Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: DamnIt! » sob paź 24, 2009 8:05 am

Mroczny pisze:bo, wbrew pozorom, nie jest to specjalnie istotna informacja

stare samochody to takie raczej wolnobieżne traktory a nie wyścigówki i stały 4x4 jest absolutnie zbędny w prawdziwym terenie - a wręcz niepotrzebnie komplikuje przeniesienie napędu. Ale już w osobówkach jest nieodzwony - dlatego jest
bo przecież nie od dziś wiadomo, że Honker, Defender, Niva, Pajero, Gelenda, J80 to takie typowo miejskie samochody osobowe. Jestem ciekawy teorii w przypadku jeśli parch miałby centralny dyfer. Pewnie byłoby maxi-hejvi-djuti :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Szarbia » sob paź 24, 2009 8:06 am

Stara Panda miala 4x4 dolaczany na sztywno.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Mroczny » sob paź 24, 2009 8:07 am

odejdź
:)21

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Szarbia » sob paź 24, 2009 8:07 am

Stara Panda miala 4x4 dolaczany na sztywno.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: macieqsz » sob paź 24, 2009 8:13 am

(...)
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 8:18 am przez macieqsz, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciek

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: macieqsz » sob paź 24, 2009 8:15 am

(...)
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 8:19 am przez macieqsz, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciek

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Mroczny » sob paź 24, 2009 8:15 am

A gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!
-Jak ja mogę przejechać matkę na szosie, jak moja matka siedzi z tyłu.
- Halo Brzoza, halo Brzoza, źle cię słyszę. Powiedział, że matka siedzi z tyłu! Że matka siedzi z tyłu!!!


:)21

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: macieqsz » sob paź 24, 2009 8:16 am

(...)
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 8:19 am przez macieqsz, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciek

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Mroczny » sob paź 24, 2009 8:16 am

A gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!
-Jak ja mogę przejechać matkę na szosie, jak moja matka siedzi z tyłu.
- Halo Brzoza, halo Brzoza, źle cię słyszę. Powiedział, że matka siedzi z tyłu! Że matka siedzi z tyłu!!!


:)21

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: macieqsz » sob paź 24, 2009 8:17 am

Mroczny pisze:bo, wbrew pozorom, nie jest to specjalnie istotna informacja

stare samochody to takie raczej wolnobieżne traktory a nie wyścigówki i stały 4x4 jest absolutnie zbędny w prawdziwym terenie - a wręcz niepotrzebnie komplikuje przeniesienie napędu. Ale już w osobówkach jest nieodzwony - dlatego jest
Zapewne masz racje. Ja pytam z punktu widzenia potencjalnego uzytkownika, ktory nie bedzie sie bawil w rozrywkowy ciezki offroad (bezdroza, wyparawa - kiedys moze, topienie w blocie nie), samochodu w terenie bedzie uzywal do prac najrozniejszych z wozeniem drewna z lasu wlacznie, ale do miejsca pracy bedzie musial dojechac od 100 km w gore (czesto wlasnie zima, jesienia).

Poza tym ja po prostu lubie 4x4 na szosie, mimo ze nie cierpie szybkiej jazdy - wole sie dostojnie toczyc :)

-----

Sorry za multiposting, cos sie pierniczy.
Maciek

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Broncosaurus » sob paź 24, 2009 9:32 am

a ty chcesz kupić sobie samochód ze stałym 4x4?

bo tak wnikliwe badania tego elementu na przestrzeni dziejów na początku wskazywały na jakąś prace semestralną na poniedziałek

no to jak chcesz kupić - to jest pewnie z 50 cech ważniejszych od tego czy ma centralny dyfer czy nie
OneTen
Discofery 300tdi

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: macieqsz » sob paź 24, 2009 9:45 am

Broncosaurus pisze:a ty chcesz kupić sobie samochód ze stałym 4x4?

bo tak wnikliwe badania tego elementu na przestrzeni dziejów na początku wskazywały na jakąś prace semestralną na poniedziałek
Tak, chce.

Epoke prac semestralnych mam szczesliwie z 15 lat za soba i chwala Bogu nie musialem nigdy pisac niczego o napedach.

Poza tym jakie "wnikliwe"? Szukanie listy modeli to Twoim zdaniem nadmierne szczegolarstwo? No to gratuluje :)
Broncosaurus pisze: no to jak chcesz kupić - to jest pewnie z 50 cech ważniejszych od tego czy ma centralny dyfer czy nie
Chetnie skorzystam z Twojej wiedzy, jesli mi podpowiesz, na co warto bardziej zwrocic uwage.

Na centralnym dyfrze zalezy mi ze wzgledu na wlasnosci trakcyjne na asfalcie, a nie w terenie.
Maciek

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Mroczny » sob paź 24, 2009 9:55 am

jeśli zależy Ci na właściwościach trakcyjnych na asfalcie to kup sobie coś o jak najniżej połozonym środku ciężkości, z niezaleznym zawieszeniem i jak największą ilością trzyliterowych skrótów

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: macieqsz » sob paź 24, 2009 10:07 am

Mroczny pisze:jeśli zależy Ci na właściwościach trakcyjnych na asfalcie to kup sobie coś o jak najniżej połozonym środku ciężkości, z niezaleznym zawieszeniem i jak największą ilością trzyliterowych skrótów
Widze, ze kolega ma problem ze zrozumieniem. Samochod osobowy posiadam i jestem z niego zadowolony. Nie widze zwiazku z terenowka.


Napisalem, ze lubie staly naped 4x4 na asfalcie. Defender taki ma, czy to sprawia, ze przestaje byc terenowka? :roll:
Maciek

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Mroczny » sob paź 24, 2009 10:22 am

nie, nie mam problemu.

Natomiast Ty owszem i to spory. Bo nigdzie nie napisalem że masz kupic osobówkę. Prawda? A do mojego poprzedniego opisu pasuje prawie każdy nowy wózek - od LR przez pahero do crv. Nie zadaleś konkretnie pytania więc i nie odpowiemy więcej; nie wiemy jakie lata, pieniądze, rozmiary, preferencje markowe itd.

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: macieqsz » sob paź 24, 2009 10:31 am

OK - zle zrozumialem.

Staram sie zaczac od wlasciwego konca. Nie mam preferencji markowych - moze tylko BARDZO ogolne - Toyota, LR, Mitsubishi.
Mam slabosc do Defenderow przy pelnej swiadomosci ich wad.

Powiedzmy, ze jakies 30 tysiecy plus pakiet startowy to prawdopodobny pulap.

Crv raczej nie wjade z przyczepa do lasu i nie naladuje tony drewna... Freelanderem tez nie. Podkreslam - nie zalezy mi na komforcie jazdy
Maciek

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Mroczny » sob paź 24, 2009 10:52 am

uu panie
będzie problem

weź się spotkaj z lokalnymi ofrołdowcami; pogadaj, zabierz się na jakąś wycieczkę

bo defektor - jakkolwiek wzór wozu terenowego to, mimo międzyosiowego dyfra, prowadzi sie tak se. Z naciskiem na se

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: macieqsz » sob paź 24, 2009 10:58 am

Mroczny pisze:uu panie
będzie problem

weź się spotkaj z lokalnymi ofrołdowcami; pogadaj, zabierz się na jakąś wycieczkę

bo defektor - jakkolwiek wzór wozu terenowego to, mimo międzyosiowego dyfra, prowadzi sie tak se. Z naciskiem na se
He, wiem, prowadzilem. Jezdzi jak skrzyzowanie Żuka z ciagnikiem rolniczym. Ma to swoj urok, ale... :)

Stad watpliwosci i brak upierania sie przy jakiejs marce.

Myslalem nawet o Mercedesie G, ale praktycznie nic nie wiem o tych autach poza tym, ze strasznie drogie w zakupie a i czesci nie sa tanie...
Maciek

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Mroczny » sob paź 24, 2009 11:02 am

za 3 dychy G463 fajnego nie kupisz. Pomijam wyjątki

Olej ten centralny dyfer i kup coś co Ci się podoba. Dla trakcji dokupisz lepsze opony

Awatar użytkownika
10zulu
Posty: 519
Rejestracja: sob cze 21, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Andrychów

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: 10zulu » sob paź 24, 2009 11:08 am

jakbym ja miał kupować to jeep grand cherokee 4l z automatem,
fajnie wygląda i jeździ ok +stały napęd 4x4
Wj/Wg

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: mdeja » sob paź 24, 2009 11:14 am

Piotrul pisze:
mdeja pisze:
Piotrul pisze:Z suwów to jedynie RAV4-I :)21
I generacja hyundaja Santa Fe miała stały napęd na 4 koła.
Ale na róznicówce, czy na jakims wiskotycznym patencie ??
Z tego co pisali australijczycy to jest różnicówka zblokowana w jednej obudowie z przednim dyfrem. Producentem jest steyer.
Brak jest jakiegokolwiek przyblokowania wiskotycznego tego dyfra, który pozwalałby uzyskać za guzikiem podział sztywny 50 na 50. Takie przyblokowanie miałą dla przykładu I generacja RAV 4.
Po za tym dyfrem SANTA FE w wersji V6 ma jeszcze LSD w tylnym dyfrze.

II generacja Santa fe już jest na haldex
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: mdeja » sob paź 24, 2009 11:16 am

Dodam tyle jeszcze że chciałem kiedyś kupić I generacje SANTA FE 2.0 crdi i odbyłem jazdę próbną. Czuć było że jest to napęd stały. Mam porównanie z hondą cr-v i frelanderem II. Bo też nimi jeździłem. W tych dwóch autach czuć moment dołączenia napędu tyłu po pewnym odstępie. W santa ciągnąłod razu
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: andrzej:) » sob paź 24, 2009 11:21 am

crv to ma takie oszukane 4x4, jest dołączane, ale kiedy to ma się dołączyć jak uślizgowi kół zapobiega elektronika, no chyba żeby ja wyłączyć.....

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: macieqsz » sob paź 24, 2009 11:22 am

10zulu pisze:jakbym ja miał kupować to jeep grand cherokee 4l z automatem,
fajnie wygląda i jeździ ok +stały napęd 4x4
Musialbym miec wlasna rafinerie :)

Poza tym to krowsko ma tak zla opinie, ze wole nie testowac na wlasnej skorze.
Mroczny pisze:za 3 dychy G463 fajnego nie kupisz. Pomijam wyjątki
A inne z serii G? Tez nie w tej kwocie, czy nie warto?
Maciek

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samochody ze stalym 4x4/centralnym dyfrem

Post autor: Mroczny » sob paź 24, 2009 11:26 am

inne nie będą mieć międzyosiowego dyfra

zasadniczo - przy tak powaznie ograniczonym budżecie absolutnie nie warto pchać się w najdroższą markę na rynku. Kup coś co będzie w miarę młode i popularne. Najtańsze auta na allegro (a takie będzie 463 za 3 dychy) będą śmieciami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości