Forester

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob lip 30, 2005 6:04 pm

Wiem, to pytanie było do osób użytkujących AT-może ktoś po prostu wie??
Ja niestety takich gum nie mam, stąd zawracam głowę :D

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » sob lip 30, 2005 9:55 pm

http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... ?type=ORAT

w opisie opony jest podany index predkosci :)2

Indeksy prędkości

Mając zamontowane opony z indeksem Q, nie należy przekraczać prędkości 160 km/h.

* J - do 100 km/h
* K - do 110 km/h
* L - do 120 km/h
* M - do 130 km/h
* N - do 140 km/h
* P - do 150 km/h
* Q - do 160 km/h
* R - do 170 km/h
* S - do 180 km/h
* T - do 190 km/h
* H - do 210 km/h
* V - do 240 km/h
* W - do 270 km/h
* Y - do 300 km/h
* VR - powyżej 210 km/h
* ZR - powyżej 240 km/h
8)
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pn sie 01, 2005 8:12 am

standerus pisze:Wiem, to pytanie było do osób użytkujących AT-może ktoś po prostu wie??
Ja niestety takich gum nie mam, stąd zawracam głowę :D
Opony AT mają najczęściej indeks S (180 km/godz) :)
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pn sie 01, 2005 2:37 pm

Jesli chodzi o brdzenie to trzeba uważać bo chwyt jest stosunkowo nisko - poziom przedniego reflektora.

Wersje:
2.0 - manual, reduktor
2.0 - automat, brak reduktora

2.0t - manual, brak reduktora
2.0t - automat, brak reduktora

2,5t - manual brak reduktora

Samochód ma bardzo nisko położony środek ciężkości t daje mu przewage nad innymi samochodami z tej półki. Kłopotliwe jest też serwisowanie rozrządu - częste i kosztowne - oczywiście mowimy w stosunku do klasy SUV. Jednak całoształt plusów tego samochodu przyćmiewa to małe zło. Sprawa jest prosta samochód nie może być idealny - choć jemu niewiele brakuje.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » pn sie 01, 2005 2:42 pm

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za odpowiedzi!!
Polecam linki jakie dostałem na forum subaru
( http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p=165660#165660 )

http://www.ultimatesubaru.net/offroad/hpcolors.jpg
http://hp.usmb.net/gallery/album01

Nieźle jeżdżą na prawie-osobówkach.

Awatar użytkownika
FotoNietoperz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 10:47 am
Lokalizacja: Kielce

Post autor: FotoNietoperz » wt wrz 06, 2005 10:28 pm

Sam sie zastanawiam czy nie kupic Forestera. Juz sie troche orientowalem i nigdzie zlej opinii nie slyszalem, zaczepiam nawet ludzi na miescie i wszyscy tez auto chwala pod niebiosa. A i o spalaniu tez mowia dobrze (jak na samochod powiedzmy terenowy) jakies 9 do 10 L benzyny na trasie przy jezdzie 120 - 140 km/h(przerobie na gaz). Mysle ze to idealny wybor dla kogos kto 99% bedzie jezdzil po asfalcie (w Irlandii szutrze :-) ) ale czasami ma potrzebe czy ochote zboczyc z trasy, przejechac przez lake czy lesna droge. No i te przyspieszenia, szczegolnie w wersjii turbo oczywiscie. Wszyscy zreszta radza turbo. No i ja wybralbym manual. Teraz robia Forestery z silnikiem 2,5 T i moca ponad 200 KM, do setki 6 sek z kawalkiem....
Acha i ponoc wszystkie Subaru sa robione TYLKO w Japonii i niegdzie indziej a to dosc dobra rekomendacja.

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob wrz 10, 2005 6:19 pm

Widzę że dyskusja sie przeniosła z forum Subaru :D
Sam też zdecydowałem sie na forestera, szukam czegoś, na razie jednak ciągle brak kasy, może koło grudnia sie uda. Niestety raczej na pewno nie turbo-droższe o 50%, więcej pali, a też byłaby to chyba przesiadka na zbyt potężne auto-chwile poczekam zanim kupię taki przecinak.

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » wt lis 29, 2005 8:33 pm

Ciekawy link http://www.subaru-global.com/lineup/for ... index.html

Też się zainteresowałem tym autkiem - ropa już droższa od benzyny :o , to chyba jeden kij :roll:

Ciekawe ile pali po mieście 2.0 automat ?? Może ktoś wie ??

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt lis 29, 2005 8:51 pm

miałem przyjemność potestować 2 tygodnie temu takiego na podlasiu.
Nówka sztuka, odebrana kilka dni wcześniej z salonu. 2.0 bez turbo, coś ponad 150KM.
Po szosie zapi.....la, że aż miło, przewidywalny do bólu. W terenie, dopóki nie powiesi się brzuchem ( niestety nastepuje to dość szybko ) robi całkiem fajnie. I w błotku nie głębokim i w piasku ( miał zimówki, więc z umiarem) i na podjazdach.
Dziwne uczucie zapinania reduktora (1,5:1) podczas jazdy :)21 . Bawiłem się tym trochę, bo człek niezwyczajny takich manier.
Ostatecznie odebrano mi kierownicę, jak wjechałem w porośnietą krzaczorami dróżkę bagienną ( lakier zaczął się rysować :)21 ).

Ogólnie bardzo przyjemny SUV. Mógłbym taki do kompletu mieć.
To był manual, ponoć pali w mieście średnio 11L.

Osobiście tylko uważam, że po liftingu 05, jest nijaki. Równie dobrze taki przód może mieć nubira ,czy passat.
Poprzedni był dużo ładniejszy.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » śr lis 30, 2005 12:03 pm

Jeżdziłem starym subaru 2.0 bez turbo i nowym 2.0 turbo oba były z automatem, auto świetne na drodze trzyma sie jak przyklejone fajniesze od audi a6 (jeździłem a6 kombi 4x4 2,5 tdi 180KM) jeśli chodzi możliwość zjechania z drogi i pomykania w lekkim terenie. Siedzi się wyżej a i odczucia są jakieś takie bardziej pancerne w subaru :)2

auto zostało naprawde dobrze przetestowane w terenie, jak zeskanuje fotki to podam Ci linka, po piasku (jeździliśmy po wydmach) radzie sobie swietnie, ma duże koła i naprawde tak łatwo się go nie zakopie, górki, dołki, rowy, rowki wszytko super, nic nie szkypi , auto prze do przodu, po wodzie też jeździliśmy ale nie za dużej takiej max 3/4 koła - oczywiście żadnego problemu, błotko też mile wspominam.

Odnośnie designu to to za piękne nie jest, w środku poprawnie, choć ilością miejsca się nie zachwycisz, audi a6 ma go zdecydowanie więcej.
Polecam w automacie ale z silnikiem z turbiną, ten bez jest troszke wołowaty, wprawdzie można włączyć przycisk POWER ale on też nie wiele daje poza głośniejszą pracą silnika.

Podsumowując auto b. udane - napędy, konstrukcja silnik (boxer) b. w porządku, automat też ładnie zmienia biegi , tylko przy ostrzejszej jeździe troszke szarpie ale nie czepiajmy się.

Na jazde po kretych drogach, do zjechania z czarnego, na ryby, lekki i nieco "lekko cięższy " teren polecam.
Audi a6 bardziej na asfalt , jakies takie wiecej cywilizowane :wink:
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » śr lis 30, 2005 1:26 pm

Ja potrzebuję autka, które będzie mogło zjechać bez stresu z czarnego. Dużo latam po czarnym, ale również sporo po szutrach więc wybór samochodu, który będzie jeździł dobrze po tym i po tym to takie małe wyzwanie :wink:

Szkoda, że nie ma Forestera z dieslem, ale trudno. Myślę o 2.0 z automatem, bo już mi ręce odpadają od zmian biegów :-?

2.5 xt jest fajny tylko jeszcze więcej pali i kosztuje - niestety jak już Subaru to z mniejszym silnikiem.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr lis 30, 2005 1:31 pm

Pamiętajcie, że automaty nie mają reduktora... :-?
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » śr lis 30, 2005 2:34 pm

...i wersje 2.5 z ostatnich lat miały ( może w tym roku już nie ) wadliwe głowice.
Czesto można spotkac w ogłoszeniach amerykańskich, własnie forestera czy outbacka z głowicą do roboty.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » pt gru 02, 2005 2:32 pm

Wojciechrr pisze:Ja potrzebuję autka, które będzie mogło zjechać bez stresu z czarnego. Dużo latam po czarnym, ale również sporo po szutrach więc wybór samochodu, który będzie jeździł dobrze po tym i po tym to takie małe wyzwanie

Szkoda, że nie ma Forestera z dieslem, ale trudno. Myślę o 2.0 z automatem, bo już mi ręce odpadają od zmian biegów

2.5 xt jest fajny tylko jeszcze więcej pali i kosztuje - niestety jak już Subaru to z mniejszym silnikiem.

To może Octavie 4x4, można jeszcze chyba kupić starą wersję, a nowa jest opisywana w ostatnim....(no wiadomo czym)

Obie wersje mają diesla, stara 1,9tdi 130 KM (ten sam co w Passacie) nowa jest z dieslem 1,9 tdi 105KM (zdecydowanie za mało) i nowym 2,0 tdi 144KM

Zdecydowanie polecam kupienie albo 1,9tdi 130KM albo nową 1,9 tdi 105KM i dokupienie w salonie chipa za ok 2tys pln , który da w efekcie ok 133KM (dlatego tak polecam ponieważ jest bardzo duż róznca w cenie pomiędzy 105KM i 140KM, a po założeniu chipa, moc prawie taka sama, a cena nadal dużo niższa)

Zresztą silnik 105KM to ten sam co w Superbie tylko zdjeli mu 25KM (względy marketingowe, nikt nie kupił by wtedy nowego 140KM)

Się rozpisałem.... 8) ale mam nadzieje że zrozumiale :wink:
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pt gru 02, 2005 2:59 pm

Octavia w TDI ma dramatycznie niski prześwit poprzeczny - w wersjach 2WD i 4WD także. Odradzam gorąco... Byłem świadkiem rozwalenia miski olejowej na lekko wybrzuszonej kamiennej drodze w lesie. Używane w GOPR 4x4 Octawie już mają stalowe osłony silnika po tym jak rozwaliło ze 2 miski.
Do tego napęd dołączany haldexem jest prostacki - Subaru jest nie do pokonania pod względem konstrukcyjnym.
Szkoda tylko ze przedni zwis jest taki spory
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » pt gru 02, 2005 4:35 pm

w ostatnim off....pl jest dokładnie wszytko opisane o starej i nowej Octavii kombi 4x4, nawet jest pakiet do podwozia skody, zwiększa prześwit i piszą że można włożyć 205/70 i w efekcie daje to dokładnie taki sam prześwit jak subaru czyli 185mm.

Ale fakt tego auta nie co na siłe porównywać do Subaru. Forster jest klasą samą w sobie.
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » pt gru 02, 2005 4:36 pm

mdeja pisze:Octavia w TDI ma dramatycznie niski prześwit poprzeczny - w wersjach 2WD i 4WD także. Odradzam gorąco... Byłem świadkiem rozwalenia miski olejowej na lekko wybrzuszonej kamiennej drodze w lesie. Używane w GOPR 4x4 Octawie już mają stalowe osłony silnika po tym jak rozwaliło ze 2 miski.
Do tego napęd dołączany haldexem jest prostacki - Subaru jest nie do pokonania pod względem konstrukcyjnym.
Szkoda tylko ze przedni zwis jest taki spory
Dokładnie :)2

Minusem jest "tylko" spalanie :roll:

A w nieregularniku było opisane podniesienie skody...

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » pt gru 02, 2005 4:37 pm

Paszczak pisze:w ostatnim off....pl jest dokładnie wszytko opisane o starej i nowej Octavii kombi 4x4, nawet jest pakiet do podwozia skody, zwiększa prześwit i piszą że można włożyć 205/70 i w efekcie daje to dokładnie taki sam prześwit jak subaru czyli 185mm.

Ale fakt tego auta nie co na siłe porównywać do Subaru. Forster jest klasą samą w sobie.
Się pokazało mi dopiero "za chwilę"

:wink: :)21

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » pt gru 02, 2005 4:42 pm

Jeszcze jest Volvo, ale to raczej nie ten przedział cenowy co skoda
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » ndz sty 22, 2006 11:46 am

Moj ojciec jezdzi Foresterem 2.0 bez turbo z 2004r. Auto jest bardzo przyjemne, moim subiektywnym zdaniem jest idealne na polskie "drogi". Osobiscie jezdze plaskaczem - Primera 2.0 i Samurajem zmota ;-).

Wczoraj uzylem Forestera do ciagniecia przyczepy, na zewnatrz -20, snieg, ruch 30-40 km/h. Forester jechal jak po szynach, zero stresu, malo tego, na koniec musialem wciagnac przyczepe na podworko, objazdem jakies 200m przez szczere pole. Dopiero jak sie znieg zrobil powyzej pol lydki musialem odpiac przyczepe. Myslalem ze to juz koniec jazdy ale skubaniec juz bez przyczepy pojechal po na prawde glebokim sniegu jak dziki! Chwile potem odpalilem Samuraja (31x10.5, blokada etc. ) i duzo lepiej nie jechal. Co prawda przyczepke pociagnal lepiej ale byly juz zrobione slady przez Forestera. Generalnie bylem w ciezkim szoku, ze tak to idzie. Po Primerze kupuje Forestera!

Karol L
Samurai 1 6 + Primera 2.0

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » śr lut 01, 2006 10:51 pm

Klaniam czola wszystki tutaj.
Jestem nowy i witalem sie przed chwilką http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=24064
akurat jesli chodzi o subaru to moge cos powiedziec, w rodzince jezdzi sobie outback fakt nowka ale cos tam wiem
forester jest wg mnie i innych uzytkownikow najlepszy w tej klasie suvo kombiakow 4x4(podobnie jak outback) auto trzyma sie drogi fantastycznie-jak impreza wrx jest na podwoziu tegoz auta zbudowany.
staly naped na cztery z blokada wiskotyczna w centralnym i tylnym dyferku. poza szosa zapitala lepiej nic "rasowe" fryenlander, ravki i inne dziadostwa. w cos powazniejszego toto sie nie nadaje ale na szutrowki, sniegi wysokie jak najbardziej i jednoczesnie wlasnosci na szosie sa bdb. auto posiada kilka wad: nie jest zbyt ekstrawaganckie, ale chyba nie o to chodzi, i nie najwiekszy komfort jazdy(w porownaniu z innymi plaskaczami w tej cenie)
wszystkie(oprocz imprezy sti) subaru maja nie najlepsze hamulce nieodporne na przegrzanie. Tak jak koledzy wyzej napisalie reduktor jest tylko w manualu wolnossaku. pali w granicach 11 przy normalnej wcale niewolnej jezdzie(moze nawet mniej- outback tyle pali mniej wiecej a motor 2.5) Nowy model (od konca 2005) ma mocniejszy silnik 2.0(158km), wycofano jednostke 2.0 turbo i pozostawiono wersje 2.5 turbo dostepna w manualu i aftomacie. Jakbym mogl sluzyc jakimis danymi technicznymi itp. to prosze walic smialo- folderu mam w pokoju obok, a jezeli ja nie pomoge to zapraszam na forum http://forum.subaru.pl/
Pozdro

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » śr lut 01, 2006 11:51 pm

Witaj na forum :)2 Niezłe wejście :)1
Ja tak dużo pisać nie umiem :wink:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » czw lut 02, 2006 12:20 am

Galik pisze:i nie najwiekszy komfort jazdy(w porownaniu z innymi plaskaczami w tej cenie

ja wszytko rozumiem ale Subaru forester plaskaczem nie jest :)21
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » czw lut 02, 2006 8:05 am

Witam również

Tak kolega ma racje ze foryś nie jest plaskaczem. Chodzilo mi o komfort nie w porownaniu z suvami, czy terenowkami w podobnej cenie tylko z samochodami osobowymi. Bo wszyscy zazwyczaj mysla ze subaru to auto drogie, wyzszej klasy itp. a cene ma raczej taka bo jest jej wart. A poza tym jesli ktos chce "wiekszego forestera" to outbacka polecam goraco. Zwisy ma wieszke, przeswit podobny ale jesli glownie czarne widzi i ew. jakis lajtowy teren to lepsiejszy i bardziej komfortowy.
No i piszac tego posta chcialem dodac ze na gazie chodzi elegancko i forys i outback i ine subaru. Z tego co czytam na forum subaru to turbo tez chodzi na gazie tylko trzeba lepsiejsza instalacje zalozyc.
Pozdro

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: rozprza » sob kwie 01, 2006 6:13 pm

tez się przymierzam do zakupu automata w wersji 2.0 turbo chciałem conieco poczytać na tym forum subaru ale wleźć nie mogę, jakiś błąd, wiecie jak to obejść??
vojager 3.3 grand 5.9

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość