Cal 1969 - nastepca Honkera

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lis 22, 2006 8:32 am

BABCIA I pisze:BooBoo
Nie pisz bzdur. Pierwsze rysunki widziałem kilkanaście lat temu. Jarek wielokrotnie bywał w mym domu i trochę o projekcie mi opowiadał. Wiem co piszę.
jurek...dajże luz
ten projekt jest do bani. nie projekt a szkic właściwie.
do bani pod wieloma względami.
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lis 22, 2006 8:34 am

caterpillar pisze:To ja zaptam czy ktos z Was zrobily by rysunek 3D czyego kolwiek (np. oppny do sam. ter.) na kompurerze?
Czy przygotowal by pelny projekt technologiczny umazliwiajacy wdrozenie produkcji ?
piramidy postawili bez rysunków 3d w komputerze...
malbork zresztą też
:)21
a pierwsza opona powstała bez udziału komputera z węża ogrodowego
:)21

poza umiejętnością prowadzenia pyskówek internetowych przydaje się czasem znajomość historii powszechnej...
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lis 22, 2006 9:29 am

w dziejach współczesnego samochodu terenowego było zaledwie kilka projektów stanowiących zamkniętą całość które potem zapoczątkowały określone kierunki rozwoju.

takie kamienie milowe subiektywnie to:
willys ma/mb
ford mutt
uaz 469
range rover
unimog
gaz 66

w tym gronie całkiem niezle odnajdują się nasze stary 66/660 i 266, oraz honker.

pozostałe konstrukcje są w różnym stopniu wtórne. część z nich przetrwało próbę rynku i czasu. np g-wagen, klasyczne konstrukcje japońskie, defender. stary 6x6 były swego czasu polskim przebojem eksportowym, honker od czasu konfliktów bałkańskich też ma się nieźle. ten pretensjonalny i oderwany od realiów produkcji i eksploatacji szkic nie jest w stanie niczego zastąpić. nazywanie go następcą honkera to jakaś mega-brednia...
#noichuj

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » śr lis 22, 2006 9:39 am

czesław&jarząbek pisze:w dziejach współczesnego samochodu terenowego było zaledwie kilka projektów stanowiących zamkniętą całość które potem zapoczątkowały określone kierunki rozwoju.

takie kamienie milowe subiektywnie to:
willys ma/mb
ford mutt
uaz 469
range rover
unimog
gaz 66

w tym gronie całkiem niezle odnajdują się nasze stary 66/660 i 266, oraz honker.

pozostałe konstrukcje są w różnym stopniu wtórne. część z nich przetrwało próbę rynku i czasu. np g-wagen, klasyczne konstrukcje japońskie, defender. stary 6x6 były swego czasu polskim przebojem eksportowym, honker od czasu konfliktów bałkańskich też ma się nieźle. ten pretensjonalny i oderwany od realiów produkcji i eksploatacji szkic nie jest w stanie niczego zastąpić. nazywanie go następcą honkera to jakaś mega-brednia...
no wiesz jak mozesz - to tyle lat pracy, podnoszone błotniki, wyciągarka, wzory z najlepszych i w komputerze zrobione a Ty krytykujesz :o no wiesz

:)21

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » śr lis 22, 2006 9:55 am

doczekałem się hamera na rajdach (coby mu dokopać )bóg da doczekam się i ,,następcy honkera ''............faktem jest że wygląd (w przypadku terenówki )o niczym nie świadczy - a auto które dobrze sobie radzi choćby było brzydkie z czasem zaczyna się podobać .......warunek - takie auto trzeba najpierwe zbudować. ...........a co do atmoswery w szeregach łofrołdowej braci - tragicznie nie jest (ale bywało lepiej - a może my byliśmy trochę inni - młodsi ?)..............a teraz - koniec pie.rzenia - uaz w garażu stoi i czeka . :lol:

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » śr lis 22, 2006 10:35 am

czesław&jarząbek pisze:
caterpillar pisze:To ja zaptam czy ktos z Was zrobily by rysunek 3D czyego kolwiek (np. oppny do sam. ter.) na kompurerze?
Czy przygotowal by pelny projekt technologiczny umazliwiajacy wdrozenie produkcji ?
piramidy postawili bez rysunków 3d w komputerze...
malbork zresztą też
:)21
a pierwsza opona powstała bez udziału komputera z węża ogrodowego
:)21

poza umiejętnością prowadzenia pyskówek internetowych przydaje się czasem znajomość historii powszechnej...
A pewnie ze dawniej sie obchodzil bez kompow. Ale dzisiaj juz nie
A wiesz co to 3d studio max, Maya , autocad i tp ?
Czasmi sama znajomosc histori nie wystarczy...
Czy ktos z Was widzial pelna dukumentacje cal-a 1969? ze tak go krytykujecie,
Wiadomo ze od rysunku do prototypu daleka droga, Ale po to wlasnie stosuje sie projektowanie komputerowe zeby skrocic okres testowania prototypu. Dzieki czemu mozna szybciej i taniej rozpoczac produkcje seryjna
GG: 1105809

Awatar użytkownika
marmoo
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: śr cze 28, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: marmoo » śr lis 22, 2006 1:00 pm

Wydaje mi się, że zjada was jakaś obawa przed nowym, nieznanym, a wasza zgryźliwość jest podyktowana tym, że nie chcecie zmian, i nie wierzycie w to że polak potrafi...

Osobiście, i nie boje sie tego powiedziec, absolutnie nie znam się na offroadzie, nie mam własnego 4x4, i nigdy nie byłem na rajdzie...

ALE!!!! zdrowy rozsadek podpowiada mi że cos jest nietak...

Po pierwsze, jesto jedyny od niepamietnych czasów samochód mający szanse wejścia do produkcji, który jest prawdziwym samochodem terenowym, a nie obwieszony plastikowym gównem plackiem na drążkach skętnych (Honker max). Co było by lepsze w terenie?? Projekt Cal czy nowy honker??

Po drugie. Z tego co widze projekt ten jest bardziej nastawiony pod zabudowy specjalistyczne, a nie od taplanie sie w dwumetrowym błocie.
Byłby idealn dla strazy pożarnej, policji, podotowia energetycznego, itd, bo ma wszystko co trzeba do poruszanie sie w terenie w wyposazeniu seryjnym...
Nikt o zdrowych zmysłach nie projektuje samochodu do Ekstremu, bo sprzedał by sie w nie więcej niz kilkuset egzeplażach, i produkcja by padła..

Po trzecie, sa ludzie (mówie to na swoim przykładzie, i się tego nie wstydze) którzy nie maja wykszatałcenia mechanicznego, i szkoda im pieniedzy na hienowate serwisy 4x4, i przez to nie moga w pełni przygotować swojego wymarzonego samochodu do terenu. Takim samochodem jak Cal, mogli by pojechac rozrywkowo, pobawic się w offroad, wsytartowac amatorsko, dla zabawy, w jakims rajdzie, bez tracenie mozliwości uzytkowych auta...

Jezeli chodzi o wygląd to rzecz wzgledna... Jednym sie podoba drógim nie, i tyle. Podobieństwo do Peepa?? czemu nie?? Noże projektant wzorował sie na willisie, i kwestia przypadku sprawiła że Jeep postanowił ponownie wrócic do wyglądu swoich starych produktów, może nie... to wie tylko autor, ale narazie jest to projekt, i przed wdrożeniem do produkcji wszystko może ulec zmianie...

Po czwarte, jestem dumny, że są ludzie którzy chcieli by, cos takiego do produkcji wdrożyć, którym chce się projektować, którzy nie myślą o offroadzie tylko w pryzmacie własnej dupy, i że ci ludzie są Polakami...

Pozdrawiam serdecznie, choć wiem że mi sie dostanie, ale nie boje sie miec własnego zdania i tyle....
Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » śr lis 22, 2006 2:11 pm

Sam projekt modulowego nadwozia z tworzywa sztucznego i rur Cal-a 1968 jest bardzo innowacyny(sam nie wiem czy by sie sprawdzil) ale brawa za odwage dla konstrukrora.
GG: 1105809

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr lis 22, 2006 5:05 pm

CARODZIEJ pisze:Odkąd związałem się z autami terenowymi walcze o to by wśrud posiadaczy była atmosfera taka jak wśrud motocyklistów
przez ładnych parę lat śmigałem jednośladowcem i to nigdy chyba
i jak na razie z ubolewaniem stwierdzam że daleko jeszcze co po niekturym z towarzystwa ,,terenowego,, do braci motocyklowej
.
Toś chyba dawno nie była na żadnym zlocie. To o czym piszesz zdechło juz parę ładnych lat temu nazad.

Właśnie offrodowa brać jest tym co mi brakuje w motocykliżmie obecnym, jest tym czym był ten motocyklizm 15 lat temu.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr lis 22, 2006 5:11 pm

caterpillar pisze:
czesław&jarząbek pisze:
caterpillar pisze:To ja zaptam czy ktos z Was zrobily by rysunek 3D czyego kolwiek (np. oppny do sam. ter.) na kompurerze?
Czy przygotowal by pelny projekt technologiczny umazliwiajacy wdrozenie produkcji ?
piramidy postawili bez rysunków 3d w komputerze...
malbork zresztą też
:)21
a pierwsza opona powstała bez udziału komputera z węża ogrodowego
:)21

poza umiejętnością prowadzenia pyskówek internetowych przydaje się czasem znajomość historii powszechnej...
A pewnie ze dawniej sie obchodzil bez kompow. Ale dzisiaj juz nie
A wiesz co to 3d studio max, Maya , autocad i tp ?
Czasmi sama znajomosc histori nie wystarczy...
Czy ktos z Was widzial pelna dukumentacje cal-a 1969? ze tak go krytykujecie,
Wiadomo ze od rysunku do prototypu daleka droga, Ale po to wlasnie stosuje sie projektowanie komputerowe zeby skrocic okres testowania prototypu. Dzieki czemu mozna szybciej i taniej rozpoczac produkcje seryjna
Zbyt czesto zabierasz głos mając mgliste pojęcie o niektórych rzeczach.

Skoro projektowanie komputerowe skraca czas a, pierwsze rysunki powstały kilkanacie lat temu, to dlaczego nie ma choćby kawałka tej ramy?

Dżizass, niech chłopaki zrobią cokolwiek co nie jest rysunkiem, niech dadzą dotknąć chociazby tej ramki szyby przedniej. Od pomysłu do przemysłu droga daleka.

Co ciekawego to nie sam projektant tutaj płacze, że jest niedoceniany. Jężeli przedstawia projekt ogółowi to musi się liczyć równiez z głosami krytyki.
Jeżeli oddzieli mądra krytykę od czepialstwa i przemyśli, to stworzy cos naprawdę dobrego. Czego sobie i Wam życzę.

I darcie szat bo ktos zwrócił uwagę na wzornictwo przodu uważam za szukanie tematów zastępczych.

Alem się rozpisał.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » śr lis 22, 2006 8:26 pm

caterpillar pisze: A pewnie ze dawniej sie obchodzil bez kompow. Ale dzisiaj juz nie
A wiesz co to 3d studio max, Maya , autocad i tp ?
Czasmi sama znajomosc histori nie wystarczy...
Czy ktos z Was widzial pelna dukumentacje cal-a 1969? ze tak go krytykujecie,
Wiadomo ze od rysunku do prototypu daleka droga, Ale po to wlasnie stosuje sie projektowanie komputerowe zeby skrocic okres testowania prototypu. Dzieki czemu mozna szybciej i taniej rozpoczac produkcje seryjna
a wiesz, ze poza 3d studio max, maya i autocadem istnieja programy do projektowania i zarowno testowania wytrzymalosciowego takie jak np. nastran czy patran? Mozna dzieki tym programom stworzyc dany obiekt i poddac go doglebnej analizie poprzez stosowanie roznego rodzaju symulacji dzieki ktorym mozna sie dowiedziec czegos wiecej o projektowanej rzeczy? ale co z tego jak mamy tylko suche wyniki oraz wykresy tych analiz? lepiej chyba wybudowac prototyp a nastepnie go przetestowac w realnych warunkach :)2 wtedy mozna miec pewnosc, ze wylapane zostana wszystkie bledy konstrukcyjne i wtedy bedzie mozna budowac kolejna wersje, ktora bedzie o wiele lepsza od swojego poprzednika. i dopiero wtedy bedzie mozna powiedziec, ze ta konstrukcja jest cos warta bo wszystkie zamierzone cele zostaly osiagniete :)2 a poki co kazdy ma mozliwosc wyrazenie swojego zdania i zarowno pochwalenia konstrukcji jak i wytykania jej bledow... a czy to jest dobra konstrukcja czy nie to moze czas pokaze jak taki pojazd powstanie
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » śr lis 22, 2006 8:41 pm

Coś wtrące od siebie 8)
Patrze na projekt z nadzieja ale... Liczac na to ,ze kupi to straż i inne słuzby :o tyrzeba byc naprawdę duuuzym optymistą i to niepoprawnym w dodatku. Przecież kazdy producent/importer wprowadzajac jakiś pojazd 4x4 bredzi to samo. Nawet wprowadzajac na nasz rynek Wilka czy jak mu tam było firma Damis to samo opowiadała, ku majemu razbawieniu. poza tym nie wdajac się w wielkie dywagacje w tej chwili nowy pojazd wchodzący na rynek UE powinien buć poddany crash testowi i spełniać jakieś tam normy. W przypadku tego projektu jakos tego nie widzę :roll:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr lis 22, 2006 10:12 pm

a te crash testy to nie tylko w przypadku osobówek? [bo abs to chyba na wszystkie samochody]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » śr lis 22, 2006 10:15 pm

gkozi pisze:a te crash testy to nie tylko w przypadku osobówek? [bo abs to chyba na wszystkie samochody]
crash testy przechodza takze samochody terenowe...
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr lis 22, 2006 10:59 pm

chodzi mi o pick-upy
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
ndv
 
 
Posty: 111
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 1:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ndv » czw lis 23, 2006 4:27 pm

Sumując-mamy dopracowany od wieelu lat projekt terenówki. Z nowatorskimi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Przez przypadek Hitler i jego konstruktorzy też mieli w latach czterdziestych sporo genialnych i nowatorskich rozwiązań i jakoś wojny nie wygrał...
Po drugie, jak toto będą robić w Polsce z mostami, reduktorami itd to będzie kosztować ze 100 kPLN co najmniej.
Nie mam nic przeciwko, żeby ktoś tą szkaradę zaczął produkować, ale jakoś mało prawdopodobne mi się to wydaje...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw lis 23, 2006 6:11 pm

Ale zewnętrznie to on brzydki nie jest.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » czw lis 23, 2006 8:17 pm

ndv pisze:Sumując-mamy dopracowany od wieelu lat projekt terenówki. Z nowatorskimi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Przez przypadek Hitler i jego konstruktorzy też mieli w latach czterdziestych sporo genialnych i nowatorskich rozwiązań i jakoś wojny nie wygrał...
Po drugie, jak toto będą robić w Polsce z mostami, reduktorami itd to będzie kosztować ze 100 kPLN co najmniej.
Nie mam nic przeciwko, żeby ktoś tą szkaradę zaczął produkować, ale jakoś mało prawdopodobne mi się to wydaje...
Czyli co ten jest ladniejszy?
Gruntownie zmodernizowany honker z Lublina trafi do armii w przyszłym roku

Auto w porównaniu z poprzednią wersją znacznie się zmieniło. W środku jest siedem foteli, każdy z pasami bezpieczeństwa. Uwzględniono uwagi żołnierzy z polskiego kontyngentu w Iraku i całe metalowe nadwozia Honkera można dodatkowo opancerzyć. Przednia szyba jest dzielona i można położyć ją na maskę. Zamontowano klimatyzację oraz przekonstruowano drzwi - teraz mają one opuszczane korbką szyby. W poprzedniej wersji były odsuwane.

Seryjnie montowane wspomaganie układu kierowniczego oraz zmiany w zawieszeniu przednim sprawiają, że honker prowadzi się jak auto osobowe. - Promień zawracania wynosi zaledwie dziewięć metrów. Auto jest wyposażone w system ABS. Na trasie bez trudności osiąga prędkość 150 km/h - opowiada Jan Wielgus, główny konstruktor Intrall Polska, producenta samochodu.

Pierwszy raz honker otrzymał niezależne przednie zawieszenie. Poprzedni miał z przodu sztywny most, przez co przy dużej szybkości niezbyt dobrze się prowadził. Mimo obniżenia samochodu o 140 milimetrów pojazd nic nie stracił ze swych walorów terenowych. - Prześwit jest taki sam jak w poprzednim modelu - 200 mm, a głębokość brodzenia nadal wynosi 80 centymetrów - dodaje Jan Wielgus.

Podczas jazdy w normalnych warunkach napędzana jest oś tylna. Kierowca może załączyć napęd na oś przednią do prędkości 30 km/h. Do dyspozycji ma też reduktor oraz blokady mostów.

Silnik chroni solidna metalowa płyta. - Obecnie jeździ jeden nowy honker z polskim silnikiem z Andorii-Mot, o pojemności 2,4 litra i mocy 75 kW. Trwają prace nad egzemplarzem z silnikiem Iveco o mocy 92 kW. Do seryjnej produkcji nowy honker trafi w II kwartale 2007 roku. Będzie wytwarzany na potrzeby armii, choć myślimy o wersji cywilnej - mówi Piotr Mazur, wiceprezes Intrall Polska.

Do tej pory na rynku cywilnym Honker nie był oferowany z powodu kłopotliwej obsługi i wysokich kosztów dystrybucji.

Obrazek
GG: 1105809

Awatar użytkownika
ndv
 
 
Posty: 111
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 1:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ndv » pt lis 24, 2006 4:01 pm

W sumie jakby zaistalować wielkie alusy i oponki takie np 500/15 to ten intrallowy by jakoś wyglądał :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pt lis 24, 2006 7:31 pm

ndv pisze:W sumie jakby zaistalować wielkie alusy i oponki takie np 500/15 to ten intrallowy by jakoś wyglądał :)21 :)21 :)21
I to jest bardzo dobry pomysl :) ....a jaki stabilny badzie na zakretach wtedy. Proponuje podpowiedziec ten pomysl konstruktora z firmy intral :)
GG: 1105809

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt lis 24, 2006 7:57 pm

w gazetce OR bylo napisane ze CAL gdyby wszedł do produkcji miał by prawdopodobnie całkiem inny wygląd przodu :lol: a wy sie gryziecie o wygląd
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » sob lis 25, 2006 6:36 pm

Czesiu !
Staram się nie brać udziału w tym biciu piany. Każdy samochód ma w sobie coś z konkurencji. Np. LR ma Jeepa , Gaz 67 Forda z serii A itd. Wkurzam się jednak kiedy właściciel pierwszego w jego życiu Uaza wypisuje bzdury na temat o którym nie ma pojęcia. Wiem o wielu sprawach związanych z projektem o których na Forum napisać nie mogę. Jarek zbudował kilka aut od podstaw. Z ramą włącznie. Nie występuje na Forum ? Po co ma tracić czas ?
Ostatni Jarka samochód fotografowałem podczas Jego wizyty w krakowskiej ASP.
Czy auto jest ładne ? Nie wiem. To kwestia gustu. Życzę mu realizacji projektu......ponieważ generalnie życzę ludzią dobrze.
Gdyby auto powstało i trafiło do sprzedaży chyba rząd nie wprowadzi przymusu kupowania Jarkowego auta.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 26, 2006 10:12 pm

BABCIA I pisze:Czesiu !
Staram się nie brać udziału w tym biciu piany. Każdy samochód ma w sobie coś z konkurencji. Np. LR ma Jeepa , Gaz 67 Forda z serii A itd. Wkurzam się jednak kiedy właściciel pierwszego w jego życiu Uaza wypisuje bzdury na temat o którym nie ma pojęcia.
zgadzam się w całej rozciągłości.
#noichuj

jacek pirat
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sie 23, 2006 12:11 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jacek pirat » pn lis 27, 2006 10:18 am

Chciałem już wcześnie załączyć moje graficzne wypociny, lecz trochę mi czasu zeszło. Przepraszam za nie najlepszą jakość fotomontażu, lecz jestem geodetą a nie grafikiem.

Chciałem ustawić dla porównania niedoszłego honkera II ze strony calskydesign obok „nowego intrallowego honkera.

Dopiero w bezpośrednim porównaniu można porównać proporcje pojazdów , oraz ich wpływ na parametry terenowe , a także wpływ na te mniej istotne - odczucia estetyczne.

Możemy podyskutować który z tych pojazdów na „oko” ma lepsze owe parametry i w którym suma detali się lepiej „komponuje”.

Obrazek
miłośnik i użytkownik samochodów 4x4 od 20lat

Mihaj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lis 30, 2005 3:02 pm

Post autor: Mihaj » pn lis 27, 2006 10:55 am

N2O pisze:w gazetce OR bylo napisane ze CAL gdyby wszedł do produkcji miał by prawdopodobnie całkiem inny wygląd przodu :lol: a wy sie gryziecie o wygląd
Konstruktor zapewnia, ze CAL moze miec taki przod jaki sobie nabywca zazyczy. Moze byc nawet na podobienstwo UAZ-a.
Mihaj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości