Tylnonapędowce rurowce.

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Muchozol
Posty: 694
Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am

Post autor: Muchozol » czw paź 28, 2004 3:53 pm

[quote="Misiek Bielsko"]:)20


Boze - widzisz to i nie grzmisz....

Najlepszy samochod - a wg jakich kryteriow?
Jakie masz doswiadczenie w konstruowaniu samochodow, ze sie tak autorytatywnie wypowiadasz? Bo ja na przyklad nie mam zadnego, ale nie zabieram glosu co 5 minut w dyskusji, na temat ktorego nie mam bladego pojecia, jedynie mgliste wyobrazenia...[/quote]

Misiek to Ty jeszcze nie zauwazyles ze Pawelek ma zawsze najwiecej do powiedzenie na tematy o ktorych nie ma zielonego pojecia ?? :evil:
Czlowiek chcialby sie czegos ciekawego dowiedziec o tym czy o tamtym a ten tu sie ciagle wcina ze po przeczytaniu paru postow mam taki metlik w glowie ze rzygac sie chce, a najgorsze jest to ze on sobie nic nie robi z naszych uwag i prosb zeby sie uspokoil !! BANAN ZROB COS Z NIM ! PLEACE !!

Awatar użytkownika
Muchozol
Posty: 694
Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am

Post autor: Muchozol » czw paź 28, 2004 3:57 pm

A Twoje teoretyzowanie to jest raczej jakies chore filozofowanie Pawelku !! Ja bym Ci proponowal udanie sie do jakiegos fachowca nie od budowania aut, ale od wypisywania recept :lol:

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » czw paź 28, 2004 4:44 pm

Pawle Cybulski - zacznij od zdobycia prawa jazdy.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw paź 28, 2004 4:48 pm

RudeBoy pisze:Pawle Cybulski - zacznij od zdobycia prawa jazdy.
no przeciez jeszcze nie moze, nie czepiaj sie.. :lol: :wink:
zanim on bedzie mogl sie ubiegac o prawko to Ty skonczysz gaza i zaczniesz robic nastepnego :wink:
Obrazek

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » czw paź 28, 2004 4:59 pm

Swojego nie wazylem ale waga oscyluje miedzu 250-300kg. Mysle ze wiekszego silnika przy tej masie nie bede stosowal. Chyba ze kiedys mi przyjdzie do glowy zbudowac cos co mialoby sie scigac na cwierc mili.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » czw paź 28, 2004 6:27 pm

jest tylko jeden problem w takim samochodzie jest /15/ pietnaście przegubów i jak wyytrzymają to rajd kończymy czasem nawet na dobrym miejscu a jak nie to wracamy do domu stawiamy pod płotem i nie chce nam się nawet tego naprawiać


Mi wychodzi 6 wałów po dwa przeguby=12
Przy stałym napędzie na cztery przeguby o średnicy 103mm powinny
wytrzymać

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » czw paź 28, 2004 11:28 pm

Nasz rurowiec z silnikiem od 126 waży ok 300 kg. Jeżeli zdejmie się zbędne rezcy (ma częściową karoserię z ryfla) i zostawi tylko to co faktycznie niezbedne to bedzie jakieś 250 kg.

http://www.4x4.szczecin.pl/lesno2002/ph ... to_10.html
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » czw paź 28, 2004 11:52 pm

Śniegu nie ma a wy jakiś pług z przodu zamontowaliście i zmieńcie opony to może zacznie toto wymiatać wreszcie :lol:
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » pt paź 29, 2004 12:07 am

BĄKU pisze:Śniegu nie ma a wy jakiś pług z przodu zamontowaliście i zmieńcie opony to może zacznie toto wymiatać wreszcie :lol:
najlepiej na Maxi Crossy nie...? :)21
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pt paź 29, 2004 12:14 am

RudeBoy pisze:
BĄKU pisze:Śniegu nie ma a wy jakiś pług z przodu zamontowaliście i zmieńcie opony to może zacznie toto wymiatać wreszcie :lol:
najlepiej na Maxi Crossy nie...? :)21
No nie do końca dla tych wynalazków ze względu na mały profil dobre będą inne oponki Rallye 2. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pt paź 29, 2004 12:17 am

BĄKU pisze:
RudeBoy pisze:
BĄKU pisze:Śniegu nie ma a wy jakiś pług z przodu zamontowaliście i zmieńcie opony to może zacznie toto wymiatać wreszcie :lol:
najlepiej na Maxi Crossy nie...? :)21
No nie do końca dla tych wynalazków ze względu na mały profil dobre będą inne oponki Rallye 2. 8)
ktore oczywiscie masz w okazyjnej cenie 9,99 :)21
Obrazek

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pt paź 29, 2004 12:31 am

No.... może połowa ceny maxi crossa ale zawsze taniej i daje świetnie radę 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt paź 29, 2004 12:35 am

To nie jest pług tylko tam jest bagżnik na podręczny szpej. I jest otwarty :wink:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt paź 29, 2004 1:24 am

ja myslalem ze to falochron jak w BRDM ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » pt paź 29, 2004 5:39 pm

a nie lepiej zamiast maxi crosów jodły ???

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pt paź 29, 2004 5:49 pm

Zależy do czego ma służyc chyba...

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » pt paź 29, 2004 7:01 pm

WyRC pisze:
jest tylko jeden problem w takim samochodzie jest /15/ pietnaście przegubów i jak wyytrzymają to rajd kończymy czasem nawet na dobrym miejscu a jak nie to wracamy do domu stawiamy pod płotem i nie chce nam się nawet tego naprawiać


Mi wychodzi 6 wałów po dwa przeguby=12
Przy stałym napędzie na cztery przeguby o średnicy 103mm powinny
wytrzymać
wał do tyłu ma trzy trzeba było dać podpore no i wał pomiędzy skrzynią biegów a reduktorem a 360 km roznasi te przeguby na strzempy po karzdym przepałowaniu ale i tak uważam że na niezależnym jadzie się o wiele bardziej komfortowo

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » ndz paź 31, 2004 6:19 pm

Elektryczny

Może byś dokładnie opisał swoje auto.Ja je znam ale inni mogliby wyciągnąc coś dla siebie.Myślę że związek nizależnych na następny rok będzie jeszcze większy.
Ile zyskiwaliście czasu na odcinkach nad sztywnymi, jak sprawuje się duda itp.

pozdrawiam niezależnych

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lis 02, 2004 9:19 am

WyRC pisze:Jestem za 4x4 a mój przepis to:

Silnik ze skrzynią od osobówki np. ASTRA VW itp. zamontowany podłużnie za plecami załogi,silnik do tyłu skrzynia do przodu. Półosie jako wały napędowe do dyrów od Omegi Subaru BMW lub Merca .Zawias na kolumnach McPerson od dostawczaka.Wahacze dolne trójkątne.50 metrów
rury fi 50x2 i mamy materiał na porządną rajdówkę


Można stworzyć klase w rmpst
Po dluzszym przemysleniu wydaje mi sie ze to nie jest glupi pomysl tylko mechanizm roznicowy trzeba by zblokowac a co do dyfrow mozna by skrzynie od malucha dac jako dyfry i wtedy mozna by bylo jeszcze odpinac przod i tyl tyle ze nie mam pomyslu na przeguby w przednim dyfsze.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » wt lis 02, 2004 9:46 am

niemoge tego zrobić bo czesław zaraz toyote dorzuci do badziewnych konstrukcji

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » wt lis 02, 2004 8:08 pm

Tiger

Dyfry od malca to niezbyt fortunny pomysł trzeba pamiętać że przekładnie
i przeguby powinny przenieść moment silnika razy całkowite przełożenie i jeszcze troche, należy korzystać z dostępnych półosi i dyfrów.Całkowite przełożenie powinno dać prędkośc około 110 km.Szpere w centralny to żaden kłopot jednak lepsza by była blokada włączana.

Elektryczny

Większość forumowiczów traktuje wypowiedzi Czesława jako folklor
więc się tym nie przejmuj.


pozdrawiam

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » wt lis 02, 2004 8:28 pm

sam nie wiem co pisać o budowie i co jest lepsze czy mosty czy wachacze dlatego buduje tylno napędowca opartego o rury i z nisana terano coś co będzie miało zawias z przodu i most z tyłu /na marginesie może ktoś potrzebuje całą kompletną karoserie do terano I/ I dopiero wiasną coś będe konkretnego pisał o swoich zmotach narazie pozdrawiam

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » wt lis 02, 2004 10:00 pm

no potrzebuje a jeszcze lepiej do king caba

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » śr lis 03, 2004 10:35 am

niestety zwykły dwudrzwiowy szary metalik /sprzedałem już tylną klape i zawieśke koła zapasowego i przednią klapę /

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » śr lis 03, 2004 11:06 am

no a ja wlasnie przod najbardziej potrzebuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości