Silniki ZIL

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » sob sty 31, 2004 5:16 pm

SebastianS pisze:....
Niestety książka poszła razem z samochodem ładnych pare lat temu gdzieś w białostockie. Gdybyś potrzebował jakichś informacji spróbuję sie z nim dogadać ( gość jest po wylewie). Pomagalem mu kiedyś troche przy przeróbkach tego auta. Kupione to było z garaży rządowych z uszkodzoną skrzynią biegów. W tamtych czasach nie bylo mowy o żadnych częściach. Wywaliliśmy z niej cały zespół napędowy i poszedł diesel chyba czwórka Perkinsa z kombajnu Wistula i skrzynia od Wołgi. Skrzynia jednak nie wytrzymywała i wsadziliśmy po przeróbkach skrzynię od Stara 29. Rozpędzało sie toto do ponad stu. Gość ładnych pare lat jeździł tym na taksówce.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob sty 31, 2004 6:11 pm

Marek Glinka pisze:
SebastianS pisze:....
Niestety książka poszła razem z samochodem ładnych pare lat temu gdzieś w białostockie. Gdybyś potrzebował jakichś informacji spróbuję sie z nim dogadać ( gość jest po wylewie). Pomagalem mu kiedyś troche przy przeróbkach tego auta. Kupione to było z garaży rządowych z uszkodzoną skrzynią biegów. W tamtych czasach nie bylo mowy o żadnych częściach. Wywaliliśmy z niej cały zespół napędowy i poszedł diesel chyba czwórka Perkinsa z kombajnu Wistula i skrzynia od Wołgi. Skrzynia jednak nie wytrzymywała i wsadziliśmy po przeróbkach skrzynię od Stara 29. Rozpędzało sie toto do ponad stu. Gość ładnych pare lat jeździł tym na taksówce.
Dzięki za info... Jak możesz, to spytaj o jakieś namiary na kupca.. może jakoś ten wózek znajdę... Aha, i co z oryginalnym motorem się stało? Chyba go nie wyzłomowali :)5 :)5 :evil:

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » sob sty 31, 2004 9:28 pm

Z tego co pamietam to jak jezdzilem Vistula to tam byl diesel r6 ze stara tylko nie wiem czy 28/29 czy z 200 bo dosyc dawno to bylo... ale nie wyluczone ze perkins tez byl.
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob sty 31, 2004 10:04 pm

wojtekd pisze:Z tego co pamietam to jak jezdzilem Vistula to tam byl diesel r6 ze stara tylko nie wiem czy 28/29 czy z 200 bo dosyc dawno to bylo... ale nie wyluczone ze perkins tez byl.
Star 29 to benzyniok był... S-47

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » sob sty 31, 2004 11:20 pm

fakt 28 diesel
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » ndz lut 01, 2004 8:10 am

Sporo Czajek było na wschodzie Polski. Tamta poszła też gdzieś w białostockie.Kolega szukał umowy sprzedaży, ale też nie znalazł ( to było na poczatku lat 90-tych). Jednak wątpię czy znajdziesz coś w orginale. Wszysto co widziałem to zmoty z dieslami od traktorów, kombajnów, deszczowni itp. Kiedyś w Polsce kryzys paliwowy był i benzyna na kartki :lol: . Z tej którą opisywałem wszystko poszło na złom. Sądziłem ze chociaż książka sie zachowała, ale niestety.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » ndz lut 01, 2004 8:14 am

wojtekd pisze:fakt 28 diesel
Najlepiej palił zimą na kopcia ... z Trybuny Ludu :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz lut 01, 2004 11:21 am

wojtekd pisze:fakt 28 diesel
Ta... Warchlak na niego wołali :)21 a z odpalaniem - to fakt...
Najpierw się mu dawało gazetę poczytać...
A jak to nie pomogło, to dawaj, kawałek szmaty na drut, umoczonej w gnojówce, podpalało się i musiał. Tylko jak już zatrybił, to zwykle zasysał resztki tej szmaty do cylindrów i potem farfocle wylatały z rury... :)21
Wspaniały sprzęt... Rudolfie Dieslu, [cenzura] ci koło dupy, cobyś przyjemnie nie miał.

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » ndz lut 01, 2004 4:31 pm

silnik stara 28 to był inaczej zwany "silnik recha" niewiedziec czemu recha ??? Kurcze z odpalaniem to miały one problemy to fakt
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » ndz lut 01, 2004 4:43 pm

Recha, rechot - bo rechotał.......a nie pracował :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lut 01, 2004 7:40 pm

SebastianS pisze:
czesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
Synku, czajka to jest gaz 13, a silniczek r6 lublinowski, aczkolwiek na innym wałku i dporężony do 7,5 to miał gaz 12, czyli niejaki ZIM. Do tego skrzynia biegów - nieśmiertelna 3. z 1 niesynchronizowaną..i most o przełożeniu ok. 4,7
A Czajka miała - jak mówię - 5,5 V8 aluminium, 190 koni i "gidrotransformier rabotajuszczij s dwóchstupienczatoj awtomaticzeskoj korobkoj pieredaczi..."
Dla uzupełnienia - gaz 14 - czyli czajka II miała ten sam silnik ale na 2 gaźnikach - 220 koni

Zmuszony jestem więc poprosić Cię o odszczekanie :)21
kwity na to jakieś masz?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
ANDRZEJ M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wrocław

Post autor: ANDRZEJ M » ndz lut 01, 2004 8:43 pm

ANDRZEJ M pisze:
czesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
Tu pisze co innegohttp://www.autogallery.org.ru/gaz13.htm
W tym bolidzie szedł 6garowy dolniak [i wkilku innych chyba też]http://www.autogallery.org.ru/gaz12.htm, swoją drogą fajna fura
Tu macie troche danych - i o innych furach dużo jest, sebastian ma racje

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn lut 02, 2004 2:55 am

czesław&jarząbek pisze:
SebastianS pisze:
czesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
Synku, czajka to jest gaz 13, a silniczek r6 lublinowski, aczkolwiek na innym wałku i dporężony do 7,5 to miał gaz 12, czyli niejaki ZIM. Do tego skrzynia biegów - nieśmiertelna 3. z 1 niesynchronizowaną..i most o przełożeniu ok. 4,7
A Czajka miała - jak mówię - 5,5 V8 aluminium, 190 koni i "gidrotransformier rabotajuszczij s dwóchstupienczatoj awtomaticzeskoj korobkoj pieredaczi..."
Dla uzupełnienia - gaz 14 - czyli czajka II miała ten sam silnik ale na 2 gaźnikach - 220 koni

Zmuszony jestem więc poprosić Cię o odszczekanie :)21

kwity na to jakieś masz?
:)21
Mam, przyjacielu mój szczery... Nazywa się to "Kratkij Awtomobilnyj Sprawocznik", wydawnictwo Moskwa, "Transport", 1979 W razie dalszych wątpliwości - skanami służę...
Sprostowanie - przełożenie mostu gaza12 - 4,55 (41:9), stopień sprężania podniesiony tylko do 6,7, ale podniesione obroty max. do 3600. Stąd też o 20 KM większa moc.

Czekam więc na decyzję :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lut 02, 2004 8:35 am

giez 12 od gieza 13 na wygląd się czymś istotnym różni?
nie...
no to też jest czajką...w polszy tak na niego mówiła gawiedz
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn lut 02, 2004 11:46 am

nie pogrążaj się :)21

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn lut 02, 2004 12:28 pm

czesław&jarząbek pisze:giez 12 od gieza 13 na wygląd się czymś istotnym różni?
nie...
no to też jest czajką...w polszy tak na niego mówiła gawiedz
:)21
Zajebiście inny... Łatwiej z pabiedą pomylić. Zresztą gdzieś widziałem przedprototyp ZIM-a - zajebiście ładnie zrobili... Po prostu wstawili bardzo szeroki słupek środkowy z okienkiem i wydłużyli dach... Zadziwiające, jak warszawowy kształt miękko łyka takie przeróbki - super to wygladało!

O, tutaj: http://www.autogallery.org.ru/k/g/orlov2.jpg

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn lut 02, 2004 12:29 pm

Misiek Bielsko pisze:nie pogrążaj się :)21
:)2 :)2 :)2
:)20 :)20 :)20

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pn lut 02, 2004 3:11 pm

Sebastian a czy był Gaz 13 cabrio?
Czy to był Ził 111?
Kiedys takie na defiladach jeździły
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt lut 03, 2004 11:06 am

Marek Glinka pisze:Sebastian a czy był Gaz 13 cabrio?
Czy to był Ził 111?
Kiedys takie na defiladach jeździły
z cytowanej strony autogallery.ru:
Overall production: 3179 examlpes (only some 20 universals GAZ-13S and few cabriolets GAZ-13B (1961-1962))

A ził 111, 114 i 117 to była inna bajka. Ziłki były jeszcze większe i bardziej luksusowe (klima!) niż czajki. Ził 111 miał silnik 6l., 200 KM - zapewne spokrewniony z cięzarówką - średnica tłoka i skok były takie same. Nie wiem tylko czy blok był ten sam, czy alu, ale silnik z ciężarowego ziła waży 500 kg! Inny tez stopień sprężania - 9.0 zamiast 6.5
Ził 114/117 miał silnik 7 l, na tłokach 107 mm - tu z kolei unifikacja z Uralem... Tu stopień sprężania 9.5 i 303 KM, 570 Nm momentu!
Prędkość - 200. Ech, taki silnik dorwać... Ale by uaz zapierdalał :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 03, 2004 4:19 pm

hau hau hau
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt lut 03, 2004 7:57 pm

czesław&jarząbek pisze:hau hau hau
:)21
Czesław, złamałeś się...
Zaczyna mieć wyrzuty sumienia.. rozrzewniłeś mnie... Nie trzeba było... :)15
Jak to było? Tak rozbudowanej samoktytyki nikt nie oczekiwał :)21

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » wt lut 03, 2004 10:28 pm

SebastianS pisze: Ził 114/117 miał silnik 7 l, na tłokach 107 mm - tu z kolei unifikacja z Uralem... Tu stopień sprężania 9.5 i 303 KM, 570 Nm momentu!
Prędkość - 200. Ech, taki silnik dorwać... Ale by uaz zapierdalał

:o
[cenzura] rozerwało by to uaza...
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr lut 04, 2004 12:10 pm

misio pisze:
SebastianS pisze: Ził 114/117 miał silnik 7 l, na tłokach 107 mm - tu z kolei unifikacja z Uralem... Tu stopień sprężania 9.5 i 303 KM, 570 Nm momentu!
Prędkość - 200. Ech, taki silnik dorwać... Ale by uaz zapierdalał

:o
[cenzura] rozerwało by to uaza...
Nie bądź małego ducha.... szłoby coś zamataczyć, żeby nie wybuchał. Ostatecznie konstrukcyjnie na pewno od ziła 114 mocniejszy. Kwestia materiałów na mosty przede wszystkim. I odpowiednia skrzynia biegów

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr lut 04, 2004 12:52 pm

TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr lut 04, 2004 1:52 pm

kpeugeot pisze:ten jest piękny


http://www.geocities.com/motorcity/spee ... ayman.html

ja chce takiego
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer
A takie cóś kolega widzaiał? Nic nie zobaczyłem :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość