Z aktualnych modeli 5-drzwiowych lux terenówek,

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt sty 05, 2007 8:38 pm

JackY61 pisze: i ile zabawy z tym podnoszeniem. pierwsze co zrobilem jak wsiadlem, to podnioslem go na maksa, ale sukinkot jeden przy 40kmh zagrosil, ze jak zaraz nie zwolnie to sie zglebi.... no i walna o glebe... :D
zaraz zaraz, walnoł o glebe? tak sie rozbujał?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » pt sty 05, 2007 8:45 pm

ExtremeG pisze:No to ciekawe zapomniałem o tym Disco. A to chyba dlatego że jest troche dziwnie poskładany, wygląda jak pickup z hardbudą z tyłu. Elegancji mu troche brak :roll: technicznie bardzo mi się podoba...

Dzisiaj przejechalem się próbnie LC, długi diesel automat pneumatyk. Ten pneumatyk regulowany jest w zakresie 3cm :D skrzynka biegów powolna, przyśpieszenie jak na nowoczesne 3L słabe. Brak blokady z przodu, na środkowej konsoli nawalone jakichś ekraników LCD, zamącone to na maksa. Ogólnie :)3

Teraz Commander...
zdecyduj sie do czego chcesz to auto. po kiego grzyba ci blokady ? zreszta przedniej blkady nie masz seryjnie nawet w patrolu.
a co do elegancji disko 3 ?
wiesz, elegancja nie jedno ma imie.
Wg mnie gdyby nie range to disko bylby najelegantrzym samochodem na rynku w tej klasie.
No chyba, ze dla Ciebie elegancke sa merce ML czy GL, lub LC120... :D
dla mnie te samochody nie maja nic z elegancji i najlepiej pasuja zaparkowane pod jakas cyganska chalupa...

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » pt sty 05, 2007 8:49 pm

ExtremeG pisze:
JackY61 pisze: i ile zabawy z tym podnoszeniem. pierwsze co zrobilem jak wsiadlem, to podnioslem go na maksa, ale sukinkot jeden przy 40kmh zagrosil, ze jak zaraz nie zwolnie to sie zglebi.... no i walna o glebe... :D
zaraz zaraz, walnoł o glebe? tak sie rozbujał?
walnal o glebie czyli sie zlebil, tlumaczac na jezyk mickiewicza bedzie to brzmialo jakos tak "obnizyl zawieszenie na miechach" :D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt sty 05, 2007 8:54 pm

raczej "obniżył zawieszenie na miechach powietrznych, poprzez obniżenie ciśnienia w nich" :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » pt sty 05, 2007 9:06 pm

N2O pisze:raczej "obniżył zawieszenie na miechach powietrznych, poprzez obniżenie ciśnienia w nich" :lol:
no pieknie, pieknie. ja nigdy nie bylem dobry z polskiego :D

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt sty 05, 2007 9:16 pm

JackY61 pisze: zdecyduj sie do czego chcesz to auto. po kiego grzyba ci blokady ? zreszta przedniej blkady nie masz seryjnie nawet w patrolu
No dobra zaglopowałem się. W końcu to ma być pojazd okazyjnie wjeżdzający w teren (i samodzielnie wyjeżdżający z niego ;)

Chyba plebiscyt na najbardziej terenową luks terenówke wygrywa Disco.
Ale nie kupie go :roll: przez dynamike, 12s 0-100 nie zadowala

Pajero podobno zapomnieć od razu, pozostaje chyba Jeep
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » pt sty 05, 2007 9:24 pm

ExtremeG pisze: Chyba plebiscyt na najbardziej terenową luks terenówke wygrywa Disco.
Ale nie kupie go :roll: przez dynamike, 12s 0-100 nie zadowala
jeszcze subaru forester 2.5 XT :D
chyba dynamika bije wszystkie o ktorych rozmawiamy. 6sek do setki

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt sty 05, 2007 9:34 pm

a moze RR sport 3,6 TdV8 ? prawie to samo konstrukcyjnie to Disco III :)21
silnik bodajże 272KM i 680Nm przy chyba 1200obr/min :o
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » sob sty 06, 2007 6:37 pm

JackY61 pisze:
ExtremeG pisze: Chyba plebiscyt na najbardziej terenową luks terenówke wygrywa Disco.
Ale nie kupie go :roll: przez dynamike, 12s 0-100 nie zadowala
jeszcze subaru forester 2.5 XT :D
chyba dynamika bije wszystkie o ktorych rozmawiamy. 6sek do setki
To juz inna kategoria, w niej to bym chyba wolał Volvo XC70
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » sob sty 06, 2007 6:38 pm

N2O pisze:a moze RR sport 3,6 TdV8 ? prawie to samo konstrukcyjnie to Disco III :)21
silnik bodajże 272KM i 680Nm przy chyba 1200obr/min :o
Reflektuje :) ale chyba na jakis używany bo nie ta kasa
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » sob sty 06, 2007 7:58 pm

Nowe BMW X5 :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » sob sty 06, 2007 11:26 pm

parcha Y61 albo jeepa bierz :)2
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn sty 08, 2007 7:51 pm

Zapomniałem jeszcze o Cayence. Spory zakres regulacji pneumatyki i reduktor (?) toż to prawdziwa terenówka, za 30 lat bedzie uchodzić za old good harcore
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn sty 08, 2007 8:09 pm

Pod jednym wszak warunkiem:
ze bedzie to Kajen z "pakietem off-road" - zalecanym (zapewne w cenie malego samochodu) - jesli planujemy zjezdzac z asfaltu.

Z takim pakietem, to juz prawdziwy hardcore - mozna nawet po nieskoszonej trawie jezdzic !!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn sty 08, 2007 9:29 pm

No wiesz. tak serio, bez niezależnego conajmniej z przodu, elektronicznej kontroli trakcji, elektronicznie kontrolowanego silnika (i juz niedługo elektronicznie kontrolowanego zawieszenia) możesz już teraz na czołowych imprezach co najwyżej za końcówke robić.
I to samo przeniesie się prędzej czy później do zwykłego off-roadu... ja jestem za :) elektroniki sie nie boje.
Sowieci tak długo głosili mit o wyższości prostego żelastwa nad elektroniką aż się dowiedzieli że juz nie istnieją
:D
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn sty 08, 2007 9:53 pm

Te auta po prostu do czego innego zostaly stworzone: do jazdy po asfalcie. I szosowe zawieszenie jest jak najbardziej uzasadnione, bezpieczne itd.

Zadnym z nich - z najwymyslniejszymi cudami elektroniki - nie przejedziesz tam, gdzie Twoja Gienia przejdzie z palcem... hm.. w snorkelu?

A ogladales filmy z 1 etapu Dakaru?
Prosta droga, na niej niewielka kaluza z odrobina blota.
I te wypasione cuda techniki musialy byc przeciagane przez traktor.

Bo co innego asfalt, co innego wyscigi szybkosciowe po pustyni (Dakar, Baja), a jeszcze co innego to, co my na tym forum uwazamy za "teren".

Na szczescie kazdy do swoich celow znajdzie jakies 4 kolka - byle tych celow nie pomylił...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr sty 10, 2007 9:33 am

Elektronika jednak bardzo pomaga i powoduje że samochód jest szybszy. Nie widzę dlaczego samochód na ciężki teren miałby jej nie mieć. Oczywiście nie jakieś pajęczynki nieodporne na zalanie...
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr sty 10, 2007 9:42 am

pezet pisze:Te auta po prostu do czego innego zostaly stworzone: do jazdy po asfalcie.
Nie tak do końca, myslę że taką Kajenką mógłbym sporo powalczyć. Braki w wykżyżu częściowo zneutralizuje kontrola trakcji, do tego terenowe koła, wyciągarka i mogłoby nie być wcale tak źle.
pezet pisze: A ogladales filmy z 1 etapu Dakaru?
Prosta droga, na niej niewielka kaluza z odrobina blota.
I te wypasione cuda techniki musialy byc przeciagane przez traktor.
No bo one nie są zrobione do błota ale wyobraźmy sobie że ten sam budżet idzie w zrobienie przeprawówki
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr sty 10, 2007 11:38 am

ExtremeG pisze:
pezet pisze:Te auta po prostu do czego innego zostaly stworzone: do jazdy po asfalcie.
Nie tak do końca, myslę że taką Kajenką mógłbym sporo powalczyć. Braki w wykżyżu częściowo zneutralizuje kontrola trakcji, do tego terenowe koła, wyciągarka i mogłoby nie być wcale tak źle.
Moze i nie byloby zle. Pytanie jak dlugo? Np. u mnie mialaby szanse wytrzymac okolo 15sec. :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość