- inne samochody terenowe
Moderator: Marcin-Kraków
-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » sob lut 18, 2006 9:51 am
wiem ze to bardziej na forum subaru ale moze tutaj tez ktos bedzie mogl pomoc. mam pytanie dotyczace smrodu ktory czuc po jezdzie w glebokim sniegu, szybkiej i dynamicznej jezdzie itp. przeca to chyba nie sprzeglo smierci jak sie jedzie 500m na jedynce w 40cm sniegu nie dotykajac sprzegla tylko wiskoza co?? i czy to cos zlego czy to normalny objaw?? auto ma 15tys przejechane i wczoraj na przeglodzie bylo ale mowili ze oleju w dyfrach nie trzeba wymieniac i ze to normalne??
a moglibyscie wytlumaczyc mi jeszcze dokladnie jak dziala ta "blokada" centralnego i tylnego dyfra? tzn wiem ze normalnie w moim autku jest 45%momentu na przod i 55% na tyl a ze jak sie slizga ktores z kol to polosie sie spinaja i powinno byc wiecej moemntu na os ktora ma lepsza przyczepnosc tak?? no i jak to jest w tylnym dyfrze. ostatnio na feriach jak w gorach tata chcial wjechac do bramy to zaistniala taka sytuacja:
auto stalo po lekka odsniezona gorke na sprostowanych kolach. probojemy ruszyc a to sie slizga prawy przod i lewy tyl. to ze prawy przdo to rozumiem bo tam nie ma tej cudownej "blokady" ale tyl chyba powinien krecic oba kolka co? czy ta wiskoza to takie gowno ze nawet w nowym aucie nie dziala czy moze dlatego tak sie stalo bo np. olej byl w dyfrach zimny (sytuacja ta miala miejsce przy duzym mrozie po porannym odpaleniu). generalnie to ja z napedu subaru jestem zadowolony tylko tak pytam o ta wiskoze z ciekawosci
dzieki.
-
j_a_c
-

- Posty: 117
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:07 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: j_a_c » sob lut 18, 2006 6:57 pm
ja sie na tym nieznam ale jak dlamnie skoro krecił sie jeden przud i jeden tył to z visco nie ma problemu bo przenosi tak jak nalezy nawet jak nys miał sztywny mechanizm centralny było by to samo,ale nie masz blokad mechanizmu ruznicowego z przodu i z tyłu jak wiekszosc,ale jak ciagna 2 koła to zazwyczaj da sie juz gdzies ruszyc.
Co do jazdy po sniegu to masz reduktor?jesli masz to zacznij uzywac jesli nie masz to nic nie poradzisz ,myslez ze to sprzegło smierdzi moze sie ułozy ale nie koniecznie ,moze to nie model to jezdzenia w takich warunkach
j_a_c Jacek gg 467538
Monterey 4x4
-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » sob lut 18, 2006 8:12 pm
dzieki
no wlasnie tam jest "blokada" nie tylko w centralnym ale i w tylnym mechanizmie roznicowym
reduktor jest tylko przelozenie nie takie jak w terenowkach 1:1.42 czy jakos tak no i to niewiele pomaga w "terenie" bardziej toto elastycznosc poprawia ale lepsze to niz nic bo wtedy tym autem jezdzic by sie nie dalo ma takie dlugie przelozenia w skrzyni. ale sprzeglo nie bylo uzywane. po prostu jazda na 1 bez dotykania pedalu (no wiadomo tylko tyle zeby sie zatrzymac i luz pozniej wrzucic)
-
j_a_c
-

- Posty: 117
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:07 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: j_a_c » sob lut 18, 2006 8:37 pm
to znaczy ze cos z tymi blokadami nie tak z tyłu,albo to lsd czyli blokada z ograniczonym trciem ,albo nic nie ma albo nie potrzfisz jej właczyc?
a co do sprzegła to cały czas sprzegło przenosi moment obrotowy miedzy silnikiem a skrzynia(jakis minimalny pozlizg sie zdazay) ,a ty przekraczasz jego mozliwosci,reduktor troche zmniejsza obciazenie sprzegła
j_a_c Jacek gg 467538
Monterey 4x4
-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » sob lut 18, 2006 8:57 pm
blokady z tylu sie nie wlacza bo to wiskoza jest
dzieki za odopwiedzi
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » ndz lut 19, 2006 12:27 pm
pierwsze slysze zeby w jakims samochodzie byla wiskoza z tylu

-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » ndz lut 19, 2006 12:53 pm
na bank jest. i w broszurach

tak i pisza i w gazetach, w instrukcji i na forum subaru.
jest w outbackach, legacy kombi i legacy spec. B, w imprezach wszystkich i foresterach tez.
no
-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » ndz lut 19, 2006 12:54 pm
o ja Cie gwiżdże juz mi gwiazdke dali
tak szybko te 100 postow napisalem

-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » ndz lut 19, 2006 1:10 pm
o ile wiem to w tylnym moscie w foresterach i temu podobnych subaru jest normalne LSD czyli cwiercblokada. w przypadku lsd moze wystapic objaw krecenia tylko jednego kola.
pzdr
-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » ndz lut 19, 2006 1:43 pm
dzieki. tzn jest lsd ale realizowane za pomoca sprzegla wiskozowego a nie tarczek ciernych jak np. w pickupach
dzieki za pomoc

Ostatnio zmieniony ndz lut 19, 2006 1:44 pm przez
Galik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Chaos
-

- Posty: 1243
- Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Chaos » ndz lut 19, 2006 1:44 pm
jaka cwierc blokada

, skąd dane że ma ona 25%

?
-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » ndz lut 19, 2006 1:46 pm
nie wiem czy ma 25% bo tego nigdzie nie znalazlem nawet w instrukcji ale kolega chyba mial na mysli ze "cwiercblokada" to nie na dokladnie 25% tylko tak ot czesciowa
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » ndz lut 19, 2006 6:50 pm
Chaos pisze:jaka cwierc blokada

, skąd dane że ma ona 25%

?
o matematyk sie znalazl

a jak mowisz o kims polglowek tzn. ze ma pol glowy?

-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » ndz lut 19, 2006 9:50 pm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości