Przeprawowa zmota - sprężyny

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Przeprawowa zmota - sprężyny

Post autor: anatol » pn paź 10, 2005 12:05 pm

Zapadła decyzja o budowie zmoty na bazie Patrola tzn. rama parcha , co do reszty to jeszcze nie wiadomo , na razie [CENZURA], oraz wymiarów sprężym : średnicy i wysokośći G , Defendera , najlepiej HD , [CENZURA]. Chciałbym zmotac cos typu Luberda tyle że z motorem diesla .

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

a

Post autor: tymon4x4 » pn paź 10, 2005 4:25 pm

a motor z jakimi zakresami mocy momentu i wagi ?
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » wt paź 11, 2005 10:51 am

o motorze jeszcze nie zdecydowałem , ale wstępnie mam nagrany 2,5 tdi V6 z audi 180 kucy , moment 400Nm , lżejszy od parcholowego a mocniejszy , przeraza mnie elektronika , dlatego sie jeszcze wstrzymuje .

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt paź 11, 2005 9:19 pm

Ja motam tez cos takiego tyle ze mosty bez zwolnic ale silnik benzynka. co bys chcial konkretniej wiedziec??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt paź 11, 2005 10:20 pm

anatol pisze:o motorze jeszcze nie zdecydowałem , ale wstępnie mam nagrany 2,5 tdi V6 z audi 180 kucy , moment 400Nm , lżejszy od parcholowego a mocniejszy , przeraza mnie elektronika , dlatego sie jeszcze wstrzymuje .
ten silnik mozna bezproblemu " poczipowac" i zapierdala strasznie- znam takie dwa auta(plaskacze) . kosmos.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr paź 12, 2005 8:54 am

Drako pisze:
anatol pisze:o motorze jeszcze nie zdecydowałem , ale wstępnie mam nagrany 2,5 tdi V6 z audi 180 kucy , moment 400Nm , lżejszy od parcholowego a mocniejszy , przeraza mnie elektronika , dlatego sie jeszcze wstrzymuje .
ten silnik mozna bezproblemu " poczipowac" i zapierdala strasznie- znam takie dwa auta(plaskacze) . kosmos.
Też go znam z osobówki , zaimponował mi , dlatego myśle ze powinien sie bardziej sprawdzić niz benzynowy ze względu na moment obrotowy i przede wszystkim zuzycie paliwa , mam kolegę co się ściga na 1/4 mili , twierdzi ze nie opłaca sie chipowac , podobno w tych samych pieniądzach mozna dostroic własny komputer na hamowni koszt ok 3 tyś . wie ktoś co na ten temat .

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr paź 12, 2005 8:59 am

tiger pisze:Ja motam tez cos takiego tyle ze mosty bez zwolnic ale silnik benzynka. co bys chcial konkretniej wiedziec??
Wiedzieć to bym chciał wszystko ,tak żeby tylko poskładac autko bez kombinowania , ale tak sie nie da , na razie mam parcholowa rame i bude z K 260 , kilka skrzyń i reduktorów ale wszystko patrolowe , szukam jakiejś z wyjsciem na przystawke do wciągary .

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

kolega

Post autor: tymon4x4 » śr paź 12, 2005 1:46 pm

Jeden nasz kolega z forum buduje zmote zastsowujac silnik 3.0V6 bezyna
maximy połczony ze skrzynia od k160 + wyjscie na PTO(wlasnej konstrukcji ale za to solidnie wykonana zarowno kryza montazowa silnika ze skrzynia jak i reszta a pomysl jest dobry )
rama i mosty GR z tym ze gorne wachacze poddane modyfikacji
. Ja mysle ze jak sie ujawni moze da Ci skorzystac z jego patentów lub coś Ci podpowie . Widzailem to podwozie na zywo i robi dobre wrażenie , przy tym jest tam masa dobrze wykonanej roboty
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr paź 12, 2005 2:26 pm

Ja z dieselkiem to mialem reduktor z Gaza z PTO i dziala super targal dwa auta naraz przez dosyc duze bagno ale chce cos lepszego. Mosty tez od k-260 masz??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr paź 12, 2005 7:31 pm

mam ale chcę zmienic na Volvo , pare razy GR mimo 35" powiesiłem na mostach , postanowiłem ze albo Volvo albo nic , na razie mam problem ze znalezieniem . kolega twierdzi ze mozna znależć w niemcowni , na razie szukam bezskutecznie , jak macie jakies linki to prosze na priw , tylko niemieckie bo troche szprecham , po angielsku ni w ząb , unimogowe mogę miec za dobre pieniądze ,ale sa za ciężkie , myślałem już o zmocie na podwoziu unimoga ,czyli rama mosty skrzynia , oprócz silnika , buda patrolowa , ale jakoś tego nie widzę , poza tym będzie za cięzki . Potrzebuję duzo dobrych porad na temat skrzyń biegów lub reduktorów z wyjściem na przystawke , poza tym ogólnie duużżoo porad , za wszystkie z góry dzięki

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr paź 12, 2005 7:34 pm

pamietaj ze volvo masz dwa przelozenia 1/5 i 1/7 tych 1/7 w szwecji jest duzo, jednakze na biegach drogowych osiaga sie 60-70 km / h a co dopiero na reduktorze.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr paź 12, 2005 7:37 pm

Drako pisze:pamietaj ze volvo masz dwa przelozenia 1/5 i 1/7 tych 1/7 w szwecji jest duzo, jednakze na biegach drogowych osiaga sie 60-70 km / h a co dopiero na reduktorze.
No widzisz tego nie wiedziałem , jak pisałem wcześniej co kto wie bardzo prosze niech pisze , nie chce popełnic błędu bo sa to niemałe pieniądze , dzięki !!!

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr paź 12, 2005 7:39 pm

ciekaw jestem jak robi ta galenda na mostach od unimoga co w nieregularniku byla ostatnio. Ja myslalem o mostach od pragi ale mi przeszlo. jak bedzie dobra lycha to i bez zwolnic przejedzie. Reduktor to robur albo kombinuj cos w strone luberdy ale to musisz miec duzo pieniedzy.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr paź 12, 2005 7:52 pm

tiger pisze: Reduktor to robur albo kombinuj cos w strone luberdy ale to musisz miec duzo pieniedzy.
w sumie ciekawe zestawienie . albo robur za 500 zl albo atlas II za trzy tysiace dolcow :)21
Wybaczcie ale troche mnie szmieszy jak ktos mowi ze " zbuduje auto podobne do luberdy"
Jego auto to jest perfekcyjna konstrukcja , ktora ewoluuje z rajdu na rajd. Juz nie chodzi o same czesci Ohlinsy , laplandery , atlas, tarczowki ,silnik hemi ( ktory bedzie wsadzany w miejsce 4,7). nie da sie tak o zbudowac takiego auta. zalozenie tego samochodu wydaje sie banalne , no wlasnie wydaje sie :)21

Awatar użytkownika
Siarra
 
 
Posty: 1179
Rejestracja: ndz maja 22, 2005 9:21 am
Lokalizacja: POLSKA POŁUDNIOWA

Post autor: Siarra » śr paź 12, 2005 8:05 pm

Drako pisze:pamietaj ze volvo masz dwa przelozenia 1/5 i 1/7 tych 1/7 w szwecji jest duzo, jednakze na biegach drogowych osiaga sie 60-70 km / h a co dopiero na reduktorze.
tzn. też coś motam ite przełożenia 1/7 nie nadają się? mam koleżków w Szwecji więc nie chciałbym popełnić błędu w zamawianiu
SIARRA

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr paź 12, 2005 8:11 pm

Jak nie masz zamiaru osiągać tym prędkości światła ino turlać się na przeprawach to 1/7 będą OK.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Siarra
 
 
Posty: 1179
Rejestracja: ndz maja 22, 2005 9:21 am
Lokalizacja: POLSKA POŁUDNIOWA

Post autor: Siarra » śr paź 12, 2005 8:21 pm

a tak wogóle to ile można zapłacić za takie mosty max.
SIARRA

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr paź 12, 2005 8:32 pm

Wiadomo ze luberda nie zrobil tego auta odrazu w takiej postaci jak jest teraz. Ja tez co chwile cos zmieniam ale sprobowac zawsze mozna.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Siarra
 
 
Posty: 1179
Rejestracja: ndz maja 22, 2005 9:21 am
Lokalizacja: POLSKA POŁUDNIOWA

Post autor: Siarra » śr paź 12, 2005 8:54 pm

Didymos pisze:Jak nie masz zamiaru osiągać tym prędkości światła ino turlać się na przeprawach to 1/7 będą OK.
a czy to wystarczy na L UBERDE :lol: ?? :lol:
SIARRA

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr paź 12, 2005 9:05 pm

Nawet nas nie rozsmieszaj ze chcesz mu dorownac zaraz po zbudowaniu auta.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr paź 12, 2005 9:46 pm

Drako pisze:
tiger pisze: Reduktor to robur albo kombinuj cos w strone luberdy ale to musisz miec duzo pieniedzy.
w sumie ciekawe zestawienie . albo robur za 500 zl albo atlas II za trzy tysiace dolcow :)21
Wybaczcie ale troche mnie szmieszy jak ktos mowi ze " zbuduje auto podobne do luberdy"
Jego auto to jest perfekcyjna konstrukcja , ktora ewoluuje z rajdu na rajd. Juz nie chodzi o same czesci Ohlinsy , laplandery , atlas, tarczowki ,silnik hemi ( ktory bedzie wsadzany w miejsce 4,7). nie da sie tak o zbudowac takiego auta. zalozenie tego samochodu wydaje sie banalne , no wlasnie wydaje sie :)21
Kolego ja nie twierdze ze ot tak chce zbudowac takie autko jak Luberda , to że jest to moze nie perfekcyjna ale bardzo dobra konstrukcja to wiem , "zwymiarowałem " sobie jego autko na ostanim orlenie , rozmawiałem z Gościem który robił ten samochód i wiem ze to b dobre autko , tak jak mówisz ewoluawało z mostów unimoga , na laplandery , z tyłu miał pojedyncze wahacze kute patrola , teraz sa podwójne rurowe własnej konstrukcji , jest tego więcej , ja nie chce co chwilę coś zmieniać chce zbudowac dobre auto i nie musze co pół roku wymieniać silnika na nowszy model , mam przeznaczone na budowe bryczki pewną sumę pieniędzy i zamierzam się w niej zmieścić to że nie bedzie miał silnika HEMI za x tysięcy dolarów mnie nie przeraża , ja akurat chce 2,5 tdi V6 i decyzji raczej nie zmienię bo prawie go mam . A z reduktora robura raczej nie skożystam .

DŁUGI
Posty: 334
Rejestracja: pt lut 14, 2003 4:43 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: DŁUGI » czw paź 13, 2005 10:20 am

Pomyśl nad reduktorem i skrzynią 5 od Patrola 160 tki. Przełożenie 2,02 a więc wolniejsze od Robura. Przystawki są dostępne w Zielonej Górze za 1500PLN. Do tego podwójny Big Star ...
Pozdrawiam
Długi
www.yellowdream.pl

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw paź 13, 2005 12:02 pm

DŁUGI pisze:Pomyśl nad reduktorem i skrzynią 5 od Patrola 160 tki. Przełożenie 2,02 a więc wolniejsze od Robura. Przystawki są dostępne w Zielonej Górze za 1500PLN. Do tego podwójny Big Star ...
Mozesz mi oblukac po ile takie skrzynie chodzą , oczywiscie w stanie jak nie idealnym to przynajmniej bdb , mam 2 reduktory od GR , będzie pasował do skrzyni K160 , no i jeszcze jedno czy K 160 ma wyjście na przystawke z reduktora czy ze skrzyni biegów .

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

aq

Post autor: tymon4x4 » czw paź 13, 2005 1:19 pm

K160 ma wyjscie z reduktora i zazwyczaj robi sie to na głównym walku ktorym laczysz reduktor ze skrzynia , z tego co sie orientuje to reduktor od Gr do skrzyni K160 niepasi ale niejestem tego pewnien na 100% ale mozna zastosowac kryze montazowa i bedzie pasił .A i z tego co wiem sa bardzo tanie skrzynie od K160 ale 4 biegowe .

P.S. a reduktor z przystawką od Gaza 66 dobry czy lipa ?
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw paź 13, 2005 2:47 pm

wlałbym skrzynię biegów z wyjściem na przystawke , są w ogóle takie , oczywiscie łatwo dostępne a nie zza oceanu , ktoś się kiedys ogłaszał z mercedesem G z mechanikiem , nie wiecie jak ma mercedes ze skrzyni czy z reduktora , pewnie będzie łatwiej dostepny niż do innych bryczek , do gebelsowa jeżdżę dosyc czesto potrzebuje tylko namiarów .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości