Scorpion

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Scorpion

Post autor: Tomb » pt gru 10, 2004 10:10 pm

Samochód o tej nazwie pojawił sie w ogłoszeniu na tej stronie. Cena gigantyczna. O co chodzi - to jakiś samochód legenda?

Jakie ma mosty? Wiem, że rubikon ma dana 44, a dana 66 - z jakiego to ałta?
Rosyjska myśl techniczna rules!

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » sob gru 11, 2004 12:43 am

no co ty monster garaz nie ogladales pokazywali tam jak robia takie mosty na zamowienie do konkretnego modelu pojazdu.

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » sob gru 11, 2004 10:53 am

Ogólnie można powiedzieć, że im większa dana tym większe i wytrzymalsze te mosty.
Dana 60 chyba była montowana w większych pickupach i takich tam cięższych autach.

Określenie Dana 30, 35, 44, 50, 60, 70 to rozmiary czegośtam chyba a dana to bodajże firma lub typ mostu
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob gru 11, 2004 3:32 pm

Monster garage to kiedys widziałem, ale nie rajcuje mnie konstruowanie wytrząsarek do drzew owocowych, a z tym robieniem mostu na zamówienie to chyba jakis żart co? :wink:

Czyli te mosty 60dana to cos takiego jak w Dodge Ram?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob gru 11, 2004 4:05 pm

Właściwie to jak na te wymiary autko lekkie jest. A jak z wytrzymałością? Czy taka konstrukcja rurowa jest mocna? Czy korzystniejsza - waga/wytrzymałość - jest rama plus klatka czy takie rury?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » sob gru 11, 2004 4:11 pm

no widać ze kolega nowy w temacie........skorpiona nie znać .....ups :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » sob gru 11, 2004 4:26 pm

W Dodgu Ramie chyba głównie stosowali z tyłu tzw 14Bolt - dekiel miał na 14 śrub. Z czymś takim jeździ niebieski TJ zrobiony w Autotraperze :)21
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob gru 11, 2004 7:21 pm

krisi pisze:no widać ze kolega nowy w temacie........skorpiona nie znać .....ups :)21
Prawde mówiąc to o istnieniu skorpiona dowiedziałem sie z ogłoszenia na rajdy4x4. A że nowy w temacie wcale nie ukrywam...

To jak, taka rurowa konstrukcja jest lepsza od ramy?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » sob gru 11, 2004 8:22 pm

dla celow smigania po skalach lub do konstrukcji trialowych jest lepsza. do samochodow "uniwersalnych" wygodniejsza jest rama.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz gru 12, 2004 10:08 am

A jaka jest tego cena?

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz gru 12, 2004 10:10 am

Paweł Cybulski pisze:A jaka jest tego cena?
219000Pln
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » ndz gru 12, 2004 10:16 am

Paweł Cybulski pisze:A jaka jest tego cena?
moze na gwiazdke Ci rodzice kupia :)21
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz gru 12, 2004 10:21 am

RudeBoy pisze:
Paweł Cybulski pisze:A jaka jest tego cena?
moze na gwiazdke Ci rodzice kupia :)21
Może twoi będą szybsi...? :wink:

Cena astronomiczna.... ale pomysły ciekawe. Ramy samodzielnie wygiąc sie nia da, ale taką konstrukcje rurową zrobić można... Tylko jeszcze nie wiem po co. Jak narazie nikt jasno nie napisał, jakie są jej lepsze i gorsze strony...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz gru 12, 2004 11:07 am

To zawieszenie jest bardzo wery gut...

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » pn gru 13, 2004 10:53 am

Rama płaska przenosi siły wynikłe z:
-nierówności drogi
-wagi ładunku
-wagi nadwozia

Rama przestrzenna przenosi siły z:
-nierówności drogi
-wagi ładunku

Sumarycznie jest lżejsza i sztywniejsza.



www.pro-cross.com

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn gru 13, 2004 12:39 pm

WyRC pisze:Rama płaska przenosi siły wynikłe z:
-nierówności drogi
-wagi ładunku
-wagi nadwozia

Rama przestrzenna przenosi siły z:
-nierówności drogi
-wagi ładunku

Sumarycznie jest lżejsza i sztywniejsza.



w0ww.pro-cross.com
Oglądając zdięcia ramy na stronie amerykańskiej, to te rurki nie wydają sie być sztywne, a może to jest własnie sekret? Niestety zdjęcia wykrzyżu nie pozwalają ocenić czy ta ramo-klatka pracuje czy jest sztywna...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 3:52 pm

Wedlug mnie jak ze zwykłej ramy zrzucisz bude i zrobisz klatke, to wyjdzie ze jest lzejsza (od suzy np.) a jak obkozysz laminatem to i bedziesz mial ciepło

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn gru 13, 2004 4:50 pm

Paweł Cybulski pisze:Wedlug mnie jak ze zwykłej ramy zrzucisz bude i zrobisz klatke, to wyjdzie ze jest lzejsza (od suzy np.) a jak obkozysz laminatem to i bedziesz mial ciepło
Też tak myśle (tych rur jest od groma, napewno swoje ważą), tyle, że na rurach łatwiej środek cieżkości obniżyć, ale też co stego po prześwit pod reduktoem chociażby sie zmniejsza.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 4:55 pm

obnizyć? jak dla mnie to im wiecej rur u góry, tym wyzszy jest ten srodek... Ale tomcat jest rurowy i scorpion też, wiec cos w tym musi byc chyba

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn gru 13, 2004 5:28 pm

Wydaje mi sie, że rur u góry jest niewiele więcej jak w zwykłej klatce (część z nich ma mniejsze średnice i pewno mniejszą grubość ścianki), ale za to taka konstrukcja pozwala niżej umieścić silnik, skrzynie i reduktor. Ja tam mimo wszystko zaufanie mam dla ramy... tylko. Jak patrze na ten pomysł przykręcenia wielkiego silnika do rurki 2" to powontpiewam w zdrowy rozsądek amerykanów, a jednak skorpiona zachwalają. Dziwny jest ten świat.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 5:51 pm

Akurat o mocowanie to ja bym sie nie martwił, ale nie wiem po co tyle kasy sypac na rurowca, jak mozna na ramie motac i tyle. Duzo ramowych jezdzi na calum swiecie i dobrze dialaja. A jesli chodzi o wysokosc silnika, to nie dasz za nisko bo i o miske bedzie wlic

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn gru 13, 2004 7:46 pm

Paweł Cybulski pisze:Akurat o mocowanie to ja bym sie nie martwił, ale nie wiem po co tyle kasy sypac na rurowca, jak mozna na ramie motac i tyle. Duzo ramowych jezdzi na calum swiecie i dobrze dialaja. A jesli chodzi o wysokosc silnika, to nie dasz za nisko bo i o miske bedzie wlic
Niby tak, ale jakaś przyczyna być musi, że ludzie te rórowce robią. Tylko jaka...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn gru 13, 2004 8:01 pm

A w Bridge Builder grali????

Jak nie to zagrajcie gierka mala darmowa. Od razu zalapiesz roznice miedzy rama a klatka z rur

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 9:25 pm

grale i to nawet w 3D :)2 Ja to rozumiem, ale jak dasz klatke do ramy to to jest nie do słamania

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » pn gru 13, 2004 9:41 pm

mozecie sobie gdybac nad wyzszoscia rurek nad rama w nieskonczonosc a wystarczy tylko spojrzec na pojazdy uzywane w sporcie tam gdzie idzie o duza kase.wyobrazacie sobie np;samochod schlessera na zwyklej ramie?scorpion bije na glowe wszystki inne konstrukcje na zwyklej ramie i niewiem jak ktos moze myslec ze przy wykrzyzu przestrzenna rama rurowa taka jak jest w skorpionie wygina sie i pracuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość