Moje Buggy zrobione na 126p
Moderator: Marcin-Kraków
no ale przypominam o masie, jeśli całość ma ważyć max 250kg(co jest realne ) to silnik do auta odpada, co do momentu to można wybierać wśród wielu silników motocyklowych o różnej mocy i różnym momencie dośtepnym przy różnych obrotach. zresztą jeśli chodzi o silnik motocyklowy dużo możemy podłubać przy zębatkach i zwiększyc moment.
a o wyjeździe z błotka niema mowy nawet, bo ten pojazd do tego nie może służyć. Buggy- lekki plażowy pojazd turystyczno rekreacyjny, na nasze warunki oznacza lekki teren a właściwie leśne drogi ubite poligony itp. ogólnie fun z driftu i kurzenia za sobą-takie jest moje zdanie
a o wyjeździe z błotka niema mowy nawet, bo ten pojazd do tego nie może służyć. Buggy- lekki plażowy pojazd turystyczno rekreacyjny, na nasze warunki oznacza lekki teren a właściwie leśne drogi ubite poligony itp. ogólnie fun z driftu i kurzenia za sobą-takie jest moje zdanie
niemam foto bo buggy nie posidam, byłem współtwórca jednego z silnikiem od malucha a rama projektu p. Szaya. z tych doświadczeń wiem tyle że standartowa rama projektu .szayi jest za wysoka, przez co mało stabilna a silnik po przejechaniu 2k km jeździł ale skrzynia niestety odmówiła posluszeństwa. należy zwrócić uwagę że silnik powinien być bardzo wytrzymały bo takim pojazdem nie jeździ sie jak zwykłym malcem. do buggy o masie 250kg z projektu pirania przymierzam się ale podobnie jka kolega wyżej niemam opcji na przeniesienie napędu na koła z silnika motocyklowego. jest kilka opcja(wykonanie z materiału mechanizmu różnicowego, ale to ogromny koszt) może ma ktoś jakies rady?
- dzordz17
- Posty: 334
- Rejestracja: ndz lip 02, 2006 7:32 pm
- Lokalizacja: sucha beskidzka [malopolska]
- Kontaktowanie:
Chodzilo mi o fotki tego maluszka z silnikiem 1800, o ktorym pisales
A naped mozna lancuchem na zebatke do ktorej przymocowane byly by poloski ( naprzyklad takiego typu http://www.motomax.pl/www/index.html )
buggy ma smigac w terenie wiec mechanizm roznicowy jest zbedny.
albo takie cos np wyciagnac ze skrzyni malucha clay mechanizm roznicowy z poloskami, zaspawac mechanizm roznicowy, a w miejsce kola talerzowego przykrecic zebatke i dalej lancuch do skrzyni z motoru
niewiem jak by bylo z trwaloscia tak sobie wymyslilem

A naped mozna lancuchem na zebatke do ktorej przymocowane byly by poloski ( naprzyklad takiego typu http://www.motomax.pl/www/index.html )
buggy ma smigac w terenie wiec mechanizm roznicowy jest zbedny.
albo takie cos np wyciagnac ze skrzyni malucha clay mechanizm roznicowy z poloskami, zaspawac mechanizm roznicowy, a w miejsce kola talerzowego przykrecic zebatke i dalej lancuch do skrzyni z motoru

- pajero.v60
-
- Posty: 167
- Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
- Kontaktowanie:
nie no kolega wyżej przesadził z niva
ale wsteczny jak kiedyś pisałem to może być przez przełączenie biegunów w rozruszniku, lub zamontowanie drugiego rozrusznika który kreci tak by jechac d otyłu:)
nie rozumiem czemu napęd 4x1? możesz jakos przejżyściej bo nie zrozumiałem. a co do różnicowego to buggy które są tzw. ,,lotniskowe,, czyli niskie i na tor raczej do nie mają i podobno lipa jest na miękich drogach bo bączki kręcą jak cholera na zakrętach. szperając po zagranicznych stronkach znalazłem mechanizm ale za 8k dolarów australijskich...
tak więc chyba zostanie mi albo jakas zmota mega albo sztywny dawac...

nie rozumiem czemu napęd 4x1? możesz jakos przejżyściej bo nie zrozumiałem. a co do różnicowego to buggy które są tzw. ,,lotniskowe,, czyli niskie i na tor raczej do nie mają i podobno lipa jest na miękich drogach bo bączki kręcą jak cholera na zakrętach. szperając po zagranicznych stronkach znalazłem mechanizm ale za 8k dolarów australijskich...

- dzordz17
- Posty: 334
- Rejestracja: ndz lip 02, 2006 7:32 pm
- Lokalizacja: sucha beskidzka [malopolska]
- Kontaktowanie:
Jaśniej załóżmy taka sytuacje wjechaliśmy na jakiś pieniek albo nierówność terenu, tak ze jedno z tylnich kol znajduje sie w powietrzu a drugie na ziemi . w takiej sytuacji napęd będzie przenoszony na to kolo które jest w powietrzu i pojazd jest unieruchomiony ( czyli masz wtedy 4x1) .
A w sytuacji gdybyś miał zaspawany mechanizm różnicowy napęd będzie przekazywany w proporcjach 50%-50% i bez problemu przejedziesz przez przeszkodę
W autach terenowych stosuje sie blokady mechanizmów różnicowych, które w razie potrzeby blokujesz. A przed wjazdem na asfalt rozłączasz
Mozesz tez dorwac jakis mechanizm różnicowy z blokada, z jakegos auta 4x4. Bedziesz sobie mogl blokowac mechamizm w razie potrzeby


W autach terenowych stosuje sie blokady mechanizmów różnicowych, które w razie potrzeby blokujesz. A przed wjazdem na asfalt rozłączasz
Mozesz tez dorwac jakis mechanizm różnicowy z blokada, z jakegos auta 4x4. Bedziesz sobie mogl blokowac mechamizm w razie potrzeby

4x1 heh nie ogarnąłem tego a to proste jak but
co do blokad to również o tym myślałem że dobrym rozwiązaniem było by mieć mechanizm z blokadą rozłączaną i wtedy to jest idealne rozwiązanie. tyle że kwestia masy i od czego by to wziąść nie daje mi spokoju(mowa o lekkim mechaniźmie). wy jako wparawieni motacze może macie jakieś patenty?

co do blokad to również o tym myślałem że dobrym rozwiązaniem było by mieć mechanizm z blokadą rozłączaną i wtedy to jest idealne rozwiązanie. tyle że kwestia masy i od czego by to wziąść nie daje mi spokoju(mowa o lekkim mechaniźmie). wy jako wparawieni motacze może macie jakieś patenty?

Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 12:01 am przez ziele, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie będę odkrywczy i zasugeruję układ napędowy z garbusa w "versji exclusive" lub takie dosyć powszechnie stosowane rozwiązanie:

To powyżej to akurat całkowicie autorska konstrukcja - ale bez problemu powinno się dać zaadoptować tanie graty z powszechnie występujących samochodów. Gdzieś czytałem o użyciu układu napędowego z Volva 440 chyba, także z BMW(wraz z dyferencjałem) w buggym 2 osobowym.

To powyżej to akurat całkowicie autorska konstrukcja - ale bez problemu powinno się dać zaadoptować tanie graty z powszechnie występujących samochodów. Gdzieś czytałem o użyciu układu napędowego z Volva 440 chyba, także z BMW(wraz z dyferencjałem) w buggym 2 osobowym.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Daj mi tez author4@wp.pl
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość