Dodge Durango

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

ale987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 1:35 pm
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: ale987 » czw lip 13, 2006 12:22 pm

Krecik pisze:heh, a takie 140-150 jest juz bolesne dla ucha, ile mniej wiecej RPM ?
niestety takich predkosci na bahnie w usa nie da sie stestować.. zawsze cholerny trooper stoi w krzakach i mandaty soli wiec sie nie opłaca

holowałes jakies wieksze przyczepki moze ?

jest chłodnica oleju w skrzyni ?
ano właśnie ...jak piszesz 140-150 WCALE nie jest bolesne dla ucha...tytułem próby i ...wstydzę się ale tak ...zeby przyciąć pewnemu właścicielowi bejcy ....wyprzedzałem przy 160 na liczniku....na pewnym odcinku pomiedzy H-ką i B-stokiem....miejscowi znaja te prostą...Nic nie słychać...przyjemny basowy pomruk silnika (mniodzio) i szum opływu powietrza...(uwaga ...te cholerne uszczelki warto sprawdzic kupując) no i opony na pogryzionym asfalcie...a poza tym mozesz dyskutowac spokojnie z pasazerem...mnie mój pasazer wtedy regularnie opieprzał za te wygupy na drodze...
Niestety...holować nie holowałem...bo nie mam czego...ale z opinii forum w usa...gdzie sie wymieniamy info na temat modelu...to oni głównie do tego uzywaja tych pojazdów...jako doskonały trailer do przyczepy z większymi łódkami...
W tym modelu w standardzie... właściwie zawsze jest dodatkowa chłodnica oleju...mój egzemplarz(Kanadyjczyk metryczny) też ma...
Dodge Durango V8 5.9L sekwencja ELPIGAZ Stella

Rekwizytornia
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 8:11 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: Rekwizytornia » czw lip 13, 2006 10:05 pm

Jak miło, że jeszcze ktoś tym jeździ!

@Krecik - bierz wózek, jeśli masz z kim go sprawdzić. Jest extra.

Moje obserwacje są takie: części w Polsce są drogie, ale nie bardziej niż do Mitsu, czy Subaru.
Konstrukcyjnie jest dość prosty, więc inteligentny mechanik, który umie posłużyć się internetem i widział już kiedyś widlastą ósemkę da radę. Wyjątkiem jest elektronika. Tu już trzeba wnikliwego dłubacza z oprzyrządowaniem, żeby to wszystko zestroić. Ale da się.
W moim musiałem wymienić katalizator, dobry zamiennik kosztował 800zł. Sprawdź go przed zakupem, bo od zapchanego kat. może się zapalić samochód. Nie tylko Durango.
150 na liczniku robi się trochę nie wiadomo kiedy, nie słychać tego, a jest. Trzeba uważać na zakrętach, bo fizyki nie da się oszukać, ani wygłuszyć.

No i jeśli ktoś hoduje kozy jak ja, to kozioł na masce jest jak najbardziej na miejscu :lol:
Dodge Durango 5,9
Mitsubischi L-200

http://wielodzietni.net

Jędrek38
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 11:51 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Jędrek38 » śr wrz 27, 2006 3:48 pm

Witam.
Pozwole sobie wlaczyc sie do dyskusji. Jezdzilem Explorerem 97r, a od kilku miesiecy Durango 4,7 z 2004 roku. Forda tak polubilem ze sprzedalem Volvo zony, a Expolorera dostala w spadku :D
Co do Dodge to moje spostrzezenia sa takie:
Samochod prowadzi sie idealnie, oczywiscie majac na uwadze rozmiar opon i jego gabaryty. Komfort jazdy nieporownywalny z Explozją, choc tam tez niespecjalnie narzekalem. Silnik 4,7 wydaje mi sie wystarczajaco dynamiczny, choc pewnie do wiekszego HEMI mu daleko. Spalanie identyczne jak w Fordzie, to znaczy przy mieszanej jezdzie nigdy nie spalil wiecej niz 15 litrow. Na 100 km, zeby nie bylo watpliwosci :D Brak mi podstawowych informacji bo nie ma komputera, chocby termometr i kompas mogli dolozyc. Nawiewy rewelacyjne, pozostale wyposazenie wystarczajace, DVD to jak dla mnie nawet perwersja. Po terenie nie jezdzilem bo nie bylo okazji, ale na szosie trzyma trakcje super. Moj wspolnik kupil ML-a z 2002 roku i raz zesmy sie zamienili. Tam oczywiscie "ladniej" w srodku, ale samochod bezplciowy.
Reasumujac uwazam ze Durango to super auto, pod warunkiem ze ktos lubi amerykanska prostotę stylu. Montaz moglby byc troche lepszy, bo np., uszczelki wygladaja jakby je dziecko zakladalo, ale mruczenie V8 pod maską w pelni mi to rekompensuje :D
Pozdrawiam.
-Explorer 4.0 , do końca świata (albo jego) na benzynie.
-Durango 4.7 benzyna oczywiscie.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr wrz 27, 2006 3:54 pm

eee tam
dakota jest ładniejsza :)21

Rekwizytornia
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 8:11 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: Rekwizytornia » pt wrz 29, 2006 4:09 pm

Ale nie mieści mojej rodziny 8)
Choć łatwiej byłoby w niej wozić moje kozy :D
Dodge Durango 5,9
Mitsubischi L-200

http://wielodzietni.net

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn paź 09, 2006 11:26 am

Gratuluję nabytku :)2

A Durango to JEST samochód terenowy bo ma reduktor i to chyba NP242 a więc taki sam jak choćby w Jeepie XJ :)2
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

ale987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 1:35 pm
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: ale987 » pn paź 09, 2006 11:56 am

Taaaaaaaaaaa...
odwieczne pytanie SUV to czy terenowy....
Z tym, że reduktor to w DAKOTA I DURANGO standard jest 231.... 242 jest wymieniany jako opcja...
Dodge Durango V8 5.9L sekwencja ELPIGAZ Stella

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn paź 09, 2006 2:20 pm

Samochód jest samochodem terenowym jeśli posiada stały napęd na 4 koła oraz reduktor.

Kropka i nie ma co dumać :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » pn paź 09, 2006 2:29 pm

SławekXJ pisze:Samochód jest samochodem terenowym jeśli posiada stały napęd na 4 koła oraz reduktor.

Kropka i nie ma co dumać :D
Subaru Forester tez ma reduktor 8)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn paź 09, 2006 2:36 pm

SławekXJ pisze:Samochód jest samochodem terenowym jeśli posiada stały napęd na 4 koła oraz reduktor.

Kropka i nie ma co dumać :D
stara gelenda nie ma stałego napędu na 4 koła

gazik i uaz tez nie ma stałego na cztery...

chyba tylko dyskoteka sie uchowała ;-)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pn paź 09, 2006 4:40 pm

gościu który przerabia światła z amerykańskich na nasze mówił że jak złozył w durango ksenony to kłopoty z elektroniką się pojawiły, cały czas jakieś kontrolki się zapalały.. ciekawe o co chodzi myslałem że to prosty wóz
długi może więcej

ale987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 1:35 pm
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: ale987 » pn paź 09, 2006 6:15 pm

pancziki pisze:gościu który przerabia światła z amerykańskich na nasze mówił że jak złozył w durango ksenony to kłopoty z elektroniką się pojawiły, cały czas jakieś kontrolki się zapalały.. ciekawe o co chodzi myslałem że to prosty wóz
Też mam przerobione światła na ksenony...ale z kanadyjczyka...nie ma kłopotów z elektroniką...nic nie miga. Jedyny problem to...mrugające ksenony(prawie jak stroboskop) po...wyłaczeniu świateł...winny jest podobno wbudowany moduł świateł do jazdy dziennej. Jezeli dobrze rozumiem...to po przekręceniu kluczyka podaje 50% "prundu" na światała głowne...pomimo ze swiatłą są wyłączone. I chyba od tego wariują ksenony. Mam zamiar wrócic do zwykłych halogenów...bo przeróbka którą mam podoba mi się bardzo średnio.... :)3
Dodge Durango V8 5.9L sekwencja ELPIGAZ Stella

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » wt paź 10, 2006 8:35 am

Krecik pisze:
stara gelenda nie ma stałego napędu na 4 koła

gazik i uaz tez nie ma stałego na cztery...

chyba tylko dyskoteka sie uchowała ;-)
Źle się wyraziłem: Chodziło mi o możliwość załączenia napędu 4x4 o stałym rozdziale między osie, bez mech. różn. :D


Według mnie to+reduktor daje auto terenowe. Lepsze lub gorsze :wink:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt paź 10, 2006 8:40 am

SławekXJ pisze:
Krecik pisze:
stara gelenda nie ma stałego napędu na 4 koła

gazik i uaz tez nie ma stałego na cztery...

chyba tylko dyskoteka sie uchowała ;-)
Źle się wyraziłem: Chodziło mi o możliwość załączenia napędu 4x4 o stałym rozdziale między osie, bez mech. różn. :D


Według mnie to+reduktor daje auto terenowe. Lepsze lub gorsze :wink:
Znam kilka aut z reduktorem :-)
Osobowych :-D

Subaru Leon czy jakos tak ? :> ale mimo to ze terenowy to w błocie robi srednio :-)

Poza tym, znam tez auto terenowe bez reduktora, taki Muscel na ten przykład, niech mu ktos odmówi terenowosci ;-)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » wt paź 10, 2006 8:53 am

czepiasz się :wink:

No to definicja auta terenowego powinna brzmieć: wszystko to co robi w błocie :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt paź 10, 2006 8:54 am

ooo, wlasnie zblizamy sie do ideału ;-)

Toy LC 100 ma reduktor, ma stały naped na obie osie...a w błocie nie robi ;D
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » wt paź 10, 2006 10:29 am

ale987 pisze:
pancziki pisze:gościu który przerabia światła z amerykańskich na nasze mówił że jak złozył w durango ksenony to kłopoty z elektroniką się pojawiły, cały czas jakieś kontrolki się zapalały.. ciekawe o co chodzi myslałem że to prosty wóz
Też mam przerobione światła na ksenony...ale z kanadyjczyka...nie ma kłopotów z elektroniką...nic nie miga. Jedyny problem to...mrugające ksenony(prawie jak stroboskop) po...wyłaczeniu świateł...winny jest podobno wbudowany moduł świateł do jazdy dziennej. Jezeli dobrze rozumiem...to po przekręceniu kluczyka podaje 50% "prundu" na światała głowne...pomimo ze swiatłą są wyłączone. I chyba od tego wariują ksenony. Mam zamiar wrócic do zwykłych halogenów...bo przeróbka którą mam podoba mi się bardzo średnio.... :)3
a gdzie robiłeś?? i jaki zestaw włożyłeś???
długi może więcej

ale987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 1:35 pm
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: ale987 » wt paź 10, 2006 10:50 am

pancziki pisze:
ale987 pisze:
pancziki pisze:gościu który przerabia światła z amerykańskich na nasze mówił że jak złozył w durango ksenony to kłopoty z elektroniką się pojawiły, cały czas jakieś kontrolki się zapalały.. ciekawe o co chodzi myslałem że to prosty wóz
Też mam przerobione światła na ksenony...ale z kanadyjczyka...nie ma kłopotów z elektroniką...nic nie miga. Jedyny problem to...mrugające ksenony(prawie jak stroboskop) po...wyłaczeniu świateł...winny jest podobno wbudowany moduł świateł do jazdy dziennej. Jezeli dobrze rozumiem...to po przekręceniu kluczyka podaje 50% "prundu" na światała głowne...pomimo ze swiatłą są wyłączone. I chyba od tego wariują ksenony. Mam zamiar wrócic do zwykłych halogenów...bo przeróbka którą mam podoba mi się bardzo średnio.... :)3
a gdzie robiłeś?? i jaki zestaw włożyłeś???
Niestety ...to kombinował poprzedni własciciel...a nie mam juz z nim kontaktu. Prawdopodobnie robił to ktoś z Poznania lub okolic...w książece serwisowej...jest adnotacja "USA Cars Center" z Poznania o wymianie modułu świateł...moze to było z tym związane. Przeróbka polegała na wstawieniu do obudowy zwykłego halogenu...projektora soczewkowego z przysłoną od któregoś merola...i zeszlifowaniu na gładko...plastikowej szybki na wprost projektora....na oddzielnym przekaźniku zrobione jest sterowanie...przysłoą krótkie/długie...Moj aktualny elektryk mówi ...ze tu własciwie nie ma żadnej filozofii
PS. Mam gdzieś na kompie zbunkrowany schemat elektryczny DURANGO 98 świateł głównych...odszukanie trochę potrwa...bo właśnie dokonałem upgradu...i mam total bałagan
Dodge Durango V8 5.9L sekwencja ELPIGAZ Stella

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » wt paź 10, 2006 3:47 pm

też myślę o soczewkach ale Z H7 w środku. a czemu jesteś nie zadowolony??
żle świecą czy wqoorwia cię jak mrugają??
długi może więcej

ale987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 1:35 pm
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: ale987 » wt paź 10, 2006 4:02 pm

pancziki pisze:też myślę o soczewkach ale Z H7 w środku. a czemu jesteś nie zadowolony??
żle świecą czy wqoorwia cię jak mrugają??
Nie...nawet nie mrugają...niebiescy też się jeszcze nie czepiali....ale przez tę plastikową pokrywkę jest duże rozproszenie....plastik mocno się rysuje z zewnątrz to jednak nie jest szkło...Ponadto...wewnętrzne żebrowanie plastiku reflektora(w części które nie jest polerowana) też daje moim zdaniem rozproszenie strumienia..a i geometrię strumienia z wyraźnymi "europejskimi" schodami trudniej uzyskac, granica jest rozmyta. Moja rada...spróbuj skołowac... pokrywy(plastiki)bez żebrowania wtedy efekt powinien byc lepszy...Aha i dziwne jest to że chociaż projektory soczewkowe....to zamontowane mam żarniki D2R ...moim zdaniem dają efekt lepszy niż teoretycznie przeznaczone dla nich D2S...
Trudno mi powiedziec jaki efekt byłby z H7...
Dodge Durango V8 5.9L sekwencja ELPIGAZ Stella

Rekwizytornia
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 8:11 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: Rekwizytornia » wt paź 10, 2006 4:35 pm

To, czy samochód jest terenowy, czy nie - zależy w dużej mierze od kierownika jednostki. Moje Durango jest terenowe i robocze. :evil:
Dodge Durango 5,9
Mitsubischi L-200

http://wielodzietni.net

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » czw paź 12, 2006 1:16 pm

ale987 pisze:
pancziki pisze:też myślę o soczewkach ale Z H7 w środku. a czemu jesteś nie zadowolony??
żle świecą czy wqoorwia cię jak mrugają??
Nie...nawet nie mrugają...niebiescy też się jeszcze nie czepiali....ale przez tę plastikową pokrywkę jest duże rozproszenie....plastik mocno się rysuje z zewnątrz to jednak nie jest szkło...Ponadto...wewnętrzne żebrowanie plastiku reflektora(w części które nie jest polerowana) też daje moim zdaniem rozproszenie strumienia..a i geometrię strumienia z wyraźnymi "europejskimi" schodami trudniej uzyskac, granica jest rozmyta. Moja rada...spróbuj skołowac... pokrywy(plastiki)bez żebrowania wtedy efekt powinien byc lepszy...Aha i dziwne jest to że chociaż projektory soczewkowe....to zamontowane mam żarniki D2R ...moim zdaniem dają efekt lepszy niż teoretycznie przeznaczone dla nich D2S...
Trudno mi powiedziec jaki efekt byłby z H7...

A kto to jest D2R i D2S .. mówisz o gładkim kloszu zewnętrznym? to taki właśnie mam ..czy o lustrze reflektora ?? ten mam żebrowany
długi może więcej

ale987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 1:35 pm
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: ale987 » czw paź 12, 2006 2:31 pm

pancziki pisze:
ale987 pisze:
pancziki pisze:też myślę o soczewkach ale Z H7 w środku. a czemu jesteś nie zadowolony??
żle świecą czy wqoorwia cię jak mrugają??
Nie...nawet nie mrugają...niebiescy też się jeszcze nie czepiali....ale przez tę plastikową pokrywkę jest duże rozproszenie....plastik mocno się rysuje z zewnątrz to jednak nie jest szkło...Ponadto...wewnętrzne żebrowanie plastiku reflektora(w części które nie jest polerowana) też daje moim zdaniem rozproszenie strumienia..a i geometrię strumienia z wyraźnymi "europejskimi" schodami trudniej uzyskac, granica jest rozmyta. Moja rada...spróbuj skołowac... pokrywy(plastiki)bez żebrowania wtedy efekt powinien byc lepszy...Aha i dziwne jest to że chociaż projektory soczewkowe....to zamontowane mam żarniki D2R ...moim zdaniem dają efekt lepszy niż teoretycznie przeznaczone dla nich D2S...
Trudno mi powiedziec jaki efekt byłby z H7...

A kto to jest D2R i D2S .. mówisz o gładkim kloszu zewnętrznym? to taki właśnie mam ..czy o lustrze reflektora ?? ten mam żebrowany
D2R i D2S to sa rodzaje żarników ksenonowych...Ty jak rozumiem chcesz zrobić na halogenach H7. Gładki powinien być moim zdaniem być klosz zewnętrzny, natomiast lustro reflektora....trzeba wyczernić na matowo albo wywalić ...żeby się pozbyc niepotrzebnych odbić...jezeli wstawisz projektor...to cała wiązka światła powinna walić do przody....a nie jak żarówka...której swiatło zbiera lustro od tyłu i odbija do przodu....
Dodge Durango V8 5.9L sekwencja ELPIGAZ Stella

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pn paź 16, 2006 1:43 pm

a skoro soczewka jest elementem zamkniętym i świeci do przodu to skąd odbicia z lustra?? nie jestem przeciwnikiem ksenonów tylko słyszałem, że te motane swiecą średnio i są awaryjne stąd pomysł z H7, ale to to tylko opinia zasłyszana.. z aut w których mam ksenony fabryczne jestem zadowolony
długi może więcej

ale987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 1:35 pm
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: ale987 » pn paź 16, 2006 3:05 pm

pancziki pisze:a skoro soczewka jest elementem zamkniętym i świeci do przodu to skąd odbicia z lustra?? nie jestem przeciwnikiem ksenonów tylko słyszałem, że te motane swiecą średnio i są awaryjne stąd pomysł z H7, ale to to tylko opinia zasłyszana.. z aut w których mam ksenony fabryczne jestem zadowolony
Tak....gdyby ta plastikowa pokrywka była przeźroczysta...u mnie jest od metra zarysowań, miejscami jest zmętniała...to powoduje odbicia swiatła do wnętrza puszki....
Dodge Durango V8 5.9L sekwencja ELPIGAZ Stella

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości