnętrza - doszli do plasticzanego, nierozbieralnego badziewia z wiatrakiem zapychajacym komutator, pstryczkami jak w czajniku za 15 zeta i twardym kablem o nikczemnym przekroju. Żywotnośc nowego modelu to jakieś 3 miesiące. Linia professional.
im to się opłaca?

Zapewne wyszło im z analiz, że większość kupujących będzie używała narzędzia sporadycznie więc przetrwa bezawaryjnie dłużej niż trwa gwarancja.
Oszczędności na produkcji znacznie przewyższają koszty napraw gwarancyjnych tego odsetka narzędzi, które są użytkowane intensywnie i zdechną w ramach gwarancji.
Zwykła matematyka..., a o renomę to już prawie nikt na świecie nie dba

Re: Toyota Prius - IIgen
chyba im się posypie strategia..
linii professional nikt nie kupuje do sporadycznego użycia
linii professional nikt nie kupuje do sporadycznego użycia
Re: Toyota Prius - IIgen
Wiesz... jak professional jest taka to strach pomyśleć jaka jest standardowa.
Teraz już kupują, bo zwykłe strach użyć, a ludzie lubią mieć wszystko "lepsze" niezależnie czy im to potrzebne
Teraz już kupują, bo zwykłe strach użyć, a ludzie lubią mieć wszystko "lepsze" niezależnie czy im to potrzebne

Re: Toyota Prius - IIgen
To jest jeszcze nic. Nissan Leaf (tak, ten obleśny samochód elektryczny) nie działa bez std aku, choć ma baterię trakcyjną naładowaną.

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: Toyota Prius - IIgen
Nie wiem o jakich laptopach mówisz.Piasek pisze: ↑śr sty 23, 2019 8:35 amczyli jak w lapkach ? Reset licznika cykli i drugie tyle pociągną ?Bratproroka pisze: ↑wt sty 22, 2019 9:33 pmKoszt regeneracji baterii potrafi się zamknąć w kwocie 1200-2000 PLN,
W Priusie za 1500 PLN wyciągają baterie, sprawdzają,
które cele padły i wymieniają padnięte. Zazwyczaj wymieniane są pojedyncze sztuki.
Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Re: Toyota Prius - IIgen
Kiedys na pewnej imprezie poznalem goscia, co jego tata ma wielkie, nawet wchuj wielkie magazyny, wynajmuje je. Kiedy te magazyny byly cale wypakowane puszkami sporzywczymi. Kolegi ojciec zapytal co jest w puszkach. Wlasiciel puszek odpowiedzial, ze kukurydza konserwowa. Drugie pytanie: jakiej marki? Odpowiedz: jaka klient bedzie chcial marke taka damy naklejke. Moze byc markowa, moze byc lołkostowa.
Proste?
Proste?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: Toyota Prius - IIgen
Klasyka. Wszystkie dyskonty tak robią - swego czasu dla Biedronki robiła Malma itp. Można to było znaleźć na opakowaniu - wyprodukowane dla Biedronki w XXX.
Odmienne podejście miał np. ALDI w Niemczech - tam ALDI sobie życzył, żeby na opakowaniu była tylko marka ALDI i żadnych śladów innych marek.
Rok 2004, informacja bezpośrednia od zarządzającego największym magazynem chłodnią w północnych Niemczech - konkretnie Dolna Saksonia.
Magazynem zarządzała firma (to był ich magazyn) Coppenrath & Wiese. Magazyn był olbrzymi i wynajmowali pustą przestrzeń, dostarczali produkty do różnych sklepów sieciowych, obsługiwali logistykę.
Z bateriami jest podobnie - są w zasadzie dwie konkurencyjne technologie i w zasadzie tyle samo dostawców. Baterie samochodowe, do laptopów, drobnej elektroniki.
Np. producentem ogniw, które masz najprawdopodobniej w laptopie jest z 90% pewnością Samsung albo Panasonic. Te same ogniwa lądują w samochodach - od Tesli poczynając, i w drobnej elektronice - np. w latarce, którą mam teraz w kieszeni.
Dokładnie to samo ogniwo - podstawową celą jest litowo-jonowa bateria 18650. Takie cele łączy się w pakiety i pakuje do innych zastosowań. Pierwszy roadster Tesli miał po prostu połączone pakiety baterii laptopowych, które z kolei składały się z ogniw bodajże właśnie 18650.
18650 określa po prostu wymiar celi - 18mm średnicy i 65mm długości w standardowej wersji. Długość zmienia się zależnie od tego, czy ogniwo ma wbudowane zabezpieczenia i jakiego rodzaju to są układy.
Odmienne podejście miał np. ALDI w Niemczech - tam ALDI sobie życzył, żeby na opakowaniu była tylko marka ALDI i żadnych śladów innych marek.
Rok 2004, informacja bezpośrednia od zarządzającego największym magazynem chłodnią w północnych Niemczech - konkretnie Dolna Saksonia.
Magazynem zarządzała firma (to był ich magazyn) Coppenrath & Wiese. Magazyn był olbrzymi i wynajmowali pustą przestrzeń, dostarczali produkty do różnych sklepów sieciowych, obsługiwali logistykę.
Z bateriami jest podobnie - są w zasadzie dwie konkurencyjne technologie i w zasadzie tyle samo dostawców. Baterie samochodowe, do laptopów, drobnej elektroniki.
Np. producentem ogniw, które masz najprawdopodobniej w laptopie jest z 90% pewnością Samsung albo Panasonic. Te same ogniwa lądują w samochodach - od Tesli poczynając, i w drobnej elektronice - np. w latarce, którą mam teraz w kieszeni.
Dokładnie to samo ogniwo - podstawową celą jest litowo-jonowa bateria 18650. Takie cele łączy się w pakiety i pakuje do innych zastosowań. Pierwszy roadster Tesli miał po prostu połączone pakiety baterii laptopowych, które z kolei składały się z ogniw bodajże właśnie 18650.
18650 określa po prostu wymiar celi - 18mm średnicy i 65mm długości w standardowej wersji. Długość zmienia się zależnie od tego, czy ogniwo ma wbudowane zabezpieczenia i jakiego rodzaju to są układy.
Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Re: Toyota Prius - IIgen
te wszystkie biznes-klasy, poleasingi itp. Kupujesz 3-latka a tam bateria 90min trzyma i gwarancji na pół roku na to dają. A trzyma w porywach 2,5h...
I to jest bateria fabryczna, ori jaka była z lapkiem.
Kiedy kupujesz coś z gatunku home&game, niby 2 lata gwarancji ale na baterie tylko rok. Po 3 latach czas pracy na baterii - w porywach do 30 min.
Kumpel który kiedyś dorabiał sobie w takiej firmie co poleasingi biurowe oferowała mówił że większość z nich ma normalnie chip zliczający ilosć cykli pracy. W starych modelach wystarczyło odpowiednim kabelkiem w odpowiednie miejsce i resetowało się go po czym to bateria wracała do 95% swoich możliwości kiedy była nowa, w nowszych podmieniano chip na nowy i j.w.
Dlatego dzisiaj większość lapków (jak mój Lenovo) baterie ma już pod obudową kompa aby jeszcze bardziej utrudnić/uniemożliwić wręcz dostęp do niej i kombinacje. A umieszczenie jej pod obudową praktycznie wykluczyło możliwość zastosowania kiedyś tam zamiennika.
Po mniej-więcej 4-5 latach eksploatacji lapek z mobilnego staje się stacjonarny.
Dlatego zdziwiłem się że Prius (jego baterie) oferują możliwość regeneracji pojedynczych ogniw bo zazwyczaj zespoły baterii montowane w pojazdach to jak sama nazwa wskazuje zespół i podlega wymianie jako całość wraz z czuwającą nad nim i sterującą elektroniką.
Re: Toyota Prius - IIgen
Taksi w Wawie dużo jeździ Prius.Ostatnio Hondą też jakąś jechalem.Tak Honda Prius
Chwalą że dobre i nic a nic nie ma lepszego .A dizel Paaanie to już najgorszy 


https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Toyota Prius - IIgen
Warto przy okazji zapytać na czym jeździ 
Nowa to wiadomo ale z tych Igenów praktycznie każda ma LPG

Nowa to wiadomo ale z tych Igenów praktycznie każda ma LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości