Moje Buggy zrobione na 126p

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » ndz sty 06, 2008 3:01 pm

ok, a taki motocyklowy to maksymalny moment obrotowy to ma przy ilu rpm? No i moment przy ca. 2000obr/min pewnie taki jak suszarka do włosłów? Tak sobie myślę o łagodnym ruszenbiu w błotku... Dłubnięty silnik 126p nie jest zły...
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
dzordz17
Posty: 334
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 7:32 pm
Lokalizacja: sucha beskidzka [malopolska]
Kontaktowanie:

Post autor: dzordz17 » ndz sty 06, 2008 5:06 pm

braknie mocy silikowi z maluszka. to sie robi w swap silnika :wink: mozna wsadzic np 1.0 z sieniasa sinika nijest durzo wiekszy bo sie miesci w orginalnej komorze silnika :)21

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » ndz sty 06, 2008 5:39 pm

W oryginalnej (prawie)komorze zmieściłem 1,8 z golfa(razem ze skrzynią). Tylko koła wylazły trochę na zewnątrz...

ziele
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 12, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: ziele » ndz sty 06, 2008 7:08 pm

no ale przypominam o masie, jeśli całość ma ważyć max 250kg(co jest realne ) to silnik do auta odpada, co do momentu to można wybierać wśród wielu silników motocyklowych o różnej mocy i różnym momencie dośtepnym przy różnych obrotach. zresztą jeśli chodzi o silnik motocyklowy dużo możemy podłubać przy zębatkach i zwiększyc moment.
a o wyjeździe z błotka niema mowy nawet, bo ten pojazd do tego nie może służyć. Buggy- lekki plażowy pojazd turystyczno rekreacyjny, na nasze warunki oznacza lekki teren a właściwie leśne drogi ubite poligony itp. ogólnie fun z driftu i kurzenia za sobą-takie jest moje zdanie

Awatar użytkownika
dzordz17
Posty: 334
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 7:32 pm
Lokalizacja: sucha beskidzka [malopolska]
Kontaktowanie:

Post autor: dzordz17 » ndz sty 06, 2008 7:30 pm

moglbym prosic jakas fotke tego maluszka?? Bo z podpisu pod postem wnioskuje ze twoj :)21

szymi1221
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw sty 03, 2008 4:23 pm
Lokalizacja: POZNAN

Post autor: szymi1221 » ndz sty 06, 2008 7:59 pm

kazdy by chcial stosowac piecyki motocyklowe :lol: tez jestem za tym :P po glowie chodzi mi pewien pomysl :lol: ale pomysleliscie jak zrobic przeniesienie napedu z silnika na kola ? moze ktos powie jak tanim kosztem takie przeniesienie zrobic ???
:lol: :lol: :lol:

ziele
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 12, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: ziele » ndz sty 06, 2008 9:30 pm

niemam foto bo buggy nie posidam, byłem współtwórca jednego z silnikiem od malucha a rama projektu p. Szaya. z tych doświadczeń wiem tyle że standartowa rama projektu .szayi jest za wysoka, przez co mało stabilna a silnik po przejechaniu 2k km jeździł ale skrzynia niestety odmówiła posluszeństwa. należy zwrócić uwagę że silnik powinien być bardzo wytrzymały bo takim pojazdem nie jeździ sie jak zwykłym malcem. do buggy o masie 250kg z projektu pirania przymierzam się ale podobnie jka kolega wyżej niemam opcji na przeniesienie napędu na koła z silnika motocyklowego. jest kilka opcja(wykonanie z materiału mechanizmu różnicowego, ale to ogromny koszt) może ma ktoś jakies rady?

Awatar użytkownika
bimber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 14, 2007 12:01 am
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Post autor: bimber » ndz sty 06, 2008 11:08 pm

Zastanawiałem się kiedyś, czy może części z pandy 4x4 dałoby się wykorzystać do takiego wynalazku. Co Wy na to?
Zycie to nie bajka - nie drapie po jajkach

Awatar użytkownika
dzordz17
Posty: 334
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 7:32 pm
Lokalizacja: sucha beskidzka [malopolska]
Kontaktowanie:

Post autor: dzordz17 » ndz sty 06, 2008 11:33 pm

Chodzilo mi o fotki tego maluszka z silnikiem 1800, o ktorym pisales :)21

A naped mozna lancuchem na zebatke do ktorej przymocowane byly by poloski ( naprzyklad takiego typu http://www.motomax.pl/www/index.html )

buggy ma smigac w terenie wiec mechanizm roznicowy jest zbedny.

albo takie cos np wyciagnac ze skrzyni malucha clay mechanizm roznicowy z poloskami, zaspawac mechanizm roznicowy, a w miejsce kola talerzowego przykrecic zebatke i dalej lancuch do skrzyni z motoru :roll: niewiem jak by bylo z trwaloscia tak sobie wymyslilem

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn sty 07, 2008 7:44 am

na pewno można dopasować silnik motocyklowy do kaszlaka, bo wiem, że jeździła taka zmotka w Gdyni Chyloni. Tylko przeguby siadały. Niestety slyszalem tylko o nim i nie mam namiarów.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

ziele
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 12, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: ziele » pn sty 07, 2008 10:44 am

ale wiecie z zaspawanym różnicowym to przy mocy 60KM to ruszenie i jazda to bedzie hardcore :evil: myślałem też o wyciągnięciu samego różnicowego z jkieś skrzyni i wpakowanie go w obudowe wykonaną w ramie? do tego podłączyć zębatke i mogło by jakos ciągnąć.co sadzicie?

Awatar użytkownika
pajero.v60
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: pajero.v60 » pn sty 07, 2008 2:22 pm

Cześć

Dobrym rozwiązaniem napędu do silnika motocyklowego jest wsadzenie poprzeczne skrzyni rozdzielczej od niwy.
Macie mechanizm różnicowy z blokadą i bieg terenowy,niestety nie rozwiązuje to problemu biegu wstecznego a przyrost masy jest do zaakceptowania

poz

Awatar użytkownika
dzordz17
Posty: 334
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 7:32 pm
Lokalizacja: sucha beskidzka [malopolska]
Kontaktowanie:

Post autor: dzordz17 » pn sty 07, 2008 7:38 pm

przy 200-300kg da rade ruszyć :roll: Mechanizm różnicowy jest potrzebny do zniwelowania różnicy obrotów kol w samochodzie jadącym po luku , w miękkim terenie niema z tym problemu , a przy mocy 60km nie powinno być problemu z ruszeniem :roll: Gdy dasz mechanizm różnicowy to teoretycznie będziesz miął napęd 4x1 :roll:

ziele
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 12, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: ziele » pn sty 07, 2008 9:50 pm

nie no kolega wyżej przesadził z niva :D ale wsteczny jak kiedyś pisałem to może być przez przełączenie biegunów w rozruszniku, lub zamontowanie drugiego rozrusznika który kreci tak by jechac d otyłu:)
nie rozumiem czemu napęd 4x1? możesz jakos przejżyściej bo nie zrozumiałem. a co do różnicowego to buggy które są tzw. ,,lotniskowe,, czyli niskie i na tor raczej do nie mają i podobno lipa jest na miękich drogach bo bączki kręcą jak cholera na zakrętach. szperając po zagranicznych stronkach znalazłem mechanizm ale za 8k dolarów australijskich... :o tak więc chyba zostanie mi albo jakas zmota mega albo sztywny dawac...

Awatar użytkownika
dzordz17
Posty: 334
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 7:32 pm
Lokalizacja: sucha beskidzka [malopolska]
Kontaktowanie:

Post autor: dzordz17 » pn sty 07, 2008 10:33 pm

Jaśniej załóżmy taka sytuacje wjechaliśmy na jakiś pieniek albo nierówność terenu, tak ze jedno z tylnich kol znajduje sie w powietrzu a drugie na ziemi . w takiej sytuacji napęd będzie przenoszony na to kolo które jest w powietrzu i pojazd jest unieruchomiony ( czyli masz wtedy 4x1) . :roll: A w sytuacji gdybyś miał zaspawany mechanizm różnicowy napęd będzie przekazywany w proporcjach 50%-50% i bez problemu przejedziesz przez przeszkodę :)21

W autach terenowych stosuje sie blokady mechanizmów różnicowych, które w razie potrzeby blokujesz. A przed wjazdem na asfalt rozłączasz

Mozesz tez dorwac jakis mechanizm różnicowy z blokada, z jakegos auta 4x4. Bedziesz sobie mogl blokowac mechamizm w razie potrzeby :)2

ziele
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 12, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: ziele » pn sty 07, 2008 11:57 pm

4x1 heh nie ogarnąłem tego a to proste jak but :oops:
co do blokad to również o tym myślałem że dobrym rozwiązaniem było by mieć mechanizm z blokadą rozłączaną i wtedy to jest idealne rozwiązanie. tyle że kwestia masy i od czego by to wziąść nie daje mi spokoju(mowa o lekkim mechaniźmie). wy jako wparawieni motacze może macie jakieś patenty? :)21
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 12:01 am przez ziele, łącznie zmieniany 1 raz.

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt sty 08, 2008 12:01 am

dzordz17 pisze: Mozesz tez dorwac jakis mechanizm różnicowy z blokada, z jakegos auta 4x4. Bedziesz sobie mogl blokowac mechamizm w razie potrzeby :)2
jakiego?
od geli? czy (pa)trolla?
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » wt sty 08, 2008 12:13 am

audi quattro?

Awatar użytkownika
dzordz17
Posty: 334
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 7:32 pm
Lokalizacja: sucha beskidzka [malopolska]
Kontaktowanie:

Post autor: dzordz17 » wt sty 08, 2008 8:21 am

myslalem o tanszych rozwiazaniach :lol: a od G-Klasy to na pewno lekkie bedzie :)21

powa

Post autor: powa » wt sty 08, 2008 11:07 am

Nie będę odkrywczy i zasugeruję układ napędowy z garbusa w "versji exclusive" lub takie dosyć powszechnie stosowane rozwiązanie:

Obrazek

To powyżej to akurat całkowicie autorska konstrukcja - ale bez problemu powinno się dać zaadoptować tanie graty z powszechnie występujących samochodów. Gdzieś czytałem o użyciu układu napędowego z Volva 440 chyba, także z BMW(wraz z dyferencjałem) w buggym 2 osobowym.

ziele
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 12, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: ziele » wt sty 08, 2008 6:21 pm

ten rysunek jest dokładnie z planów które posiadam. chyba pozostanie mi wizyta na kilku szrotach i zakupienie przyczepki gratów i próba złożenia tego w jakis ludzki sposób...

Awatar użytkownika
dzordz17
Posty: 334
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 7:32 pm
Lokalizacja: sucha beskidzka [malopolska]
Kontaktowanie:

Post autor: dzordz17 » wt sty 08, 2008 9:39 pm

a moglby kolega przeslac te plany ??? bylbym bardzo wdzieczny :wink:

hajski18@wp.pl

ziele
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 12, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: ziele » śr sty 09, 2008 7:30 pm

ależ oczywiscie :lol: poszło na meila, gdyby ktoś jeszcze chciał to piszcie bo dałem za to grosze wiec niema co sie czaic bede rozdawal moze wreszcie wiecej tego bedzie bo jak narazie to siek azdy czai z wykonaniem!

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr sty 09, 2008 8:52 pm

Daj mi tez author4@wp.pl
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
bimber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 14, 2007 12:01 am
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Post autor: bimber » śr sty 09, 2008 11:43 pm

W takim razie i ja poroszę dobimbera@wp.pl
Z góry dzięki
Zycie to nie bajka - nie drapie po jajkach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość