om602 - sieczka po wymianie świec

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: om602 - sieczka po wymianie świec

Post autor: sebeks » pn gru 23, 2013 9:51 pm

Damian pisze:
sebeks pisze:Zamiast NGK wsadziłbym Championy. Pojeździłem trochę na NGK i chodzą ujowo, a niby te same parametry miały. Lepiej mi silnik pracował na Championach o przelocie 50 tysi niż na nowych NGK.
A poczekaj aż się na prawdę wilgotno zacznie robić. Potrafią się gubić zapłony do póki silnik się nieco nie nagrzeje :)3

ŻAROWE

nie zapłonowe.
Ups, racja :oops:

No to skoro to dizel, to raczej świece żarowe chyba nie mają tu wiele wspólnego z nierówną pracą na wolnych. Przecież żarówki nie grzeją non stop. Chwilę po odpaleniu są odłączane. Może po prostu nie dokręcili którejś i kompresja słaba ?
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: om602 - sieczka po wymianie świec

Post autor: Wowos » pn gru 23, 2013 10:30 pm

ADAM DŹWIGOWY E29 pisze:Sprawdź wtryski miałem takie same objawy po wymianie końcówek wtryskiwaczy ręką odjoł silnik pracuje cicho i gladko
Przed wymianą świeczek nie klepało. Końcówek wtrysków zmieniać nie zamierzam, bo są w bardzo dobrej kondycji. Pójdę tropem zapowietrzenia, jednak póki co nie mam kiedy się za to zabrać :roll:
y60 autobus, czerwony.

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: om602 - sieczka po wymianie świec

Post autor: kozioU » pn gru 23, 2013 11:39 pm

Zawsze najpierw trzeba szukać tam gdzie 'mechanior' pchał łapy. A sformułowanie 'się ułoży' może wskazywać na to, że wiedzą co spieprzyli. :roll:
Co tam ma się niby ułożyć? :)9

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: om602 - sieczka po wymianie świec

Post autor: N2O » wt gru 24, 2013 12:18 am

Jeśli przewody wtryskowe były ściągane, to wystarczy że jakiś paproch wleciał do otworu we wtryskiwaczu i już będzie się zacinać i napierdalać. Wtedy zazwyczaj wystarcza przepłukanie wtryskiwacza na próbniku do wtryskiwaczy, a jak nie to rozebranie i sprawdzenie co jest nie tak.
Nie wiem jak akurat w tym silniku, ale w mercedesach ponoć dokręcało się komory wstępne, bo chyba potrafiły się luzować - jest jakiś specjalny klucz do tego. Nieodpowiednia geometria świecy też może mieć wpływ na zawirowania w komorze spalania. A tak BTW, to stosowanie NGK do germańskiego wynalazka nie jest chyba zbyt dobrym pomysłem. Najlepiej jednak stosować to co producent montował - wiec pewnie BOSCH albo BERU.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
QL
Posty: 718
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 8:42 am
Lokalizacja: slask/beskidy

Re: om602 - sieczka po wymianie świec

Post autor: QL » ndz gru 29, 2013 10:03 pm

twarda klepiaca praca silnika moze wynikac z przestawionej pompy. Jesli swiece sa ok i zapowietrzenia nie ma, to sprawdz czy z rozmachu prac przy wymianie swiec nie przestawili pompy - zmiana kata wyprzedzenia wtrysku, dokladnie tak jak z zaplonem stykowym w starszych samochodach. szkoda dywagowac - serwis boscha, podpiąć, sprawdzić położenie pompy i działanie świec. Żadna filozofia i po sprawie. Powodzenia.
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości