Kangur na czterech łapach...

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
TyranoMaCh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 21, 2005 10:28 am
Lokalizacja: Opole

Kangur na czterech łapach...

Post autor: TyranoMaCh » pn sie 21, 2006 1:15 pm

Czy może ktoś z kolegów miał (nie)przyjemność prowadzenia Renault Kangoo 4x4 ??
Ciekawy jestem jak ten napęd się sprawuje - szczególnie na zaśnieżonej drodze :roll:
Terrano II 2.4 LONG wstrysk LPG
GG 4017781

Rekwizytornia
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 8:11 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: Rekwizytornia » pt sie 25, 2006 12:30 pm

Nie Jeździłem takim Kangurem, ale myślę, że nie różni się to bardzo od rozwiązania zastosowanego w Pandzie (przyn. na papierze wygląda identycznie ): pod górę cię podepchnie, ale na płaskim, albo na zakręcie, albo na zjeździe uzna, że już jest niepotrzebne i się rozłączy. A wtedy tył samochodu zaskakująco szybko znajduje się z przodu :)3
Trzeba bardzo uważać.
System idiocieje też przy poślizgach bocznych: strasznie trudno wyprowadzić, bo załącza się i odłącza wg własnej oceny sytuacji, a ze względu na opóźnienie na wiskozie robi to bez sensu :)3
Poza tym działa tylko przy uślizgu przedniej osi, więc trzeba go piłować, żeby było 4x4, zapomnij o technicznej jeździe :)3
Generalnie można się tym jakoś podratować, ale nic więcej.
Dużo więcej daje Partner w spec. Dangel, kiedyś o nim było w O.R.pl
Z opisu bardzo mi się podobał. Chociaż też ma tylko 4 cylindry :wink: [/img]
Dodge Durango 5,9
Mitsubischi L-200

http://wielodzietni.net

Awatar użytkownika
TyranoMaCh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 21, 2005 10:28 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: TyranoMaCh » pt sie 25, 2006 12:45 pm

Dzięki za odpowiedź. Pamiętasz jak dokładnie nazywała się ta wersja Partnera ??
Terrano II 2.4 LONG wstrysk LPG
GG 4017781

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MKE99 » pt sie 25, 2006 1:04 pm

Tu znajdziesz wszelkie informacje na jego temat.

http://www.dangel.com/vehicule_particulier_en.html
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

Awatar użytkownika
TyranoMaCh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 21, 2005 10:28 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: TyranoMaCh » pt sie 25, 2006 1:27 pm

Czyli Partnerek 4x4 :D Niestety w salonie Peugeota nie słyszeli o takim modelu, bo niedawno pytałem o Partnera 4x4 - gość się zdziwił...
Pewnie trzeba by z Francji ściągać....
Terrano II 2.4 LONG wstrysk LPG
GG 4017781

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pt sie 25, 2006 1:30 pm

Kangoo 4x4 ma tył dopędzany, ale zamiast sprzęgła płytkowego wyposażony jest w nieco inny patent hydrauliczny (rodem z Nissana podobno) - konstrukcja totalnie odmienna, ale zasada działania taka sama.
Dangel montuje do Partnera tradycyjne sprzęgło wiskotyczne oraz bieg terenowy - jest to auto dużo droższe od kangura 4x4, co częściowo można wytłumaczyć wielką renomą jaką Dangel cieszy się we Francji.
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » sob sie 26, 2006 3:06 pm

Dangel montuje do Partnera tradycyjne sprzęgło wiskotyczne oraz bieg terenowy - jest to auto dużo droższe od kangura 4x4, co częściowo można wytłumaczyć wielką renomą jaką Dangel cieszy się we Francji.
6cio krotny zwyciezca Paryz Dakar kierowcy to Vatannen i Scheslchler
miedzy innymi wiec jak na rodzinna 18 osobowa firme Dangel moze kozystac z renomy ale niestety sa drodzy :cry:
istniejie wersjia Urshuya czy jakos tam i jest podobna do kangura
cenowo tesz :)2 ale jest to tzw plaskacz wiejski z ladownoscia do 900kg jak nasz tarpan do upalania w terenie to raczej odpada ale szrutowki czy wiejskie drogi 10 kategori nie robia na nim wrazenia
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
TyranoMaCh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 21, 2005 10:28 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: TyranoMaCh » sob sie 26, 2006 5:30 pm

No tak wszystko super... autko zajeb... :)2 tylko takiego w Polsce raczej nie zakupię... Ale na razie czekam co się we wrzesniu nowego pojawi w salonach 8)
Terrano II 2.4 LONG wstrysk LPG
GG 4017781

mendog72
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 01, 2005 7:15 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: mendog72 » sob sie 26, 2006 7:34 pm

Znajomi maja 2 kangury .... jeden zwykły ma około 200 000 na liczniku i jakoś sie kula - natomiast do celów prywatnych kupili tego 4x4 i na jazdę nie mówią złego słowa natomiast auto w serwisie spędza sporo czasu - własnie ten naped jest pięta achillesową ........... maja go 3 rok i własciwie chyba by go chętnie sprzedali :wink:

Awatar użytkownika
TyranoMaCh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 21, 2005 10:28 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: TyranoMaCh » sob sie 26, 2006 7:38 pm

No właśnie głos rozsądku mi mówi: Jak chcesz dobre 4x4 to kup rasową terenówkę lub SUV-a, a jak chesz płaskacza to daruj sobie 4x4... :(

No chyba, że Audi Quatro :roll:
Terrano II 2.4 LONG wstrysk LPG
GG 4017781

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » sob sie 26, 2006 8:29 pm

Uzytkuje w pracy kilka zwyklych kangurow dci , maja teraz po 2 lata a ilosc awari jest tak pokazna ze zastanawiamy sie co z nimi robic dalej ( przepalil sie juz tlok , w kazdym padl juz conajmniej raz zawor EGR , wymienilismy juz we wszystkich napinacze paska alternatora , 2 cale alternatory (pekly wirniki) , spalony imobilajzer itd........) - komplkacja tego auta moze byc jeszcze jedna przyczyna problemow

Awatar użytkownika
TyranoMaCh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 21, 2005 10:28 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: TyranoMaCh » sob sie 26, 2006 8:42 pm

A ma ktoś może jakieś doświadczenia z Berlingo/Partnerem ??
Terrano II 2.4 LONG wstrysk LPG
GG 4017781

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: Michał4x4 » sob sie 26, 2006 8:53 pm

TyranoMaCh pisze:A ma ktoś może jakieś doświadczenia z Berlingo/Partnerem ??
witam,
a Ty dalej swoje :D . kup sobie japońskie auto a nie szukasz jakiś wynalazków. nowa vitarka ma teraz chyba stały napęd na 4 koła (o ile się nie mylę). Rav poprzedniej generacji ma stały napęd na 4 koła. takie wynalazki z załacznym napędem można na nich szybko się zawieść.
pozdrawiam
Dzika Koza

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » sob sie 26, 2006 9:28 pm

Co do Berlingo, to we wrześniowym 4x4 magazine opisują "uterenowione" berlingo XTR+ dostępne na brytyjskim rynku (może pojawi się u nas) - podniesione o 40 mm, ładnie osłoniete blachami od dołu (miska i nawet wydech - praktycznie cały brzuch), lecz bez 4x4, a tylko ze szperą w przedniej osi - ot ciekawostka, "Angielskie lasy państwowe" kupują to w dużych ilościach. Prześwit 180 mm, natercie 28, zejście 43, opony Michelin Synchrone.€ diesel 90KM ma zmienione sterwanie, by nie gasł na niskich obrotach.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
TyranoMaCh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 21, 2005 10:28 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: TyranoMaCh » sob sie 26, 2006 9:39 pm

Michał4x4 pisze:...kup sobie japońskie auto a nie szukasz jakiś wynalazków. nowa vitarka ma teraz chyba stały napęd na 4 koła (o ile się nie mylę). Rav poprzedniej generacji ma stały napęd na 4 koła...
Witam, witam...
co racja to racja... kiedyś na pewno będzie RAV4 lub Grand Vitara, a na razie może trzeba będzie coś rodzinnego i ekonomicznego zakupić... może nawet bez 4x4 :(
Terrano II 2.4 LONG wstrysk LPG
GG 4017781

mendog72
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 01, 2005 7:15 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: mendog72 » sob sie 26, 2006 10:04 pm

taaaaaa angielskie lasy państwowe kupuja auta , które powinny byc normalnie sprzedawane w Polsce.
Wystarczy spojrzeć pod seryjna Octawię czy Megane - co zostaje z plastikowych osłon po zimie lub co się zostawia w koleinach , przejazdach i chodnikach . :cry:

Awatar użytkownika
pug maxi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 5:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pug maxi » ndz sty 21, 2007 7:35 pm

Z Berlingo/Partnerem nie ma tak dużych problemów jak z Kangoo.
Przy zakupie warto kierować się zasadą że benzyna 1.4 (75KM) raczej nie jedzie, 2.0 HDI (90KM) jedzie ale jest bardzo delikatny. Idealny do pracy jest 1.9 D (68-71 KM) sprinterem może nie jest ale konstrukcja tego diesla jest jedą z lepszych na świecie. Prosty, tani, ekonomiczny.
Zawieszenie i płyta podłogowa to mieszanka 306 (przód) i 405 Kombi (tył).
Drobne różnice w zawieszeniu zależą od wersji silnikowej (materiał z którego wykonane są przednie wahacze). Tylne zawieszenie to typowa belka Peugeot/Citroen. Jeżeli zaczyna skrzypieć to trzeba ją ratować, jeżeli koła ustawiają się w negatyw, szukasz nowej belki. Auto można tuningować na wiele sposobów jeżeli ktoś chce, duże hamulce z 307, duże koła, silnik V6, chiptuning diesla, obniżenie, liftowanie.
Moim pomysłem na te auta był by montaż silnika 1.9TD (90KM) który jest bliźniaczo podobny do 1.9 D, ze swapem nie było by większych problemów. Można podnieść jego moc przeróbkami mechanicznymi bo silnik ten nie ma elektroniki (jeżeli czegoś nie ma to się nie psuje).
Z wersją 4x4 nie mam doświadczenia bo widziałem takową raz w życiu. Kupiłem kiedyś na allegro folder dangela Partner 4x4, mam rozrysowane napędy, mogę przesłać skan jeżeli jest potrzebny.

Partnera/Berlingo mogą tarpić drobne usterki jak w innych autach grupy PSA ale jest to bardzo fajny samochodzik do wszystkiego.
Ostatnio zmieniony pn sty 22, 2007 12:06 am przez pug maxi, łącznie zmieniany 1 raz.
Flota off-road IC 2x RR Classic 3.9 V8+Touareg Dakar V10 TDI. Kupiłem SUV, www.suv.org.pl/forum/

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » ndz sty 21, 2007 8:38 pm

mendog72 pisze:taaaaaa angielskie lasy państwowe kupuja auta , które powinny byc normalnie sprzedawane w Polsce.
Wystarczy spojrzeć pod seryjna Octawię czy Megane - co zostaje z plastikowych osłon po zimie lub co się zostawia w koleinach , przejazdach i chodnikach . :cry:
:)20 :)20 :)20 Jeśli "angielskie lasy państwowe" mają takie drogi w lesie jakie ostatnio oglądałęm w czasie kurtuazyjnej wizyty w niemieckim nadleśnictwie to wystarczyłaby obniżona Octawia, szkoda gadać :)3 @mendog :)2
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości