Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

GPablo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 1:50 pm

Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: GPablo » pt paź 07, 2016 10:16 am

Cześć wszystkim :) Jestem Paweł i obecnie jeżdżę Subaru Foresterem z roku 2005.
Przyszedł czas gdy zaczynamy myśleć z żoną o czymś co posłuży do wycieczek po bezdrożach po kraju lub w przyszłości po europejskich krajach ale też będzie jedynym autem w domu więc też do codziennej jazdy.
Forester jest świetny i kompletnie bezawaryjny ale jednak chyba zbyt delikatny do takich wypraw, m.in mam w nim manualną skrzynię więc trochę szkoda sprzęgła. Stąd pod uwagę wchodzi tylko automat i auto najlepiej ze stałym 4x4 lub możliwością jazdy na asfalcie.

Póki co tak na luźno przeglądając rynek pod uwagę weszło kilka aut ale jak zauważyłem każde ma jakieś bolączki i pytanie do was jak się sprawdzi w takim wykorzystaniu jak planujemy. Diesla nigdy nie miałem, zawsze same benzyny ale gdyby znalazł się jakiś sensowny...
Podrzucę niżej kilka moich spostrzeżeń ta temat każdego z tych aut oraz proszę o ewentualne sprostowanie mnie
lub podpowiedź specjalistycznym okiem :)

1. Mitsubishi Pajero III Long (z wyglądu mój największy faworyt)
-3.2 DID - problemy z pompą trochę odstraszają (pomaga regeneracja pompy i wymiana baku ale cena tego też zaporowa),
- 3.8 - super ale bardzo ciężko go znaleźć w ogłoszeniach (3.5 GDI odpada)

2. Toyota Land Cruiser J95 (wygląd już trochę archaiczny i dużo mniej atrakcyjne wnętrze niż Pajero III)
- 3.4 V6 - świetny ale również bardzo rzadko spotykany,
- Diesel 3.0 125KM - pęka głowica i jeszcze chyba jakieś wady słyszałem, a wersja 163KM to wrażliwe i mega drogie wtryskiwacze.

3. Land Rover Discovery II (z tego co wszędzie słychać stereotypy to częściej jest w warsztacie niż w drodze)
- 2.5 Td5 - podobno wycieki oleju jak z kranu woda no i też nie wiem jak z trwałością
- 4.0V8 - podobno trwały, ale jest ryzyko pękania głowicy?

4. Nissan Patrol Y61 (świetny ale nie można jeździć 4x4 na zwykłych drogach i niby pochłania paliwo jak sportowiec wodę)
- 2.8 TD trwały ale odpada z uwagi na występowanie tylko z manualną skrzynią?
- 3.0 158-160KM - wybuchy i przegrzewanie... :(

5. Jeep Grand Cherokee WJ - tu pod uwagę biorę tylko benzyniaki 4.0 R6 i 4.7V8
pytanie tylko jak z jego trwałością jak chodzi o takie wycieczki, bo też stereotypów wiele słyszałem.


Są jeszcze Jeep Cherokee XJ i KJ ale chyba dosyć ciasne wnętrza więc coś jak mój Forester
a po butli LPG to i na bagażnik nic nie zostanie...
Raz na jakiś czas pojawią się w ogłoszeniach też takie rzadsze auta jak
benzynowa Toyota 4Runner tylko rzadko w tym ciut młodszym roczniku lub Nissan Pathfinder R50 3.5V6 ale o nim akurat mało wiem.

Generalnie nie planuję auta katować w wielkim błocie, tylko po prostu wielozadaniowy, bezpieczny samochód na każde warunki,
z automatem i godny zaufania w dalszych podróżach. Mega tuningu off road też w planach nie mam.
Jedynie dorzucić Opony AT i jakąś wyciągarkę w przyszłości gdyby trzeba było sobie gdzieś pomóc samemu.

To tyle co do moich przemyśleń szanowni koledzy, proszę o luźną pomoc w wyborze :)
Pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5573
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: kpeugeot » pt paź 07, 2016 10:43 am

Forester lub duster. Syncro.
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: sokół wędrowny » pt paź 07, 2016 11:08 am

Mususz sobie jeszcze doprecyzować priorytety typu :
- czy faktycznie musi mieć 4x4 po czarnym bo wtedy z listy spadnie Parch,
- rama i przedni sztywny most czy niekoniecznie ?
Odpowiedz sobie na te proste pytania i lista się mocno skurczy :-) Jak dorzucisz kwestię estetyki to pewnie w ogóle będzie bardzo blisko decyzji.
Patrol Patrolowi Patrolem

GPablo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 1:50 pm

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: GPablo » pt paź 07, 2016 11:09 am

Mam obecnie Forestera....a Dacia? Dziękuję :P

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: sokół wędrowny » pt paź 07, 2016 12:39 pm

A tak w ogóle to jeździłeś kiedyś czymś co można nazwać terenówką ?
Patrol Patrolowi Patrolem

GPablo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 1:50 pm

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: GPablo » pt paź 07, 2016 1:40 pm

Z napędem 4x4 na asfalcie byłoby dobrze bo te atuty Forestera by się przydały w złych warunkach tzn ulewny deszcz, śnieg czy lód.
Na suchym to bez znaczenia oczywiście ale z uwagi na częste złe warunki pogodowe w naszym kraju dobrze byłoby móc używać 4x4 też poza terenem.
Oczywiście nie mówię o dynamicznej jeździe też na zakrętach bo to nie będzie Subaru.

Czy musi być rama i sztywny most? Hmm nie mam na to parcia bo jak mówiłem katować w terenie aż tak nie mam zamiaru.
Czy jeździłem czymś naprawdę terenowym? Hmmm tylko w pracy: KTO Rosomak, Star 266, Honker i tego typu maszynki :)

A jak byś mógł kolego coś niecoś więcej podpowiedzieć o tych co wymieniłem autach które biorę pod uwagę?
Każdy ma jakieś wady i stąd moje dylematy :)

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15389
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: jradek » pt paź 07, 2016 2:52 pm

Znaczy sie zima idzie.

Ile masz kasy?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: sokół wędrowny » pt paź 07, 2016 3:06 pm

GPablo pisze: Czy jeździłem czymś naprawdę terenowym? Hmmm tylko w pracy: KTO Rosomak, Star 266, Honker i tego typu maszynki :)
W takim razie spoko :-) chodziło mi o to czy przypadkiem nie jesteś kimś kto pierwszy raz w życiu siądzie do takiej bryki po właśnie subarynie i będzie mocno zaskoczony np. układem kierowniczym.

Szukasz auta uterenowionego do codziennego użytku a przy tym wyprawowego czyli wersji długiej, niezawodnego, dość komfortowego, estetycznego, najchętniej w benzynie, automacie i stałym 4x4 ... Podchodzi mi to pod definicję SUV-a.
Patrol Patrolowi Patrolem

GPablo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 1:50 pm

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: GPablo » pt paź 07, 2016 3:34 pm

Generalnie aż tak bardzo komfortowy być nie musi, a SUV raczej nie da rady w terenie, na którym chciałbym jeździć :)
Nie mówię o rajdach wyprawowych ale też nie tylko o polnej drodze na łące :)
Fenomenalnego prowadzenia też nie oczekuję.

Najbliżej mi byłoby do Pajero/Montero 3.8 lub Jeep WJ 4.0-4.7.
Budżet taki w przedziale 25k do 30k PLN...gdyby był dużo większy myślałbym o Toyocie LC 120 w benzynowym 4.0.
Dieslom nie mówię nie, tylko nigdy nie miałem klekota stąd moje obawy o słynną ich awaryjność.
Hmmm a jak wygląda sprawa z Disco II 4.0V8??

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: sokół wędrowny » pt paź 07, 2016 3:43 pm

GPablo pisze: Dieslom nie mówię nie, tylko nigdy nie miałem klekota stąd moje obawy o słynną ich awaryjność.
Z tą awaryjnością ropniaczków to nie przesadzaj :-) taki 4,2 Parcha, który właśnie widuję częściej w wersjach long na pewno nie jest zaliczany do tych wybuchających.
Patrol Patrolowi Patrolem

GPablo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 1:50 pm

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: GPablo » pt paź 07, 2016 4:01 pm

Te wybuchanie 3.0 słyszałem ze występuje jeśli pomyka się autostradami z dużą prędkością lub bardzo katuje się w terenie, to prawda?
Czyli normalnie użytkując w trasie powiedzmy 110-120 na autostradzie i nie biorąc udziału w rajdach wyprawowych można spać spokojnie??
Parol w Logu jest wielki więc zimą lub w deszczu chyba też nie powinien być aż tak niebezpieczny na asfalcie?

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: Marcingalloper » pt paź 07, 2016 5:03 pm

GPablo pisze:Te wybuchanie 3.0 słyszałem ze występuje jeśli pomyka się autostradami z dużą prędkością lub bardzo katuje się w terenie, to prawda?
Czyli normalnie użytkując w trasie powiedzmy 110-120 na autostradzie i nie biorąc udziału w rajdach wyprawowych można spać spokojnie??
Parol w Logu jest wielki więc zimą lub w deszczu chyba też nie powinien być aż tak niebezpieczny na asfalcie?
W 3.0 dobrego kumpla turbina wciągnęła olej przy autostradowej jeździe. Motor przeżył.
Zmienił turbinę na regenerowaną i po 3msc to samo ale już przy jeździe w mieście - choć to chyba bardziej niekompetentna załoga naprawiająca i wysokiego ryzyka dalekowschodnie części.

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: sokół wędrowny » pt paź 07, 2016 6:43 pm

GPablo pisze: Parol w Logu jest wielki więc zimą lub w deszczu chyba też nie powinien być aż tak niebezpieczny na asfalcie?
Tylny napęd bez wspomagaczy no i przede wszystkim opony było trochę o tym.
Patrol Patrolowi Patrolem

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15389
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: jradek » sob paź 08, 2016 10:40 am

Ja myślę, że jeżeli podoba Ci się Pajero 3 to sobie je po prostu kup. Znajdź egzemplarz z ogarniętym już układem paliwowym, w ten sposób ryzyko awarii będzie mniejsze i tyle. Ktoś w okolicy gdzie mieszkam ma taką trójkę ładnie zrobioną (lift, kurnik) i sądząc po naklejkach oraz rysach na lakierze to naprawdę jeździ na wycieczki.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5573
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: kpeugeot » sob paź 08, 2016 11:13 am

zajebista rada dla osoby bez pojecia o "terenufce" - chyba juz szybciej sie nie da jakims autem zrazic
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: sokół wędrowny » sob paź 08, 2016 11:59 am

kpeugeot pisze:zajebista rada dla osoby bez pojecia o "terenufce" - chyba juz szybciej sie nie da jakims autem zrazic
Jeżeli PIII się nie zda a wiadomo, że akurat ta generacja najszczęśliwsza nie jest, Toyka brzydka, Parch nie lata po czarnym 4 x 4, To zostaje Jeep i Dyskoteka. Może czas się bryknąć bo oba sprzęty spełnią pokładane w nich nadzieję z nawiązką zapewne. Ja tydzień temu jeszcze się zastanawiałem tak delikatnie nad ZJ ... podjechałem obczaiłem jednego i już nie chcę ot tak po prostu. To był plan B więc może WJ by mi przypadł już bardziej do gustu ale teraz nie będę tego sprawdzał. Tak na prawdę to WK by pewnie był optymalny jako fura do wszystkiego bez nadmiernych ambicji terenowych, tylko trochę pewnie by trzeba było dołożyć kaski.
Patrol Patrolowi Patrolem

GPablo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 1:50 pm

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: GPablo » sob paź 08, 2016 10:03 pm

Hmmm a może Pajero Sport 3.0V6?? tylko ma Easy Select więc po czarnym chyba też może tylko w 2WD latać... zgadza się??

A co odnośnie Dyskoteki II?? Jak to jest z tą jej awaryjnością i tymi silnikami TD5 oraz 4.0V8??
Słyszałem, że V8 pękają głowice a co do TD5 to niebyt dużo wiem. Disco II też mi się podoba
tylko te straszenie awaryjnością mnie zastanawia czy faktycznie tak jest w tym modelu??

Mam zamęt w głowie...Znalazłem nawet ogłoszenie z Nissanem Pathfinder R50 3.3V6 z roku 2000. Kiedyś widziałem też rok 2004 z 3.5V6.

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: sokół wędrowny » sob paź 08, 2016 10:32 pm

Pierwsza z brzegu dyskusja o Dyskotece :
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=105660
Patrol Patrolowi Patrolem

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: Marcingalloper » sob paź 08, 2016 11:43 pm

GPablo pisze:Hmmm a może Pajero Sport 3.0V6?? tylko ma Easy Select więc po czarnym chyba też może tylko w 2WD latać... zgadza się??
Tak.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: ub40 » ndz paź 09, 2016 12:50 am

...dobry jest Land Rover defender..... :)2
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Łoren
 
 
Posty: 136
Rejestracja: wt sty 15, 2013 3:03 pm
Lokalizacja: Rzeszów -Krasne

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: Łoren » ndz paź 09, 2016 5:33 am

Pewnie niewiele pomoge i wrowadze wiecej zamętu niż udzielę rad .Od trzech lat używam discovery 2 td5 i tu mogę cokolwiek napisać o plusach dodatnich i ujemnych ;)
Ale zacznę tak - podstawowa sprawa - niezależnie od marki na jaką sie zdecydujesz trzeba kupić auto w dobrym stanie - a to nie jest takie oczywiste i proste. To nie jest tak że np landrovery sie psują a nissany sie nie psują - psują sie wszystkie i toyki i inne jeepy. Utrzymanie takiego samochodu nie należy do najtańszych i tu pojawia sie problem taki - jesli poprzedni właściciel o ten samochód dbał i właściwie go serwisował to pół biedy ale jak sie trafi na samochód po druciarzu albo po dwóch druciarzach to po miesiącu zaczniesz żałować ze sie przesiadłeś z tego subaru na coś innego. Tak więc zamim kupisz a podejmiesz już decyzję co to ma być to pytaj o to jak i gdzie sprawdzić określony model.
Co do samego D2 TD5 Po trzech latach uzytkowania i przejechaniu ponad 130 tys km : Typowe usterki - generalnie drobne ale denerwujące defekty związane z prądami - nie miałem sytuacji żeby taka awaria uniemożliwiła powrót na kołach.Jakieś tam cuda z niemożnością wyłączenia wycieraczek i tego typu drobne pierdoły do ogarnięcia przez elektryka. Jesli byś sie decydował na zakup D2 to oprócz standardowego pakietu startowego polecam zrobić dokładny przegląd całego układu elektrycznego z czyszczeniem wtyczek gniazd i mocowań masy - unikniesz wielu denerwujących niespodzianek
Dwie awarie unieruchomiły mi samochód - raz pęknięty wąż wysokociśnieniowy od regulatora paliwa i raz pęknięta chłodnica oleju . Awarie wynikły jak mi sie wydaje ze zmęczenia materiału.
Cała reszta moim zdaniem:
Twałość zawieszenia - bez zarzutu zawieszenie pancerne i proste
Trwałość bezawaryjność samego silnika ok dynamika jazdy słaba - ale to nie samochód sportowy.
Trwałość skrzyni biegów bez zarzutów
cieknący reduktor - występuje właściwie w każdym modelu land rovera tj discovery i defenderach- temat jest do ogarnięcia - wynika to z wady konstrukcyjnej ale mozna poprawić po fabryce z dobrym skutkiem.
Wykończenie wnętrza bardzo dobre
miejsca dużo , komfort jazdy jak na terenówkę bardzo dobry
sprawność w terenie świetna , jak na tak duży samochód - prosta elektronika odpowiadająca za napędy działa bez zarzutu i radzi sobie niekiedy lepiej niż samochody z blokadami - mówię tu o terenie lekkim (co nie oznacza wyłącznie polnych dróg) - samochód generalnie nie nadaje sie do topienia go po klamki w błocie.
paliwożernośc umiarkowana - dość dobry zasięg na jednym tankowaniu.
Blacharka - poszycia aluminiowe - reszta nie koroduje jakoś spektakularnie - jak w każdym samochodzie - trzeba o to dbać.
duża dostępność używanych części z angolów
Samochód wymaga właściwego serwisowania - stosowania odpowiednich olejów przewidzianych przez producenta , stosowanie zamienników części mści się bardzo szybko.
Land Rover był ostatnim samochodem jaki brałem pod uwagę kiedy byłem na tym etapie na jakim Ty dzisiaj jesteś :)
Zasada generalna : Jak dbasz tak masz :)2
DII

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40680
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: Mroczny » ndz paź 09, 2016 8:08 am

w temacie wtrysków w toyocie..
1300 zł szt x 4

wymieniasz raz

owszem - nie ma taniości. Ale cała reszta auta, dynamika tego silnika, bezawaryjność - zupełnie rekompensują. Problem jest w czym innym - najmłodsze co kupisz to 2002r. A to już dośc stare auta, przebieg poniżej 500tys niemalże nierealny itd.

Niemniej - szukałbym toyoty. Jak kasa nie ma sztywnego ograniczenia - to właśnie j95 z ostatniego roku, ze zdrową ramą, prawdziwym przebiegiem itd. I odpuść sobie j12 - one były znacznie gorzej zabezpieczone antykorozyjnie więc wyginęły. Szukałem rok i nie znalazłem więc moja j9 zostaje na kolejne lata.

jak checesz jeździć, mieć jako jedyne, używać do turystyki rodzinnej - to za bardzo nie masz wyboru..


Discovery 2 tez jest świetne - ale ma dwie zasadnicze wady: małe drzwi tylne i ciasnota tam wykluczają wozenie dzieci w fotelikach oraz dynamika silnika. Muł i tyle..

Jak masz dzieci starsze - warto rozważyć ale zakup przytomnego egzemplarza - jeszcze trudniejszy niż toyoty.

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: Michał4x4 » ndz paź 09, 2016 9:33 am

Mroczny pisze:Niemniej - szukałbym toyoty. Jak kasa nie ma sztywnego ograniczenia - to właśnie j95 z ostatniego roku, ze zdrową ramą, prawdziwym przebiegiem itd. I odpuść sobie j12 - one były znacznie gorzej zabezpieczone antykorozyjnie więc wyginęły. Szukałem rok i nie znalazłem więc moja j9 zostaje na kolejne lata.
Pierwszy raz czytam taką opinię. Zawsze czytałem że jest dokładnie na odwrót i to jednak J12 bije na głowę J9.
Dzika Koza

GPablo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 1:50 pm

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: GPablo » ndz paź 09, 2016 11:07 pm

To może faktycznie warto brać Toyotkę J95 pod uwagę...nawet z tym 3.0 163...

A tak z innej beczki. Odnośnie aut gdzie na czarnym można używać tylko 2H - czy można włączyć w nich 4x4 bez obaw
podczas opadów deszczu lub zimą gdy jest ślisko i śnieg??

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5573
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Terenówka do wycieczek po bezdrożach - luźna gadka :)

Post autor: kpeugeot » pn paź 10, 2016 6:55 am

gdy śnieg - tak

gdy deszcz - lepiej nie

w takim aucie masz stałe 4x4 z rozkładem po 50% na przód i na tył - spięte na sztywno a nie jakimś sprzęgłem
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości