Silniki ZIL

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Silniki ZIL

Post autor: Tommi » czw paź 02, 2003 8:31 pm

Wprawdzie chodzi mi teraz nie o terenowki, ale moz ema ktos jakies wiadomosci na ten temat. Kto wie cos, jakies techniczne ciekawostki, albo gdzie cos znalesc moge na temat silnikow V8 7.0, 7,7 albo 8.0 Litra z ZIL - tych wielkich osobowek panstwowych w dawnym ZSRR?

Za wszystko bede bardzo dzwieczny
Tommi

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » czw paź 02, 2003 10:37 pm

jeśli ci bardzo zależy to możesz spróbować tu: 602234722 ampolus, wrocław, chlopaki maja wielki plac z częściami do ciężarówek, zajmują się naprawą powypadkową tirów, bawią się też w rajdy terenowe
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2003/halda ... 051010.jpg

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » czw paź 02, 2003 10:47 pm

Hej, dzieki, ale nie chodzi mi o kupno czy cos w tym stylu - kumpel sie tym zelastwem interesuje i prosil mnie bym troche poszperal za takimi technicznymi danymi. Wiec dlatego sie tutaj produkuje... :lol:

Ale dzieki fajne, moze jednak cos znajde jeszcze...

Awatar użytkownika
El Modzello
Posty: 379
Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: El Modzello » pt paź 03, 2003 9:59 am

MaciekK pisze:jeśli ci bardzo zależy to możesz spróbować tu: 602234722 ampolus, wrocław, chlopaki maja wielki plac z częściami do ciężarówek, zajmują się naprawą powypadkową tirów, bawią się też w rajdy terenowe
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2003/halda ... 051010.jpg
Ale Tommi'emu biegało o takiego ruskiego Cadilaca, co nim Chruszczow pycił.... hiba że sie myle :lol:
W Bielsku kidyś taka furka była, fajna :)2

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pt paź 03, 2003 10:06 am

No wlasnie, o taka Czajke... :)2

Typ ZIL 41047 na przyklad, albo ZIL 117... ale o silniki mi chodzi, o autkach mam juz sporo rzeczy. Dane techniczne tych silnikow, cz yich plany to chyba jakas tajemnica panstwowa.

Awatar użytkownika
El Modzello
Posty: 379
Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: El Modzello » pt paź 03, 2003 10:21 am


Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pt paź 03, 2003 10:44 am

Zdaje mi sie, ze juz tam bylem, ale aktualnie mi tylko pokazuje:
Sorry, this site is temporarily unavailable

Moze ktos ma jakiegos linka na ruskie strony - kilka rzeczy tam juz znalazlem, ale mam problemy z szukaniem na tych typowo ruskich stronach.

Dzieki
Tommi

Awatar użytkownika
El Modzello
Posty: 379
Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: El Modzello » pt paź 03, 2003 10:54 am

tyle piszą:

The President's car - ZIL-4104 (s.1978-85) (former ZIL-115). It looks like American. 7 seats 4 doors 4x2 limousine. Leather saloon, 2 a/c, stereo, power windows, power mirrors, tilt wheel. Suspension: front - independent (torsions), rear -dependent (solid axle, leaf springs). X-form framework. Motor: gasoline (2 carburetors), ohv, V8, displacement 7,695 cc (bore 4.26", stroke 4.13"), compression ratio 9.3:1. Max. power 315 hp @ 4,600 rpm. Torque 449 ft.-lb. @ 4,000 rpm. Automatic 3 steps gearbox, max. speed 118 mph, acceleration 0 to 62 mph - 13 s. Brakes: disks, with hydraulic control. Measures: LxWxH=20'9.6"x6'10"x4'11", wheel base 12'8.8". Track front/rear: 5'4.7"/5'5.5". Curb weight: 7,540 lbs. Tyres 245/70R15H. Fuel tank: 31.7 gal. Fuel economy: 10.7 mpg (average). Production: 15-20 copies a year.


The President's car - ZIL-41047 (s.1985) (improved ZIL-4104). It's 7 seats 4 doors 4x2 limousine. Leather saloon, 2 a/c, stereo, power windows, power mirrors, tilt steering wheel. Suspension: front - independent (torsions), rear -dependent (solid axle, leaf springs). X-form framework. Motor: gasoline (2 carburetors), ohv, V8, displacement 7,695 cc (bore 4.26", stroke 4.13"), compression ratio 9.3:1. Max. power 315 hp @ 4,600 rpm. Torque 449 ft.-lb. @ 4,000 rpm. Automatic 3 steps gearbox, there are shift flippers on the steering wheel, so the driver can shift up and down manually. Max. speed 118 mph, acceleration 0 to 62 mph - 13 s. Brakes: disks, with hydraulic control. Measures: LxWxH=20'9.6"x6'10"x4'11", wheel base 12'8.8". Track front/rear: 5'4.7"/5'5.5". Curb weight: 7,540 lbs (armoured - more than 11,000 lbs). Tyres 245/70R15H. Fuel tank: 31.7 gal. Fuel economy: 10.7 mpg (average). Production: 15-20 copies a year. Price: $300,000.



There was station wagon ZIL-41042 and convertible ZIL-41044 on this platform. The last modification is ZIL-41047.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Osobowe Ziły

Post autor: SebastianS » ndz paź 05, 2003 11:46 pm

Ponieważ mam taką ruską Książkę Prawdy - "Kratkij Awtomobilnyj Sprawocznik", służę danymi silnika Ziła 114/117:

Śr. cylindra - 108 mm
Skok tłoka - 95 mm
Pojemność - 6960 cm^3
St. spręż. - 9,5
Moc max - 302 KM / 4400 obr./min
Moment max- 57 kGm / 2700 obr./min
gaźnik - K 254 - chyba czterogardzielowy, skubaniec!!!

Ciekawe - główne wymiary silnika są idealnie identyczne, jak w Uralu. Ural jedynie ma st. spręż. 6,5 - no i 180 koni zamiast 300... Ciekaw jestem, czy to ten sam silnik? Chyba nie, bo ten z Urala waży równe 505 kg, nie licząc skrzyni biegów!!! Osobowy Ził by zdechł pod nim :) No i kierować by się nie dało, nawet ze wspomaganiem

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz paź 05, 2003 11:56 pm

El Modzello pisze:Motor: gasoline (2 carburetors), ohv, V8, displacement 7,695 cc (bore 4.26", stroke 4.13"), compression ratio 9.3:1. Max. power 315 hp @ 4,600 rpm. Torque 449 ft.-lb. @ 4,000 rpm. Automatic 3 steps gearbox, max. speed 118 mph, acceleration 0 to 62 mph - 13 s. Brakes: disks, with hydraulic control. Measures: LxWxH=20'9.6"x6'10"x4'11", wheel base 12'8.8". Track front/rear: 5'4.7"/5'5.5". Curb weight: 7,540 lbs.
O Jezu, te jednostki... :)11

Proponuję od dziś ciśnienie sprężania w cylindrach podawać w dynach na wiorstę kwadratową :)21

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pn paź 06, 2003 12:11 am

W Krakowie mamy Czajkę taksówkę.Najczęściej można ją spotkać przy postoju na ulicy Siennej (Mały Rynek).

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob sty 31, 2004 12:38 am

BABCIA I pisze:W Krakowie mamy Czajkę taksówkę.Najczęściej można ją spotkać przy postoju na ulicy Siennej (Mały Rynek).
Dodaj jeszcze, że koleś ma zapodany jakiś kundlowaty silnik z traktora na gnojówkę :evil:

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » sob sty 31, 2004 1:01 am

a tu masz telefon do wlasciciela czajki z 74r.503097089.jest do sprzedania za 39tys.

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » sob sty 31, 2004 5:12 am

:)2

popatrzcie w dzial exotic.......to bedzie lekcja pokory :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob sty 31, 2004 11:09 am

wojtekd pisze:
:)2

popatrzcie w dzial exotic.......to bedzie lekcja pokory :)21
Taaa... fajne niektóre projekty... Aż żal, że pewnie nigdy nie ujrzą światła dziennego w bardziej realnym wymiarze, niż tylko jednostkowe twory...

Na przykład lada roadster - pamiętam, jak w jakimś programie motoryzacyjnym się spuszczali... Auto ładniejsze niż wiele uznanych w tej klasie, nieco nawiązujące przodem do fiata stilo, ale chyba ze 2-3 lata wcześniej! I co? I dupa... i tak dalej i tak dalej...

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osobowe Ziły

Post autor: Marek Glinka » sob sty 31, 2004 11:16 am

SebastianS pisze:
Ciekawe - główne wymiary silnika są idealnie identyczne, jak w Uralu. Ural jedynie ma st. spręż. 6,5 - no i 180 koni zamiast 300... Ciekaw jestem, czy to ten sam silnik? Chyba nie, bo ten z Urala waży równe 505 kg, nie licząc skrzyni biegów!!! Osobowy Ził by zdechł pod nim :) No i kierować by się nie dało, nawet ze wspomaganiem
Identyczny silnik jak w Czajce byl w Zile 130, tylko rozprężony. Znam kogoś kto taka Czajkę miał i miał do niej książke serwisową. Zapytam.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: Osobowe Ziły

Post autor: SebastianS » sob sty 31, 2004 11:28 am

Marek Glinka pisze:
SebastianS pisze:
Ciekawe - główne wymiary silnika są idealnie identyczne, jak w Uralu. Ural jedynie ma st. spręż. 6,5 - no i 180 koni zamiast 300... Ciekaw jestem, czy to ten sam silnik? Chyba nie, bo ten z Urala waży równe 505 kg, nie licząc skrzyni biegów!!! Osobowy Ził by zdechł pod nim :) No i kierować by się nie dało, nawet ze wspomaganiem
Identyczny silnik jak w Czajce byl w Zile 130, tylko rozprężony. Znam kogoś kto taka Czajkę miał i miał do niej książke serwisową. Zapytam.
A skąd! Czajka miała na 100% aluminiaka, a ziłek to żeliwo lite, ok. 500 kg.. tylko czapki alu są... Poza tym czajka miała 5,5l. a ziłek 6. Wydaje mi się (ale nie jestem pewny), że BRDM 2 miał silnik czajkowy po odprężeniu. A jak znasz takiego pacjenta co czajkę miał, to ja chętnie nabędę xero z tek książki, oraz wejdę z nim w kontakt, bo znajmemu szukam czajki. Jak możesz, zapodaj na pw jakiś kontakt.

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » sob sty 31, 2004 11:50 am

Masz pewnie rację. Ostatni raz widzialem te silniki lepiej niz 20 lat temu. Ten ziłoski tył tak zap... olejem że trudno było rozpoznać .
Za chwile jadę do syna tego gościa. Odezwę sie wieczorem.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob sty 31, 2004 12:18 pm

misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
#noichuj

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » sob sty 31, 2004 1:35 pm

Ja tam ziła mam 130-131 podwozie od 130 kabina od 131. Silnik orginalny jest bardzo mocny!!! I paliwożerny 40l/100km benziny!! Ale można tam włozyć bez problemu silnik ANDORIE ( leyland sw 400 ) + turbo wersja 130 km taką mam no w terenie by troche pośmigało poleca auta nie do zajerzdzia!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » sob sty 31, 2004 1:36 pm

acha do do sw400 i podobnym to pasuja na skrzynie jak ula nic nie trzeba niemiać zadnej flanszy dawać tylko przykrecic
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob sty 31, 2004 1:48 pm

Waldemar pisze:acha do do sw400 i podobnym to pasuja na skrzynie jak ula nic nie trzeba niemiać zadnej flanszy dawać tylko przykrecic
Coś mi się nie chce wierzyć... Ale nie upieram się, może Ruski skądś ten układ śrub zajebały :D

Awatar użytkownika
ANDRZEJ M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wrocław

Post autor: ANDRZEJ M » sob sty 31, 2004 3:01 pm

czesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
Tu pisze co innegohttp://www.autogallery.org.ru/gaz13.htm
W tym bolidzie szedł 6garowy dolniak [i wkilku innych chyba też]http://www.autogallery.org.ru/gaz12.htm, swoją drogą fajna fura
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2004 3:09 pm przez ANDRZEJ M, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » sob sty 31, 2004 3:08 pm

no nówie prawde wiem bo przekładałem tylko tarcze sprzedłowa trza od stara lub autosana zapodac bo frez nie pasuje reszta jest ok!!! No i szpili mocujace sa innego romiaru nie 8 a 10 mm trza przewiercic i tyle reszta pasuje jak ulał!!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob sty 31, 2004 3:39 pm

czesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
Synku, czajka to jest gaz 13, a silniczek r6 lublinowski, aczkolwiek na innym wałku i dporężony do 7,5 to miał gaz 12, czyli niejaki ZIM. Do tego skrzynia biegów - nieśmiertelna 3. z 1 niesynchronizowaną..i most o przełożeniu ok. 4,7
A Czajka miała - jak mówię - 5,5 V8 aluminium, 190 koni i "gidrotransformier rabotajuszczij s dwóchstupienczatoj awtomaticzeskoj korobkoj pieredaczi..."
Dla uzupełnienia - gaz 14 - czyli czajka II miała ten sam silnik ale na 2 gaźnikach - 220 koni

Zmuszony jestem więc poprosić Cię o odszczekanie :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości