Strona 1 z 3

nie do zajechania...

: czw sty 19, 2006 1:42 am
autor: STAS
poszukuję silnika nie do zajechania.
Wymagania jakie mu stawiam, to:
diesel minimum 2,5 (najlepiej TD)

Po prostu potrzeba mi silnika, na którym mógł bym wybrać się w dalsze zakątki świata i mnie nie zawiedzie, tylko to się liczy. Miło by było, gdyby był w miarę żwawy.
No i jeszcze taka kwestia, że muszę go skądś wykołować, więc musiało by to być w miarę dostępne.

Wszelki rady, aluzje i iluzje mile widziane :)

: czw sty 19, 2006 1:50 am
autor: Albert_N
jak nie do zajechania to wolnossacy a nie TD. najlepiej 240D z modelu W123, po dobrym remocie przebiegi 300tys to zaden problem. Tylko dynamika nie ta ;)

: czw sty 19, 2006 7:05 am
autor: Chaos
toyotowy 2L, 2LT, 2LTII :) 500 tyś no problem, idioto odporne :)

: czw sty 19, 2006 7:22 am
autor: Mikołaj
Mam takowy.... Z MB 124 3.0 TD
baaardzo wytrrzymałe silniki.

: czw sty 19, 2006 9:44 am
autor: pavvel
to ja polecam z nissana RD28T :)21 nie no zartowalem :)23

: czw sty 19, 2006 10:05 am
autor: Wiechu
2.7 td, terrano I/II

prosty jak budowa cepa, stworzony do terenówki, odpowiedniej mocy, dośc tani już, duże przebiegi znosi bez problemów,
bez wad RD28T :)21

: czw sty 19, 2006 12:27 pm
autor: wodzoo
pavvel pisze:to ja polecam z nissana RD28T :)21 nie no zartowalem :)23
A ja polecam RD28 bez T ,moze "wolniej myslacy" ale twardziel jest :)21

: czw sty 19, 2006 1:01 pm
autor: Paszczak
3,3 d z K160 - silnik ten był też montowany do ciężarówek więc przebiegi rzędu 500tys też znosi, wół roboczy nie do zajechania i jeździ na byle gnojówce - wszelkiej maści kujawskie, czy inne nawet po frytkach :)2

Poza tym silnik toyoty 4,2 d ale to raczej rzadko dostępny i drogi.

Pozostaje 3,3d z patrola k160. Wejdź w dział nissana tam jest dużo o tym silniku - nie trzeba go reklamować.

: czw sty 19, 2006 1:28 pm
autor: STAS
woow, ale się silników wysypało :)2 dzięki wielkie!
Paszczak, ale z tym 4,2 to przesadziłeś :evil: To ma robić w muscelu a nie w ciągniku artyleryjskim 8)

: czw sty 19, 2006 1:31 pm
autor: STAS
a powiedzcie mi jeszcze, gdzie szukać silniów. Może znacie jakiś dobry kontakt w niemcowni, albo w polsce nie drogo... (z zaznaczeniem NIE DROGO :lol: )

: czw sty 19, 2006 1:41 pm
autor: STAS
hehe, te silniczki 2L, 2LT, 2LTII to w hiluxie pracują tak? Bo hilux to sam w sobie nie do zniszczenia. Nawet w TopGear-rze Klarkson nie mógł się z nią uporać :evil:
a w sumie to czym się od siebie różnią te trzy silniki? Chaos, możesz mi rozszyfrować te skróty?

Jeszcze to terrano 2,7 mi po głowie chodzi. To może być to...

A mercedesy, to wiem że one dobre są ale, jak by nie patrzył, to silnik od plaskacza 8)



wiem już tyle: 2L- dwa litry 8)
2LT- dwa litry turbo
2LTII- nie mam pojęcia :)

: czw sty 19, 2006 3:18 pm
autor: Paszczak
spoko tak napisałem, bo to dobry motor jest :)2

a co do tego 3,3 z nissana to jest też oczywiście wersja 3,3 TD o taką chyba Ci chodziło.

: czw sty 19, 2006 3:32 pm
autor: moralez
opaopa pisze: 2LTII- nie mam pojęcia :)
2 litry, turbo i 2 intercoolery :)21

: czw sty 19, 2006 3:58 pm
autor: STAS
uuuu, wodotryski :D

Okej, to wiem jakich silników szukać. Idźmy tym tropem dalej.
Do toyoty, to chyba części są mega drogie co? Wydaje mi się że eksploatacja nissana była by tańśza.

No i oczywiście, gdzie szukać silników?

: czw sty 19, 2006 4:10 pm
autor: Namdan
pavvel pisze:to ja polecam z nissana RD28T :)21 nie no zartowalem :)23
polecam s33 albo rd28 z patrola ale uzywany bez turbiny. ok 90 KM. Nie występuje problem głowicy a kultura pracy wciąż b.wysoka.

: czw sty 19, 2006 4:12 pm
autor: Paszczak
wspomniane silnki od patrola 3,3 td i bez turbiny można spotkać czasem na tutejszej giełdzie poszperaj.

: czw sty 19, 2006 7:34 pm
autor: pavvel
mozna sie popytac w ASO moze beda miec slbo sprowadza na zamowienie :)23

: czw sty 19, 2006 8:03 pm
autor: klucz13
Wszystko między bajki włożyć NIE MA TAKIEGO SILNIKA !! !! !! każdy mozna zakatować przy odrobinie chęci i umiejętności :)21

: czw sty 19, 2006 8:19 pm
autor: STAS
ale jest całę mnustwo silników, które mimo odpowiedniej eksploatacji padną.
A ja szukam silnika dla siebie, czyli będzie obsługiwany prawidłowo :)2

I wiecie co? chyba założę w miarę proste TD, ale na pewno nie więcej nią 3 litry. 2- 2,5 może 2,7 TD. To już będzie żwawe, a spalanie będzie przyzwoite...

: czw sty 19, 2006 8:48 pm
autor: Adamek
Też polecałbym ten 3.3 TD, faktycznie nie do zajeb@nia. (choć wszystko da się zarżnąć) :)21

: czw sty 19, 2006 9:15 pm
autor: Misiek Bielsko
opaopa pisze:ale jest całę mnustwo silników, które mimo odpowiedniej eksploatacji padną.
A ja szukam silnika dla siebie, czyli będzie obsługiwany prawidłowo :)2

I wiecie co? chyba założę w miarę proste TD, ale na pewno nie więcej nią 3 litry. 2- 2,5 może 2,7 TD. To już będzie żwawe, a spalanie będzie przyzwoite...
LR200/300tdi, ale to 5 tysiakow najmarniej.

: czw sty 19, 2006 9:16 pm
autor: Marcin
opaopa pisze:


wiem już tyle: 2L- dwa litry 8)
2LT- dwa litry turbo
2LTII- nie mam pojęcia :)
wiec: pojemnosci maja 2.4-2446 o ile mnie pamiec nie zwodzi :)21
2L to 72KM i Nm/obr->115/2200 - wolnossacy
2LT- 86KM , 139/2400- z turbinką
2LT2- 90KM , 159/2400 tysz z turbinką

: pt sty 20, 2006 12:17 am
autor: Paszczak
w takim razie może 2,7 TD od nissana terrano I ?

: pt sty 20, 2006 12:54 am
autor: Chaos
jak chcesz silnik nissana to kup ze 2-3 głowice przy okazji co by było na rotacje ---> 1 w aucie , 1 w serwisie, 1 w drodze z serwisu :P i tak w kółko :)21

: pt sty 20, 2006 1:08 am
autor: STAS
Panowie, zaraz się pogubię 8)
Popatrzyłem na giełdzie i istotnie te silniczki są, ale zarówno od Nissana jak i od Toyoty 4-5 tysiaczków trzeba szykować. Kurde, ja za to bym pięć musceli kupił :o Poszukam jeszcze innymi źródłami, nie przez internet.
LRa kiedyś też rozważałem, ale ktoś mi nawkręcał że LRy mają marne te silniki.
A co z tymi głowicami nissana? Jak chłopaki piszą że silniki żywotne, to chyba nie bujają.
A o japończykach to wszyscy wiedzą że to mało psotliwe auta, ale jak już się zepsuje to....