Cal 1969 - nastepca Honkera

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Mihaj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lis 30, 2005 3:02 pm

Post autor: Mihaj » pn lis 27, 2006 11:02 am

czesław&jarząbek pisze:
BABCIA I pisze:BooBoo
Nie pisz bzdur. Pierwsze rysunki widziałem kilkanaście lat temu. Jarek wielokrotnie bywał w mym domu i trochę o projekcie mi opowiadał. Wiem co piszę.
jurek...dajże luz
ten projekt jest do bani. nie projekt a szkic właściwie.
do bani pod wieloma względami.
Nie jest to już szkic ale wstępny projekt. Szkic to można nasmarować na serwetce, która wszystko przyjmie. Komputerowy projekt Jarka uwzględnia naprawdę wiele rzeczy, o których garażowi twórcy dowiadują się, gdy np. trzeba ciąć ramę albo prowadzić wydech czy przewody układu chłodzenia tuż obok załogi. Napisz, co konkretnie jest do bani. Artykuł w O-R miał wywołać krytyczny ale twórczy ferment, a nie frustrację malkontentów.

Mihaj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 27, 2006 11:11 am

nie gadam z nieznajomymi
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pn lis 27, 2006 12:02 pm

Mihaj pisze:
czesław&jarząbek pisze: (...)
(...) Napisz, co konkretnie jest do bani. (...)
IMHO do bani jest to, że projektotwórca nie wykonał prototypu pojazdu, a co najmniej jego podwozia, które wyposażone w silnik np. andorii, mosty np. dana i skrzynię rozdzielczą np. borg warner i jakąkolwiek budę mogłoby udowodnić swoją przydatność w warunkach polowych i drogowych.
A własciwie, to do bani jest to, że projektotwórca - mimo, jak słyszymy, kilkunastoletnich nieudanych prób - chyba nie zdaje sobie sprawy, że bez realizacji ww. nie ma najmniejszych szans na znalezienie inwestora, jeśli nie do produkcji, to przynajmniej do wykonania i przetestowania dalszych prototypów..... :roll:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

jacek pirat
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sie 23, 2006 12:11 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jacek pirat » pn lis 27, 2006 1:33 pm

Myślę, że Pan Jarek Kałuski jako projektant jest cekawy opini i propozycji związanych z Cal 1969.

Zakładam, że przygląda się tej dyskusji.

Zastanówcie dlaczego nie włącza się do niej i nie dyskutuje z prezentowanymi poglądami.

A może prototyp już jest w budowie?
A może Pan Jarek powinien jego budowę fotografować czynność po czynności i publikować na tym forum celem weryfikacji czy dobrze czy żele zaprojektował i wykonuje Cal 1969?


Może ktoś z dyskutantów zadał sobie trud i zasięgnął informacji bezpośrednio u Pana J. Kałuskiego.

Z analizy forum wynika, że są na nim góra trzy osoby które znają J.K bezpośrenio.

Ja nie mogę się pochwalić tak długą znajomością jak Pan Babcia , ale poznałem Pana Jarka i byłem u niego na warsztacie. Co więcej miałem okazję przejechać się jednym z budowanych na zamówienie samochodów.

Nie jestem upoważniony w detalach opowiadać co widziałem.

Może będziecie mieli trochę tego szczęścia co ja i zostaniecie wpuszczeni na warsztat
Ale po tej dyskusji przypuszczam, że Pan Jarek co niektórych poprostu zignoruje.

Ta dyskusja w najmniejszym stopniu nie jest twórcza, - w moim odczuciu poza kilkoma konkretnymi i sensownymi opiniami jest : powierzchowna, dyletancka, destrukcyjna.


Zwłaszca Pan z ikoną Stara jest dla mnie dyletantem do potęgi.
Nie potrafi przeczytać i przeanalizować prostego tekstu z off-road.
Nie opiera się o informacje i fakty tylko o swoje luzackie ironiczne i złośliwe odczucia.

Niech przytoczy naprawdę coś sensownego co będzie propozycją zmiany w tym projekcie.

Ja projektrantowi Panu Jarkowi przekazałem swoje. Poświęcił mi swój czas na ich przedyskutowanie.

Po tej dyskusji zrozumiałem, że to co jest możliwe do wprowadzenia w jednostkowym samochodzie to w seryjnej produkcji czasami problematyczne.

Życzmy sobie bardziej kultularnej i sensownej dyskusji , bo ona w końcu jest świadectwem naszego poziomu kulturalnego i intelektualnego.
miłośnik i użytkownik samochodów 4x4 od 20lat

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 27, 2006 2:50 pm

och jej...
:)21

nie widzę powodów dla których miałbym publicznie wyliczać słabe punkty konstrukcji.

nie widzę też możliwości by ten "projekt" był w stanie zastąpić honkera, czy też wogóle wejść do produkcji.
z bardzo prostych powodów...
-nie spełnia kryteriów samochodu użytkowego
-nie spełnia kryteriów samochodu wojskowego
-nie spełnia żadnych kryteriów poza myśleniem życzeniowym konstruktora.

artykuł w off-road.pl to zwykła zapchaj-dziura, a nie zaden merytoryczny tekst techniczny.

ale...ja sie nie znam...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » pn lis 27, 2006 3:14 pm

- nie spelnia kryteriow karmnika dla ptakow
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pn lis 27, 2006 3:19 pm

eee Czesław przesadzasz...
Cal czeka na luke na rynku która powstanie jak przestaną robic G i defa.( honka nie wymieniam bo se samobuja niezależnym strzelił ) nie wszyscy chcą 105 wiec CAL bedzie szedł jak pączki w tłusty czwartek...
wystarczy kupić ustawe że służby muszą kupować pojazd produkcji rodzimej i już. a za 10 lat od tej chwili pierwsi cywilni użytkownicy pojawią sie na forum :)21
a powazniej:
niech bedzie prototyp niech podadzą cene i warunki zakupu ( gwarancje serwisy itd) to bedzie wtedy dyskusja MERYTORYCZNA
bo tera to se tak troche o komiksie pierdzielicie...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 27, 2006 3:24 pm

Koro pisze: se tak troche o komiksie pierdzielicie...
no właśnie o tym mówie.
#noichuj

Awatar użytkownika
CzarekN
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: czw mar 06, 2003 8:58 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarekN » pn lis 27, 2006 3:57 pm

Uff, przebilem sie przez te strony i .... :o
Malo ktory watek zawiera tyle zgryzliwosci i fermentu.
Ciekawe dlaczego, bo brak jakichkolwiek "KONKRETNYCH" argumentow za lub przeciw. Koledzy skaczecie autorowi do gardla, a nawet nie napisaliscie konkretnie o co wam dokladnie chodzi.
Jezeli sie mysle, to prosba o wylistowanie. Jezeli nie to za przeproszeniem .... pokasztancie w innych watkach.
Ja prywatnie bardzo chcialbym zobaczyc efekt tej pracy w realu. Jezeli jest to projekt komputerowy to zycze autorowi pomyslnosci i czekam na prototyp jezdzacy.
Oczywiscie ze Honker zasluzyl na godnego nastepce, jednak patrzac na zdjecia jego nastepcy robi mi sie gorzej. To chyba jakies pomieszanie Zuka z pralka frania. Na dobicie.
Cal ma ciekawe pomysly i nie wymagam aby byly orginalne i przez autora wymyslone. Dlaczego, dlatego ze w naszych glowach najlepszy samochod terenowy to ten ktory mialby mosty od Patrola, silnik Toyoty HZJ, wykrzyz Range'a itd, itp....

Troche mniej jadu koledzy :)2

Czarek
********************
Traktorek, brum brum, klek klek klek klek klek

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 27, 2006 4:18 pm

wiesz...
trudno mówić o rzeczowych argumentach bo tematem tego ćwiczenia jest remake wojny światów...
omawiamy atak najeźdzców z marsa który jest fikcją literacką
dokładnie taką samą fikcją jak ten "projekt"
to fakt medialny bez żadnego poparcia w żelazie
a ludziom się wydaje, że powstanie cud-samochód-mega-wypas-z-machaniczą-wyciągarką-za-45-tysięcy-brutto-detal
no.

:)21
#noichuj

Mihaj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lis 30, 2005 3:02 pm

Post autor: Mihaj » pn lis 27, 2006 4:32 pm

czesław&jarząbek pisze:wiesz...
trudno mówić o rzeczowych argumentach bo tematem tego ćwiczenia jest remake wojny światów...
omawiamy atak najeźdzców z marsa który jest fikcją literacką
dokładnie taką samą fikcją jak ten "projekt"
to fakt medialny bez żadnego poparcia w żelazie
a ludziom się wydaje, że powstanie cud-samochód-mega-wypas-z-machaniczą-wyciągarką-za-45-tysięcy-brutto-detal
no.

:)21
Widocznie trudno jest Ci mówić o rzeczowych argumentach, bo ich chyba nie masz mimo, że jak widać dysponujesz nadmiarem wolnego czasu ;-)
Projekt CAL-a jest czymś więcej niż fikcją, aczkolwiek istnieje tylko na komputerze czy papierze. To, że istnieje też medialnie to bardzo dobrze - dzięki temu szanse na to, że zaistnieje chociaż jeden prototyp. A jego projektant bardzo dobrze wie, że auta można tworzyć nie tylko w żelazie
Nikt nie podawał, że CAL ma kosztować 45 tys brutto - może masz jakieś projekcje?
Pozdrawiam bez jadu
Mihaj :-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 27, 2006 4:48 pm

jutro jutro...

:)21
#noichuj

Mihaj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lis 30, 2005 3:02 pm

Post autor: Mihaj » pn lis 27, 2006 4:51 pm

czesław&jarząbek pisze:jutro jutro...

:)21
Przyjąłeś więc Waść wyzwanie? Będą konkrety?

Mihaj :-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 27, 2006 5:07 pm

konstrukcja ramy
mocoawnia radiusów
mocowania amortyzatorów
gniazda sprężyn
tylny wał
przedni wał
kolumna kierownicy
felgi
wydech
przekładnia kierownicza?
reduktor?
skrzynia biegów?
mosty?
itd
itp
#noichuj

Mihaj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lis 30, 2005 3:02 pm

Post autor: Mihaj » wt lis 28, 2006 9:37 am

czesław&jarząbek pisze:konstrukcja ramy
mocoawnia radiusów
mocowania amortyzatorów
gniazda sprężyn
tylny wał
przedni wał
kolumna kierownicy
felgi
wydech
przekładnia kierownicza?
reduktor?
skrzynia biegów?
mosty?
itd
itp
To jest lista elementów samochodu. Nadal jednak nie widzę konkretnych zastrzeżeń. Skoro czesław&jarząbek jest taki tajemniczy to sam muszę zabawić w adwokata diabła: konstrukcja ramy nie podoba mi się z tego powodu, że podłużnice nie są ciągłe lecz złożone z kilku części. Miejsce ich łączenia potencjalnie jest słabym punktem: gdy będzie za słabe to pęknie, gdy będzie przesztywnione rama pęknie gdzie indziej. Dodawanie spawów to źródło zagrożenia korozją w odpowiedzialnym miejscu. Innymi słowy taka konstrukcja jest pozornie prostsza bo niby wystarczy przyciąć profil na wymiar i dospawać, lecz niesie wiele zagrożeń i rzeczywiście wymaga intensywnych testów w warunkach polowych. Komputerowe symulacje tego nie zastąpią.
Drugim elementem jest nadwozie, które będzie wymagało odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego - aluminium wprawdzie nie rdzewieje ale utlenia się. Miejsca kontaktu z innym metalem będą tworzyć zalążki korozji/utleniania. Panele z tworzyw sztucznych muszą mieć dopracowaną technologię, by ich wymiary były przewidywalne i powtarzalne.

Reszta projektowych (technologicznych i eksploatacyjnych) spraw jest IMHO do rozwiązania na poziomie dobrego warsztatu plus oczywiście wsparcie niezawodnie kompetentnymi postami z forum ;-)

Mihaj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 28, 2006 10:32 am

szybko sie uczysz...
dwa dni i już zaczynasz gadać z sensem
:)21
policz teraz ile taka rama spawana z kawałków będzie ważyć...i przyjżyj się uważnie mojej liście elementów z obrazkiem podwozia w ręku...
na okoliczność tego czy są wogóle przemyślane i jak krótko potrwa ich życie w realu
już pomijam takie kwiatki jak sztywna kolumna kierownicy rodem z lat trzydziestych ubiegłego wieku do generowania saszłyków z ludzkiego mięsa

no.
:)21
#noichuj

Mihaj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lis 30, 2005 3:02 pm

Post autor: Mihaj » wt lis 28, 2006 10:48 am

czesław&jarząbek pisze:szybko sie uczysz...
dwa dni i już zaczynasz gadać z sensem
:)21
policz teraz ile taka rama spawana z kawałków będzie ważyć...i przyjżyj się uważnie mojej liście elementów z obrazkiem podwozia w ręku...
na okoliczność tego czy są wogóle przemyślane i jak krótko potrwa ich życie w realu
już pomijam takie kwiatki jak sztywna kolumna kierownicy rodem z lat trzydziestych ubiegłego wieku do generowania saszłyków z ludzkiego mięsa

no.
:)21
Szybko się uczę ale to nie Twoja zasługa ;-)
Co do reszty to mogą być to elementy wzięte "z półki" i np sztywna kolumna kierownicy może być zamieniona na łamaną.
Jak już pisałem - zachęcam do dyskusji o konkretach. Na forum omawia się mniej istotne problemy a teraz jest szansa na analizę konkretnego problemu inżynierskiego w postaci projektu CAL. Mnie osobiście bardzo cieszy, że ktoś próbuje coś zrobić i na dodatek zapowiada, że się nie obrazi, kiedy jego pomysły zostaną racjonalnie osądzone. Mówię o Jarku Kałuskim, który jest projektantem CAL-a. Myślę, że warto pokonać lenistwo i pomóc mu.

Pozdrawiam
Mihaj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 28, 2006 10:52 am

taa?
a mnie sie zdaje, że mocowania amortyzatorów, sprężyn, radiusów itd to integraalne elementy ramy
:)21
tyle że rama w tym "projekcie" jest zaledwie komiksowym szkicem przy którym rama żuka to szczyt finezji technologicznej...takie ramowe haj-definiszyn
:)21
#noichuj

Mihaj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lis 30, 2005 3:02 pm

Post autor: Mihaj » wt lis 28, 2006 11:05 am

czesław&jarząbek pisze:taa?
a mnie sie zdaje, że mocowania amortyzatorów, sprężyn, radiusów itd to integraalne elementy ramy
:)21
tyle że rama w tym "projekcie" jest zaledwie komiksowym szkicem przy którym rama żuka to szczyt finezji technologicznej...takie ramowe haj-definiszyn
:)21
Przyznaje, że na projekcie nie prezentują się zbyt szczegółowo, lecz nie jest to sprawa przesądzająca o całości. Elementy te i tak byłyby zweryfikowane podczas tworzenia prototypu. Innymi słowy ich istotność nie jest aż tak doniosła, gdyż łatwo mogą być poprawione. Mocowania amortyzatorów, radiusów, silnika i reszty osprzętu na potrzeby serii badawczej można nawet zrobić przykręcane do odpowiednich gniazd by bawić się w dobranie odpowiedniego kształtu. Więcej wiary w możliwości współczesnej techniki warsztatowej :-) To tylko sprawa kosztów i zdrowego rozsądku.

Pozdrawiam
Mihaj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 28, 2006 11:18 am

Mihaj pisze:Przyznaje, że na projekcie nie prezentują się zbyt szczegółowo,
bo to nie projekt tylko fristajlowa, szkicowa wizja dizajnerska która z dokumentacją techniczno-ruchową pojazdu, a już z projektem napewno nie ma nic wspólnego.

co było do udowodnienia.

dobranoc państwu.
koniec transmisji.

:)21
#noichuj

Mihaj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lis 30, 2005 3:02 pm

Post autor: Mihaj » wt lis 28, 2006 11:38 am

czesław&jarząbek pisze:
Mihaj pisze:Przyznaje, że na projekcie nie prezentują się zbyt szczegółowo,
bo to nie projekt tylko fristajlowa, szkicowa wizja dizajnerska która z dokumentacją techniczno-ruchową pojazdu, a już z projektem napewno nie ma nic wspólnego.

co było do udowodnienia.

dobranoc państwu.
koniec transmisji.

:)21
Nie wyłączaj nadajnika ;-)

Cytuję za http://portalwiedzy.onet.pl/9810,,,,projekt,haslo.html

"Projekt, projektowanie, twórcza działalność związana z powstawaniem produktu, powodująca jego zróżnicowanie wynikające z cech, parametrów użytkowych, zgodności ze standardami, trwałości, niezawodności, łatwości naprawy i stylu. Projekt zawiera rysunki, obliczenia, opisy, kosztorysy itp. dotyczące wykonania danego urządzenia, przedmiotu lub obiektu budowlanego.

Projekt obejmuje zarówno wzór użytkowy produktu, proces tworzenia projektu, grafikę, projekt architektoniczny, jak i wystrój wnętrza. ..."

Więc projekt może być również tak ogólny jak CAL a dokumentacja jest już szczegółowa Q.E.D.
Nawet jeśli jest to wizja to i tak jest o czym podyskutować a o to chyba chodzi w forum?
Mihaj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 28, 2006 11:47 am

Mihaj pisze:Nawet jeśli jest to wizja to i tak jest o czym podyskutować
wizja, fakt medialny, zapchaj-dziura dziennikarska
a nie żaden następca honkera ani cudowny produkt blokowany przez komunę/system/układ/hucpe/czarnych/czerwonych/sowietów/nato/lobbystów...*

---------------
*niepotrzebne skreślić
#noichuj

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » wt lis 28, 2006 11:52 am

Mihaj pisze:
czesław&jarząbek pisze:
Mihaj pisze:Przyznaje, że na projekcie nie prezentują się zbyt szczegółowo,
bo to nie projekt tylko fristajlowa, szkicowa wizja dizajnerska która z dokumentacją techniczno-ruchową pojazdu, a już z projektem napewno nie ma nic wspólnego.

co było do udowodnienia.

dobranoc państwu.
koniec transmisji.

:)21
Nie wyłączaj nadajnika ;-)

Cytuję za http://portalwiedzy.onet.pl/9810,,,,projekt,haslo.html

"Projekt, projektowanie, twórcza działalność związana z powstawaniem produktu, powodująca jego zróżnicowanie wynikające z cech, parametrów użytkowych, zgodności ze standardami, trwałości, niezawodności, łatwości naprawy i stylu. Projekt zawiera rysunki, obliczenia, opisy, kosztorysy itp. dotyczące wykonania danego urządzenia, przedmiotu lub obiektu budowlanego.

Projekt obejmuje zarówno wzór użytkowy produktu, proces tworzenia projektu, grafikę, projekt architektoniczny, jak i wystrój wnętrza. ..."

Więc projekt może być również tak ogólny jak CAL a dokumentacja jest już szczegółowa Q.E.D.
Nawet jeśli jest to wizja to i tak jest o czym podyskutować a o to chyba chodzi w forum?
Mihaj
rysunków, obliczeń opisów i kosztorysu jakoś nigdzie nie widać więc .... no .... to nie jest projekt (gdybym w pracy swoje wizje nazwał projektem to już bym szukał nowej).
PS
Nadal obstaję przy swoim - graficznie mi się nie podoba a o reszcie nie ma co dyskutować bo: ... jej nie ma

Mihaj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lis 30, 2005 3:02 pm

Post autor: Mihaj » wt lis 28, 2006 1:14 pm

JarekK pisze:
Mihaj pisze:
czesław&jarząbek pisze: bo to nie projekt tylko fristajlowa, szkicowa wizja dizajnerska która z dokumentacją techniczno-ruchową pojazdu, a już z projektem napewno nie ma nic wspólnego.

co było do udowodnienia.

dobranoc państwu.
koniec transmisji.

:)21
Nie wyłączaj nadajnika ;-)

Cytuję za http://portalwiedzy.onet.pl/9810,,,,projekt,haslo.html

"Projekt, projektowanie, twórcza działalność związana z powstawaniem produktu, powodująca jego zróżnicowanie wynikające z cech, parametrów użytkowych, zgodności ze standardami, trwałości, niezawodności, łatwości naprawy i stylu. Projekt zawiera rysunki, obliczenia, opisy, kosztorysy itp. dotyczące wykonania danego urządzenia, przedmiotu lub obiektu budowlanego.

Projekt obejmuje zarówno wzór użytkowy produktu, proces tworzenia projektu, grafikę, projekt architektoniczny, jak i wystrój wnętrza. ..."

Więc projekt może być również tak ogólny jak CAL a dokumentacja jest już szczegółowa Q.E.D.
Nawet jeśli jest to wizja to i tak jest o czym podyskutować a o to chyba chodzi w forum?
Mihaj
rysunków, obliczeń opisów i kosztorysu jakoś nigdzie nie widać więc .... no .... to nie jest projekt (gdybym w pracy swoje wizje nazwał projektem to już bym szukał nowej).
PS
Nadal obstaję przy swoim - graficznie mi się nie podoba a o reszcie nie ma co dyskutować bo: ... jej nie ma
Skoro uszczęśliwiają Was dyskusje na tematy nazewnictwa i tym podobne akademickie rozważania to rzeczywiście nie ma co dalej pisać w tym wątku o CAL...

Mihaj

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » wt lis 28, 2006 1:28 pm

Kupiłem Gazetkę,przeczytałem artykuł o Cal1969 i jestem załamany.
Jeżeli jest to projekt do wdrożenia to współczuje inwestorowi.
Czesław wytknął zbiorczo wszystkie buły ja tylko potwierdzę że z konstrukcją normalnego auta 4x4 to nie ma wiele wspólnego.
Ten projekt może być przykładem jak NIE POWINIEN BYĆ ZBUDOWANY SAMOCHÓD TERENOWY.
Chyba konstruktor mało aut widział a jeszcze mniej zrobił.
Boję się że znajdą sie domorośli konstruktorzy co będą budować nadwozia z profili okiennych. -no bo przecież w off-roudzie było jak budować z profili-

Czs na emigrację wewnętrzną-myślałem że już nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć-a jednak
Ale ja się na tym nie znam
WyRC
Ostatnio zmieniony śr lis 29, 2006 8:03 pm przez WyRC, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości