Strona 1 z 3
E60 2,0d automat
: śr maja 07, 2014 7:30 pm
autor: sebeks
Szukam kogoś kto użytkuje lub bardzo dobrze zna kogoś, kto takim czymś się wozi:
E60 2,0d 177KM w automacie, wersja po lifcie. Potrzebne opinie na temat fury i na co zwrócić szczególnie uwagę podczas kupna w tym konkretnym aucie (typowe bolączki itd)

Re: E60 2,0d automat
: śr maja 07, 2014 8:09 pm
autor: rafale_23
Wejdz na forum BMW...poczytasz tydzień i zrezygnujesz z zakupu...
a tak na powaznie to jezdziłem 4 lata E 60 3,0 i szczerze polecam Ci ten motor...Raczej jest bardziej porządany i bezawaryjny...A i wrażenia z jazdy nieco lepsze...Także dobrze rozważ ten zakup...
Re: E60 2,0d automat
: czw maja 08, 2014 11:41 am
autor: sebeks
Akurat jest okazja na "tą" konkretną sztukę. Pełny serwis tylko w ASO które znam, w rozsądnej kasie jak na taką furę. Auto nie do mnie a do kumpla. Jazda próbna już była i jedyne czego można się przyczepić, to tarcze z przodu, które są do wymiany, bo przy heblu ze 180 do 0 kierownica lekko drży. Skrzynia w trybie sport pozwala dość fajnie pokręcić ten silnik. Demon to to nie jest, no ale tragedii też nie ma. Choć osobiście pewnie szukałbym takiego o jakim piszesz.
Re: E60 2,0d automat
: ndz maja 11, 2014 8:39 pm
autor: lemur
Słyszałem ze lekka padlina , PODOBNO felerny rozrząd , jutro poszukam linka do innego forum gdzie coś tam pisali.
Re: E60 2,0d automat
: ndz maja 11, 2014 8:56 pm
autor: kozioU
N47 ma problemy z rozrządem i nie pomaga tu fakt, że rozrząd jest z tyłu silnika.

Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 8:12 am
autor: sebeks
Noo, więc jednak nie jest aż tak kolorowo. Jeszcze ktoś ma/miał do czynienia z tym autem?
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 8:17 am
autor: Wojtek_W
Ja mialem.
E60 przedliftowa. Znaczy wspolnik mial i spedzalem w nim troche czasu. Bylo najpierw 3.5 , ktore sie potrzaskalo po miesiacu, a pozniej 3.0
BMW ma juz w genach , ze chce sie nim poprostu zapier**ac. W porownaniu z w211 , ktorego uzywam teraz jest mniej wygodnie i kanapowo a czuc bardziej "sportowe" geny.
Drogi w utrzymaniu (w porownaniu z mercem) , ale fajnie sie tym jezdzilo. 2.0 po mojemu to za slabe bedzie do takiego gabarytu. Spalanie bedzie podobne jak w 2.5 czy 3.0 a przyjemnosc srednia.
Ale rozumiem,ze o ten konkretny egzemplarz chodzi.
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 8:19 am
autor: czesław&jarząbek
M47 jeśli już.
ten sam silnik jest we freelanderze po 2001
tzw td4
żadnych problemów z rozrządem.
jedyny znany powszechnie problem to puszczające przez przelew wtryskiwacze co uniemożliwia rozruch, padające elektryczne pompy paliwa i takie sobie sprzęgło.
nic się nie dzieje.
nie znam przypadku problemów z rozrządem i tylko jeden przypadek zajechania takiego silnika bezrozumną eksploatacją. a jest to produkt masowy.
taką bejcą małą z tym silnikiem jechałem kiedyś w pizdu przez europę. nie żeby mnie jakoś zachwyciła ale przemieszczała się.
poza nieustawnymi siedzeniami i prowadzeniem nie licującym z aspiracjami marki ujdzie.
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 8:21 am
autor: Wojtek_W
e60 sie zle prowadzi czy trojka?
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 8:46 am
autor: MaxLux
Ile ma toto przejechane ?
Ja uzytkuje 530xd (4x4) faktycznie i brzmienie silnika i jazda sa nieporownywalne do 2.0 ale za to spalanie 2.0 moze szokowac - przy spokojniej jezdzie okolo 6l - az nie moglem uwierzyc
Taka fure warto kompleksowo sprawdzic bo wszystko kosztuje krocie - cala lintanie latwo znajdziesz na forum bmw
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 3&t=112284
szkoda kasy na sprawdzanie w ASO - lepiej jak ci jakis user pomoze w sprawdzeniu
jest fajna aplikacja na androida BMWhat (200zeta) ale kompleksowo sprawdza i kasuje wszytie bledy, daje real time monitoring wszystkich parametrow, umozliwia zakodowanie dodatkowych funkcji i inne
Najwazniejsze ze tobie ma sie podobac, teraz juz E60 stanialy tak ze warto to kupic zamiast innych pasci
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 9:44 am
autor: Wojtek_W
Czytam ten watek i nie moge wyjsc z podziwu.... Awarie za 5-10-15k w aucie za 30-40
Przy mietku nie do pomyslenia.
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 9:57 am
autor: kozioU
Faktycznie się jebłem - Czesław ma rację - to M47.
N47 jest nowszy.
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 1:36 pm
autor: sebeks
MaxLux pisze:Ile ma toto przejechane ?
Ja uzytkuje 530xd (4x4) faktycznie i brzmienie silnika i jazda sa nieporownywalne do 2.0 ale za to spalanie 2.0 moze szokowac - przy spokojniej jezdzie okolo 6l - az nie moglem uwierzyc
Taka fure warto kompleksowo sprawdzic bo wszystko kosztuje krocie - cala lintanie latwo znajdziesz na forum bmw
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 3&t=112284
szkoda kasy na sprawdzanie w ASO - lepiej jak ci jakis user pomoze w sprawdzeniu
jest fajna aplikacja na androida BMWhat (200zeta) ale kompleksowo sprawdza i kasuje wszytie bledy, daje real time monitoring wszystkich parametrow, umozliwia zakodowanie dodatkowych funkcji i inne
Najwazniejsze ze tobie ma sie podobac, teraz juz E60 stanialy tak ze warto to kupic zamiast innych pasci
Auto akurat jest dość pewne, bo od początku serwisowane w jednym miejscu. Przebiegu ma 120 tysi z drobnymi. Bardzo dobrze utrzymane. Nie ma kompletnie czego się przyczepić z tego co mówił zainteresowany kupnem. Ja osobiście auta nie widziałem bo obecnie za granicą siedzę.
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 7:27 pm
autor: Galik
Wojtek_W pisze:Czytam ten watek i nie moge wyjsc z podziwu.... Awarie za 5-10-15k w aucie za 30-40
Przy mietku nie do pomyslenia.
Do pomyślenia, uwierz na słowo. W rodzinie był to wiem, też nim jeździłem. I mowa o zadbanym wozie, ze znaną historią, nie składanym z przystanku.
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 8:00 pm
autor: Mroczny
to kupić i sprzedać z zyskiem
za zaoszczędzone kupić takie co przynajmniej daje frajdę
2.0d to dobre jest ale do ekonoboksa jakiegoś typu ceed czy inne picasso
Re: E60 2,0d automat
: pn maja 12, 2014 9:01 pm
autor: sebeks
Kurde ale to nie ma być auto do zapierd...nia wokół komina i zabawy, tylko auto na dojazd do roboty.
Re: E60 2,0d automat
: wt maja 13, 2014 10:08 am
autor: Wojtek_W
Galik pisze:Wojtek_W pisze:Czytam ten watek i nie moge wyjsc z podziwu.... Awarie za 5-10-15k w aucie za 30-40
Przy mietku nie do pomyslenia.
Do pomyślenia, uwierz na słowo. W rodzinie był to wiem, też nim jeździłem. I mowa o zadbanym wozie, ze znaną historią, nie składanym z przystanku.
To co sie w nim takiego psulo?
Jesli bierzemy pod uwage np. e klase i e60.
W mercu jedyne co moze cwiczyc to airmatic, ale teraz to juz naprawde ogarniety i cenowo rozsadny patent. Inne sprawa,ze nie wszystkie go maja. Pozatym silniki sa prkatycznie bezawaryjne. Taki moj 2.7 cdi to przez wioskowych mechanikow rozpracoany chyba na rowno z 1.9 TDI. Ceny zamiennikow i prostota serwisu smieszna. Skrzynia , ktora ma juz chyba z 20 lat (jak nie wiecej)? Prosta i bezawaryjan konstrukcja. Z elektronika nie ma problemow specjalnych. Do tego rewelacyjny star diagnosis pokazuje dokladnie co jest zepsute. A ten system serwisowy( zapomnialem nazwy) pokazuje krok po kroku jak operacje wykonac. Beemu przy tym lezy.
E60tki nie byly moje prywatne tylko moje, firmowe, ale czasu spedzilem w nich duzo. Faktury za serwis (autoryzowany i nie) placilem osobiscie. Nijak sie to ma do merca. Nie bylo co prawda kwot takich jak w watku do forum BMW , ale i tak byly sporawe. Wylaczenie trybu awaryjnego np. polaczone ze zmiana jakiegos plastikowego (!) elementu przy skrzyni kosztowalo 850-950 zeta. Orginaly w ASO nieporownywalnie tansza na korzysc merca. Merc sporo mniej pali. Zwykle lepiej wyposazone. BMW lepiej zapierdala. No i jedna rzecz o ktorej nie wspomnialem. Mieszkajac w Poznaniu i dojezdzajac w weekend do centrum (czy to do pracy czy przyjemnosci) 9km w jedna strone zdarzalo sie,ze mielismy po 2 "rutynowe kontrole"

Wizerunek kojarzony z marka tez nie jest bez zaczenia no i nie jest do konca nieprawdziwy - niestety. Bo to zajebiste auta sa. 535 po chipie zapina 300km/h

Re: E60 2,0d automat
: wt maja 13, 2014 12:32 pm
autor: MaxLux
jak ma faktycznie 120kkm to brac i jezdzic - wiekszosc tych problemow z forum dotyczny tak naprawde fur ktore maja po 500kkm i jeszcze ktos przykutwil na serwisie - a to wycianaja klpki wirowe, wycianja dpf zaslepieja egr i co jeden to madrzejszy co by tu jeszce zepsuc. a potem zal i lament ze dymi szarpie i nie jezdzi.
Wymianiaj regularnie olej co 10 max co 15kkm na niskopopiolowy LL-4 (Motul) wymieniaj filtry i dbaj to bedzie jezdzilo ze hej- szarpnalbym sie tez na wymiane oleju w skrzyni + filtr i uszczelka o-ringa i raczej nie powinno byc innnych problemow.
I przy zakupie pamietaj zeby wszystko ladnie sobie postrawdzac, DPF, wtryski, turbo - sa takie fajne automatycze testy w Rheingold czy nawet INPA czy tym BMWhat wiec od razu wyeliminujesz wiekszosc problemow
Re: E60 2,0d automat
: wt maja 13, 2014 2:17 pm
autor: sebeks
Dzięki za kolejną porcję wiedzy, przekażę zainteresowanemu

Re: E60 2,0d automat
: wt maja 13, 2014 6:24 pm
autor: suzi4WD
Wojtek_W pisze:BMW lepiej zapierdala
Jazgotu więcej robi ...

Re: E60 2,0d automat
: wt maja 13, 2014 6:25 pm
autor: kozioU
sebeks pisze:Kurde ale to nie ma być auto do zapierd...nia wokół komina i zabawy, tylko auto na dojazd do roboty.
E60 na dojazd do pracy.
To niech se sprawdzi kolega ile na przykład wahacze kosztują, albo komplet dobrych filtrów i odpowiedni olej - jak go stać to niech bierze. Brzydkie to jak noc ale podobno całkiem fajnie się jeździ.
Re: E60 2,0d automat
: wt maja 13, 2014 6:47 pm
autor: sebeks
Ceny części akurat mają w tym konkretnym przypadku średnie znaczenie. Auto będzie walić trasy najprawdopodobniej za granicą. W Kraju tylko tyle ile trzeba żeby dojechać autobaną z granicy do domu.
Re: E60 2,0d automat
: wt maja 13, 2014 6:53 pm
autor: kozioU
A taki dojazd - to spoko.

Re: E60 2,0d automat
: czw maja 15, 2014 7:21 am
autor: nowicjusz127
kozioU pisze:Faktycznie się jebłem - Czesław ma rację - to M47.
N47 jest nowszy.
nie pomyliles sie.silnik M47 występuje w przedliftach.poliftowy to jest 163 konie i 177 ma oznaczenie N47 i rozrząd nie wytrzymuje 100 tys z reguly a na pewno nie dojedzie 200 tyś.wybucha niespodziewanie i drogo-zapraszam do mnie walają sie chyba ze 4 słupki ze zmasakrowanymi głowicami.ponadto ten silnik nie nadaje sie do napędu E60.jedyny sluszny napęd to 3.0 i tu tez należy omijać szerokim lukiem silnik 218 koni produkowany do 2005 roku.polecam 231 lub 235 koni.Tak na marginesie 3,0 d w e60 pokazał mi na trasie 5,4 na 100 km wkleję fotke niedługo dla niedowiarków.
Re: E60 2,0d automat
: czw maja 15, 2014 7:33 am
autor: Wojtek_W
czemu unikac tej 218KM?