PZInż 303 i inne polskie terenowki

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » wt lut 01, 2005 5:33 pm

:oops: :oops: mam ksiazke ww Rychtera..czytalem widac dosc nieuwaznie ale pamietam ze ksiazka jest super i swietnie sie ja czyta.
poszperam po regalach wieczorem..
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 01, 2005 5:33 pm

Bardzo dobre ksiązki :)2
Polecam wszystkim mechanikom co pierwsze kroki stawiali w .......internecie :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt lut 01, 2005 5:35 pm

leon to przy okazji :)2

czeslaw wielkie dzieki :)2 poszukam sobie w/w ksiazek i w miare mozliwosci bede sobie zglebial temat...
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt lut 01, 2005 5:37 pm

Marek Glinka pisze:Bardzo dobre ksiązki :)2
Polecam wszystkim mechanikom co pierwsze kroki stawiali w .......internecie :lol: :lol:
No to czas rozpoczac lekture :)2 ;)
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » wt lut 01, 2005 5:38 pm

Rychtera moge Ci pozyczyc :wink: z dedykacja - niestety nie autora :)21
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 01, 2005 5:40 pm

Naprawdę warto. Okazuje sie że oprócz elektroniki wszystko już było przed wojną ( i to nie tą w 81 roku :lol: )
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 01, 2005 5:45 pm

czesław&jarząbek pisze:o PZInż jako o fabryce i o ich konstrukcjach też jest sporo w książce Witolda Rychtera
"moje dwa i cztery kółka"
Czesław a nie widziałeś gdzieś wznowienia książki "Bajdy na resorach"
ale za cholerę nie pamiętam autora?
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt lut 01, 2005 5:45 pm

Dragunov pisze:Rychtera moge Ci pozyczyc :wink: z dedykacja - niestety nie autora :)21
Spoko - jak nigdzie nie znajde to dam Ci znac na PW ;) a dedykacja autora potrzebna nie jest :)21
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt lut 01, 2005 5:47 pm

Marek Glinka pisze:Miały kilka fajnych rozwiążań: cały samochód rozbierało się i składało kluczem 10 i 17, a głowica składana była bez uszczelki.
Jesteś pewien, że akurat ten samochód chodzi? Bo kiedyś czytałem to samo o samochodach CWS T1 i T2

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 01, 2005 5:50 pm

Sory masz chyba masz rację. CWS to była całkowicie polska konstrukcja i to chyba Tańskiego. A to było na bazie Fiata.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt lut 01, 2005 5:52 pm

Tak mi się właśnie zdawało... A T1 i T2 to rzeczywiście konstrukcje Tańskiego

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 01, 2005 5:58 pm

Mam prawie cała literaturę jaka w tej materii wyszła w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ale dawno do niej nie zaglądałem.
Czas chyba do tego wrócić. :)
A jeszcze z ciekawostek: przed samą wojną CWS skonstruował dla potrzeb wojska sanitarkę która na testach pobiła na łeb wszystkie inne.
No i wojsko zakupiło sanitarkę...........Fiata. Historia zatacza koła :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » wt lut 01, 2005 6:00 pm

Marek Glinka pisze:Czesław a nie widziałeś gdzieś wznowienia książki "Bajdy na resorach"
ale za cholerę nie pamiętam autora?
Domaniewski Tomasz "Bajdy na resorach"
Iskry, Warszawa 1971, str. 276
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt lut 01, 2005 6:01 pm

Marek Glinka pisze:A jeszcze z ciekawostek: przed samą wojną CWS skonstruował dla potrzeb wojska sanitarkę która na testach pobiła na łeb wszystkie inne.
No i wojsko zakupiło sanitarkę...........Fiata. Historia zatacza koła :lol: :lol:
No bo po co zrobic cos wlasnego i produkowac i meczyc sie, skoro mozna kupic cos co jest gorsze ale nie wymaga wiekszych nakladow pracy... cala filozofia :roll:
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 01, 2005 7:25 pm

czarny bielsko pisze:
No bo po co zrobic cos wlasnego i produkowac i meczyc sie, skoro mozna kupic cos co jest gorsze ale nie wymaga wiekszych nakladow pracy... cala filozofia :roll:
Cała filozofia to tzw. "prowizje od zakupów" :lol:
Tradycyjnie kupuję się coś najgorszego za jak największe pieniądze, żeby było się czym podzielić :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » wt lut 01, 2005 7:29 pm

Marek Glinka pisze:
czarny bielsko pisze:
No bo po co zrobic cos wlasnego i produkowac i meczyc sie, skoro mozna kupic cos co jest gorsze ale nie wymaga wiekszych nakladow pracy... cala filozofia :roll:
Cała filozofia to tzw. "prowizje od zakupów" :lol:
Tradycyjnie kupuję się coś najgorszego za jak największe pieniądze, żeby było się czym podzielić :lol: :lol:
Jak autobus do Ośrodka Egzaminowania Kierowców we Wrocławiu
:)21
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 01, 2005 7:32 pm

MaciekK pisze: Domaniewski Tomasz "Bajdy na resorach"
Iskry, Warszawa 1971, str. 276
Jeszcze raz dzieki Maćku :)2 :)2
Fajna książka bardzo polecam.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 01, 2005 7:35 pm

Silvestr pisze: Jak autobus do Ośrodka Egzaminowania Kierowców we Wrocławiu
:)21
Albo offset do F 16 :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » wt lut 01, 2005 7:52 pm

to ten offset co go nima?? :wink:
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 01, 2005 7:57 pm

Jest tak samo jak kontrakty dla polskich firm w Iraku :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » wt lut 01, 2005 8:00 pm

Cała różnica z tym autobusem i offsetem jest taka, że autobus jest (nawet dłuższy o około 2 metry i jakieś 2 razy droższy niż stoją na rynku) a offsetu jak dotąd nikt nie widział :)21
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt lut 01, 2005 8:02 pm

no i go raczej nikt nie zobaczy :)21
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 01, 2005 8:09 pm

leon zet pisze:
Marek Glinka pisze:Miały kilka fajnych rozwiążań: cały samochód rozbierało się i składało kluczem 10 i 17, a głowica składana była bez uszczelki.
Jesteś pewien, że akurat ten samochód chodzi? Bo kiedyś czytałem to samo o samochodach CWS T1 i T2
dokładnie to chodziło o cws
jak na owe czasy rewelacyjnie nowoczesną konstrukcję
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 01, 2005 8:13 pm

Marek Glinka pisze:
czesław&jarząbek pisze:o PZInż jako o fabryce i o ich konstrukcjach też jest sporo w książce Witolda Rychtera
"moje dwa i cztery kółka"
Czesław a nie widziałeś gdzieś wznowienia książki "Bajdy na resorach"
ale za cholerę nie pamiętam autora?
nie...powiem więcej...nigdy jej nie widziałem
ale fajna jest "gdy zawodzi technika" autora nie pamiętam, zbiór opisów dzwonów i innchy wypadków spowodowanych sczeznięciem zelaza z perspektywy biegłego sądowego

a juz wogóle debeściarskie są "polskie motocykle 1918-1939" i "polskie potocykle 1945-1983"
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lut 01, 2005 8:40 pm

czesław&jarząbek pisze:
leon zet pisze:
Marek Glinka pisze:Miały kilka fajnych rozwiążań: cały samochód rozbierało się i składało kluczem 10 i 17, a głowica składana była bez uszczelki.
Jesteś pewien, że akurat ten samochód chodzi? Bo kiedyś czytałem to samo o samochodach CWS T1 i T2
dokładnie to chodziło o cws
jak na owe czasy rewelacyjnie nowoczesną konstrukcję
ano...w wa-wie w muzeum techniki stoi podwozie...nawet regulacje twardości z kabiny ma !! :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości