Wiskoza outback.
: sob lut 18, 2006 9:51 am
wiem ze to bardziej na forum subaru ale moze tutaj tez ktos bedzie mogl pomoc. mam pytanie dotyczace smrodu ktory czuc po jezdzie w glebokim sniegu, szybkiej i dynamicznej jezdzie itp. przeca to chyba nie sprzeglo smierci jak sie jedzie 500m na jedynce w 40cm sniegu nie dotykajac sprzegla tylko wiskoza co?? i czy to cos zlego czy to normalny objaw?? auto ma 15tys przejechane i wczoraj na przeglodzie bylo ale mowili ze oleju w dyfrach nie trzeba wymieniac i ze to normalne??
a moglibyscie wytlumaczyc mi jeszcze dokladnie jak dziala ta "blokada" centralnego i tylnego dyfra? tzn wiem ze normalnie w moim autku jest 45%momentu na przod i 55% na tyl a ze jak sie slizga ktores z kol to polosie sie spinaja i powinno byc wiecej moemntu na os ktora ma lepsza przyczepnosc tak?? no i jak to jest w tylnym dyfrze. ostatnio na feriach jak w gorach tata chcial wjechac do bramy to zaistniala taka sytuacja:
auto stalo po lekka odsniezona gorke na sprostowanych kolach. probojemy ruszyc a to sie slizga prawy przod i lewy tyl. to ze prawy przdo to rozumiem bo tam nie ma tej cudownej "blokady" ale tyl chyba powinien krecic oba kolka co? czy ta wiskoza to takie gowno ze nawet w nowym aucie nie dziala czy moze dlatego tak sie stalo bo np. olej byl w dyfrach zimny (sytuacja ta miala miejsce przy duzym mrozie po porannym odpaleniu). generalnie to ja z napedu subaru jestem zadowolony tylko tak pytam o ta wiskoze z ciekawosci
dzieki.
a moglibyscie wytlumaczyc mi jeszcze dokladnie jak dziala ta "blokada" centralnego i tylnego dyfra? tzn wiem ze normalnie w moim autku jest 45%momentu na przod i 55% na tyl a ze jak sie slizga ktores z kol to polosie sie spinaja i powinno byc wiecej moemntu na os ktora ma lepsza przyczepnosc tak?? no i jak to jest w tylnym dyfrze. ostatnio na feriach jak w gorach tata chcial wjechac do bramy to zaistniala taka sytuacja:
auto stalo po lekka odsniezona gorke na sprostowanych kolach. probojemy ruszyc a to sie slizga prawy przod i lewy tyl. to ze prawy przdo to rozumiem bo tam nie ma tej cudownej "blokady" ale tyl chyba powinien krecic oba kolka co? czy ta wiskoza to takie gowno ze nawet w nowym aucie nie dziala czy moze dlatego tak sie stalo bo np. olej byl w dyfrach zimny (sytuacja ta miala miejsce przy duzym mrozie po porannym odpaleniu). generalnie to ja z napedu subaru jestem zadowolony tylko tak pytam o ta wiskoze z ciekawosci

dzieki.