Forester

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Forester

Post autor: standerus » sob lip 23, 2005 6:44 pm

Ktoś ma, jeździ, zna. Szukam jakiejś strony o tym subaru i niezbyt mogę znaleźć coś po za stronami dealerów. Czy ktoś wie czy w ogóle jest to auto terenowe-tzn nie jakś totalna zmota na bagno po lusterka, tylko tak na ryby, mało błota, raczej nierówno, kamieniście, szutry, osobówką się nie wjedzie-wiesza się na przejazdach, rowach i koleinach. Miał być Disco, ale za wolny, dodatkowo zbyt niebezpieczny na zakrętach, a tu w Irlandii drogi są szajsowe i kręte na maxa! Poźniej miał być szeroki, ale spalanie zbyt duże, dodatkowo ponoć w środku trochę ciasny, i gazu tu nikt nie naprawi, więc kicha. Tak jakos wyszło że może forester-ponoć doskonale się spisuje w trasie, na szutrach i w zakrętach, ale da się tym gdziekolwiek wjechać?? Jakbyście mieli jakieś info lub linki będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » sob lip 23, 2005 7:01 pm

Ja wiem tyle ze forester bazuje na imprezie. Ma staly naped na 4kola centralna blokade mechanizmu roznicowego i sprzeglo lepkosciowe. Czyli powinno byc OK. Ale tylko teoretyzuje :wink:
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forester

Post autor: Eskapada » sob lip 23, 2005 7:02 pm

standerus pisze:Ktoś ma, jeździ, zna. Szukam jakiejś strony o tym subaru i niezbyt mogę znaleźć coś po za stronami dealerów. Czy ktoś wie czy w ogóle jest to auto terenowe-tzn nie jakś totalna zmota na bagno po lusterka, tylko tak na ryby, mało błota, raczej nierówno, kamieniście, szutry, osobówką się nie wjedzie-wiesza się na przejazdach, rowach i koleinach.
.
Forester, Audi Allroad,Mitsubishi Outlander Volvo CX 70 czy crosscuntry do takiej jazdy do takich celow zostały przeznaczone ale z rowami jako wymog przesadziłeś :)21 ja bym szukal Audi z 2,5 TDI
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Wołek
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 17, 2004 8:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wołek » sob lip 23, 2005 7:05 pm

@standerus
kumpel ma forestera, jeździłem nim, powinien dokładnie spełnić twoje wymagania - auto na ryby, szutrówki, lekkie bezdroża - z rowami to faktycznie przesada :wink:
Disco 3,9V8

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob lip 23, 2005 7:47 pm

Wielkie dzięki za odpowiedź!
Rowy- źle to okresliłem, nie takie jak u nas przy drodze, raczej płytkie poprzeczne wgłębienia-osóbówka może by to przejechała, z rozpędu, pytanie co bym zostawił wbite w kamerdolce jakim to jest wyłożone-ostatnio jak przy........ tyłem to mi sie odechciało offroadu zwykłym plaskaczem. Fajne byłoby disco, tylko trasa do polski-fajnie ją pomykać koło 150, a disco by sie chyba za mocno zdyszało, tutaj drogi wyglądaja trochę jak OS pod imprezę czy lancera-jest piekielnie wąsko (ostatnio na moscie złozyliśmy sobie lusterka z facetem z naprzeciwka), a jednoczescie są bardzo kręte i wyboiste-to też problem-ostatnio pierwszy raz lleciałem płaskim w powietrzu, i to przy niecałych 80. Boje się że jeszcze kilka takich akcji i i tak będę musiał wymienić auto :D
Disco na tych zakrętach albo by sie wlokło powoli, albo leżało na boku :D
Ponoć forestery mają reduktor, tylko nie wiem czy występuje w tych bez turbo, czy w tych z manualem, czy może tylko bez turbo i manual, Mi akurat pasiłby turbo, z automatem a chciałbym mieć reduktor-ponoć pomocny nawet w mieście. Wiecie może w jakiej konfiguracji był montowany??

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » sob lip 23, 2005 7:56 pm

reduktora to chyba nie ma...
silnik 2l benyna o mocy 122KM od 1998r forester owystepowal takze z turbo o mocy 170KM
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob lip 23, 2005 8:06 pm

Ja znowu znalazłem że silnik normalnie ma 170, a z turbo pod 220, że reduktro występuje a)tylko z manualna skrzynią biegów lub b) tylko w silniku bez turbo. I bądź tu mądry, nie ma jakiegoś podforum takiego jak w rajdach dla subarowców?

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » sob lip 23, 2005 8:22 pm

OK byl forester C/TB mial 250KM mocy byl w automacie i manualu. Roznil sie od forestera GL niskoprofilowanymi gumami?? nie jestem pewnien no i nizszy troszke byl od GL. No moge w czyms sie mylic...
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » sob lip 23, 2005 8:27 pm

a jak zalezy ci nad reduktorem to pomysl o dlugiej Suzuki Vitara :P W UK tego duzo jest :)2
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob lip 23, 2005 9:01 pm

Tylko że o Subaru mam trochę lepsze mniemanie niż o sukach, z tego co słyszałem to auto prawie sie nie psuje, ma doskonałe zawieszenie, cud silnik, i ogólnie raczej trudno znaleźć jakieś złe opinie o tej bryce. Po autobahnie ciągnie spokojnie 160. Tu są straszni kierowcy-to co potrafi zrobić Irlandczyk za kółkiem przerasta nawet kierowców z Indii. Dlatego auto musi być szybkie i zrywne, jak sie jeździ szybciej, to jet kwestia bezpieczeństwa. Z tego co słyszałem Vitary są trochę.....kiepskie?? Ale to tylko ploty i fizyk-teoretyk. Auto i tak będzie z Polski lub Niemcowni, tu zapłacę chore OC.

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » sob lip 23, 2005 9:08 pm

No zalezy w polsce uwazaj bo to moze byc auto po niezlym dzwonie... Czesto trafiaja tutaj np volvo v70 w wersji cross robione i na sprzedaz :)3 Btw to w irlandii jaki jest ruch prawostronny?? Bo myslalem ze taki jak w Anglii. A tu o aucie z niemiec prawisz :o
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob lip 23, 2005 9:56 pm

Taki jak w Anglii, ale jeździ się bez problemu, a za cenę 3 rocznego OC w Eirie to kupię drugiego forestera :evil: Wiem że może byc hamowany czołowo, na razie zbieram tylko info oraz kasę , jak bedę kupował to wezmę kogoś ze sobą z mechaników-sam boję się nadziać, a tutaj serwis to koszmar!!!!!Na naprawę czekasz 2-3 tygodnie, płacisz tak że słabo się robi ( w renault 80e za diagnostykę i 80e za każdą ich godzinę pracy) a i tak nic nie potrafią zrobić pokemony durnowate :evil:

Awatar użytkownika
Wołek
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 17, 2004 8:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wołek » sob lip 23, 2005 11:20 pm

reduktor jest na pewno przy manualu 2.0 l bez turbo - takim jeździłem - nie wiem jak jest w innych konfiguracjach :)
Disco 3,9V8

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » ndz lip 24, 2005 8:23 am

Wielkie dzięki!!!

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » ndz lip 24, 2005 8:33 am

forester 2.0 bez turbo ma reduktor tak samo jak 2.5 turbo (dotyczy manulnej skrzyni) a moc to odpowiednio 122KM i 170KM
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » ndz lip 24, 2005 8:36 am

i moze popytaj troche tu http://forum.subaru.pl/
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz lip 24, 2005 9:50 am

Rok temu filmowałem Rajd Subaru na Pustyni Błędowskiej.Były dwie klasy: Impreza i Forester. Imprezy wiadomo.Ścigały się po asfaltach,a Forestery po piachu.Byłem mocno zaskoczony dzielnością Forestera na pustynnych OS-sach. Słynny podjazd pod resztki bunkra wiele aut pokonało z dziecinną łatwością.Były oczywiście takie, które kopały się prawie na starcie do próby, ale to raczej był problem kierowcy. Poszukaj na Forum Kamela.On był zawodowo związany z Subaru.Może coś jeszcze pamięta.

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » ndz lip 24, 2005 10:59 am

Barzdo dziękuję za link n forum-kurcze, szukałem googlem i onetem, jakoś nie trafiło na tą stronę.
Poszukam Kamela w takim razie.

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pt lip 29, 2005 3:44 pm

Kamel sam się znalazł.
Forester jest owiele bardziej dzielnym samochodem niż przytoczone powyżej samochody typu SUV. Jeśli chodzi o silniki to do wyboru na chwilę obecną dostępne są 2.0, 2.0 turbo, 2.5 turbo. W reduktor zaopatrzony jest wyłącznie model wolnossący. Reduktor ma niewielkie przełożenie ale zawsze to lepsze niż spalone sprzęgło. Pozostałe silniki to 170-177 KM (zależnie od roku produkcji i rynku przeznaczenia) oraz 210 KM. Występują skrzynie manualne, i tylko z nią kojarzony jest reduktor oraz skrzynie automatyczne.
W terenie poruszałem sie zarówno wersją z reduktorem (125 KM) jak i bez (177 KM). Pierwszy w zimie wyjechał niemal na sam szczyt Skrzycznego (Beskid Żywiecki). Tylko prawie , gdyż nie miałem łańcuchów a ilość śniegu pchana zderzakiem zaczynała dochodzić do maski. W terenie letnim czyli ziemia, piasek, kamienie - nie było miejsca gdzie ten samochód sobie nie radził, jedynie zwracać uwagę należ na prześwit (19 cm) oraz dość duże zwisy. Przy odpowiedniej wprawie można sobie z tym problemem. Acha są zestawy do podnoszenia zawieszenia. Wchodzą wtedy bardzo ładne MT - a wtedy zaczyna sie dopiero jazda. Wersja turbo jest świetnym samochodem do dalekich podróży. Silnik rwie do przodu jak opętany. W tereni niestety jest nieco gorzej zwłaszcza przy manualnej skrzyni - za duże przełożenia. Automat radzi sobie lepiej popza drogami.
Jeśli ktoś szuka wygodnego i trwałego samochodu to poecam.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob lip 30, 2005 12:01 am

Czyli albo bez turbo, z reduktorem i manualem, albo turbo z automatem??
A jak jest z bezpieczeństwem np na AT przy prędkościach, z jakimi się jeździ tym autem??Zwłaszcza zakręty i gwałowne przyspieszanie.
Czy występuje w wersji 2,5 wolnossący??

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » sob lip 30, 2005 12:54 am

Bezpieczeństwo kierującego i pasażerów najczęściej zależy od ilości oleju w głowie prowadzącego Subaru (również na gumach AT). :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » sob lip 30, 2005 7:21 am

Forester, piękne autko, ze świetnymi silnikami tylko serwis niesamowicie drogi. Prawe lusterko z elektryką 1400 zł. Wymiana paska z napinaczami
troszkę ponad tysiączek, ale jeżeli kogoś na nie stać to naprawdę polecam.(zimą to bajeczka) :)2

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob lip 30, 2005 9:11 am

Jezdzilem odprezonym 2.0 (bez turbo) z automatem, z zimowkami w zimie. Rewelacja, zakochalem sie w ty aucie. Napewno lepiej niz inne pelnowartosciowe 4x4 na kazdej osniezonej w calosci lub czesciowo drodze. No i ten naped !! Wystarczy ze jedno kolo ma przyczepnosc i auto jedzie. Napedza zawsze to co na czego zlapac.
Ostatnio zmieniony ndz lip 31, 2005 1:10 pm przez Marcin-Kraków, łącznie zmieniany 1 raz.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob lip 30, 2005 2:15 pm

BABCIA I pisze:Bezpieczeństwo kierującego i pasażerów najczęściej zależy od ilości oleju w głowie prowadzącego Subaru (również na gumach AT). :lol: :lol:
Dżizaz, chodziło o to jakie prędkości są dopuszczalne na oponach AT-jaki mogą ieć one index prędkości. Za kazanie dziękuję-takie truizmy sam tez wiem :D
Dzięki za odpowiedzi-bardzo pomogły-szczególnie link na formum.
Nie wiecie do jakiej głębokości to może brodzić-gdzie ma wlot powietrza??

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » sob lip 30, 2005 5:07 pm

Index prędkości napisany jest na.......oponie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości