Strona 1 z 1
Gargamel
: śr mar 29, 2006 10:45 am
autor: byczy
Myślę o skleceniu jakiegoś Gargamela, przede wszystkim do ciężkiego ofrołdu. Chciałbym, by był stosunkowo nieduży, lekki i zwinny. No i oczywiście z kopem. Co z czym klecić by było rozsądnie? Lepiej 3mać się jakiejś fabrycznej bazy (np. rama i zawiechy od Samuraia), czy zupełną zmotę robić? Chodziło mi po głowie coś takiego: dobry dieselek do 2l, przeniesienie napedu od lekkiego subaru (Justy, Suza Swift 4x4) odwrócone tył na przód (silnik z tyłu), zwolnice od LUAZa, klatka w postaci dwóch pałąków z rur i kilka blach alu na nadwozie, by dało się to przepchnąć przez rejestrację.
: śr mar 29, 2006 12:21 pm
autor: leszek
gargamela powiadasz
myśle że pomysł masz całkiem do dupy bo ni jak się ma hasło ciężki teren do części które wymieniłeś i silnika na dupie.
ciekawe gdzie dasz windy i inne szpeje pod maske z przodu
poprzeglądaj zbudowane maszyny z klasy extremalnej a pomysł cię opuści bardzo szybko.
Re: Gargamel
: śr mar 29, 2006 12:34 pm
autor: lisiurski
byczy pisze:Myślę o skleceniu jakiegoś Gargamela, przede wszystkim do ciężkiego ofrołdu. Chciałbym, by był stosunkowo nieduży, lekki i zwinny. No i oczywiście z kopem.....
Tak to tylko w erze Panu dopasują

: śr mar 29, 2006 12:47 pm
autor: czaya
UAZ z Andorią ?

: śr mar 29, 2006 2:06 pm
autor: Thomson
a moze Gazik z żuka silniczkiem

: śr mar 29, 2006 7:04 pm
autor: czarny bielsko
pomysl dobry ale na pomnik, ktory bedzie tylko i wylacznie ozdabial ogrodek i robil ewentualnie za skalniaczek, bo w teren takim czyms to ani rusz

poszukaj na necie jakis fajnych zmot i zobacz z czego sa zrobione, a potem wez sie za budowe

: śr mar 29, 2006 7:21 pm
autor: klucz13
leszek pisze:gargamela powiadasz
myśle że pomysł masz całkiem do dupy bo ni jak się ma hasło ciężki teren do części które wymieniłeś i silnika na dupie.
A jak będzie robił
I nie dacie się rozwinąć i popróbować

: śr mar 29, 2006 8:00 pm
autor: leszek
rozwijać to sobie możesz papier w kiblu,
a popróbować to se można dobre wino a nie składać pomniki

: śr mar 29, 2006 10:49 pm
autor: paranoic_killer
Dobre znaczy tanie?? Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie

Gieneralnie to ja bym na twoim miejscu zrobił zmote ze standardowego samuraja- pofiluj na necie- sporo fajnych pomysłów można znaleźć, a i koledzy upalający tego małego ryża zapewne się podzielą wiedzą

: śr mar 29, 2006 10:51 pm
autor: klucz13
leszek pisze:rozwijać to sobie możesz papier w kiblu,
a popróbować to se można dobre wino a nie składać pomniki

Edisonem to nie zostaniesz

: śr mar 29, 2006 10:59 pm
autor: heniu w berecie
klucz13 pisze:leszek pisze:rozwijać to sobie możesz papier w kiblu,
a popróbować to se można dobre wino a nie składać pomniki

Edisonem to nie zostaniesz

teee mentor mlodych talentow

: śr mar 29, 2006 11:02 pm
autor: klucz13
heniu w berecie pisze:klucz13 pisze:leszek pisze:rozwijać to sobie możesz papier w kiblu,
a popróbować to se można dobre wino a nie składać pomniki

Edisonem to nie zostaniesz

teee mentor mlodych talentow

Ty się nie liczysz

: śr mar 29, 2006 11:07 pm
autor: heniu w berecie
klucz13 pisze:heniu w berecie pisze:klucz13 pisze:
Edisonem to nie zostaniesz

teee mentor mlodych talentow

Ty się nie liczysz

tak tak jutro na kawie

: śr mar 29, 2006 11:09 pm
autor: klucz13
heniu w berecie pisze:klucz13 pisze:heniu w berecie pisze:
teee mentor mlodych talentow

Ty się nie liczysz

tak tak jutro na kawie

Chyba cię do dowodu dopiszę

to zasiłek dostanę

: śr mar 29, 2006 11:11 pm
autor: heniu w berecie
klucz13 pisze:heniu w berecie pisze:klucz13 pisze:
Ty się nie liczysz

tak tak jutro na kawie

Chyba cię do dowodu dopiszę

to zasiłek dostanę

chcesz hjenia adoptwac niepowaznys

!!

: czw mar 30, 2006 7:47 am
autor: leszek
Kluczyk a ten Edison to jakim syfem upala bo nie kojarze

: czw mar 30, 2006 8:14 am
autor: heniu w berecie
leszek pisze:Kluczyk a ten Edison to jakim syfem upala bo nie kojarze

jak to jakim uaz z andoria

: czw mar 30, 2006 1:45 pm
autor: byczy
Najlepsze są pojazdy z silnikiem umieszczonym centralnie. To może silnik ze skrzynią od przednionapędowca obrócić o 90 stopni, umieścić centralnie, tak, by półośki robiły za wały i nimi napędzić dwa napędy. Na przód i na tył zastosować identyczne układy wzięte z tyłu jakichś 4x4. Kierunki obrotów zgadzają się, więc zadnych dyfrów nie trzeba odwracać. w ten sposób można uzyskać 4x4 z centralnie umieszczonym silnikiem (wzdłużnie) i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. Dyfry na przód i tył można wziąć z wiskozami (są takie). Jedyny problem, to brak możliwości zablokowania centralnego dyfra (nie znam żadnego przednionapędowca, który miałby taką blokadę).
Realne?
PS. A może miejsce dla kierowcy zamontować na silniku i będzie hiperquad?
: czw mar 30, 2006 1:51 pm
autor: Mroczny
te półosie robiące za wały moga być słabawe - zwłaszcza po wydłużeniu
te wiskozy w dyfrach to niezbyt rozsądne jest
lepiej już wykorzystaj spód istniejącego auta
ale ja się nie znam, z Kopernika też się na początku śmiali

: czw mar 30, 2006 4:25 pm
autor: czarny bielsko
w kazdym razie jak nie zbudujesz i nie przetestujesz to to sie nie przekonasz, bo na razie to mozemy tylko polemizowac na ten temat a i tak teoretycznie nie idzie sprawdzic jak to to bedzie robilo

: czw mar 30, 2006 5:22 pm
autor: leszek
myśle że to będzie piękny pomnik

: czw mar 30, 2006 6:19 pm
autor: czarny bielsko
leszek pisze:myśle że to będzie piękny pomnik

leszek nie smiej sie bo inaczej nie zrobi sobie skalniaczka do ogrodka ktory bedzie przypominal terenowke

: czw mar 30, 2006 6:27 pm
autor: klucz13
byczy pisze:Najlepsze są pojazdy z silnikiem umieszczonym centralnie. To może silnik ze skrzynią od przednionapędowca obrócić o 90 stopni, umieścić centralnie, tak, by półośki robiły za wały i nimi napędzić dwa napędy. Na przód i na tył zastosować identyczne układy wzięte z tyłu jakichś 4x4. Kierunki obrotów zgadzają się, więc zadnych dyfrów nie trzeba odwracać. w ten sposób można uzyskać 4x4 z centralnie umieszczonym silnikiem (wzdłużnie) i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. Dyfry na przód i tył można wziąć z wiskozami (są takie). Jedyny problem, to brak możliwości zablokowania centralnego dyfra (nie znam żadnego przednionapędowca, który miałby taką blokadę).
Realne?
PS. A może miejsce dla kierowcy zamontować na silniku i będzie hiperquad?
A jak obrócisz o 180 to nawet fotela nie trza siądziesz okrakiem na skrzyni biegów a blok bedzie robić za oparcie