Zerwany gwint w aluminium

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Zerwany gwint w aluminium

Post autor: sebeks » pt sie 22, 2014 12:11 pm

Jest problem. Mianowicie zerwany został gwint w głowicy aluminiowej. Nagwintować na większy rozmiar się nie da, bo mięsa w najcieńszym miejscu 2mm. Pozostaje chyba tylko opcja wklejenia szpilki. Ktoś trenował ? Czy to będzie wystarczająco mocne :

Obrazek
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: leon zet » pt sie 22, 2014 1:07 pm

Helicoil nie podejdzie?
A jak nie helicoil to popytaj Czesława czym sobie gwint w lusterku motura naprawił. Coś jakby heli ale mocniejsze - wkładkę po wkreceniu rozwalcowuje sie.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: vandall1 » pt sie 22, 2014 6:20 pm

Jak już,to poszukałbym czegoś bardziej profi/chestermetal/ :roll:
Moze spawanko jesli to na brzegu?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: sebeks » sob sie 23, 2014 8:49 am

Chodzi o to, żeby głowicy z auta nie zrzucać ( nie moja fura). Problem że gwint ma długości około 4cm i cały zerwało. Ale mierzyłem wczoraj to jeszcze raz bo rozbebeszniu większej części góry i jest jakieś 2,6mm ścianki. Najprawdopodobniej przegwintujemy z M8 na M9 i wkręcimy śrubę na tym czymś robiąc szpilkę. Jak jeszcze raz puści to chyba zmienimy silnik od razu na mocniejszy bo koszt wymiany głowicy średnio opłacalny.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2889
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: Maqlinka » sob sie 23, 2014 11:31 am

Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: sebeks » pn sie 25, 2014 1:39 pm

Myślałem nad tym, ale to nie przejdzie. Śruba jest M8, ścianki w najcieńszym miejscu jakieś 2,5mm a gwint głęboki na jakieś 4 cm. Trzeba by zalać całe i gwintować. Raczej nie do zrobienia bez zrzucania głowicy. Stanęło na tym, że dorobione zostaną na zamówienie szpilki odpowiednie. Zrobiony zostanie gwint M9 i dodatkowo osadzone na tym kleju co to wyżej podałem.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: suzi4WD » pn sie 25, 2014 5:02 pm

Jak jest podejście to zakołkuj gwint tej szpilki w bloku.
Było ćwiczone.
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: sebeks » pn sie 25, 2014 6:38 pm

Jak pisałem, ścianka cholernie cienka. Jakby miała z 5mm to spoko, ale 2,5 i od tego odjąć grubość materiału na wprowadzony gwint i zostanie 1mm może. Za mało moim zdaniem. Decyzja padła że robimy szpilki. A jak wyrwie jeszcze raz to swap na mocniejszą jednostkę :wink: Póki co silnik ma prawie 300 tysi nalotu i do tej pory chodził spoko. No ale chyba zmęczenie materiału zrobiło swoje bo ewidentnie zerwało gwint na jednej śrubie. Pozostałe trzy siłą rzeczy przeciągnęło w górę bo siła na to działała dość spora i to można rzec udarowo a nie statycznie.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: Qsy » wt sie 26, 2014 3:27 pm

...a tak na marginesie, czym chlodzicie-smarujecie przy gwintowaniu aluminium, bo ja denaturatem.
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: Kuszman » wt sie 26, 2014 3:36 pm

Na studiach uczyli, że terpentyną.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint w aluminium

Post autor: leon zet » wt sie 26, 2014 3:44 pm

W amelinium denaturatem.
W miedzi terpentyną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości