Silniki ZIL
Moderator: Marcin-Kraków
Silniki ZIL
Wprawdzie chodzi mi teraz nie o terenowki, ale moz ema ktos jakies wiadomosci na ten temat. Kto wie cos, jakies techniczne ciekawostki, albo gdzie cos znalesc moge na temat silnikow V8 7.0, 7,7 albo 8.0 Litra z ZIL - tych wielkich osobowek panstwowych w dawnym ZSRR?
Za wszystko bede bardzo dzwieczny
Tommi
Za wszystko bede bardzo dzwieczny
Tommi
jeśli ci bardzo zależy to możesz spróbować tu: 602234722 ampolus, wrocław, chlopaki maja wielki plac z częściami do ciężarówek, zajmują się naprawą powypadkową tirów, bawią się też w rajdy terenowe
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2003/halda ... 051010.jpg
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2003/halda ... 051010.jpg
- El Modzello
- Posty: 379
- Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Ale Tommi'emu biegało o takiego ruskiego Cadilaca, co nim Chruszczow pycił.... hiba że sie myleMaciekK pisze:jeśli ci bardzo zależy to możesz spróbować tu: 602234722 ampolus, wrocław, chlopaki maja wielki plac z częściami do ciężarówek, zajmują się naprawą powypadkową tirów, bawią się też w rajdy terenowe
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2003/halda ... 051010.jpg

W Bielsku kidyś taka furka była, fajna

- El Modzello
- Posty: 379
- Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Taką stronke znalazłem podstawowe dane silnika są podane...
http://www.geocities.com/MotorCity/Spee ... 41047.html
http://www.geocities.com/MotorCity/Spee ... l4104.html
http://www.geocities.com/motorcity/spee ... rames.html
http://www.geocities.com/MotorCity/Spee ... 41047.html
http://www.geocities.com/MotorCity/Spee ... l4104.html
http://www.geocities.com/motorcity/spee ... rames.html
- El Modzello
- Posty: 379
- Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
tyle piszą:
The President's car - ZIL-4104 (s.1978-85) (former ZIL-115). It looks like American. 7 seats 4 doors 4x2 limousine. Leather saloon, 2 a/c, stereo, power windows, power mirrors, tilt wheel. Suspension: front - independent (torsions), rear -dependent (solid axle, leaf springs). X-form framework. Motor: gasoline (2 carburetors), ohv, V8, displacement 7,695 cc (bore 4.26", stroke 4.13"), compression ratio 9.3:1. Max. power 315 hp @ 4,600 rpm. Torque 449 ft.-lb. @ 4,000 rpm. Automatic 3 steps gearbox, max. speed 118 mph, acceleration 0 to 62 mph - 13 s. Brakes: disks, with hydraulic control. Measures: LxWxH=20'9.6"x6'10"x4'11", wheel base 12'8.8". Track front/rear: 5'4.7"/5'5.5". Curb weight: 7,540 lbs. Tyres 245/70R15H. Fuel tank: 31.7 gal. Fuel economy: 10.7 mpg (average). Production: 15-20 copies a year.
The President's car - ZIL-41047 (s.1985) (improved ZIL-4104). It's 7 seats 4 doors 4x2 limousine. Leather saloon, 2 a/c, stereo, power windows, power mirrors, tilt steering wheel. Suspension: front - independent (torsions), rear -dependent (solid axle, leaf springs). X-form framework. Motor: gasoline (2 carburetors), ohv, V8, displacement 7,695 cc (bore 4.26", stroke 4.13"), compression ratio 9.3:1. Max. power 315 hp @ 4,600 rpm. Torque 449 ft.-lb. @ 4,000 rpm. Automatic 3 steps gearbox, there are shift flippers on the steering wheel, so the driver can shift up and down manually. Max. speed 118 mph, acceleration 0 to 62 mph - 13 s. Brakes: disks, with hydraulic control. Measures: LxWxH=20'9.6"x6'10"x4'11", wheel base 12'8.8". Track front/rear: 5'4.7"/5'5.5". Curb weight: 7,540 lbs (armoured - more than 11,000 lbs). Tyres 245/70R15H. Fuel tank: 31.7 gal. Fuel economy: 10.7 mpg (average). Production: 15-20 copies a year. Price: $300,000.
There was station wagon ZIL-41042 and convertible ZIL-41044 on this platform. The last modification is ZIL-41047.
The President's car - ZIL-4104 (s.1978-85) (former ZIL-115). It looks like American. 7 seats 4 doors 4x2 limousine. Leather saloon, 2 a/c, stereo, power windows, power mirrors, tilt wheel. Suspension: front - independent (torsions), rear -dependent (solid axle, leaf springs). X-form framework. Motor: gasoline (2 carburetors), ohv, V8, displacement 7,695 cc (bore 4.26", stroke 4.13"), compression ratio 9.3:1. Max. power 315 hp @ 4,600 rpm. Torque 449 ft.-lb. @ 4,000 rpm. Automatic 3 steps gearbox, max. speed 118 mph, acceleration 0 to 62 mph - 13 s. Brakes: disks, with hydraulic control. Measures: LxWxH=20'9.6"x6'10"x4'11", wheel base 12'8.8". Track front/rear: 5'4.7"/5'5.5". Curb weight: 7,540 lbs. Tyres 245/70R15H. Fuel tank: 31.7 gal. Fuel economy: 10.7 mpg (average). Production: 15-20 copies a year.
The President's car - ZIL-41047 (s.1985) (improved ZIL-4104). It's 7 seats 4 doors 4x2 limousine. Leather saloon, 2 a/c, stereo, power windows, power mirrors, tilt steering wheel. Suspension: front - independent (torsions), rear -dependent (solid axle, leaf springs). X-form framework. Motor: gasoline (2 carburetors), ohv, V8, displacement 7,695 cc (bore 4.26", stroke 4.13"), compression ratio 9.3:1. Max. power 315 hp @ 4,600 rpm. Torque 449 ft.-lb. @ 4,000 rpm. Automatic 3 steps gearbox, there are shift flippers on the steering wheel, so the driver can shift up and down manually. Max. speed 118 mph, acceleration 0 to 62 mph - 13 s. Brakes: disks, with hydraulic control. Measures: LxWxH=20'9.6"x6'10"x4'11", wheel base 12'8.8". Track front/rear: 5'4.7"/5'5.5". Curb weight: 7,540 lbs (armoured - more than 11,000 lbs). Tyres 245/70R15H. Fuel tank: 31.7 gal. Fuel economy: 10.7 mpg (average). Production: 15-20 copies a year. Price: $300,000.
There was station wagon ZIL-41042 and convertible ZIL-41044 on this platform. The last modification is ZIL-41047.
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Osobowe Ziły
Ponieważ mam taką ruską Książkę Prawdy - "Kratkij Awtomobilnyj Sprawocznik", służę danymi silnika Ziła 114/117:
Śr. cylindra - 108 mm
Skok tłoka - 95 mm
Pojemność - 6960 cm^3
St. spręż. - 9,5
Moc max - 302 KM / 4400 obr./min
Moment max- 57 kGm / 2700 obr./min
gaźnik - K 254 - chyba czterogardzielowy, skubaniec!!!
Ciekawe - główne wymiary silnika są idealnie identyczne, jak w Uralu. Ural jedynie ma st. spręż. 6,5 - no i 180 koni zamiast 300... Ciekaw jestem, czy to ten sam silnik? Chyba nie, bo ten z Urala waży równe 505 kg, nie licząc skrzyni biegów!!! Osobowy Ził by zdechł pod nim
No i kierować by się nie dało, nawet ze wspomaganiem
Śr. cylindra - 108 mm
Skok tłoka - 95 mm
Pojemność - 6960 cm^3
St. spręż. - 9,5
Moc max - 302 KM / 4400 obr./min
Moment max- 57 kGm / 2700 obr./min
gaźnik - K 254 - chyba czterogardzielowy, skubaniec!!!
Ciekawe - główne wymiary silnika są idealnie identyczne, jak w Uralu. Ural jedynie ma st. spręż. 6,5 - no i 180 koni zamiast 300... Ciekaw jestem, czy to ten sam silnik? Chyba nie, bo ten z Urala waży równe 505 kg, nie licząc skrzyni biegów!!! Osobowy Ził by zdechł pod nim

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
O Jezu, te jednostki...El Modzello pisze:Motor: gasoline (2 carburetors), ohv, V8, displacement 7,695 cc (bore 4.26", stroke 4.13"), compression ratio 9.3:1. Max. power 315 hp @ 4,600 rpm. Torque 449 ft.-lb. @ 4,000 rpm. Automatic 3 steps gearbox, max. speed 118 mph, acceleration 0 to 62 mph - 13 s. Brakes: disks, with hydraulic control. Measures: LxWxH=20'9.6"x6'10"x4'11", wheel base 12'8.8". Track front/rear: 5'4.7"/5'5.5". Curb weight: 7,540 lbs.

Proponuję od dziś ciśnienie sprężania w cylindrach podawać w dynach na wiorstę kwadratową

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
El Modzello pisze: http://www.geocities.com/motorcity/spee ... rames.html

popatrzcie w dzial exotic.......to bedzie lekcja pokory

ZG 5.2 96r.
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Taaa... fajne niektóre projekty... Aż żal, że pewnie nigdy nie ujrzą światła dziennego w bardziej realnym wymiarze, niż tylko jednostkowe twory...wojtekd pisze:El Modzello pisze: http://www.geocities.com/motorcity/spee ... rames.html![]()
popatrzcie w dzial exotic.......to bedzie lekcja pokory
Na przykład lada roadster - pamiętam, jak w jakimś programie motoryzacyjnym się spuszczali... Auto ładniejsze niż wiele uznanych w tej klasie, nieco nawiązujące przodem do fiata stilo, ale chyba ze 2-3 lata wcześniej! I co? I dupa... i tak dalej i tak dalej...
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Osobowe Ziły
Identyczny silnik jak w Czajce byl w Zile 130, tylko rozprężony. Znam kogoś kto taka Czajkę miał i miał do niej książke serwisową. Zapytam.SebastianS pisze:
Ciekawe - główne wymiary silnika są idealnie identyczne, jak w Uralu. Ural jedynie ma st. spręż. 6,5 - no i 180 koni zamiast 300... Ciekaw jestem, czy to ten sam silnik? Chyba nie, bo ten z Urala waży równe 505 kg, nie licząc skrzyni biegów!!! Osobowy Ził by zdechł pod nimNo i kierować by się nie dało, nawet ze wspomaganiem
Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Osobowe Ziły
A skąd! Czajka miała na 100% aluminiaka, a ziłek to żeliwo lite, ok. 500 kg.. tylko czapki alu są... Poza tym czajka miała 5,5l. a ziłek 6. Wydaje mi się (ale nie jestem pewny), że BRDM 2 miał silnik czajkowy po odprężeniu. A jak znasz takiego pacjenta co czajkę miał, to ja chętnie nabędę xero z tek książki, oraz wejdę z nim w kontakt, bo znajmemu szukam czajki. Jak możesz, zapodaj na pw jakiś kontakt.Marek Glinka pisze:Identyczny silnik jak w Czajce byl w Zile 130, tylko rozprężony. Znam kogoś kto taka Czajkę miał i miał do niej książke serwisową. Zapytam.SebastianS pisze:
Ciekawe - główne wymiary silnika są idealnie identyczne, jak w Uralu. Ural jedynie ma st. spręż. 6,5 - no i 180 koni zamiast 300... Ciekaw jestem, czy to ten sam silnik? Chyba nie, bo ten z Urala waży równe 505 kg, nie licząc skrzyni biegów!!! Osobowy Ził by zdechł pod nimNo i kierować by się nie dało, nawet ze wspomaganiem
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Masz pewnie rację. Ostatni raz widzialem te silniki lepiej niz 20 lat temu. Ten ziłoski tył tak zap... olejem że trudno było rozpoznać .
Za chwile jadę do syna tego gościa. Odezwę sie wieczorem.
Za chwile jadę do syna tego gościa. Odezwę sie wieczorem.
Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Ja tam ziła mam 130-131 podwozie od 130 kabina od 131. Silnik orginalny jest bardzo mocny!!! I paliwożerny 40l/100km benziny!! Ale można tam włozyć bez problemu silnik ANDORIE ( leyland sw 400 ) + turbo wersja 130 km taką mam no w terenie by troche pośmigało poleca auta nie do zajerzdzia!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Tu pisze co innegohttp://www.autogallery.org.ru/gaz13.htmczesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
W tym bolidzie szedł 6garowy dolniak [i wkilku innych chyba też]http://www.autogallery.org.ru/gaz12.htm, swoją drogą fajna fura
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2004 3:09 pm przez ANDRZEJ M, łącznie zmieniany 1 raz.
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Synku, czajka to jest gaz 13, a silniczek r6 lublinowski, aczkolwiek na innym wałku i dporężony do 7,5 to miał gaz 12, czyli niejaki ZIM. Do tego skrzynia biegów - nieśmiertelna 3. z 1 niesynchronizowaną..i most o przełożeniu ok. 4,7czesław&jarząbek pisze:misiaczki...czajka to miała dolne r6 z gaza 51, a wczesniej z zisa
A Czajka miała - jak mówię - 5,5 V8 aluminium, 190 koni i "gidrotransformier rabotajuszczij s dwóchstupienczatoj awtomaticzeskoj korobkoj pieredaczi..."
Dla uzupełnienia - gaz 14 - czyli czajka II miała ten sam silnik ale na 2 gaźnikach - 220 koni
Zmuszony jestem więc poprosić Cię o odszczekanie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości