Niestety książka poszła razem z samochodem ładnych pare lat temu gdzieś w białostockie. Gdybyś potrzebował jakichś informacji spróbuję sie z nim dogadać ( gość jest po wylewie). Pomagalem mu kiedyś troche przy przeróbkach tego auta. Kupione to było z garaży rządowych z uszkodzoną skrzynią biegów. W tamtych czasach nie bylo mowy o żadnych częściach. Wywaliliśmy z niej cały zespół napędowy i poszedł diesel chyba czwórka Perkinsa z kombajnu Wistula i skrzynia od Wołgi. Skrzynia jednak nie wytrzymywała i wsadziliśmy po przeróbkach skrzynię od Stara 29. Rozpędzało sie toto do ponad stu. Gość ładnych pare lat jeździł tym na taksówce.SebastianS pisze:....
Silniki ZIL
Moderator: Marcin-Kraków
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Dzięki za info... Jak możesz, to spytaj o jakieś namiary na kupca.. może jakoś ten wózek znajdę... Aha, i co z oryginalnym motorem się stało? Chyba go nie wyzłomowaliMarek Glinka pisze:Niestety książka poszła razem z samochodem ładnych pare lat temu gdzieś w białostockie. Gdybyś potrzebował jakichś informacji spróbuję sie z nim dogadać ( gość jest po wylewie). Pomagalem mu kiedyś troche przy przeróbkach tego auta. Kupione to było z garaży rządowych z uszkodzoną skrzynią biegów. W tamtych czasach nie bylo mowy o żadnych częściach. Wywaliliśmy z niej cały zespół napędowy i poszedł diesel chyba czwórka Perkinsa z kombajnu Wistula i skrzynia od Wołgi. Skrzynia jednak nie wytrzymywała i wsadziliśmy po przeróbkach skrzynię od Stara 29. Rozpędzało sie toto do ponad stu. Gość ładnych pare lat jeździł tym na taksówce.SebastianS pisze:....



- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Sporo Czajek było na wschodzie Polski. Tamta poszła też gdzieś w białostockie.Kolega szukał umowy sprzedaży, ale też nie znalazł ( to było na poczatku lat 90-tych). Jednak wątpię czy znajdziesz coś w orginale. Wszysto co widziałem to zmoty z dieslami od traktorów, kombajnów, deszczowni itp. Kiedyś w Polsce kryzys paliwowy był i benzyna na kartki
. Z tej którą opisywałem wszystko poszło na złom. Sądziłem ze chociaż książka sie zachowała, ale niestety.

Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Ta... Warchlak na niego wołaliwojtekd pisze:fakt 28 diesel

Najpierw się mu dawało gazetę poczytać...
A jak to nie pomogło, to dawaj, kawałek szmaty na drut, umoczonej w gnojówce, podpalało się i musiał. Tylko jak już zatrybił, to zwykle zasysał resztki tej szmaty do cylindrów i potem farfocle wylatały z rury...

Wspaniały sprzęt... Rudolfie Dieslu, [cenzura] ci koło dupy, cobyś przyjemnie nie miał.
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
kwity na to jakieś masz?SebastianS pisze:Synku, czajka to jest gaz 13, a silniczek r6 lublinowski, aczkolwiek na innym wałku i dporężony do 7,5 to miał gaz 12, czyli niejaki ZIM. Do tego skrzynia biegów - nieśmiertelna 3. z 1 niesynchronizowaną..i most o przełożeniu ok. 4,7czesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
A Czajka miała - jak mówię - 5,5 V8 aluminium, 190 koni i "gidrotransformier rabotajuszczij s dwóchstupienczatoj awtomaticzeskoj korobkoj pieredaczi..."
Dla uzupełnienia - gaz 14 - czyli czajka II miała ten sam silnik ale na 2 gaźnikach - 220 koni
Zmuszony jestem więc poprosić Cię o odszczekanie

#noichuj
Tu macie troche danych - i o innych furach dużo jest, sebastian ma racjeANDRZEJ M pisze:Tu pisze co innegohttp://www.autogallery.org.ru/gaz13.htmczesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
W tym bolidzie szedł 6garowy dolniak [i wkilku innych chyba też]http://www.autogallery.org.ru/gaz12.htm, swoją drogą fajna fura
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Mam, przyjacielu mój szczery... Nazywa się to "Kratkij Awtomobilnyj Sprawocznik", wydawnictwo Moskwa, "Transport", 1979 W razie dalszych wątpliwości - skanami służę...czesław&jarząbek pisze:SebastianS pisze:Synku, czajka to jest gaz 13, a silniczek r6 lublinowski, aczkolwiek na innym wałku i dporężony do 7,5 to miał gaz 12, czyli niejaki ZIM. Do tego skrzynia biegów - nieśmiertelna 3. z 1 niesynchronizowaną..i most o przełożeniu ok. 4,7czesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
A Czajka miała - jak mówię - 5,5 V8 aluminium, 190 koni i "gidrotransformier rabotajuszczij s dwóchstupienczatoj awtomaticzeskoj korobkoj pieredaczi..."
Dla uzupełnienia - gaz 14 - czyli czajka II miała ten sam silnik ale na 2 gaźnikach - 220 koni
Zmuszony jestem więc poprosić Cię o odszczekanie
kwity na to jakieś masz?
Sprostowanie - przełożenie mostu gaza12 - 4,55 (41:9), stopień sprężania podniesiony tylko do 6,7, ale podniesione obroty max. do 3600. Stąd też o 20 KM większa moc.
Czekam więc na decyzję

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Zajebiście inny... Łatwiej z pabiedą pomylić. Zresztą gdzieś widziałem przedprototyp ZIM-a - zajebiście ładnie zrobili... Po prostu wstawili bardzo szeroki słupek środkowy z okienkiem i wydłużyli dach... Zadziwiające, jak warszawowy kształt miękko łyka takie przeróbki - super to wygladało!czesław&jarząbek pisze:giez 12 od gieza 13 na wygląd się czymś istotnym różni?
nie...
no to też jest czajką...w polszy tak na niego mówiła gawiedz
O, tutaj: http://www.autogallery.org.ru/k/g/orlov2.jpg
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
z cytowanej strony autogallery.ru:Marek Glinka pisze:Sebastian a czy był Gaz 13 cabrio?
Czy to był Ził 111?
Kiedys takie na defiladach jeździły
Overall production: 3179 examlpes (only some 20 universals GAZ-13S and few cabriolets GAZ-13B (1961-1962))
A ził 111, 114 i 117 to była inna bajka. Ziłki były jeszcze większe i bardziej luksusowe (klima!) niż czajki. Ził 111 miał silnik 6l., 200 KM - zapewne spokrewniony z cięzarówką - średnica tłoka i skok były takie same. Nie wiem tylko czy blok był ten sam, czy alu, ale silnik z ciężarowego ziła waży 500 kg! Inny tez stopień sprężania - 9.0 zamiast 6.5
Ził 114/117 miał silnik 7 l, na tłokach 107 mm - tu z kolei unifikacja z Uralem... Tu stopień sprężania 9.5 i 303 KM, 570 Nm momentu!
Prędkość - 200. Ech, taki silnik dorwać... Ale by uaz zapierdalał

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Nie bądź małego ducha.... szłoby coś zamataczyć, żeby nie wybuchał. Ostatecznie konstrukcyjnie na pewno od ziła 114 mocniejszy. Kwestia materiałów na mosty przede wszystkim. I odpowiednia skrzynia biegówmisio pisze:SebastianS pisze: Ził 114/117 miał silnik 7 l, na tłokach 107 mm - tu z kolei unifikacja z Uralem... Tu stopień sprężania 9.5 i 303 KM, 570 Nm momentu!
Prędkość - 200. Ech, taki silnik dorwać... Ale by uaz zapierdalał
![]()
[cenzura] rozerwało by to uaza...
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transferkpeugeot pisze:ten jest piękny
http://www.geocities.com/motorcity/spee ... ayman.html
ja chce takiego
A takie cóś kolega widzaiał? Nic nie zobaczyłem

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość