Strona 1 z 1

Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: ndz cze 09, 2019 5:57 pm
autor: poborcapodatkowy
Cześć!

Potrzebuję opinii na temat samochodów z tytułu, konkretnie chodzi mi o wrażenia z jazdy (dynamika, prowadzenie, miękkość zawiasu - ważne), wygodę użytkowania (głównie jakość i ergonomia wnętrza) oraz serwis (niezajebliwość, cena częśći i konieczna częstotliwość pozyskiwania :wink: ).

Biorę pod uwagę tylko wersje long lub 5d. Coraz bardziej ciągnie mnie na ciemną stronę mocy, więc jedynie V6. Prócz Froty, gdzie najprawdopodobniej później wleciałby motor V6 od Omegi.

Acha, nie zamierzam męczyć wozu w terenie, ma to być zwykły codzienny wszędołaz niebojący się zadrapań, z funkcją pociągnięcia ciężkiej przyczepy po polnych oraz przenocowania dwóch osób przez kilkanaście dni w roku.

Nie oczekuję i nie liczę na porównanie jak z gazety. Chciałbym przeczytać opinie uzytkowników, którzy mieli kontakt chociaż z dwoma wspomnianymi samochodami i mogą porównać niektóre cechy. Jednocześnie nie wzgardzę uwagami odnośnie tylko jednego z nich, czy spostrzeżeniami odnośnie np innej wersji silnikowej czy nadwoziowej - pewne cechy będą wspólne. Fronterę mam, co prawda krótką, ale w niektórych kwestiach posłuży mi za punkt odniesienia.

Zapraszam!
Można kasztanić :)21

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: ndz cze 09, 2019 6:41 pm
autor: piotrck
Opel Monterey , nie gnije

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: ndz cze 09, 2019 7:34 pm
autor: jradek
Frota jest niewygodna, przynajmniej w porownaniu do P2. Przepasc.

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: ndz cze 09, 2019 7:52 pm
autor: montero
poborcapodatkowy pisze:
ndz cze 09, 2019 5:57 pm
Cześć!

Potrzebuję opinii na temat samochodów z tytułu, konkretnie chodzi mi o wrażenia z jazdy (dynamika, prowadzenie, miękkość zawiasu - ważne), wygodę użytkowania (głównie jakość i ergonomia wnętrza) oraz serwis (niezajebliwość, cena częśći i konieczna częstotliwość pozyskiwania :wink: ).

Biorę pod uwagę tylko wersje long lub 5d. Coraz bardziej ciągnie mnie na ciemną stronę mocy, więc jedynie V6. Prócz Froty, gdzie najprawdopodobniej później wleciałby motor V6 od Omegi.

Acha, nie zamierzam męczyć wozu w terenie, ma to być zwykły codzienny wszędołaz niebojący się zadrapań, z funkcją pociągnięcia ciężkiej przyczepy po polnych oraz przenocowania dwóch osób przez kilkanaście dni w roku.

Nie oczekuję i nie liczę na porównanie jak z gazety. Chciałbym przeczytać opinie uzytkowników, którzy mieli kontakt chociaż z dwoma wspomnianymi samochodami i mogą porównać niektóre cechy. Jednocześnie nie wzgardzę uwagami odnośnie tylko jednego z nich, czy spostrzeżeniami odnośnie np innej wersji silnikowej czy nadwoziowej - pewne cechy będą wspólne. Fronterę mam, co prawda krótką, ale w niektórych kwestiach posłuży mi za punkt odniesienia.

Zapraszam!
Można kasztanić :)21
Mam kontakt z Pajero2 Szogun 2.8 .Nigdy nim nie jeździłem dalej niż 5-10km .Zajebiste autko i przykro mi że już takich nie robią .
Podwozie jest bardzo skomplikowane jak dla mnie .
Ogólnie auto ma dobre maniery , japońskie wykonanie jak w zegarku wszystko .

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: ndz cze 09, 2019 7:59 pm
autor: marcin125p
Galloper na podtlenku. Dałem dyche, wsadziłem drugą, i przydałoby się jeszcze. Odkąd przestałem wsadzać :wink: zaczął jeżdzić. Zero grubego terenu, więcej przyczepa, aczkolwiek czasami mnie poniesie. Wtedy zaczyna mieć focha, jakieś trzaski, wibracje, niekontrolowane wycieki itp. Po jakimś czasie przechodzi, albo ja się bardziej uodparniam. Części tak se. Używek nie kupowałem, dlatego dycha wsadzona. Więcej nie kupię, tego zajeżdżam. Ale odkąd olałem temat, nie chce się zajechać. Wyjątkowo odporny na rudą, trochę walczyłem, wyłaziło jeszcze więcej. Przestałem, nie wyłazi. Buja się jak dziad na czereśni, ale to może wina tego że podkręcony na drążkach, a z tyłu wywalony stabilizator.
Jeszcze raz ? Tak, ale za maks 4-5 tyś i jak się zacznie pierd%$#ić to podpalić, albo oddać maciarowi...
Kup patrola :)21

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: ndz cze 09, 2019 8:48 pm
autor: Misiek Cypr
A wiec tak, Frota najbardziej bez sensu. Niskie, mulowate w orginale, bardzo dziwne turbodiesle montowali.

Pajero II, bardzo fajne, w wersji dlugiej, na kazdym zakrecie modlisz sie o przezycie. Jak nauczysz sie wolniej jezdzic, to fajne auto.
Galloper w sumie najnowszy, sporo czesci jeszce do niego jest dostepnych, spora kompatybilnosc z Pajero. Gdyby nie wyglad, calkiem fajny.

Terrano I, najlepiej sie prowadzi, bardzo fajne w terenie, duzo lepsze od dwojki. Bardzo dobrze po zakretach smiga, ale bedzie bardzo stare juz. Delikatne przednie zawieszenie, da rade jednak nieco wzmocnic. Terrano 1 5D bylo dla mnie bardzo fajnym autem, ale Pajero duzo bardziej niezawodne zawieszeniowo. Silnik Terrano diesel 2.7td fajny byl.

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn cze 10, 2019 4:02 pm
autor: poborcapodatkowy
Fajnie, że odpisaliście, o takie wypowiedzi mi chodziło :)2
Czekam na więcej :wink:

Jeszcze dwa pytania:
1. Które wygodniejsze, miększe na dziurawych drogach - Frota czy Terrano?
2. Jaka jest długość przestrzeni bagażowe w Terrano po wyjęciu tylnej kanapy? Da się spać wyprostowanym?

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn cze 10, 2019 4:14 pm
autor: poborcapodatkowy
Misiek Cypr pisze:
ndz cze 09, 2019 8:48 pm
A wiec tak, Frota najbardziej bez sensu. Niskie, mulowate w orginale, bardzo dziwne turbodiesle montowali.
To akurat wiem, doświadczam cały czas. Dlatego jeżeli coś, to swap na v6.
Misiek Cypr pisze:
ndz cze 09, 2019 8:48 pm
Pajero II, bardzo fajne, w wersji dlugiej, na kazdym zakrecie modlisz sie o przezycie.
marcin125p pisze:
ndz cze 09, 2019 7:59 pm
Galloper (...) Buja się jak dziad na czereśni
A to mi akurat nie przeszkadza :)

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn cze 10, 2019 6:41 pm
autor: lemur
Misiek Cypr pisze:
ndz cze 09, 2019 8:48 pm
A wiec tak, Frota najbardziej bez sensu. Niskie, mulowate w orginale, bardzo dziwne turbodiesle montowali.

Pajero II, bardzo fajne, w wersji dlugiej, na kazdym zakrecie modlisz sie o przezycie. Jak nauczysz sie wolniej jezdzic, to fajne auto.
Galloper w sumie najnowszy, sporo czesci jeszce do niego jest dostepnych, spora kompatybilnosc z Pajero. Gdyby nie wyglad, calkiem fajny.

Terrano I, najlepiej sie prowadzi, bardzo fajne w terenie, duzo lepsze od dwojki. Bardzo dobrze po zakretach smiga, ale bedzie bardzo stare juz. Delikatne przednie zawieszenie, da rade jednak nieco wzmocnic. Terrano 1 5D bylo dla mnie bardzo fajnym autem, ale Pajero duzo bardziej niezawodne zawieszeniowo. Silnik Terrano diesel 2.7td fajny byl.
2.8 td z izusu to bardzo fajny silnik.

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn cze 10, 2019 6:45 pm
autor: Misiek Cypr
Tak, ale we frocie A byl?

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn cze 10, 2019 6:47 pm
autor: Misiek Cypr
poborcapodatkowy pisze:
pn cze 10, 2019 4:14 pm
Misiek Cypr pisze:
ndz cze 09, 2019 8:48 pm
A wiec tak, Frota najbardziej bez sensu. Niskie, mulowate w orginale, bardzo dziwne turbodiesle montowali.
To akurat wiem, doświadczam cały czas. Dlatego jeżeli coś, to swap na v6.
Misiek Cypr pisze:
ndz cze 09, 2019 8:48 pm
Pajero II, bardzo fajne, w wersji dlugiej, na kazdym zakrecie modlisz sie o przezycie.
marcin125p pisze:
ndz cze 09, 2019 7:59 pm
Galloper (...) Buja się jak dziad na czereśni
A to mi akurat nie przeszkadza :)
Auto jest warte 2-4 tysie, swap pochlonie 10... Dalej bedzie warte tyle samo, a nawet mniej i bedzie zgnity :)21

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn cze 10, 2019 7:39 pm
autor: Dżem
W terrano 2 to tak 1,8m jak przednie fotele podepchniech na oparciach. Praktykujemy spanie w nim.

Pajer Sport był brany do rozważań?

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn cze 10, 2019 7:45 pm
autor: Misiek Cypr
WF rozwazaniach: PII, TI, Frota A, Galloper... :)10

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn cze 10, 2019 8:32 pm
autor: ZbychoS
Misiek Cypr pisze:
pn cze 10, 2019 7:45 pm
WF rozwazaniach: PII, TI, Frota A, Galloper... :)10
L200 ?

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn cze 10, 2019 9:26 pm
autor: poborcapodatkowy
Odpowiadam po kolei:
Misiek Cypr pisze:
pn cze 10, 2019 6:47 pm
Auto jest warte 2-4 tysie, swap pochlonie 10... Dalej bedzie warte tyle samo, a nawet mniej i bedzie zgnity :)21
Swap pochłonie koszt dawcy minus to, co odzyskam na złomie plus kilka tarcz i pół rolki drutu do migomatu :wink:
Dżem pisze:
pn cze 10, 2019 7:39 pm
W terrano 2 to tak 1,8m jak przednie fotele podepchniech na oparciach. Praktykujemy spanie w nim.

Pajer Sport był brany do rozważań?
Jeżeli w TI nie jest mniej, to z biedą ujdzie. Pajero Sport bardzo mi się poodoba wizualnie :)2 Tylko nie wiem, jak cenowo. Wiecie, ja to "zawsze gratem" :wink:
ZbychoS pisze:
pn cze 10, 2019 8:32 pm
Misiek Cypr pisze:
pn cze 10, 2019 7:45 pm
WF rozwazaniach: PII, TI, Frota A, Galloper... :)10
L200 ?
Raczej zamknięta buda.

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: wt cze 11, 2019 1:50 pm
autor: Paweł 1
Pajero sport v 6 w oryginale ma.

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn gru 16, 2019 9:22 am
autor: marmoo
Rozważ explorera. Mocne v6, dobrze sie prowadzi. Automaty takie se...

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn gru 16, 2019 11:52 am
autor: purti
Podobno explorery 3 i 4 gen dzielą się na te, które awarie skrzyni mają przed sobą lub za sobą...poza tym to bardzo fajny wóz.

Re: Frontera A/Terrano I/Galloper/Pajero II

: pn gru 16, 2019 7:57 pm
autor: marmoo
Masz racje, ale zapomnialeś o 1 i 2 generacji ;)