- inne samochody terenowe
Moderator: Marcin-Kraków
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » pt gru 10, 2004 10:10 pm
Samochód o tej nazwie pojawił sie w ogłoszeniu na tej stronie. Cena gigantyczna. O co chodzi - to jakiś samochód legenda?
Jakie ma mosty? Wiem, że rubikon ma dana 44, a dana 66 - z jakiego to ałta?
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
hajdi
-

- Posty: 887
- Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: hajdi » sob gru 11, 2004 12:43 am
no co ty monster garaz nie ogladales pokazywali tam jak robia takie mosty na zamowienie do konkretnego modelu pojazdu.
-
BOOGIE

- Posty: 307
- Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: 3City
Post
autor: BOOGIE » sob gru 11, 2004 10:53 am
Ogólnie można powiedzieć, że im większa dana tym większe i wytrzymalsze te mosty.
Dana 60 chyba była montowana w większych pickupach i takich tam cięższych autach.
Określenie Dana 30, 35, 44, 50, 60, 70 to rozmiary czegośtam chyba a dana to bodajże firma lub typ mostu
Teraz my was jemy =)
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » sob gru 11, 2004 3:32 pm
Monster garage to kiedys widziałem, ale nie rajcuje mnie konstruowanie wytrząsarek do drzew owocowych, a z tym robieniem mostu na zamówienie to chyba jakis żart co?
Czyli te mosty 60dana to cos takiego jak w Dodge Ram?
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » sob gru 11, 2004 4:05 pm
Właściwie to jak na te wymiary autko lekkie jest. A jak z wytrzymałością? Czy taka konstrukcja rurowa jest mocna? Czy korzystniejsza - waga/wytrzymałość - jest rama plus klatka czy takie rury?
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
krzyś
-

- Posty: 1327
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: krzyś » sob gru 11, 2004 4:11 pm
no widać ze kolega nowy w temacie........skorpiona nie znać .....ups

Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
-
BOOGIE

- Posty: 307
- Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: 3City
Post
autor: BOOGIE » sob gru 11, 2004 4:26 pm
W Dodgu Ramie chyba głównie stosowali z tyłu tzw 14Bolt - dekiel miał na 14 śrub. Z czymś takim jeździ niebieski TJ zrobiony w Autotraperze

Teraz my was jemy =)
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » sob gru 11, 2004 7:21 pm
krisi pisze:no widać ze kolega nowy w temacie........skorpiona nie znać .....ups

Prawde mówiąc to o istnieniu skorpiona dowiedziałem sie z ogłoszenia na rajdy4x4. A że nowy w temacie wcale nie ukrywam...
To jak, taka rurowa konstrukcja jest lepsza od ramy?
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
Albert_N
-

- Posty: 4695
- Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Albert_N » sob gru 11, 2004 8:22 pm
dla celow smigania po skalach lub do konstrukcji trialowych jest lepsza. do samochodow "uniwersalnych" wygodniejsza jest rama.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » ndz gru 12, 2004 10:10 am
Paweł Cybulski pisze:A jaka jest tego cena?
219000Pln
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » ndz gru 12, 2004 10:16 am
Paweł Cybulski pisze:A jaka jest tego cena?
moze na gwiazdke Ci rodzice kupia

grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » ndz gru 12, 2004 10:21 am
RudeBoy pisze:Paweł Cybulski pisze:A jaka jest tego cena?
moze na gwiazdke Ci rodzice kupia

Może twoi będą szybsi...?
Cena astronomiczna.... ale pomysły ciekawe. Ramy samodzielnie wygiąc sie nia da, ale taką konstrukcje rurową zrobić można... Tylko jeszcze nie wiem po co. Jak narazie nikt jasno nie napisał, jakie są jej lepsze i gorsze strony...
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
Paweł Cybulski

- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
Post
autor: Paweł Cybulski » ndz gru 12, 2004 11:07 am
To zawieszenie jest bardzo wery gut...
-
WyRC
-

- Posty: 233
- Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
- Lokalizacja: Puławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: WyRC » pn gru 13, 2004 10:53 am
Rama płaska przenosi siły wynikłe z:
-nierówności drogi
-wagi ładunku
-wagi nadwozia
Rama przestrzenna przenosi siły z:
-nierówności drogi
-wagi ładunku
Sumarycznie jest lżejsza i sztywniejsza.
www.pro-cross.com
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » pn gru 13, 2004 12:39 pm
WyRC pisze:Rama płaska przenosi siły wynikłe z:
-nierówności drogi
-wagi ładunku
-wagi nadwozia
Rama przestrzenna przenosi siły z:
-nierówności drogi
-wagi ładunku
Sumarycznie jest lżejsza i sztywniejsza.
w0ww.pro-cross.com
Oglądając zdięcia ramy na stronie amerykańskiej, to te rurki nie wydają sie być sztywne, a może to jest własnie sekret? Niestety zdjęcia wykrzyżu nie pozwalają ocenić czy ta ramo-klatka pracuje czy jest sztywna...
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
Paweł Cybulski

- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
Post
autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 3:52 pm
Wedlug mnie jak ze zwykłej ramy zrzucisz bude i zrobisz klatke, to wyjdzie ze jest lzejsza (od suzy np.) a jak obkozysz laminatem to i bedziesz mial ciepło
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » pn gru 13, 2004 4:50 pm
Paweł Cybulski pisze:Wedlug mnie jak ze zwykłej ramy zrzucisz bude i zrobisz klatke, to wyjdzie ze jest lzejsza (od suzy np.) a jak obkozysz laminatem to i bedziesz mial ciepło
Też tak myśle (tych rur jest od groma, napewno swoje ważą), tyle, że na rurach łatwiej środek cieżkości obniżyć, ale też co stego po prześwit pod reduktoem chociażby sie zmniejsza.
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
Paweł Cybulski

- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
Post
autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 4:55 pm
obnizyć? jak dla mnie to im wiecej rur u góry, tym wyzszy jest ten srodek... Ale tomcat jest rurowy i scorpion też, wiec cos w tym musi byc chyba
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » pn gru 13, 2004 5:28 pm
Wydaje mi sie, że rur u góry jest niewiele więcej jak w zwykłej klatce (część z nich ma mniejsze średnice i pewno mniejszą grubość ścianki), ale za to taka konstrukcja pozwala niżej umieścić silnik, skrzynie i reduktor. Ja tam mimo wszystko zaufanie mam dla ramy... tylko. Jak patrze na ten pomysł przykręcenia wielkiego silnika do rurki 2" to powontpiewam w zdrowy rozsądek amerykanów, a jednak skorpiona zachwalają. Dziwny jest ten świat.
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
Paweł Cybulski

- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
Post
autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 5:51 pm
Akurat o mocowanie to ja bym sie nie martwił, ale nie wiem po co tyle kasy sypac na rurowca, jak mozna na ramie motac i tyle. Duzo ramowych jezdzi na calum swiecie i dobrze dialaja. A jesli chodzi o wysokosc silnika, to nie dasz za nisko bo i o miske bedzie wlic
-
Tomb

- Posty: 396
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tomb » pn gru 13, 2004 7:46 pm
Paweł Cybulski pisze:Akurat o mocowanie to ja bym sie nie martwił, ale nie wiem po co tyle kasy sypac na rurowca, jak mozna na ramie motac i tyle. Duzo ramowych jezdzi na calum swiecie i dobrze dialaja. A jesli chodzi o wysokosc silnika, to nie dasz za nisko bo i o miske bedzie wlic
Niby tak, ale jakaś przyczyna być musi, że ludzie te rórowce robią. Tylko jaka...
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn gru 13, 2004 8:01 pm
A w Bridge Builder grali????
Jak nie to zagrajcie gierka mala darmowa. Od razu zalapiesz roznice miedzy rama a klatka z rur
-
Paweł Cybulski

- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
Post
autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 9:25 pm
grale i to nawet w 3D

Ja to rozumiem, ale jak dasz klatke do ramy to to jest nie do słamania
-
hajdi
-

- Posty: 887
- Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: hajdi » pn gru 13, 2004 9:41 pm
mozecie sobie gdybac nad wyzszoscia rurek nad rama w nieskonczonosc a wystarczy tylko spojrzec na pojazdy uzywane w sporcie tam gdzie idzie o duza kase.wyobrazacie sobie np;samochod schlessera na zwyklej ramie?scorpion bije na glowe wszystki inne konstrukcje na zwyklej ramie i niewiem jak ktos moze myslec ze przy wykrzyzu przestrzenna rama rurowa taka jak jest w skorpionie wygina sie i pracuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość