Zmota z dwóch ram wartburga a raczej ich przednich częsci

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

TOMMY79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Kraków

Zmota z dwóch ram wartburga a raczej ich przednich częsci

Post autor: TOMMY79 » śr mar 15, 2006 11:56 am

Wpisalem juz to pytanie w innym temacie ale dodam jako nowy temat-moze cos mi doradzicie a może odradzicie. Krotki opis tej zmoty-dwie ramy wartburga z każdej zostaje tylko przód. Jeden staje za drugim i tym sposobem jeden jest z przednim zawieszeniem bez silnika, drugi z silnikiem i skrzynia biegow zmienia sie z przodu na tyl i tym sposobem po polaczeniu tych kawalków ze soba za pomoca profili nie wiem jeszcze czy otwartych czy zamknietych powstaje nam rama która po nadbudowaniu klatka stac sie moze calkiem ciekawa zabawka. To na poczatek tyle prosze o opinie :D
Samurai w domu to radość w domu! Tylko czemu kobietom tak trudno to zrozumieć)-;

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr mar 15, 2006 8:09 pm

Zmień używki na lżejsze :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
ndv
 
 
Posty: 111
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 1:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ndv » śr mar 15, 2006 8:22 pm

A nie lepiej zrobić tak:
silnik z przodu+silnik z tyłu obrócony o 180 DEG :)4
Mamy wtedy full napęd na 4 łapy :D

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » śr mar 15, 2006 8:44 pm

jak kolega pisal za ciezki stuff biezesz :wink:
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr mar 15, 2006 8:46 pm

Miałem wartburga i jak pamiętem, rama nie bardzo wychodzi przed silnik - ciężko może być z łączeniem. Poza tym po co? Rurak do szaleństw może mieć i przedni napęd.

Co innego dwa silniki! Były takie auta (citroen 2CV sahara) - bez centralnego dyfra a stały napęd 4x4, duża siła na kołach i 100 koni. Są tez problemy - sterowanie dwiema skrzyniami biegów.

Tylny silnik może być tyłem i chodzić w drugą stronę (w dwusówie to możliwe) albo zostać odwrócony. Fajny pomysł, szkoda, że nie mam warsztatu :(
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » śr mar 15, 2006 9:01 pm

Rozumiem, ze masz dwa wartburgi i nie masz pomyslu co z nimi zrobic?
Bo jezeli chcesz sobie zrobic fajna zabawke do jazdy w terenie to sa prostsze i tansze rozwiazania.
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » śr mar 15, 2006 9:11 pm

juz było....
w końcu sam mistrz takim jezdził ;-)
Obrazek

więcej fotek:
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/zlot_ ... .php?male2

TOMMY79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: TOMMY79 » czw mar 16, 2006 7:13 am

alfik pisze:Miałem wartburga i jak pamiętem, rama nie bardzo wychodzi przed silnik - ciężko może być z łączeniem. Poza tym po co? Rurak do szaleństw może mieć i przedni napęd.

Co innego dwa silniki! Były takie auta (citroen 2CV sahara) - bez centralnego dyfra a stały napęd 4x4, duża siła na kołach i 100 koni. Są tez problemy - sterowanie dwiema skrzyniami biegów.

Tylny silnik może być tyłem i chodzić w drugą stronę (w dwusówie to możliwe) albo zostać odwrócony. Fajny pomysł, szkoda, że nie mam warsztatu :(
Przedni naped mnie nie kreci, ladnego boka tym sie nie zrobi poza tym rozklad masy przy moim rozwiazaniu jest korzystniejszy. Co do laczenia to nikt nie powiedzial ze nie mozna uzyc obcego materialu. Nie wymyslilem tego na fazie, a mozliwosc polaczenia czesci ram skonsultowalem z ksiązka wartburga. Mysle ze da sie to nie tylko ladnie ale i bezpiecznie polaczyc. [/img]
Samurai w domu to radość w domu! Tylko czemu kobietom tak trudno to zrozumieć)-;

TOMMY79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: TOMMY79 » wt mar 28, 2006 1:33 pm

Pomysla napisalem, i dalej niewiele wiem poza tym ze mnie opanowal i ogladam rysunki ramy Wartburga przed spaniem. Pomysl ma troche zalet i troche wad, np jak by mu przełożenie zredukowac itp. Ale chyba Was to nie nurtuje i macie mnie za swira. A z innej beczki co jest małe na ramie, spręzynach zawieszone i na cztery łapy pedzone? Taka rama to by był dobry poczatek zmoty ale trza by dużo szelestów co by to zlozyc. A tymczasem buggy z Wartburga mi mysli zaprzata. 3majcie sie chlopy
Samurai w domu to radość w domu! Tylko czemu kobietom tak trudno to zrozumieć)-;

Awatar użytkownika
Nicoxxx
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
Kontaktowanie:

Post autor: Nicoxxx » wt mar 28, 2006 2:29 pm

Najszybciej to z garbusa dobry silnik z tylu tylni napęd łatwo Si rozbiera coś w stylu ramy ma a właściwie płytę podłogową tak robią od lat za oceanem i nie tylko ale to tylko moje zdanie
Nie znam się ale taka myśl mi przemknęła przez głowę tak czy siak życzę powodzenia i daj znać jak coś zaczniesz klecić
Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym

TOMMY79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: TOMMY79 » śr mar 29, 2006 6:17 am

Rama płytowa sie to cos w garbie nazywa, propozycja ciekawa tyle ze garba nie kupisz za "czapke gruszek" a Wartburga tak a przy odrobinie szczescia to nawet za dziekuje od wlasciciela mozna go dostac.
Samurai w domu to radość w domu! Tylko czemu kobietom tak trudno to zrozumieć)-;

Awatar użytkownika
ndv
 
 
Posty: 111
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 1:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ndv » sob kwie 01, 2006 1:44 pm

Przy dwóch przodach od wartburga mozna walnąć nawet sterowanie na 4 koła. Jedyny problem to zmiana biegów, bo na twardym prędkości silników same się dostosują :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości